Logo

It is currently 22 Nov 2017, 15:08

Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ] 
Author Message
  Sartana films....
09 Jun 2007, 14:44 

Gisteren kwam ik bij toeval een Sartana film tegen (A coffin from Sartana). Geweldige spaghetti. Ik vraag me af, welke Sartana's zijn nog meer de moeite waard (en waar te koop :wink: )

Offline Profile  

09 Jun 2007, 15:28 

Ze zijn allemaal heel goed, vooral de eerste en de laatste.

- Se incontri Sartana prega per la tua morte (1968)
DVD Wild East Amerika

- Sono Sartana, il vostro becchino (1969)
DVD Best Entertainment Duitsland (enkel duitse/italiaanse audio)

- Buon funerale, amigos!... paga Sartana (1970)
DVD X-Rated Duitsland

- Nuvola di polvere... un grido di morte... arriva Sartana, Una (1971)
DVD X-Rated Duitsland

Er is er ook nog een met George Hilton ipv Gianni Garko als Sartana

C'è Sartana... vendi la pistola e comprati la bara (1970)
DVD Brentwood America

Offline Profile  

10 Jun 2007, 11:18 

Thanks voor de info.

Offline Profile  

13 Jun 2007, 14:32 

al de dvds trekken wel op niet veel overonderstel ik?

Offline Profile  

13 Jun 2007, 14:43 

Ik heb de Duitse uitgave van Buon funerale, amigos!... paga Sartana (aka Sartana - noch warm und schon Sand drauf, aka Have a Good Funeral, My Friend... Sartana Will Pay) en die valt best mee, hoor. Beeld en geluid zijn niet super, maar alles is goed bekijkbaar zonder veel problemen.

Van verschillende uitgaves van de Sartana-films vind je screenshots terug op A Fistful of DVDs

Offline Profile  

13 Jun 2007, 19:56 

Alle dvds zijn redelijke kwaliteit maar een echt gerestaureerde Sartana box zou nog wel welkom zijn.

Alleen de duitse van Se incontri Sartana prega per la tua morte (1968) is serieus gecut en aspect ratio is fout geencodeerd (de Wild East trouwens ook maar die is uncut)

Nuvola di polvere... un grido di morte... arriva Sartana, Una (1971) heeft geloof ik forced subs als je de Engelse of Italiaanse track kiest. En de subs zijn van het verschrikkelijk irritante soort: gewoon woord voor woord de duitse dub neergeschreven. Gelukkig heb ik met Panasonic speler geflashed met een gehackte firmware zodat ik ze toch kan afzetten. Er zit ook nog een bonus disc bij met trailers. Altijd interessant.

Offline Profile  

nee
03 Jul 2007, 08:48 

Gianfranco Parolini was een groot fan van James bond films en Parolini wou van sartana een soort james bond van het wilde westen maken.
Parolini was ook verantwoordelijk voor het uiterlijk en de stijl van Sartana.

Offline Profile  

11 Jul 2007, 14:43 

LIGHT THE FUSE...SARTANA IS COMING! (X-RATED KULT DVD PAL REGION 2 SPECIAL EDITION)

enig idee waar ik deze goedkoop kan vinden? tot nu toe vind ik bij xploitedcinema aan 30 dollar + shipping :(

Offline Profile  

11 Jul 2007, 15:28 

Hier is een Duitse prijsvergelijkingssite :
http://www.dvd-palace.de/

Bijna niemand lijkt 'm aan te bieden, en ook daar is hij duur - voor een Duitse shop zal je trouwens ook heel wat administratieve rompslomp moeten doorgaan vermits het om een FSK-18 titel gaat.

Offline Profile  

11 Jul 2007, 16:25 

thanks, zal eens checken. lijkt me op eerst zicht veel kloterij en geld voor een dvd niet niet super goed is van kwaliteit

Offline Profile  

11 Jul 2007, 21:14 

matt wrote:
thanks, zal eens checken. lijkt me op eerst zicht veel kloterij en geld voor een dvd niet niet super goed is van kwaliteit

Die DVD is zijn geld toch wel waard hoor, en die film is subliem. Ik heb hem voor maar 18 euro op een duitse beurs gekocht. Daar is alles trouwens stukken goedkoper dan in online winkels. Je moet maar eens zien of er niks in je buurt is http://www.filmboersen.com/ Ik ga altijd naar beurzen in Koln/Leverkusen en spaar gemiddeld 5 euro/dvd uit, benzine meegerekend. Je moet wel genoeg ineens kopen natuurlijk.

Anders moet je maar eens zien op sites als http://www.dvduncut.com/ en http://www.medienversand.at/ ook betaalbaar.

Offline Profile  

12 Jul 2007, 15:37 

candela wrote:
matt wrote:

Die DVD is zijn geld toch wel waard hoor, en die film is subliem. Ik heb hem voor maar 18 euro op een duitse beurs gekocht. Daar is alles trouwens stukken goedkoper dan in online winkels. Je moet maar eens zien of er niks in je buurt is http://www.filmboersen.com/ Ik ga altijd naar beurzen in Koln/Leverkusen en spaar gemiddeld 5 euro/dvd uit, benzine meegerekend. Je moet wel genoeg ineens kopen natuurlijk.

Anders moet je maar eens zien op sites als http://www.dvduncut.com/ en http://www.medienversand.at/ ook betaalbaar.

beurzen in duitsland behoren niet tot de mogelijkheden :(

bij dvduncut heb je de meest ridicule shipping prijzen ever meer dan 16 euro !!!

:(

Offline Profile  

12 Jul 2007, 20:22 

matt wrote:

bij dvduncut heb je de meest ridicule shipping prijzen ever meer dan 16 euro !!!

Ik weet niet waar jij dat ziet staan maar 1-2 dvds naar belgie is 5 euro. 5 DVDs of meer is 16,50 euro (dus als je er genoeg ineens koopt is het nog niet zoveel). Dat soort soort verzendkosten zie je bij alle kleine online winkels.

Offline Profile  

12 Jul 2007, 21:47 

Bij http://www.chainsawvideo.nl/ hebben ze hem trouwens ook...

Offline Profile  

13 Jul 2007, 12:16 

candela wrote:
matt wrote:

Ik weet niet waar jij dat ziet staan maar 1-2 dvds naar belgie is 5 euro. 5 DVDs of meer is 16,50 euro (dus als je er genoeg ineens koopt is het nog niet zoveel). Dat soort soort verzendkosten zie je bij alle kleine online winkels.

hmm zal dan even opnieuw moeten proberen, ik kon gisteren ogenschijnlijk niets veranderen wat shipping betreft

bedankt voor de hulp

Offline Profile  

13 Jul 2007, 17:55 

matt wrote:
candela wrote:
matt wrote:

hmm zal dan even opnieuw moeten proberen, ik kon gisteren ogenschijnlijk niets veranderen wat shipping betreft

bedankt voor de hulp

Hmm ja, je kan precies niks anders kiezen. Maar op de site staat toch wel degelijk 1 oder 2 DVDs = 5 Euro (unversichert, bis max. 250 Gramm). Ik heb er altijd al meer dvds tegelijk gekocht. Mail anders eens, die is heel behulpzaam.

Offline Profile  

07 Dec 2007, 11:03 

candela wrote:
Nuvola di polvere... un grido di morte... arriva Sartana, Una (1971) heeft geloof ik forced subs als je de Engelse of Italiaanse track kiest. En de subs zijn van het verschrikkelijk irritante soort: gewoon woord voor woord de duitse dub neergeschreven. Gelukkig heb ik met Panasonic speler geflashed met een gehackte firmware zodat ik ze toch kan afzetten. Er zit ook nog een bonus disc bij met trailers. Altijd interessant.

De Duitse X-rated dvd heeft inderdaad forced subs. Heb voor de Italiaanse track met Duitse subs gekozen en vond het best te doen, in het begin even wennen maar op den duur weet je niet beter.

Dit was mijn eerste Sartana film en vond hem erg leuk! Het whodunnit verhaal met zijn double en triple-crosses deed soms meer denken aan bv een Giallo dan een Western. Bijzonder vermakelijke film met een heerlijk tempo en een mooie rol van Gianni Garko die als Sartana iedereen te slim af is met zijn truuks en gadgets.

Offline Profile  

10 Feb 2009, 16:19 

If you Meet Sartana, Pray for your Death (1968) 7/10

De eerste uit de Sartana-serie - vond 'm eerst maar heel middelmatig, met een verhaaltje dat me weinig nieuws bood en in bijrol een Italiaanse Gabby Hayes-cloon die me danig op de zenuwen werkte. In de finale werd hij echter bijzonder knap, met prachtig sfeervolle plaatjes die uit een Italiaanse gothic leken te komen.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]