Logo

It is currently 20 Nov 2017, 11:27

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
  Anvil! The Story of Anvil (2008)
17 Jul 2009, 08:18 

Image

Anvil! The Story of Anvil (Sacha Gervasi - 2008), 8/10

Je zou bijna denken dat het om een mockumentary zoals Spinal Tap gaat (de drummer heet zelfs Robb Reiner, geen spelfout), maar dat is het niet. De legendarische Canadese rockband Anvil, inspiratie voor bands als Metallica, Guns 'n Roses en Anthrax, wordt gevolgd in een laatste poging opnieuw roem en succes te vergaren, waarbij ze uiteraard de nodige tegenslagen te verwerken krijgen. Het is bijna ongelofelijk, maar de gebeurtenissen lijken bijna exact het plot van Spinal Tap te volgen, inclusief onmogelijke tijdstippen (11:40 optreden), slechte hotels, halfzacht of geen management, onderlinge ruzies, problemen met platenmaatschappijen, een vrouw die roet in het eten lijkt te gooien en zelfs een (ongetwijfeld bewuste) volumeknop die tot eleven gaat.

Offline Profile  

05 Sep 2009, 14:22 

En niet te vergeten het bezoek aan Stonehenge, plus de 'comeback' met een Japans optreden voor een wild enthousiast publiek. De band mag het dan allemaal oprecht en zonder cynisme brengen, het lijkt me dat de regisseur van de film zijn best heeft gedaan om de validiteit van This is Spinal Tap te bewijzen.

Offline Profile  

05 Sep 2009, 14:33 

Beste moment als de zanger/gitarist van Anvil anno 2005 als een echte hardrock groupie backstage wanhopig contact probeert te maken met Michael Schenker (de onbetwiste gitaargod van 1978, tot Edward Van Halen dat stokje overnam) met de volgende onsterfelijke regel:

"I used to play the guitar with the dildo, your remember that?"

Waarna Schenker hem 10 seconden zonder een spier te vertrekken doodstil aan zit te kijken vanachter zijn zonnebril. Einde scene.

Offline Profile  

05 Nov 2009, 18:11 

Zonet gekeken - van mij krijgt hij 10 dildo's op 10 !

"Family is important shit. Man."

Offline Profile  

13 Dec 2009, 15:58 

had deze gekeken zonder er iets van te weten en was er eerst niet zeker van of het weer spinal tap was of een echte band!

Veel van genoten ofc en op een bepaalde manier vond ik het ook typisch Canadees

Offline Profile  

14 Dec 2009, 17:01 

Heel Canadees ja. Ze praten allemaal met een vet Canadees accent (of een Toronto/Ontario accent) en er is een bepaalde Canadese vibe.

Pas nog een keer bekeken met een maat van me en ik ben nog enthousiaster - krijgt er van mij makkelijk nog een dildo bij. Geweldig portret.

Offline Profile  

17 Mar 2010, 13:36 

13 juli in de melkweg, wie gaat?

http://www.melkweg.nl/artikelpagina.jsp ... lid=173989

Offline Profile  

17 Mar 2010, 16:05 

Wil wel gaan. Klinkt goed!

Offline Profile  

05 May 2010, 18:45 

peacekeeper wrote:
En niet te vergeten het bezoek aan Stonehenge, plus de 'comeback' met een Japans optreden voor een wild enthousiast publiek. De band mag het dan allemaal oprecht en zonder cynisme brengen, het lijkt me dat de regisseur van de film zijn best heeft gedaan om de validiteit van This is Spinal Tap te bewijzen.

Of de scène waarin ze mijmeren over hun eerste song, leek wel copy-paste. Dat houdt me voorlopig nog even tegen om naar een echt hoog cijfer te gaan, maar verder heb ik er van genoten. Grappig en ontroerend, good stuff.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ]