| Auteur |
Bericht |
|
| the hulk |
Geplaatst: Zo Jan 10, 2010 11:16 am |
|
|
|
|

Luc Besson |
Laatst aangepast door the hulk op Zo Jan 10, 2010 11:20 am, in totaal 2 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
| the hulk |
Geplaatst: Zo Jan 10, 2010 11:18 am |
|
|
|
|
Angel-A (Luc Besson, 2005)
Mooi origineel "sprookje" van Luc Besson met in de hoofdrol het op het eerste gezicht merkwaardige duo Jamel Debbouze en Rie Rasmussen. Toch is er zeker chemie tussen de twee en in combinatie met de prachtige zwart/wit beelden van Parijs en een subtiele jazz score levert het een zeer vermakelijke film op. Het verhaal zelf is niet heel bijzonder, maar de dialogen zijn wel sterk en die zorgen voor enkele heerlijke scènes. Deze relatief onbekende productie van Besson is zeker een aanrader! 8.0
Nikita (Luc Besson, 1990)
Ik kan het werk van Luc Besson altijd wel waarderen, Nikita is daarop geen uitzondering. Keek vroeger wel naar de tv-serie maar had de film zelf nog nooit gezien. De film bevat enkele prima aktiescenes, maar die weten het vrij matige plot (en dan met name het tweede deel van de film) niet te verbloemen. Jammer, want de film begint wel sterk, het ontbreekt alleen aan een climax aan het einde. Visueel steekt de film goed in elkaar en ook met het acteerwerk zit het wel goed. Goede bijrol trouwens van Jean Reno als huurmoordenaar, een rol die hij in Leon nog eens over zou doen.7.8 |
|
|
| Naar boven |
|
| the hulk |
Geplaatst: Zo Feb 07, 2010 10:33 pm |
|
|
|
|
Subway (Luc Besson, 1985)
De film gaat eigenlijk nergens over maar weet de aandacht er toch goed bij te houden, dit mede door de setting (zoals de titel al verklapt: de metro) en de personages. Daarnaast de nodige humor, met name de scenes met de inspecteur met zijn heerlijk droge grappen. Verder een leuke jaren '80 soundtrack, met Jean Reno al drummer en Eric Serra (vaste componist van Besson) als bassist in het bandje. Zou me zelf niet als fan van Christopher Lambert willen bestempelen, maar hier zet hij een prima rol neer. Dit was de tweede film van Luc Besson, binnenkort zijn debut The Last Battle ook maar eens kijken. 7.4 |
|
|
| Naar boven |
|
| Jelger |
Geplaatst: Wo Apr 28, 2010 12:06 pm |
|
|
|
Leon (Besson, 1994)
Voor het eerst de extended cut bekeken en dat was nou niet bepaald een verbetering. Het incestueuze sfeertje slaat een beetje door, in mijn herinnering werd in de originele versie subtieler omgegaan met de relatie tussen Reno en Portman. Volgens mij wordt er nu ook een stuk meer gemoord en geoefend, dat was ook niet nodig geweest.
Toch nog een 8,0 |
_________________ Reisverhalen en -fotografie site |
|
| Naar boven |
|
|
|