Logo

It is currently 19 Nov 2017, 12:25

Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
  For All Mankind (1989)
20 Jul 2006, 15:28 

For All Mankind (1989) ****1/2

Zeer indrukwekkende documentaire over de Apollo missies naar de maan. Er worden beelden gebruikt uit verschillende vluchten om het uiteindelijk 1 chronologische missie te laten lijken. Je zou het vals spelen kunnen noemen, ik hou het bij creatief want in werkelijkheid moet het allemaal nog veel indrukwekkender geweest zijn en dit lijkt me gewoon de beste manier om het enigszins over te brengen. Bovendien wordt er geen geheim van gemaakt. De beelden die je te zien krijgt zijn in ieder geval onbeschrijflijk mooi, vooral in combinatie met de sfeervolle soundtrack van Brian Eno lijkt het soms of je naar outtakes van 2001: A Space Odyssey zit te kijken. Een groot pluspunt is ook dat de docu vrijwel geheel toegelicht wordt door de astronauten zelf, zowel via dialogen tijdens de missies als interviews die later plaatsvonden. Als je ook maar enige interesse hebt in ruimtevaart dan is dit verplichte kost.

http://www.dvdbeaver.com/film/DVDReview ... nkind_.htm

Image

Offline Profile  

30 Aug 2006, 22:12 

Ik vond de film niet erg informatief (heb niet echt iets nieuws opgestoken), maar de schitterende plaatjes en de muziek maakten hem wel zeer de moeite waard. Paar kippenvelmomenten.Image

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ]