Logo

It is currently 23 Oct 2017, 19:16

Post new topic Reply to topic  [ 124 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5
Author Message

31 Aug 2010, 20:14 

Scream Bloody Murder (1973)

Behoorlijke tegenvaller over een gozer met een moedercomplex die zich bezighoud met moord en doodslag. De kills zijn vrij tam en dat zou je niet verwachten want de idioot heeft een haak als hand. Vond het op een gegeven moment zelfs erg saai worden. Heeft toch af en toe zn momenten en dat maakt het niet een totale draak van een film....maar het scheelt niet veel. Acteerwerk is nooit zo denderend in dit soort films maar hier was het vrij storend. Beeldkwaliteit is die van een videoband die 1000x is verhuurd.

5,8

Offline Profile  

04 Sep 2010, 13:40 

Happy Birthday to Me (1981) 6/10

Mooi geschoten slasher, maar fuck - duurt zo maar eventjes 111 minuten en da's echt wel teveel van het goede, tegenover de gewoonlijke negentig minuten neemt het hier epische vormen aan. En niet enkel dat - ondanks een stel douchescenes doet hij dat volslagen tietenloos! Een tietenloos slasherepos van 111 minuten dus - eigenlijk al op voorhand een verloren strijd. Maar zoals gezegd - is wel competent gemaakt, en niet verkeerd om een avond bij weg te zzzakken, maar 111 minuten! En geen tieten.

Offline Profile  

18 Sep 2010, 22:49 

Madman (1982) 6/10

Denk dat ik uitgekeken raak op het hele slasher-genre, of toch zeker op de zomerkamp variant. Hier worden de oversekste pubers afgemaakt door een bigfoot-achtige killer in een salopette. Ondanks de tuinbroek blijft het wel bij een by-the-numbers body count slasher. Hoogtepunt: een belaagde jongedame zoekt paniekerig schuilplaats - in een koelkast!

Offline Profile  

10 Oct 2010, 23:18 

Slumber Party Massacre (1982) 8/10

Laat psychologen een slasher ontleden en je krijgt gegarandeerd een hoop blablabla over slagersmessen als fallussymbolen. Schotel hen daarna deze voor - waarin de killer achter schaarsgeklede jongedames zit met een gigantische drilboor van wel een meter lang. De film werd gemaakt door een vrouwelijke regisseur, trouwens. En dat deed ze echt goed, mooi geschoten met enkele leuke vondsten, maar helaas ook een overdaad aan valse jump-scares. De killer is een man van weinig woorden, maar de enkele zinnetjes die hij eruit slaat als hij niet stilzwijgend z'n noeste arbeid verricht zijn meteen super-creepy. De moorden zelf worden haast nooit expliciet getoond, dus gore-hounds slaan 'm best over en springen op de fiets om verse koteletjes te halen bij de slager. Wees wel op tijd terug, want hij duurt maar een goeie 77 minuten.

Offline Profile  

10 Nov 2010, 16:09 

Sorority Row:

hoh, helemaal niet origineel maar bon kan niet zeggen dat ik me heb zitten vervelen. gekocht voor nog geen 2 euro en derhalve zijn geld waar. de kills zijn niet slecht in beeld gebracht maar het verhaal is een doorslag van i know what you did last summer.

carrie fisher heeft duidelijk haar beste tijd gehad

Offline Profile  

10 Nov 2010, 17:36 

matt wrote:
Sorority Row:

maar het verhaal is een doorslag van i know what you did last summer.

Maar die film is natuurlijk ook weer rechtstreeks overgenomen van vrijwel iedere jaren '80 Sorority/prank slasher, niet in de laatste plaats 'The House on Sorority Row', waar 'Sorority Row' een soort halve remake/homage van is :wink:

Gekeken films

Offline Profile  

20 Nov 2010, 23:57 

Laid to Rest (2009) 2/10

Pluspunt: nauwelijks CGI in de splatterscenes
Minpunt: de rest

Was naar binnen gelokt door een paar goede kritieken en Richard Lynch in de cast. Die goede kritieken zijn onbegrijpelijk en Lynch speelt een cameo van pakweg een minuut. Absolute rotzooi.

Offline Profile  

24 Nov 2010, 14:45 

Slumber Party Massacre 2 (1987) 5/10

Een door nachtmerries geplaagde jongedame speelt samen met haar vriendinnen in een bandje waar ze hun gebrushte kapsels laten meedeinen op slappe meidenrock in de garage van de ouders, terwijl haar liefje breedlachend op de warme motorkap van z'n auto zit toe te kijken. Eigenlijk al angstaanjagend genoeg - maar die nachtmerries dus. Daarin duikt een weirde in zwart leder gestoken rockabilly op die ze in koortsige hallucinaties haar vriendinnen ziet ombrengen. Wanneer hij tijdens de finale dan ook echt opduikt in de film wordt het eindelijk wat interessanter, vooral omdat hij als moordwapen een - euhm - van drilboor voorziene electrische guitarrrr hanteert. Flauwe one-liners spuiend als 'I can't get no...satisfaction', zet hij hanige pasjes weg op z'n hoge hakken en lijkt zich daar rot mee te amuseren, toch alleszins meer dan ik er als kijker lol in had. Tegen dan is 't sowieso al te laat om de film nog te redden.

Eyes of a Stranger (1981) 8/10

Een door Rear Window geïnspireerde slasher die vroeg genoeg in de periode valt om enigszins fris aan te voelen want hij behelpt zich nog niet van de latere genre-clichés. Geen oversekste pubers, geen vakantiekamp in de zomermaanden, geen slappe one-liners, geen zware nadruk op de splatter, geen gimmicky killer. Wel veel spanning en een onbehaaglijk akelige moordenaar. Enige element waarbij hij de bal mis slaat is het idee om van Jennifer Jason Leighs personage een blinde doofstomme te maken. Schijnbaar geïnspireerd door Wait Until Dark, en op papier misschien een goed idee, maar jammer genoeg misplaatst over-the-top idioot. Klein minpuntje in een verder sterke film.

The Majorettes (1986) 4/10

Een mysterieuze killer heeft zich ninja-gewijs in een camoeflagepak gestoken - voor mij was meteen duidelijk dat Richard Harrison achter de moorden zat, maar bleek toch niet zo te zijn. Flauwe poging om op de slasherkar te springen. Valt nauwelijks wat interessants in te ontdekken, met z'n saaie personages, hoge been-there-done-that gehalte en krukkige regie waarbij het lijkt alsof men gewoon de camera ergens botweg neerpootte - "Iedereen in beeld? Uitstekend! En - actie!"

Bloody Birthday (1981) 7/10

De film maakt er geen geheim van - wanneer een rustig stadje opschrikt van een serie bloederige moorden zijn het kinderen die erachter zitten. Altijd een makkelijke taboe om tegenaan te schoppen, maar best creepy.

Offline Profile  

24 Nov 2010, 16:53 

My Bloody Valentine (2009) 5/10

Heb in wezen niet zo'n probleem met die stroom aan remakes. Wel met slechte films. Kan me voorstellen dat het leuk was om 'm als 3D-film te zien in de zalen, want daar is hij echt wel voor gemaakt met heel veel shots die er enkel inzitten voor hun drie-dimensionale effect. Thuis voor het scherm blijven daarvan echter enkel close-ups van houwelen en haarscherpe pistoolkolven over waarbij je slechts je wenkbrauwen kan optrekken. Lelijk gefotografeerd met een sterke digitale 'look', irritante personages, idiote ontknoping, neen - vond er weinig aan. Leuk wel dat één van de vrouwelijke personages minutenlang in haar blote kont mag lopen gillen.

The Initiation (1984) 6/10

Dankzij m'n liefde voor eighties sfeer vond ik het wel vrij aangenaam wegkijken, maar hij behandelt z'n publiek als een stel debielen door naar de finale toe met veel dramatiek afgedragen te komen met onthullingen die je al van de eerste paar minuten zag aankomen. Bovendien is hij onbeleefd genoeg om er op 't einde dan weer eentje achteraan te gooien die vol-ko-men uit de lucht gevallen komt. Een rijke erfgename, angstdromen, studentes en een lege shopping mall. Op een zacht vuurtje opwarmen en al kloppend de killer toevoegen. Meteen serveren.

Offline Profile  

20 Mar 2011, 14:28 

Happy Birthday to Me (1981)

Ik had zin in een jaren '80 slasher en Happy Birthday to Me duurt zo'n 111 minuten dus kun je voor een krappe twee uur je lol op. Het valt direct op hoe competent en mooi de film is geschoten. Er zit ook zo'n fijne highschoolsfeer in die het goed doet bij slashers. Hij duurt eigenlijk wat te lang en de moorden liggen vrij ver uit elkaar. Toch een zeer leuke film met een ver gezocht maar daarom niet minder leuk einde.

7,7

Offline Profile  

28 Mar 2011, 15:52 

Redeemer, the (US, Constantine S. Gochis, 1978) 7/10
Een film van niks, een crappy vroege no-budget slasher. Maar! De maker is een klaarblijkelijke waanzinnige en dan nog van de godsdienstige variant, wat er een fascinerend afdaling in z'n zieke psyche van maakt. De bordkartonnen personages en kromme dialogen tonen alvast z'n volslagen gebrek aan mensenkennis en empathie, waarbij enkel de psychopatische killer geloofwaardig neergezet wordt. Die blijkt dan voor z'n moorden een religieus motief te hebben, en komt er uiteindelijk zelfs ongestraft mee weg. Fouter dan fout maar net daarom boeiend kijkvoer.

Offline Profile  

23 Apr 2011, 11:58 

Prom Night (1980)

Slasher van 90 minuten die er precies 60 minuten over doet voordat het eerste slachtoffer valt. Dat kon wat vlotter maar de aanloop is ook best leuk, vooral vanwege het highschoolsfeertje. Deed me sterk denken aan het recente House of the Devil, precies die sfeer zit er in deze film. Leuke muziekscore ook. Niet zo heel bloederig, moet het dus meer van sfeer hebben en die is best prettig. Leuk filmpje.

7.0

Offline Profile  

21 May 2011, 10:39 

Just Before Dawn (1981)

Groepje jongelui gaat kamperen in de bossen/bergen en wordt belaagd door een freak. Bekend gegeven maar erg leuk gedaan. Heerlijke slasher met de juiste sfeer en leuke karakters. De print van de dvd is helaas niet perfect maar eigenlijk droeg dat wel bij aan de sfeer. Films die zich in de natuur afspelen waarbij er iets dramatisch gebeurt, zoals oa bij Deliverance, doen het bij mij goed. Deze moet het niet van gore hebben maar van de creepy sfeer. De freak is ook perfect gekozen.

8.0

Offline Profile  

26 Jun 2011, 10:46 

The Dorm that Dripped Blood (1982)

Ik had hier al me twijfels over maar ik wilde de Blu-Ray toch graag hebben. Het blijkt toch wel een hele matige film te zijn. Dit is volgens mij een van de meest grauwe films die er is, er zit bijna geen kleur in. Deze slasher is vrij zinloos met een killer met een belachelijk motief. De film is vrij seksloos want de hoofdpersoon, een onaantrekkelijke dame, loopt de hele film met dikke coltruien aan. Wel vind ik de grote hoeveelheid grain erg prettig, het geeft de film toch nog wat leven....

Toch geen complete ramp maar bij vlagen best saai. Aardig tussendoortje dan maar.

6,7

Offline Profile  

26 Jun 2011, 11:39 

Vond het ook een tegenvaller. Beetje jammer want is geen onsympathieke productie, maar bleek vooral saai en lelijk. 5/10

Offline Profile  

Re: Slashers
11 Aug 2011, 22:28 

My Bloody Valentine 2009 (3D)

De Blu-Ray gekeken met zo'n idioot brilletje op mn kop. Je ziet geen kleur, je krijgt (vooral in het begin) koppijn en snelle bewegingen zijn slecht te verwerken. Maar daar staat tegenover dat de gehele film in 3D is en er echt een paar zeer coole scenes inzitten waarbij iets op je af komt. Vond het echt een leuke ervaring. Je hebt niet het idee naar een Blu-Ray te kijken want echt scherp is het nooit....zelfs nu nog ben ik wat duizelig. Verhaal is een stuk minder dan het origineel maar deze versie heeft echt toffe kills. Gewoon lekker lomp vermaak en het 3D gebeuren vond ik eigenlijk erg vermakelijk. Als er wat op je af komt is het soms echt schrikken geblazen.

8.0

Offline Profile  

17 Aug 2011, 10:17 

The Last Horror Film (1982, David Winters)

Joe Spinell die zijn rol als psychopaat uit Maniac nog eens dunnetjes overdoet.
Dit keer als New Yorkse taxichauffeur die geobsedeerd is door een horror sterretje (gespeeld door Caroline Munro) en haar achterna reist naar Cannes om haar te overtuigen om mee te spelen in zijn horror film.
Origineel plot met een paar leuke kills. Erg low budget en overduidelijk guerilla style gefilmd tijdens het Franse film festival (inclusief Spinell op de rode loper die wordt onthaald als held), maar je ziet dat het met plezier is gemaakt.
Grappig bijrolletje voor Spinell's moeder en zijn appartement waar hij een paar jaar later dood gevonden zou worden.

7.5/10

Offline Profile  

03 Oct 2011, 20:55 

Unhinged (1982)

De reviews zijn vernietigend en vandaar dat deze titel bij mij een tijdje op een laag pitje kwam te liggen. Nu toch gezien en deed me sterk denken aan Don't go in the Woods.....Alone. Het heeft dezelfde amateuristische stijl en belabberd acteerwerk. Maar toch best aardig....wellicht omdat mn verwachtingen niet te hoog lagen. Het gegeven is bizar...drie meiden gaan naar een rockconcert en krijgen (gaap) pech met hun auto. So far so good.....echter de vrouw en bazige moeder die de meiden opvangen in hun riante woning vertellen dat de weg toch echt onbegaanbaar is. En dus blijven de meiden maar....ahum... Slayer speelde zeker niet want de chicks leggen zich wel heel snel neer bij hun lot. Uiteraard vallen er al snel doden. Het einde is best geinig, ook al is deze behoorlijk gejat. Door al zn klunzigheid heeft het toch zn charme.

Het interview op de dvd is tenenkrommend. Een dom wicht stelt een aantal vragen en gaat vervolgens totaal niet in op de antwoorden die oa de regisseur geeft. Een still uit de film waarop duidelijk een bijl te zien is, begrijpt ze niet en doet ze af als....het beeld is erg donker....tssss.

6,8

Offline Profile  

31 Oct 2011, 20:00 

Nightmare (Romano Scavolini - 1981), 6/10

Psychopaat ontsnapt uit inrichting, heeft gruwelijke nachtmerries en slaat aan het moorden (ja, hoe verzin je het..). Heeft nogal een reputatie als vreselijk sleazy gevalletje. Begint in New York en nogal wat reviews deden me geloven dat het gros van de film een gritty tourtje langs New Yorks minder fijne kanten zou worden, maar na wat gehijg en flashbacks bij een peepshow verschuift de setting na 20 minuten al naar Sunny Florida om vervolgens tot de (vrij aardige) climax een uur door te kabbelen met familietaferelen en strandscènes. Als er met het bijltje gehakt wordt, vloeit het bloed rijkelijk en de prosthetische hoofden rollen vrolijk alle kanten op, maar verder niet echt bevredigend. Maar goed dat Savini een rechtszaak begon toen de makers zijn naam op de credits zetten. Gore-scènes en make-up effects kunnen bij lange na niet aan zijn werk tippen.

Offline Profile  

14 Dec 2011, 09:58 

Camera Obscura wrote:
Nightmare (Romano Scavolini - 1981), 6/10

Nu ik weer in de b-film sferen kom, deze ook gekeken en ik vond hem eigenlijk verrassend "goed", lekkere grindhouse feel.

Offline Profile  

26 Apr 2012, 20:30 

Wist niet goed waar het te plaatsen dus hier maar...spread the news... :)

Ghostkeeper is uit op Code Red dvd!
Voorlopig op 500 exemplaren...

Wel alleen direct te bestellen:

"GHOSTKEEPER Rates
$21 - USA
$24 - Canada
$25 - Overseas

Postage Included!

PayPal to Code Red DVD codereddvd@yahoo.com

Several foreign orders only sent the US amount, so just a friendly reminder."

Offline Profile  

26 May 2012, 19:55 

Final Exam (1981)

Deze slasher duurt lang voordat het op gang komt, de moorden zijn vrij tam, er is weinig bloot en de killer is niet echt iconisch. Toch is dit een prima film, mede dankzij de fijne sfeer, sfeervolle muziek en die typische jaren 80-slasher-vibe. Ik heb me er uitstekend mee vermaakt. De beeldkwaliteit is trouwens zeer goed. Leuke uitgave van Scorpion en die hoes/poster is geweldig.

7.8

Offline Profile  

01 Jun 2012, 17:02 

Shout Factory Launches Scream Factory Brand

Terror Train op blu-ray!!!!!

Gekeken films

Offline Profile  

01 Jun 2012, 19:42 

maikel_1981 wrote:

Fuck me....net een paar dagen geleden besteld...op dvd. :?
Ik dacht....die zal niet op BD komen....dus toch.

Als Mondo Macabro aan de Blu-Ray gaat is het feest helemaal compleet.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 124 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5