Logo

It is currently 20 Nov 2017, 09:43

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
  Deadlock (Roland Klick, 1970)
22 Jun 2009, 23:45 

Image

Deadlock (Roland Klick, 1970)

Een soort 'moderne' psychedelische variant op The Good, the Bad and the Ugly van cultregisseur Roland Klick met in de hoofdrollen Mario Adorf als Charles Dump, die Ratte, Anthony Dawson als Sunshine, der alte Killer, Marquard Bohm als Kid, der junge Killer en stoeipoes Mascha Rabben als Jessy, das Mädchen. Stilistisch een soort staalkaart van Spaghetti-conventies met een strakke cinematografie en een psychedelische soundtrack van Duitse krautrockers CAN. Voor wat het waard is, Jodorowsky vond Deadlock overigens fantastisch, niet zo vreemd daar de film ook wel iets weg heeft van zijn eigen El Topo.

Het beeld op de Duitse DVD van Filmgalerie 451 is haarscherp (als je tenminste even je HD-oog kan bijstellen), 1.66:1, Duitse en Engelse audiotrack, audiocommentaar van Roland Klick, twee docu's, interview, en de soundtrack van CAN.

Nog wat meer info op Filmgalerie 451 over de film (in het Engels) en de andere films van Roland Klick, http://www.filmgalerie451.de/en/dvd/regisseure/klick/

Offline Profile  

23 Jun 2009, 08:25 

Klinkt interessant - ga ik zeker naar op zoek.

Wat vond je trouwens zelf van El Topo? Voor mij een teleurstelling na er zoveel jaren naar uitgekeken te hebben. Paar unieke momenten, maar kon me helaas te vaak weinig boeien. Wellicht teveel van verwacht door z'n torenhoge reputatie, een tweede kijkbeurt zal me waarschijnlijk beter bevallen.

Offline Profile  

23 Jun 2009, 10:08 

Lijkt me ook wel leuk. Nog ergens voor een mooi prijsje te krijgen? Zie dat hij bij Amazon niet meer beschikbaar is.

Offline Profile  

23 Jun 2009, 15:27 

Ik had hem bij jpc.de besteld, maar op DVD-PALACE kan je prijzen en beschikbaarheid vergelijken. Die 2,99 voor jvc geldt trouwens ook voor meer dan 1 dvd, had voor over 100 euro besteld, en bleef 2,99. Tot welke hoeveelheid dat tarief geldt, weet ik even niet.

Bij het Nederlandse OMG Entertainmentstaat 'ie op de site, maar of hij hem op voorraad heeft, weet ik niet (webshop van OMG, da's wel een aardige gast, komt ook wel eens op Cinema-Extreme), zou je even moeten mailen.

El Topo heb ik niet zo bar veel mee, maar er is eigenlijk ook maar een oppervlakkige overeenkomst met Deadlock, wat niet een of ander onderbelicht meesterwerk is, maar wel dusdanig apart dat Spaghetti-vreters hem vast wel lusten.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ]