Logo

It is currently 23 Nov 2017, 07:33

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
  Deliver Us from Evil (2006) - Amy Berg
02 Feb 2009, 21:31 

Deliver Us from Evil (2006) - Amy Berg

Als ergens mn maag van omdraait dan is het wel sexueel kindermisbruik. De meest laffe en walgelijkste daad die je kunt begaan en mag van mij volledige uitgeroeid worden middels de hoogste straffen denkbaar. Deze docu behandeld sexueel kindermisbruik door geestelijken. We zien een ogenschijnlijk vriendelijke man ronduit vertellen over zn vergrijpen. Echt spijt heb ik niet kunnen bespeuren. Tevens komen meerdere slachtoffers aan het woord. Levens zijn volledig verwoest door dit monster. Soms heeft de man 7 jaar lang zn gang kunnen gaan, als huisvriend en priester kwam de man over de vloer en kon zn misdaden begaan zonder dat ouders ervan wisten. Wat zullen die mensen zich gekwetst hebben gevoeld, een man vertrouwen die vervolgens je kinderen misbruikt. De smeerlap heeft zelfs een baby van 9 maanden verkracht. Niet voor te stellen.

Het meest schokkende is wel dat zn collega priesters en geestelijken de boel doodleuk in de doofpot stopten om maar niet ter verantwoording te hoeven komen. Op die manier werd de "goede" naam van de kerk niet geschaad. Die mensen zijn in mijn ogen geen haar beter. En maar het geloof verkondigen en het goede nastreven. De Katholieke kerk is een instituut waar carrières meer waard zijn dan het beschermen van kinderen. Walgelijk. De slachtoffers hebben nooit een excuus ontvangen. Als ze tenslotte naar Rome gaan om een brief te overhandigen aan de Paus, worden ze de toegang ontzegd. De Paus wist van de wandaden maar hield zn mond en deed niets, een grote crimineel als je t mij vraagt. Waarom wordt zo'n man niet aan de schandpaal genageld? Een smerige sekte is het.

Nu is dit echter geen incident. Er zijn 100.000 slachtoffers bekend in de USA die zijn misbruikt door Priesters. Het is een feit dat maar een klein gedeelte zn mond open heeft gedaan dus de werkelijkheid ligt rond de 500.000. De kerk wil er niets van weten, plaatst doodleuk van die monsters over en gaat rustig door met hun (schijn)heilige praktijken. De kerk is er bij gebaad dat volgelingen gehoorzamen, geld storten en vooral geen lastige vragen stellen....ander ben je tegen de kerk en dus tegen God. Lekker makkelijk gedacht.

Ik heb al geen hoge pet op van het geloof maar dit is te walgelijk voor woorden. Echt om je kwaad over te maken. De meeste misbruikers lopen gewoon nog vrij rond en beoefenen rustig nog hun ambt.....zelfs met medeweten van hun vrome en keurige collega's. To hell with them (mocht er een hel bestaan....je zou het haast gaan hopen).

8,0

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ]