Logo

It is currently 26 Jul 2017, 16:36

Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ] 
Author Message
  Il Mercenario (1968)
06 Aug 2006, 19:22 

Van maandag op dinsdag 8 augustus wordt de film Il Mercenario van Sergio Corbucci op de Duitse zender WDR uitgezonden.
tijdstip: 0.45-2.30 WDR
http://www.imdb.com/title/tt0063293/

Offline Profile  

Re: Il Mercenario van Corbucci
06 Aug 2006, 20:31 

Colonel Mortimer wrote:
Van maandag op dinsdag 8 augustus wordt de film Il Mercenario van Sergio Corbucci op de Duitse zender WDR uitgezonden.tijdstip: 0.45-2.30 WDR http://www.imdb.com/title/tt0063293/
Hi, welkom op 't forum.

Heb je deze western al eens gezien :?:

Offline Profile  

07 Aug 2006, 20:07 

Il Mercenario is voor mij de beste spaghetti na Leone's For A Few Dollar's More, The Good, The Bad And The Ugly en Once Upon A Time In The West. Morricone's soundtrack is fenomenaal en misschien wel de beste die hij ooit gemaakt heeft. Kijken dus als je hem nog nooit gezien hebt (hoewel een Duitse synchro en waarschijnlijk P&S beeld zal de film geen goed doen).

Offline Profile  

08 Aug 2006, 06:55 

hitch_fan wrote:
Kijken dus als je hem nog nooit gezien hebt (hoewel een Duitse synchro en waarschijnlijk P&S beeld zal de film geen goed doen).

Hij was glücklich wel in het originele beeldformaat.
Zal hem binnenkort eens kijken.

Offline Profile  

08 Aug 2006, 18:01 

jim2873 wrote:
hitch_fan wrote:
Kijken dus als je hem nog nooit gezien hebt (hoewel een Duitse synchro en waarschijnlijk P&S beeld zal de film geen goed doen).

Hij was glücklich wel in het originele beeldformaat.
Zal hem binnenkort eens kijken.

Films op WDR zijn quasi altijd in origineel beeldformaat. Deze keer was er echter iets mis met hun geluid hier want er zat constant een luide TUUUUT in, niet naar te kijken.

Offline Profile  

Il Mercenario (The Mercenary)
08 Aug 2006, 19:32 

Ik ga de WDR-versie dit weekend bekijken. De kwaliteit was volgens mij absoluut goed (digitale tv). Ik heb de film van HDD op dvd gebrand, maar nog niets van een hinderlijk geluid ontdekt.
Il Mercenario is ook bekend onder de naam Professional Gun en is op R1-dvd (met Engelse dub) redelijk verkrijgbaar.

Offline Profile  

08 Aug 2006, 19:50 

De R1 van Il Mercenario is P&S en schijnt een dramatisch slechte kwaliteit te hebben. De Japanse DVD heeft met 2.35:1 wel het juiste beeldformaat (helaas niet anamorf) en heeft de oorspronkelijke Engelse dub. Voor een niet anamorfe transfer is de beeldkwaliteit echter meer dan uitstekend.

Offline Profile  

Il Mercenario
10 Aug 2006, 15:46 

Vanmiddag de film 'Il Mercenario' uit 1968 gekeken. Candela ik heb niets aan het geluid kunnen ontdekken, dit is gewoon goed. De soundtrack van Morricone is wederom geweldig en past goed bij de film. Het spel van Nero en Musante is goed. Il Mercenary is een goede spaghetti, maar mijns inziens geen topper. De actiescenes zijn goed en talrijk, maar bepaalde tussenliggende scenes zijn vrij saai. De finale van de film is verrassend. Als je denkt dat de film afgelopen is -de shoot-out tussen Curly (Palance) en Paco (Musante) in de arena- dan volgen nog een aantal spannende scenes die telkens weer de eindscene kunnen zijn.
75/100

Offline Profile  

18 Feb 2007, 18:41 

Heb me ook eens aan de Duitse versie gewaagd. Heb zeker niet alle dialogen kunnen verstaan maar het plot is vrij standaard dus op zich was het prima te volgen. Franco Nero speelt de huurling die wordt ingehuurd door een aantal rebellen en nemen het zo op tegen bad guy Jack Palance en zijn kompanen. Drie en een halve ster voor nu maar ga hem zeker nog eens kijken als er een verstaanbare release komt en dan zouden het er gerust eens vier of meer kunnen worden.

Offline Profile  

08 Oct 2007, 22:06 

Heb zonet ook gekeken - vond 'm erg leuk, veel cartoonesk aandoende actie die onderweg nog een politieke ondertoon krijgt zoals je dat ook in Corbucci's latere Companeros ziet. Palance is weer z'n fantastische zelve als de schurk - hij krijgt wel wat te weinig schermtijd toebedeeld - en Nero zie ik altijd graag bezig. Tony Musante daarentegen vond ik maar zwak - hij mist simpelweg het charisma dat Milian en Volontè toelaat soortgelijke Mexicaanse boefjes naar een hoger niveau te tillen.

Corbucci toont steeds een zelfverzekerde hand en doet een paar ongewone dingen met de camera zonder daarbij een steek te laten vallen. De productiekosten lagen duidelijk hoog, ook de structuur van het verhaal is ambitieuzer dan een doorsnee spaghetti en Moriccone doet lustig meefluiten. Uitstekende film - onbegrijpelijk dat MGM 'm nog steeds niet op dvd heeft uitgebracht.

Offline Profile  

09 Oct 2007, 14:05 

nadat ik jaren op deze film had zitten wachten waren de verwachtingen blijkbaar iets te hoog gespannen. een fijne film, dat zeker maar niet van hetzelfde niveau als vb the big gundown, sabata of the great silence. acteerwerk is redelijk, soundtrack erg goed, verhaal so so

Offline Profile  

15 Jun 2009, 17:59 

http://thecultcorner.com/cinema-ot301

Offline Profile  

25 Jan 2010, 23:29 

Toch nog even de klokken luiden voor de nieuwe release van Koch Media van Il Mercenario aka Mercenario - der Gefürchtete. Spaghetti-release van het jaar. Bizar cover-design trouwens - heel wat anders dan Koch's huisstijl.

Image

DVD FEATURES:

* Digitally remastered, restored and uncut | Region 2
* Running Time: 102 minutes
* Video: 2.35:1 (anamorphic widescreen) | PAL
* Audio: English, Italian, German (DD 2.0)
* Subtitles: German (optional)
* Extras:
o Trailers
o Exclusive Featurette "How to make a Revolution" (40mins, English and German subtitles!)
o Picture galleries (locations before and after; posters and stills)
o Booklet/Liner Notes by Mike Siegel
o Digipack packaging

http://www.amazon.de/gp/product/B000075 ... 521_snp_dp

..

Offline Profile  

26 Jan 2010, 00:48 

Camera Obscura wrote:
Toch nog even de klokken luiden voor de nieuwe release van Koch Media van Il Mercenario aka Mercenario - der Gefürchtete. Spaghetti-release van het jaar. Bizar cover-design trouwens - heel wat anders dan Koch's huisstijl.

DVD FEATURES:

* Digitally remastered, restored and uncut | Region 2
* Running Time: 102 minutes
* Video: 2.35:1 (anamorphic widescreen) | PAL
* Audio: English, Italian, German (DD 2.0)
* Subtitles: German (optional)
* Extras:
o Trailers
o Exclusive Featurette "How to make a Revolution" (40mins, English and German subtitles!)
o Picture galleries (locations before and after; posters and stills)
o Booklet/Liner Notes by Mike Siegel
o Digipack packaging

http://www.amazon.de/gp/product/B000075 ... 521_snp_dp

..

Ik snap de ophef over die release niet echt (niet gericht aan jou persoonlijk :)). Hij is maanden geleden reeds in Frankrijk verschenen bij Wild-Side in perfecte kwaliteit en met Engelse audio

Offline Profile  

26 Jan 2010, 01:23 

Ach ja. Wild East. Ik ga die Koch kopen en ga door met mijn vreugdedans. :)

Offline Profile  

31 Jan 2010, 12:17 

Camera Obscura wrote:
Ach ja. Wild East. Ik ga die Koch kopen en ga door met mijn vreugdedans. :)

Wild Side - dat is een Frans label (Wild East is Amerikaans) met doorgaans perfecte uitgaven. Deze heeft inderdaad uitstekend beeld en geluid (Frans + Engels), en als extra o.m. een toelichting van kenner JF Giré.

Er is niets mis met Koch Media, maar er is geen reden voor heiligverklaring. Niet al hun releases zijn top. Cjamango laat qua beeldscherpte te wensen over en het onlangs met veel tamtam uitgebrachte Navajo Joe was ronduit een tegenvaller.

Offline Profile  

31 Jan 2010, 18:42 

Bedankt Scherpschutter, stomme vergissing van me. Iemand had me er op een ander forum al op gewezen. Was meer een 'verschrijving', al volg ik die releases niet op de voet en was die Wild Side-release verder langs me heengegaan, dus alle info is welkom. Graag zelfs.

Zoveel Spaghetti kijk ik trouwens niet, maar ken Wild Side verder wel - heb er meerdere releases van in de kast staan en vind dat eigenlijk niet zulke puike uitgaves als die van Koch, maar afijn, daar zullen de meningen misschien over verschillen. Als Koch iets gaat doen, ben ik daar in elk geval wat enthousiaster over dan gemiddeld.

Wat me wel een beetje verbaast, is dat de Koch-release van Il mercenario, ook al heeft Wild Side de film reeds onder handen genomen, blijkbaar weinig enthousiasme en eerder scepsis lijkt op te roepen bij spaghetti-liefhebbers. Eerdere Wild Side-release of niet, lijkt me toch goed nieuws. Maar ik heb mijn vreugdedansje inmiddels maar gestaakt.

;)

Offline Profile  

03 Feb 2010, 18:05 

Ik overdreef een beetje toen ik de uitgaven van Wild Side 'perfect' noemde. Ze zijn doorgaans goed, maar inderdaad: die van Koch zijn beter. De laatste uitgaven van Koch vielen echter juist een beetje tegen. Er hebben wat personeelswisselingen plaatsgevonden bij dat bedrijf, en sommigen vermoeden dat het daar iets mee te maken heeft.

De komende uitgave van Il Mercenario van Koch heeft wel degelijk enthousiasme opgeroepen bij fans, bijvoorbeeld op de Spaghetti western database:

http://www.spaghetti-western.net/index.php/Main_Page

Je vindt daar ook al mijn recensies en artikelen over spaghettiwesterns (wel in het Engels)

Offline Profile  

03 Feb 2010, 20:20 

Mmm, valt ook wel mee met die weinig enthousiaste reacties - daar overdreef ik dan weer een beetje mee.

De laatste stroom releases van Koch lijken mij gewoon titels waarbij de kans steeds kleiner wordt fatsoenlijk bronmateriaal van te vinden. Wat betreft Cjamango (Django - Kreuze im blutigen Sand) en in iets in mindere mate Navajo Joe is het natuurlijk terecht dat er kritisch wordt gekeken naar die uitgaves, maar het blijft een moeilijke afweging waar je de grens trekt om iets uit te brengen of niet, zeker voor een label als Koch, dat nu eenmaal een zekere reputatie heeft op te houden. En dan praat je ook nog eens over een label met een moederbedrijf achter zich met welhaast oneindig diepe zakken. Wil niet zeggen dat ze voor spaghetti-releases onbeperkt toegang hebben tot de geldkraan, maar als zij al niet in staat zijn om fatsoenlijke prints om te duikelen, dan wil dat wel wat zeggen, denk ik.

Lijkt me dat daar in de kantoren bij Koch serieuze discussies over zijn geweest, misschien wel met slaande deuren, wat vast de reden is voor plotselinge personeelswisselingen. Beetje een strijd tussen rekkelijken en perfectionisten. Bij welke kwaliteit zeg je resoluut: nee, dit doen we niet. Ulrich P. Bruckner is in elk geval weg, hopelijk niet met slaande deuren.

Offline Profile  

29 Jul 2010, 21:57 

Yesssss.....eindelijk heb ik deze film kunnen bemachtigen. Tweede hands en het betreft de Japanse versie (die oop is). Helaas niet anamorf. Ben benieuwd of ie uit te zoomen is op mn widescreen tv. Ik moet hem nog binnen krijgen. Ik kon hem voor 5 euro excl verzending kopen!

Offline Profile  

05 Dec 2010, 13:07 

Il mercenario - Sergio Corbucci - 1968

Wordt vaak bejubelt als een van de beste spaghettiwesterns. Vond het een prima film maar geen topper. Komt misschien omdat het verhaal vrij luchtig is. Er is nergens echt dreiging of vuiligheid. Neemt niet weg dat ik me uitstekend heb vermaakt met deze film. Heerlijk sfeertje met een politieke ondertoon die later nog eens wordt overgedaan in Companeros. Met figuren als Franco Nero en Jack Pallace heb je ook een paar koppen bij elkaar die uitstekend zijn voor het genre. Morricone mag weer zorgen voor een fijne score.

7,5

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]