Logo

It is currently 23 Apr 2017, 13:58

Post new topic Reply to topic  [ 124 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message

18 Feb 2009, 19:08 

Black Christmas (1974)

De eerste keer toen ik deze film zag, vond ik er niet veel aan en gaf ik hem een 3 op IMDB. Vreemd....want nu vond ik het een prima film. Af en toe wat sloom maar tevens ook creepy. Een killer zit in een huis verstopt op zolder, pleegt vage telefoontjes naar dat zelfde huis en slacht zo nu en dan iemand af. Een van de eerste slashers en sommige elementen uit de film zie je ook terug in bv Halloween. Leuk!

7,3

Offline Profile  

22 Feb 2009, 11:55 

Strange Behavior (1981) 7/10

In een klein Amerikaans dorp wordt de zoon van de burgemeester vermoord - we krijgen de dader te zien, een tiener met een vreemde blik in de ogen. Dan worden er nog jongelui vermoord - steeds door andere tieners, die zich achteraf niets meer herinneren. Ondertussen vinden in het locale wetenschappelijke instituut allerlei vreemde psychologische experimenten plaats...

Als slasher werkt hij niet helemaal - het script is daarvoor wat te ambitieus, neemt teveel hooi op de vork en verliest daarbij soms de draad. Goed geacteerd met goed uitgewerkte personages en vaardig geregisseerd, maar echt suspensevol wordt het niet. Wel een heel sympathiek en origineel filmpje. Soundtrack is van Tangerine Dream.

Offline Profile  

28 Feb 2009, 14:06 

Pieces (1982) 8/10

Een Amerikaans/Spaanse co-productie en veeleer geïnspireerd door de Italiaanse gialli dan door de Amerikaanse slashers, met een mysterieuze moordenaar in het zwart, inclusief hoed en handschoenen. Oh - en een kettingzaag. Freudianen hebben er hun handen aan vol - volop fallussymboliek als hij naakte dames aan stukken zaagt met het ronkende geval.

Pure trash met een debiel verhaal en hilarische dialogen - een absolute must voor liefhebbers van ongewild geniale crap. De onlangs verschenen dvd is voortreffelijk.

Offline Profile  

28 Feb 2009, 14:52 

tolpol wrote:

Net ook bekeken en vond 'm best amusant. Inderdaad geen spannende slasher-momenten - het is dan ook een heel melige zwarte comedy in een slasher-kleedje die nooit tracht suspense op te bouwen. Erg flauw en dom, maar dankzij de eighties vibe en pretentieloze aanpak vond ik 't toch allemaal z'n charmes hebben.

6/10

Sleepaway Camp 2 een 6 en de remake van House of Wax (incl Paris Hilton) een 6 en Zombies Halloween geef je een 2.....

Het is duidelijk dat je je echt hebt lopen ergeren aan de Halloween versie van Zombie. Maar ik lees echt veel zeer negatieve berichten over die film. Gek genoeg vond ik hem prima te doen (vond hem zelfs erg leuk...).

Offline Profile  

28 Feb 2009, 15:55 

Ik vond Zombie's Halloween echt een verschrikkelijke film - heb al gezegd waarom in het andere topic.

Ik ga niet beweren dat die twee andere die je aanhaalt 'betere' films zijn, maar daar heb ik me tenminste niet aan zitten ergeren - vond ze best amusant. Ze hebben beiden weinig pretentie - gewoon idioot genrewerk - terwijl Zombie met z'n misbaksel hoger mikte en daarbij naar mijn gevoel gigantisch mis schoot. Kan maar zeggen wat ik er zelf van vond - filmwaarderingen zijn nu eenmaal subjectief.

Offline Profile  

01 Mar 2009, 14:51 

Melzz wrote:
tolpol wrote:

Net ook bekeken en vond 'm best amusant. Inderdaad geen spannende slasher-momenten - het is dan ook een heel melige zwarte comedy in een slasher-kleedje die nooit tracht suspense op te bouwen. Erg flauw en dom, maar dankzij de eighties vibe en pretentieloze aanpak vond ik 't toch allemaal z'n charmes hebben.

6/10

Sleepaway Camp 2 een 6 en de remake van House of Wax (incl Paris Hilton) een 6 en Zombies Halloween geef je een 2.....

Het is duidelijk dat je je echt hebt lopen ergeren aan de Halloween versie van Zombie. Maar ik lees echt veel zeer negatieve berichten over die film. Gek genoeg vond ik hem prima te doen (vond hem zelfs erg leuk...).

Ik vond hem ook prima. Verbaas me ook een beetje over sommige vernietigende kritieken. Misschien dat ik een andere film heb gezien toendertijd...

Offline Profile  

02 Mar 2009, 11:20 

Jij, Melzz en Jim zijn er alledrie - al dan niet gematigd - positief over, dus tja.

Wellicht ben ik het die een andere film zag :wink:

Ik parafraseer: "Put down the mask. Put the mask down. The mask - put it down." Ugh.

Zag 'm met een kameraad van me, en als iemand naast me in de zetel verveeld zit te zuchten, kan een tegenvallende film me nog extra enerveren. Overigens bekeek ik de NL-huurdvd en daarvan is het aspect ratio veranderd van 2.35:1 naar 1.78:1, dus dat hielp ook al niet - Halloween moet je natuurlijk in scope zien.

Eerlijkgezegd heb ik weinig zin om 'm nog een tweede kans te geven - denk niet dat 't nog goed kan komen - hooguit verandert hij van 'barslecht' naar 'matig', en ik heb nog zoveel interessants te zien.

Offline Profile  

09 Apr 2009, 22:49 

Urban Legend (1998) 6,5/10

Nineties-slasher in het kielzog van Scream, waarin tieners afgeslacht worden door in scène gezette 'urban legends'. Nauwelijks bloed en geen bloot - men wilde blijkbaar commercieel geen risico lopen en mikte op een lage leeftijdskeuring. Mooi geschoten en best wel amusant, tot het laatste kwartier want de ontknoping is vreselijk.

Offline Profile  

13 Apr 2009, 00:35 

Nightmares in a Damaged Brain (1981) 7/10

Een psychopaat onder experimentele behandeling is op de loop en de medicatie kan z'n moorddadige neigingen niet meer onder bedwang houden...

Niet meteen een slasher pur sang - eerder een verontrustend portret van een psychopatische killer à la Maniac. Rauw en sleazy filmpje dat ondanks momenten van idiotie toch een onbehaaglijk gevoel weet op te roepen door z'n bloedserieuze toon. De hoofdacteur is me onbekend maar heeft een kop om het voor op een gillend lopen te zetten.

Omdat de beloofde uncut release van Code Red al jaren op zich laat wachten heb ik voorlopig maar genoegen genomen met de Franse dvd - kostte me één euro, maar er lijkt veel uit geknipt.

Offline Profile  

17 Apr 2009, 04:59 

Midnight Meat Train ***1/2

Ik had een heftig bloedfestijn verwacht, maar het bleek vrij verzorgd en evenwichtig met een meer dan gemiddelde aandacht voor plotontwikkeling dan gebruikelijk bij genregenoten. Het eerste uur dan, want daarna vervalt de film toch weer in (de ook gebruikelijke) onzin, wat het kleine beetje hoop tot een genretopper weer de kop indrukt. Ook kan ik me tegenwoordig meer storen aan lelijke digitale effecten. Jammer, zijn de make up artiesten een uitstervend soort? Al met al prima nachtelijk vermaak.

Offline Profile  

02 May 2009, 09:56 

Scream
Een stel alwetende tieners wordt aangevallen door een moordenaar met een belachelijk masker op.
Wes Craven zorgde na het maken van deze film voor een tijdelijke hype, waarin horrorfilms expliciet op de hak worden genomen. Om eerlijk te zijn, vond ik dit eerder irritant dan grappig. Het continu noodgedwongen verwijzen naar andere horrorfilms kan leuk uitpakken, mits het subtiel wordt aangepakt. Bij Scream is dan geenszins het geval. Gedurende de film lopen de hoogst irritante personages continu klassiekers bij hun naam te noemen en bijbehorende scènes en acteurs. Wat is het nut daarvan? Wanneer wordt gekeken naar eerdere semi-parodieën zoals Night of the Creeps, valt het op dat het hier wel grappig is. Waarom? Om de simpele reden dat de verwijzingen daarin subtiel worden aangebracht. Daardoor is het voor de kijker een leuke bezigheid om te ontdekken op welke films de odes betrekking hebben.
Ondanks de irritaties is Scream wel aardig om eens gezien te hebben. Het acteren is te doen en enkele humoristische scènes werken wel.
Het is onterecht om deze film als moderne klassieker te bestempelen - ondanks de tijdelijke hype die het teweeg bracht - maar niettemin grappig om een keertje gezien te hebben.

6/10

Image

Ik ga dus écht niet beginnen aan de sequels!

Offline Profile  

10 May 2009, 11:21 

Image

The Funhouse (1981) 7/10

Twee jonge koppeltjes bezoeken een rondreizende carnival en dagen mekaar uit om een nacht in het spookhuis door te brengen. Als ze elkaar daar opgewonden liggen te bepotelen, worden ze plots opgeschrikt door stemmen, en even later zijn ze getuige van een moord...

Vermakelijke film van Tobe Hooper - of het om een volbloed slasher gaat laat ik even in het midden, maar heeft er alleszins veel van weg. Komt nogal traag op gang, maar echt storen doet het niet - hij is mooier geschoten dan gewoonlijk, met een kleurrijke setting die prima benut wordt.

trailer:

Image

Offline Profile  

13 May 2009, 18:46 

Laid to Rest

Slasher met een coole killer (Chrome Skull) zonder enige vorm van backstory. De kills zijn lekker bruut maar God.....wat een belabberd acteerspel. Dit was wel heel erg....helaas. Vooral die vent met zn ringbaardje die als een soort van goedzak zelfe bemoedigende woordjes mijmert tegen "hulpeloos slachtoffer nummer 1....de chick in het verhaal". Trok me daardoor niet in de film. Dan houd je wat coole kills over maar dat maakt nog geen goede slasher.

5.0

Offline Profile  

31 May 2009, 11:29 

Image

Malevolence (2004)

Regisseur Stevan Mena doet net alsof het nog steeds de Jaren 80. Qua sfeer zit het best goed en de eerste helft heeft ook nog wel eigen smoel. Daarna verzandt het helaas een beetje in afgezaagde taferelen met de moordenaar die maar niet dood gaat en steeds terug blijft komen. Het is op zich niet slechter dan een gemiddelde Friday The 13th film maar ja, het niveau van die films is nooit echt hoog geweest. Geen echte hoogvlieger dus maar ook niet vervelend om een keer te zien.

6.5/10

Offline Profile  

08 Aug 2009, 16:52 

Sleepaway Camp III: Teenage Wasteland (1989) opgezet en er is echt helemaal niets goed aan deze film. Zeer irritant....blergh.

1.0

Offline Profile  

10 Aug 2009, 18:21 

Sleepaway Camp
In deze slasherfilm volgen we Angela die op zomerkamp gaat. Door vele wordt ze als buitenbeentje beschouwd, terwijl anderen haar wel zien zitten.
Eigenlijk is dit gewoon een film over pubers, maar dan met wat killings er in. Deze zijn niet echt gedenkwaardig, maar wel nasty. De meeste personages zijn erg irritant en je zit voor het grootste gedeelte naar hun gekibbel te kijken, wat niet echt boeiend is. Destijds moet de film vrij controversieel zijn geweest: homoseksualiteit en pedofilie worden niet geschuwd. De twist op het einde is erg naargeestig en memorabel. Verder is Sleepaway Camp niets nieuws onder de zon.

6/10

Offline Profile  

10 Aug 2009, 18:24 

Jaaaa....die hoort dus bij het topic "slashers".... :wink: 8)

Als je trouwens ook alle Sleepaway Camps gaat kijken....heeeeeeel veel succes (ik hoop dat je genoeg drank in huis hebt.... :lol: )

Offline Profile  

10 Aug 2009, 20:58 

Sleepaway Camp II: Unhappy Campers
Jaren na de gruwelijke gebeurtenissen uit deel een, wordt een ander kamp opgeschrikt door een reeks moorden. Een groot nadeel bij deze film is dat je vanaf de eerste minuut al weet wie de dader is. Slashers hebben vaak weinig spanning en verrassing, maar hier was totaal niets aan. Een stel kills en een reeks blote borsten, maar daar houdt het wel mee op. De bekende stereotypes en clichés zijn ook hier weer terug te vinden en echt gedenkwaardig wordt het nergens.

5/10

Goed, nu deel 3. Ik ga maar eens een duveltje pakken. Ach, erger dan leprechaun 5 zal het toch niet worden...

Offline Profile  

11 Aug 2009, 08:42 

Sleepaway Camp III: Teenage Wasteland
Een kamp voor tieners uit verschillende lagen van de bevolking. Klinkt leuk, alleen jammer dat Angela mee is.
En jammer dat het weer geen degelijke film is geworden. Toegegeven is hij niet barslecht. Angela is goed op dreef en sommige personages zijn wel grappig. Daar houdt het mee op. De tieners worden systematisch afgeslacht, op soms inventieve manieren, maar erg expliciet is het niet. Waar ik wel van sta te kijken is een seksscène tussen een jonge rondborstige bimbo en een bejaarde kampbeheerder. Voor de rest is dit derde deel niets nieuws en daarmee een matige slasher.

5/10

Offline Profile  

11 Aug 2009, 09:14 

Zoooo zeg, je cijfer is nog aan de hoge kant. Vond zelf echt alles tenenkrommend slecht. De introductie van de jongeren.....ugh....heeeeel slecht geacteerd. Eigenlijk acteert iedereen wel zo tenenkrommend slecht. Sommige personages moesten als "grappig" doorgaan. Het schaamrood stond op mn kaken. De moordscenes zijn ronduit belachelijk. Slap, niet grafisch en out of the blue zonder spanning. Opbouw van scenes ermbarmelijk....veel geouwehoer wat niet interessant is (vreselijke dialogen), timing van teksten heel slecht, saai camerawerk en crappy muziek. Volgens mij de eerste 1 die ik heb ingevoerd op What I Watch.....

Offline Profile  

22 Aug 2009, 21:40 

Ik ben stiekem benieuwd naar het vierde (vijfde) deel, aangezien de eigenlijke nr. 4 niet helemaal afgerond is.
Deze was ook niet zo best:

My Bloody Valentine
De gemaskerde Valentijnsmoordenaar zaait dood en verderf in een mijnstadje. Deze film werd enorm gehyped vanwege de 3D-effecten. Ik heb dan toch maar de 2D-versie opgezet, aangezien ik met dat brilletje enorme hoofdpijn kreeg. En is het werkelijk zo'n waardevolle toevoeging? Als de film an sich de moeite waard was geweest wel, maar dat is hij niet. Nee, My Bloody Valentine is ronduit teleurstellend te noemen. De killer is tof, maar daar is alles mee gezegd. Het geheel ontbreekt aan spanning en hoewel de kills soms bruut zijn, valt er weinig te beleven. Grootste domper is de onthulling van de moordenaar. Ik had dit namelijk al halverwege de film door! Nee, zo lomp kunnen ze toch niet zijn? Zo ondoordacht zal het toch niet wezen? Wel dus. Wat overblijft is een zeer matige slasher die zich kan meten met een andere teleurstellende remake over een gast in een hockeymasker.

4/10

Offline Profile  

10 Sep 2009, 09:58 

Friday the 13th (2009 remake)

Zooooo zeg.....er is behoorlijk wat mis aan deze film. Om even met de minpunten te beginnen, de film is nergens spannend en qua gore valt het ook zeer mee. Ook ontbreekt er sfeer. Nu lopen er in slashers over het algemeen geen Oscarwinnende acteurs rond, maar dit spant wel de kroon. De acteurs en actrices zijn puur voor hun looks gecast. De meisjes zijn babes en de mannen zijn studs. Er zit zelfs een Arie Boomsma look-a-like in. En de meiden laten hun (siliconen)borsten zien. Het kan je dus niet veel schelen wie er als eerste wordt afgeslacht.

Het is niet zozeer een remake van het eerste deel. De film bevat vele elementen uit eerdere Friday the 13th delen en heeft er wat nieuwe elementen aan toegevoegd. Zo kan Jason ineens heel hard rennen (wat wellicht verklaard waarom hij overal ineens heel snel opduikt) en gedraagd hij zich als een echte survivaloermens met bv pijl en boog. Hij heeft nu ook een gangenstelsel gebouwd. Wat ik vreemd vond en ook niet echt werd uitgelegd is [spoiler]waarom Jason ineens een gevangene heeft. En behoorlijk wat weken.....was Jason soms eenzaam? What da hell?? En wat zal hij de gevangene te eten hebben gegeven.....ehhh??[/spoiler]

De film begint met een stel tieners dat wordt afgeslacht. Verder in de film gaat er een nieuw stel jongeren in een blokhut bivakkeren en gaat de broer (Arie boomsma) van een van de meisjes uit het voorstuk op zoek naar zn zuster. Het grappige is dat de politie dus heeft gezocht naar de jongeren maar niets kon vinden. Nu hoef je maar 1 teen in camp Crystal Lake te zetten of je stuit op onze atletische moordlustige holbewoner. Kom je Jason zelf niet tegen dan vind je wel wat anders....zoals een sinister hutje met......ach ja. En zo zit de film vol met onwaarschijnlijkheden.

Een ander punt wat jammer is.....de look van de film lijkt dus precies op die andere remakes van de laatste tijd. Dus eigenlijk is dit de zoveelste slasherfilm. Deze "remake" ziet er wel lekker slick uit. Nogmaals.....erg jammer dat de kills vrij tam zijn. In ieder geval niet heel erg inventief. Oh.....en anno 2009 mag de scene met de niet startende auto toch echt wel achterwege gelaten worden. Dat begint nu wel een heeeeel erg zwaktebod te worden.

En toch....en toch.....verveelt zo'n film me niet. Toch wel weer leuk om Jason aan het werk te zien. Alleen had hier veel meer in kunnen zitten. De film onderscheid zich nergens. Er is geen kill die er bv uitspringt. Je hebt echt het idee alles al eens eerder gezien te hebben. Dus....verwacht er niet teveel van en je hebt nog een aardige avond. Hij is behoorlijk tam dus je kan hem makkelijk met je vriendinnetje bekijken. Ik ben dus nog mild met mn cijfer.....maar eigenlijk is het helemaal niks.

6,8

Offline Profile  

25 Sep 2009, 23:34 

The Prowler (1981) 7/10

Na WOII keert een Amerikaanse soldaat terug naar huis en vind z'n liefje in de armen van een ander. Bij wijze van afkeuring rijgt hij hen beiden aan een riek. Om de één of andere reden slaat hij bij het graduation feestje van een stel studenten 35 jaar later opnieuw toe. Hommeles.

Vaardig geregisseerd, alleen is hij veel te traag - in z'n poging tot voortdurende suspense wordt hij uiteindelijk wat te saai omdat we slechts een paar climaxen krijgen voorgeschoteld. Ook lijkt de soundtrack gemixt door Cassavetes met veel nauwelijks verstaanbare dialogen - niet dat ze zo belangrijk zijn. Gorehounds komen wel aan hun trekken met kwaliteit boven kwantiteit want Savini levert hier bijzonder geslaagde momenten van bloederige splatter.

Offline Profile  

26 Oct 2009, 12:49 

Cheerleader Camp
Een hoop mooie cheerleaders met elkaar op kamp. Dat kàn gewoon niet goed gaan. Deze slasher kwam uit in 1988. De echte hoogtijdagen van het subgenre waren reeds verstreken. Cheerleader Camp is geen klapper. Dat het verhaal weinig nieuws biedt, mag duidelijk zijn. Maar naast mooie dames - Betsy Russell is echt een plaatje - valt er helaas weinig te genieten. Het verhaal is rommelig en al snel wordt duidelijk wie de killer is. Met groteske bloederigheden kon het nog gered worden, maar ook op dat vlak stelt de film een beetje teleur.
Cheerleader Camp is niet de slechtste slasher - voor 80s-nostalgisten valt er zeker te genieten - maar het haalt nergens het niveau van toppers als Friday the 13th en The Burning.

5,5/10

Image Image

Offline Profile  

27 Oct 2009, 18:58 

Slaughter High
Een stel scholieren haalt een grap uit met de nerd van de school die daardoor gruwelijk verminkt raakt. Jaren later is er een schoolreünie en dan vallen er doden. Wie zou daar toch achter zitten?
Erg standaard slasherwerkje uit '86 met een paar brute kills en blijft daarmee redelijk overeind. De setting, een verlaten schoolgebouw, was sfeervol, maar verder heeft de film weinig om het lijf. Geen spanning of originaliteit, maar wel aardig om eens gezien te hebben.

6,0/10

Image Image

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 124 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next