Logo

It is currently 24 Jul 2017, 18:42

Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
  Paradise Lost (1996/2000)
13 Apr 2006, 13:17 

Paradise Lost: The Child Murders At Robin Hood Hills (1996) *****

Bijzonder indrukwekkende documentaire over 'The West Memphis 3'. In 1993 worden 3 jongetjes van 8 jaar op brute wijze vermoord in West Memphis, Arkansas en volgens het onderzoeksteam had dit overduidelijk te maken met satanisme. Drie bevriende tieners worden vervolgens opgepakt, Damien, Jessie en Jason. Er is in eerste instantie geen connectie met de moorden maar met name Damien wordt gelijk aan het kruis genageld want hij kleedt zich graag in het zwart, luistert naar metallica en leest boeken over Wicca. In een streng religieuze gemeenschap als West Memphis wordt je dan blijkbaar al snel gezien als de duivel zelf. De rechtszaak die volgt is werkelijk te gek voor woorden en blijkt dat Damien 1 van de weinige is in de hele gemeenschap met een gezond verstand. Het ene bizarre moment na het andere volgt, zoals wanneer 1 van de moeders van de vermoorde kinderen geinterviewd wordt voor televisie en daar wel heel enthousiast en vrolijk van wordt. Ze blaast nog net geen ballonnen op. De vaders lopen in de tussentijd op pompoenen te schieten terwijl ze bizarre preken spuwen. De grote vraag blijft natuurlijk of de 3 schuldig zijn of niet. Ik denk het niet, het zou me in ieder geval heel erg verbazen. 100% zeker weet niemand het maar het is in ieder geval wel duidelijk dat de 3 jongens geen eerlijk proces hebben gekregen en het slachtoffer zijn van een moderne heksenjacht. Als je twee en half uur aan de buis gekluisterd wilt zitten dan moet je deze documentaire opzetten.

Image

http://www.wm3.org/

Last edited by jim2873 on 14 Apr 2006, 09:51, edited 1 time in total.

Offline Profile  

14 Apr 2006, 09:51 

Paradise Lost 2: Revelations (2000) ***1/2

Een paar jaar later zitten de 3 jongens nog steeds vast en wordt de zaak nog eens onder de loep genomen. Minder goed dan de eerste documentaire doordat er nogal wat herhaald wordt en er weinig echt nieuwe dingen naar voren komen. Bizarre taferelen zijn er echter weer genoeg. Er wordt vooral gefocused op de stiefvader van 1 van de vermoorde kinderen, Mark Beyers. Een aantal mensen ziet hem als de hoofdverdachte en gezien de manier waarop hij zich gedraagt is dat niet zo heel vreemd. Het is wel duidelijk dat Beyers niet helemaal spoort en als er 1 iemand het stereotype 'trailer trash' bevestigt dan is hij het wel.

Image

Offline Profile  

04 May 2006, 15:23 

schitterende documentaire, vooral het eerste deel

Beyers is werkelijk een totale nutcase

Offline Profile  

05 Feb 2008, 10:29 

Sterke documentaire - maar zelf betwijfel ik eerlijkgezegd of die jongens wel zo onschuldig zijn. Maar maakt niet uit - louter door een gevoel van twijfel veroordeel je geen jongens tot de doodstraf of levenslang. Dit proces is gebaseerd op niets en ik stond dan ook versteld van het uiteindelijke oordeel van de jury. Schandalig proces.

Offline Profile  

05 Feb 2008, 12:25 

Wellicht voor iedereen allang bekend.....Henry Rollins heeft zich nog voor deze jongens ingezet. Hij heeft er over geschreven en heeft zelfs een reunietour gedaan met Black Flag nummers. Hiervan is ook een zeer sterke cd. Nummers van Black Flag gezongen en gespeeld door oa Mars Volta, Mike Patton, Lemmy, Henry Rollins, Slayer etc etc. De opbrengsten gingen naar die jongens. De docu moet ik zelf nog steeds een keer zien...

Image

Offline Profile  

05 Feb 2008, 21:06 

Die cd gelijk maar even besteld, bedankt voor de tip.

Die docu kende ik helemaal niet, maar ik wil hem nu graag eens zien. Bizar verhaal allemaal.

Offline Profile  

17 Feb 2008, 20:00 

Zit ondertussen alweer wat schot in de zaak. Er is namelijk DNA (een haar in een van de knopen waar die gastjes mee vastgebonden lagen) van Terry Hobs, stiefvader van een van die vermoorde kinderen gevonden. Er zouden nog wat dingen aan het licht zijn gekomen maar das nog wat onduidelijk allemaal.

www.wm3.org

Offline Profile  

Re: Paradise Lost (1996/2000)
19 Aug 2011, 18:51 

Ze kunnen vandaag zomaar vrij komen.

Live Coverage:
http://www.wmctv.com/category/196691/ac ... o-coverage

Offline Profile  

19 Aug 2011, 18:57 

Ze zijn vrij!

Maar ze hebben wel eerst schuld moeten bekennen? Bizar.

Offline Profile  

19 Aug 2011, 19:44 

Inderdaad raar dat ze wel "schuldig" zijn.
Maar als ik dit filmpje http://edition.cnn.com/2011/CRIME/08/19 ... index.html goed begrijp is dit de snelste manier om er vanaf te zijn, anders was er weer een heel nieuw proces begonnen dat jaren had kunnen duren.

Goed dat ze eruit zijn.

Offline Profile  

20 Mar 2012, 22:19 

Gisteren purgatory opgenomen van canvas en net bekeken. Wederom erg de moeite!!

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ]