Logo

It is currently 18 Nov 2017, 13:55

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
  Planet Earth
30 Dec 2007, 14:18 

Planet Earth

De box is verslonden. Wow....een prachtige serie waarbij geen zwakke aflevering te bekennen valt. Heel jammer dat het afgelopen is want ik wil meer! Deze serie kun je echt keer op keer kijken, dit zal niet snel vervelen. De makers nemen je mee naar vele werelddelen en laten je genieten van al het moois dat er op aarde te zien is. Hoe slecht het met de wereld is gesteld, bewaren ze voor de laatste disk. Dat vind ik een goede keuze, als ze dat uit de doeken hadden gedaan tijdens de serie, had dat vreselijk afgeleid. Ik werd vrij treurig van de laatste disk.....hoe snel natuurgebieden en diersoorten verdwijnen is echt onthutsend. Educatie en entertainment zijn ideaal versmoltend in deze serie. Je kan niet anders dan concluderen dat wat je ziet, behouden moet blijven. Met de steeds groeiende wereldbevolking gebruiken we echter steeds meer van de aarde....totdat er straks zeer weinig overblijft. Je moet er niet aan denken. Alle respect voor de makers die soms maanden hebben gewacht totdat ze die ene diersoort konden filmen. Spectaculair, ontroerend, mooi, leerzaam.... Topserie en een aanrader van de bovenste plank!

Offline Profile  

30 Dec 2007, 15:22 

Heb het ook pas afgerond en was zeer onder de indruk van de unieke beelden die ze wisten vast te leggen. Vond het wel jammer dat er soms zo kort werd stilgestaan bij bijzondere momenten. Had regelmatig het gevoel dat ik nog veel meer wilde zien maar ja, de wereld is groot. De 'Planet Earth Diaries' aan het eind van iedere aflevering waren ook erg interessant, dat had van mij nog wel uitgebreider gemogen.

Offline Profile  

05 Mar 2008, 23:15 

Waar hebben jullie de box vandaan gehaald, met creditcard zeker? Moet het zelf voorlopig nog zonder doen en de box ligt wel bij de lokale Media Markt maar hij kost daar 50,- euro, vind het nogal prijzig....
Aanschaf waard of toch laten liggen en wachten op prijsverlaging?

Offline Profile  

06 Mar 2008, 00:24 

Misschien kan je in deze lijst een koopje vinden:

Lijst DVD-winkels: betaling zonder creditcard

Offline Profile  

25 May 2008, 22:05 

Ben er ook aan begonnen - de eerste drie afleveringen gezien en ben onder de indruk. Prima serie om haast meditatief naar te zitten kijken. Onvoorstelbaar hoe ze erin geslaagd zijn sommige dingen vast te leggen - maar ook klassieke landschapsshots zagen er prachtig uit. Ben blij dat ik 'm in HD kan zien, zo'n documentaire komt daarin heel goed tot zijn recht - kreeg haast hoogtevrees bij de aflevering over gebergtes.

Die Planet Earth Diaries staan blijkbaar niet op de HD-uitgave - wat mis ik daardoor eigenlijk ?

Offline Profile  

25 May 2008, 22:40 

tolpol wrote:
Die Planet Earth Diaries staan blijkbaar niet op de HD-uitgave - wat mis ik daardoor eigenlijk ?

Dat zijn een soort making ofs van de afleveringen. Ze laten zien hoe ze 1 bijzondere situatie vast wisten te leggen, vaak met veel bloed, zweet en tranen. Duurde iedere keer zo'n 10 minuten, toch jammer dat het er niet op staat.

Offline Profile  

03 Jul 2008, 12:31 

ik ben ze momenteel ook op blu ray aan het zien, echt geweldige beelden.
inderdaad spijtig dat de making ofs niet op de hd uitgaven staan. Vond ze ook de moeite bij The Blue Planet.
Vooral de snowleopards waren leuk om eens in actie te zien.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ]