Logo

It is currently 20 Nov 2017, 11:32

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
  March of the Penguins (2005)
12 Jan 2006, 23:52 

Ik weet dat de Amerikaans gesproken versie niet het orgineel is, maar kom op zeg. Morgan Freeman is toch 10x beter als voice over voor March of the Penguins dan Urbanus...... :roll:

Wat is julle mening ?

Offline Profile  

13 Jan 2006, 13:12 

ik rolde van mijn stoel toen ik Urbanus de eerste regels hoorde voorlezen. En dat was niet de bedoeling geloof ik... :?
Ik vond de hele docu nogal droog en retro (op de een of andere manier).

Offline Profile  

Re: March of the Penguins
14 Jan 2006, 13:31 

lebowski wrote:
Ik weet dat de Amerikaans gesproken versie niet het orgineel is, maar kom op zeg. Morgan Freeman is toch 10x beter als voice over voor March of the Penguins dan Urbanus...... :roll:

Wat is julle mening ?

Ik weet niet... dan zou ik allebei de versies moeten zien (nu nog geen van beide).
Ik vind Urbanus in zijn films wel leuk, maar moet zeggen dat ik niet meteen aan hem gedacht zou hebben om een documentaire in te spreken. Ik kan me daar bij Morgan Freeman trouwens ook niet echt een voorstelling van maken.
Ik denk dat ik het liefst gewoon de Franse versie met Nederlandse ondertitels zou zien; da's het dichtst bij het origineel.

Offline Profile  

15 Jan 2006, 00:36 

De beste versie zou naar verluidt een combi moeten zijn van de Amerikaanse filmrelease (met warme stem Morgan Freeman) en de Franse filmrelease (vanwege de prachtige, originele soundtrack).
Maar helaas bestaat deze versie niet in de bios, dus ik hoop op dvd op een herkansing

Offline Profile  

01 Feb 2006, 22:40 

Ik ben March of the Penguins vanmiddag nog even in de bioscoop gaan zien. Ik vond het een prima docu met hele mooie plaatjes, al zie ook wel wat ToshiroMifune er 'droog en retro' aan vindt. Ik had met Urbanus geen moeite, al legde hij soms de nadruk in de zin op een vreemde plaats, maar misschien is dat zijn Vlaams eigen... Storend vond ik wel de hijgerige liedjes van Emilie Simon (naar ik meen) die ze erin hadden gestopt. Dat was in mijn ogen nergens voor nodig.
Wel leuk, die onbedorven jeugd: een meisje zette heel schattig een keel op toen één van die pluizige, knuffelige pinguïnkuikens werd gegrepen door een stormvogel. :cry:
Vandaag viel toevallig ook de regio 1-dvd op de mat: kan ik thuis in alle rust ook eens naar Freeman luisteren. Ben benieuwd wat hij ervan bakt.Image

Offline Profile  

19 Mar 2006, 02:46 

Ik ben onder de indruk van deze film. Mooi gefilmd. Zeer leerzaam. Echt een aanrader.

Offline Profile  

March of the Penguins (2006)
02 Mar 2008, 12:04 

March of the Penguins

Ik mag altijd wel graag een natuurdocu zien maar dit vond ik vrij saai. De docu duurt zo'n 75 minuten maar ik had vreselijke moeite mn aandacht erbij te houden. Het zijn leuke beestjes en Antarctica is een prachtig gebied. We volgen ze in hun doen en laten en dat vind ik eigenlijk niet al te bijster interessant. Als dat in een half uur wordt verteld wellicht maar dit vond ik echt wat te lang. Alles verloopt ook erg traag. Erg bijzonder dat de penguins hele stukken moeten marcheren naar de zee om eten te zoeken, dat ze eieren uitbroeden, dat het koud is, niet iedereen zal het overleven....ehhh.....en dan is alles wel verteld geloof ik. Vrij gehypte film dit.

Offline Profile  

09 Jan 2009, 19:16 

Ik heb 'm zonet ook gezien, maar vond het wel mooi, hoor. Paste ook perfect bij het huidige weer - voelt opeens tropisch als ik buitenstap na tachtig minuten penguins in de poolwinter.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ]