Logo

It is currently 28 Jul 2017, 00:38

Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message

09 Apr 2008, 18:35 

Kwam ik de film toch tegen....de Nederlandse versie welteverstaan...maar meegenomen.... :D

Offline Profile  

10 Apr 2008, 14:58 

Dan zal ik hier ook maar mn bevinding even neerpennen:

My Name is Nobody

Vrij luchtige Western met Terrence Hill en Henry Fonda. De film begint erg sterk in een kapperszaak, als Henry Fonda zich laat scheren en er tergens langzaam een scheermes langs zn keel wordt gehaald. Deze kapper heeft niet veel goeds in de zin....

Hill is idolaat van Fonda en wil dat de man in stijl afscheid neemt van zn "carriere". Ik zie de film dan ook als een hommage aan de oude westernhelden zoals Fonda. De film is me echter iets te slapstick-achtig. Voorals als Hill zn befaamde bitch-slaps begint uit te delen. De bewegingen worden dan behoorlijk versneld afgespeeld....werkt niet echt vond ik. Het begin en het einde vond ik dan ook het mooiste aan deze film.

Komische Westerns zijn niet echt aan mij besteed, geef mij maar rauwe en smerige actie met een serieuze toon. Ik zal het komische Westerngenre dan ook niet verder gaan verkennen. Zelfs de muziekscore van Morricone is erg vrolijk en clownesk. Hill heeft zeker een goede kop voor een revolverheld. Zijn er ook serieuze Westerns van de man of is het allemaal van dat kolderieke gedoe?

Offline Profile  

10 Apr 2008, 15:07 

Van Terrence Hill, bedoel je?

Bijvoorbeeld 'Django, Prepare a Coffin' en 'God Forgives... I Don't' zijn geen comedy-westerns.

Django, Prepare a Coffin - review

God Forgives... I Don't - review

Beiden vind je ook terug op het forum - 'Prepare a Coffin' in het Ferdinando Baldi-topic.

Offline Profile  

10 Apr 2008, 15:59 

Thanks....ik zag God Forgives ook liggen voor 5 euro...wellicht eens mee pakken dan. Ik zag Bud en Terrence op de hoes en dacht meteen dat het om een comedy zou gaan....niet dus. Was je waarschijnlijk al opgevallen...maar in die fake trailer Machette wordt die zin uitgesproken...God Forgives.....I Don't. :mrgreen:

Offline Profile  

17 Sep 2009, 16:35 

A Fistfull of Dollars weer eens opgezet, de film die de spaghettiwestern een flinke boost gaf en tevens de carrière van Eastwood. De uiterst koele held, puur stijl. De film blijft geweldig. Ik had de single disk al en de 2-disker lag al aardig lang in de kast. Geweldige schijf door de gerestaureerde versie van de film en de vele interessante extra's.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page Previous  1, 2