Logo

It is currently 23 Apr 2017, 19:41

Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
  Mannaja - A Man called Blade (1977)
02 Apr 2006, 08:39 

Mannaja - A Man called Blade (1977) ***

Ik heb het wel vaker moeilijk met de films van Sergio Martino, veel meer dan een vakman zie ik niet in 'm, z'n films volgen steeds mooi de regeltjes van het genre waarin hij werkt - zij het spaghetti, giallo, post-apocalyptisch - maar ik vind het voor de rest nogal vlak. De muziek vond ik ook maar slap, met wat Cohen-achtig gewauwel en niet bepaald bijdragend aan de sfeer. John Steiner die z'n Deense dogs nauwelijks onder controle kan houden was wel amusant.

Toch mee geamuseerd - Martino verstaat z'n vak wel - maar stijgt nooit boven de middelmaat uit.

Offline Profile  

Re: Mannaja - A Man called Blade (1977)
28 Dec 2011, 00:23 

Ik zag de film vandaag voor de tweede keer en ik vond hem wederom zeer vermakelijk. Sergio Martino is zeker een vakman, de breedbeeldcomposities zijn echt zeer mooi gedaan. Het lage budget wordt echt creatief verbloemd. De openingsscène is ook van grote klasse. Een echt eigen stempel zoals Argento die heeft, mist Martino wellicht, maar zeker zijn giallo heb ik erg hoog zitten. Na Argento toch de man met de meest memorabele giallo op zijn naam. Tolpol's bericht is van 5 jaar terug dus misschien niet geheel representatief maar ik schat de man hoger in dan "middelmaat". Martino waaide wel met veel winden mee als het om verschillende genres gaat maar ik vind de meeste, of eigenlijk allemaal, wel wat hebben. Ze vervelen in ieder geval niet. Echte clunkers zoals Fulci die heeft gemaakt, ken ik niet van Martino....of het moeten zijn post-apocalyptische crapfilms zijn...maar zelfs die vind ik leuk.

Offline Profile  

Re: Mannaja - A Man called Blade (1977)
28 Dec 2011, 01:31 

Misschien moet ik 'm nog 'ns kijken, ja. Zag 'm nadat ik teleurgesteld was door Scorpion's Tail en Your Vice is a Locked Room waarover ik zoveel watertandens had gelezen om dan getrakteerd te worden op heel middelmatige giallo's, al kon het wat middelmatige giallo's betreft nog veel erger ontdekte ik achteraf. Scorpion's Tail bekeek ik later nog 'ns opnieuw in de veronderstelling dat ik 'm beter zou appreciëren na de bodem van het giallo-vat leeggeschraapt te hebben, maar kon me toen opnieuw niet overtuigen. Mooie soundtrack - dat wel. Martino maakt 'degelijke' films en blijf er wel bij dat het vaak niet meer dan dat is, al vind ik ze altijd wel de moeite - heb er ondertussen toch al een boel van gezien, zeker niet met tegenzin.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ]