Logo

It is currently 21 Oct 2017, 23:09

Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
  Django Italo-Western Box
13 Jan 2006, 14:53 

Iemand deze box van Koch al aangeschaft?

10.000 dollari per un massacro (Romolo Guerrieri, 1967)
aka Guns of Violence

Django il bastardo (Sergio Garrone, 1969)
aka The Stranger's Gundown

Execution (Domenico Paolella, 1968)

- incl. Weltweit unveröffentlichte Audio CD

duitse reviews:
http://www.dvd-forum.at/3117/dvd_review_detail.htm
http://www.dasmanifest.com/03/1119.php
http://www.splashmovies.de/html/auf_vid ... x_home.php
http://www.dvd-palace.de/dvd-review-r5t1344.htm

Image

Offline Profile  

Re: Django Italo-Western Box
13 Jan 2006, 15:04 

jim2873 wrote:
Iemand deze box van Koch al aangeschaft?

Ja. 10.000 dollari per un massacro en Django il bastardo zijn zeer goede spaghetti's met ditto soundtracks. Beide films verrasten mij op een zeer positieve manier. Execution is rotzooi. De soundtrack cd heb ik nog niet geluisterd.
Hoewel het niet op de verpakking staat aangegeven hebben alle 3 DVD's overigens Engelse ondertiteling.

Offline Profile  

nee
15 Jan 2006, 19:10 

Ik heb hem ook maar nog niet echt bekeken,verder weer een goeie box van Koch media.

Offline Profile  

17 Apr 2009, 22:42 

Nu Amazon.de gratis verzendt naar de Benelux, eindelijk de box opgepikt. Eerste film viel me al meteen heel goed mee.

10.000 Dollars Blood Money (AKA 10.000 Dollari per un Massacro) (1967) 8/10
Helemaal geen bekende spaghetti - onterecht want het is een mooi geschoten film met een goed lopend en onconventioneel verhaaltje.

Offline Profile  

22 Apr 2009, 17:44 

tolpol wrote:
Nu Amazon.de gratis verzendt naar de Benelux, eindelijk de box opgepikt. Eerste film viel me al meteen heel goed mee.

10.000 Dollars Blood Money (AKA 10.000 Dollari per un Massacro) (1967) 8/10
Helemaal geen bekende spaghetti - onterecht want het is een mooi geschoten film met een goed lopend en onconventioneel verhaaltje.

euro of 30 voor betaald ?

Offline Profile  

22 Apr 2009, 17:48 

Ja - zoiets. Mooie box. Staat netjes in de kast.

Offline Profile  

22 Apr 2009, 20:54 

Ik neem aan dat dit allemaal Duits nagesynchroniseerd is? Zoja is dat een beetje te doen?

Offline Profile  

22 Apr 2009, 21:28 

Inderdaad, in het Duits, of in het Italiaans met Engelse ondertitels.

De Duitse nasynchronisatie van oude films is mij altijd goed bevallen. Het enige nadeel is dat je erg vaak dezelfde stemmen tegenkomt. Het is bijvoorbeeld heel raar om 'de stem van John Wayne' ineens bij een stiekem klein opdondertje te horen.

Nieuwe films (vanaf pakweg de jaren 90) in de Duitse nasynchronisatie vind ik maar niets, al moet ik zeggen dat ik circa de laatste 10 jaar geen films meer in het Duits heb hoeven kijken.

Offline Profile  

09 Nov 2009, 22:08 

Per 100,000 Dollari Ti Ammazzo AKA Vengeance is Mine (1967) 8/10

Uit hetzelfde jaar als 10.000 Dollars Blood Money, en opnieuw wordt Gianni Garko tegenover dezelfde acteur geplaatst die daarin de Mexicaanse bandiet speelde. Ditmaal is dat z'n onbetrouwbare broer, die zich meteen zorgen maakt om z'n aanspraak op het ouderlijke landgoed nadat Garko een bastaardzoon blijkt. Het komt tot een schietpartij waarbij de vader omkomt en Garko onterecht van moord wordt beschuldigd. Tien jaar later loopt hij z'n halfbroer weer tegen het lijf...

Net zo goed als Blood Money, vond hem misschien zelfs nog wat sterker. Die twee films alleen al maken de box het aanschaffen waard.

Er is in dit topic trouwens verwarring over welke film het in de boxset precies gaat omdat de Duitse titel 'Django der Bastard' luidt - gaat dus niet om 'Strangers Gundown' AKA 'Django il Bastardo', da's een andere film.

Offline Profile  

09 Nov 2009, 22:19 

Hoeveel Duitse "Django-titels" zijn er wel niet? Erg creatief met titels zijn ze niet, die Duitsers. ;)

Offline Profile  

09 Nov 2009, 22:20 

Ja - heel veel - in Duitsland gebruikten ze het gewoon om aan te tonen dat het om een spaghetti ging, lijkt me.

Offline Profile  

09 Nov 2009, 22:24 

Ik geloof dat de echte Django in Duitsland ook meer dan 5 miljoen bezoekers trok. Ik heb dat Duitse Spaghetti-boek Für ein paar Leichen mehr en mijn eerste impressie: stuk of honderd "Django-titels." Komt geen eind aan.

Offline Profile  

13 Mar 2010, 01:58 

tolpol wrote:
Per 100,000 Dollari Ti Ammazzo AKA Vengeance is Mine (1967) 8/10

Uit hetzelfde jaar als 10.000 Dollars Blood Money, en opnieuw wordt Gianni Garko tegenover dezelfde acteur geplaatst die daarin de Mexicaanse bandiet speelde. Ditmaal is dat z'n onbetrouwbare broer, die zich meteen zorgen maakt om z'n aanspraak op het ouderlijke landgoed nadat Garko een bastaardzoon blijkt. Het komt tot een schietpartij waarbij de vader omkomt en Garko onterecht van moord wordt beschuldigd. Tien jaar later loopt hij z'n halfbroer weer tegen het lijf...

Net zo goed als Blood Money, vond hem misschien zelfs nog wat sterker. Die twee films alleen al maken de box het aanschaffen waard.

Er is in dit topic trouwens verwarring over welke film het in de boxset precies gaat omdat de Duitse titel 'Django der Bastard' luidt - gaat dus niet om 'Strangers Gundown' AKA 'Django il Bastardo', da's een andere film.

Niet zoveel aan toe te voegen. Miste toch wat echt memorabele momenten, en is ook wel erg inwisselbaar met de voorganger Django - 10.000 blutige dollar, ook met Gianni Garko en goeddeels dezelfde cast. Toch wel raadzaam die twee films als een tandem te bekijken, maar zeker prima films.
7/10

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ]