Logo

It is currently 28 Jun 2017, 15:53

Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
  Spaghetti di Fulci
21 Feb 2007, 11:19 

Voor zover ik weet heeft Lucio Fulci er maar drie gemaakt:

Tempo di massacro (1966)
... aka Colt Concert
... aka Colt cantarono la morte, Le
... aka Massacre Time
... aka The Brute and the Beast

Quattro dell'apocalisse, I (1975)
... aka Four Gunmen of the Apocalypse
... aka Four Horsemen of the Apocalypse
... aka Four of the Apocalypse

Sella d'argento (1978)
... aka Silver Saddle
... aka The Man in the Silver Saddle
... aka They Died with Their Boots On (USA)

Offline Profile  

21 Feb 2007, 11:21 

Image

Tempo di massacro (1966) ****

Franco Nero wordt opgeroepen om terug te komen naar het dorpje waar zijn broer nog woont want er is een schurk die de boel terroriseert. Dit was Fulci's eerste 'uitstapje' na vrijwel alleen maar komedies gemaakt te hebben. De uitzinnige stijl en gore van zijn latere films is hier nog vrij beperkt aanwezig maar toch weet hij het visueel heel aantrekkelijk te houden. Eigenzinnige camerastandpunten, framing waar echt over nagedacht is en diepe shots met gebruik van short-focus houden het allemaal leuk om naar te kijken. De cast is ook bijzonder leuk, Franco Nero is goed maar wordt zowat overschaduwd door George Hilton die op zijn best is als hij teveel gedronken heeft en zonder problemen iedereen uitschakelt, soms acrobatisch hangend aan de zijkant van zijn paard. Franco heeft ook dynamiet in zijn vuisten want 1 klap is genoeg om iemand uit te schakelen of hem maar liefst 10 meter verderop te laten belanden. De schurken worden gespeeld door Giuseppe Addobbati en Nino Castelnuovo. Vooral Nino is lekker over the top met zijn bizarre trekjes en alom gevreesde zweeptechnieken. De hele film is eigenlijk een beetje over the top maar het maakt het allemaal des te leuker. De Engelse dub is op zich goed te doen maar er zijn momenten dat hij ineens hilarisch bizar klinkt. Let bijvoorbeeld op de barman als hij begint te praten, ik heb het nog zeker drie keer teruggespoeld. Zo zijn er nog meer terugspoel momenten, bijvoorbeeld als Franco nero ineens in een turner verandert en via een perfect uitgevoerde salto mortale zijn vijanden uitschakelt. Bijzonder vermakelijke film

De Italiaanse dvd is de beste keus op moment.
Geen geweldige kwaliteit maar wat mij betreft zijn geld zeker waard, zie dvdbeaver:
http://www.dvdbeaver.com/film/DVDReview ... review.htm

Trailer:
http://www.la4dimensione.altervista.org ... ssacro.3gp

Offline Profile  

22 Nov 2007, 14:54 

Tempo di massacro (1966), 7/10

Gisteren mijn eerste western alla Fulci verorberd en ik kan niet anders zeggen dat dit gewoon een erg onderhoudende film is met een moordend tempo en de nodige spectaculaire actiescènes die de aandacht er wel bij houden. En Fulci is niet zuinig met de zweepslagen, dat gaat hier weer goed tekeer zeg. Waar het allemaal over ging, weet ik zo gauw niet meer, een beetje rommelig is het allemaal wel en het verhaal springt wel een beetje van de hak op de tak. En die barman... er zaten wel meer stukken in met nogal onbegrijpelijke stukken tekst, maar wat hij probeerde te vertellen? Ongecompliceerd kneukwerk

Offline Profile  

09 Jan 2008, 22:49 

Four of the Apocalypse - Lucio Fulci - 1975

Een groepje van vier personen zitten in de plaatselijke gevangenis als ondertussen het gehele dorp wordt uitgemoord. Na afloop vertrekken ze met paardenkar de wildernis in. Daar ontmoeten ze een hippie-achtig figuur (Tomas Millian) die toch niet zo aardig bleek als hij zich deed voorkomen. De man blijkt een voorliefde te hebben voor martelingen en moord. Een helletocht door de wildernis volgt. Ondertussen moet het vrouwpersoon van de vier ook nog eens bevallen. De film draagt toch weer duidelijk een Fulcistempel. In deze film wordt er erg veel gebruik gemaakt van felle tegenlichten, een truc die Fulci wel meer toepast in zn films. De film is erg bitter en bevat de nodige ultraviolence. Af en toe zakt de boel helaas een beetje in. Alsof je bij een rockconcert staat en na 3 ballads je eindelijk gewoon weer flink wilt beuken. De muziek is ook nogal......jaren 70.....een behoorlijke zoete soundtrack a la Simon and Garfunkel. De dvd van Blue Underground bevat de Italiaanse track.....helaas zonder Engelse ondertiteling en das behoorlijk jammer. De dubversie is weer typisch voor vele Italiaanse films. De monden bewegen niet gelijk met wat er nu gezegd wordt. Ik vind dit een behoorlijk unieke Western. Het zou ook zo maar een wraakfilm kunnen zijn, als je het verhaal verplaats naar een andere setting bv. Ondanks enkele minpuntjes heb ik toch erg genoten van deze film. Fulci kan dus ook behoorlijke Westerns maken. Mn eerste kennismaking met Fulci was Zombi 2. Ik vond dat de eerste keer kijken een behoorlijk amateuristische film met behoorlijk fletse belichting en slecht acteerwerk. Als je dat bv vergelijkt met andere films zoals deze maar ook zn gialli, zie ik daar veel meer klasse in terug. Er staan ook enkele interviews op de disk en daar werd gezegd door Fabio Testi (de hoofdpersoon uit de film) dat Fulci echt een grootmeester had kunnen worden, echter deed hij vaak maar half zn best. Een mooie toevoeging aan mn Western EN Fulcicollectie.

Offline Profile  

12 Nov 2009, 23:03 

Tempo di Massacro (1966) 5/10

Lijkt haast alsof ik een andere film heb gezien want ik vond er weinig aan - misschien speelde de erbarmelijke Engelse track me meer parten dan ik wilde toelaten. Heeft wel z'n momenten, voor de rest toch maar een rommeltje.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ]