Logo

It is currently 20 Oct 2017, 03:20

Post new topic Reply to topic  [ 141 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message

01 Oct 2010, 18:30 

The Thirsty Dead (1974)

Campy, cheesy en best vermakelijk. Een groepje meiden wordt in de Filipijnen ontvoerd en meegenomen naar de jungle door een sekte. Ze hebben bloed nodig om jeugdig te blijven....ach wie niet? Vrij braaf maar de leuke setting in de jungle en papier maché grotten maakt een hoop goed. De leider van de sekte is zo slecht nog niet dus een echte villain ontbreekt. De kostuums en acteerprestaties zijn erg lachwekkend. Heeft dus zn charme maar je kan de film gerust in drie etappes bekijken, heb ik ook gedaan.

6,5

Offline Profile  

06 Oct 2010, 13:14 

Color me Blood Red van Herschell Gordon Lewis gezien en ik vond hem erg vermakelijk. Er klopt geen hout van qua logica maar er hangt zo'n fijn onschuldig en speels sfeertje over de prent. Het is bijna een kunst op zich om zoveel onzin in een film te stoppen. En die schilderijen...haha....lelijke krengen zeg. Hoofdrolspeler deed het erg leuk ten midden van een stel houten Klaassen. De trailer bevat de inmiddels legendarische tekst" Keep repeating to yourself, it's only a movie". En ik maar denken dat deze tekst een origineel was van Last House on the Left.

Holy bananas, its a woman's leg!!

7.0

Offline Profile  

09 Oct 2010, 17:31 

Confessions of a Psycho Cat (1968)

Geinige variant op the Most Dangerous Game, waarbij een een crazy chick drie mannen 100.000 dollar biedt om 24 uur in Manhattan zien te overleven terwijl ze hen als dieren opjaagt en probeert te vermoorden. De actie wordt onderbroken door onnodige sexscenes waarbij het weer eens lijkt alsof elk feestje in de jaren '60 uitdraait op wilde orgies....en de nodige drugs. Jack "Raging Bull" La Motta heeft ook nog een rolletje als opgejaagd wild. Leuke film!

7.0

Offline Profile  

09 Oct 2010, 17:36 

Bedankt voor de review,was al een tijdje benieuwd naar deze.

SWV's The Mad Butcher lijkt trouwens ook oop.

Offline Profile  

11 Oct 2010, 16:49 

Axe (1977) 9/10

Groezelige smeerlapperij waarin een bende sadistische criminelen schuil houdt in een alleenstaande woning. Eerst hadden ze al een tiep verrot geslagen in z'n woonkamer, daarna stopten ze even in een buurtwinkeltje om de zielige kassierster al even verrot te slaan - het is ze mensens. Maar het onschuldige meisje dat ze makkelijk lijken te domineren weet vanonder uit te halen met vlijmscherpe en welgerichte messtreken. De film overstijgt z'n miniscule budget - vooral dankzij de uitstekende montage - en weet er een hoogst onaangename en intense kijkervaring van te maken.

Offline Profile  

11 Oct 2010, 17:02 

Wellicht wel leuk om mijn stukje van 17 juli hier ook even te plaatsen...voor t overzicht. Dit wordt het meest complete SWV-topic in de Nederlandse taal....jazekerrr!!

Lisa, Lisa a.k.a. Axe - Frederick R. Friedel - 1977

Dit vind ik een schoolvoorbeeld van een geslaagde no-budget horrorfilm. Veel sfeer en zelfs bij vlagen creepy. Drie misdadigers schuilen in een huis. Daar woont Lisa met haar verlamde grootvader. Lisa voert opa rouwe eieren en hakt koppen af van kippen. De drie misdadigers komen er al snel achter dat ze bij het verkeerde huis zijn gaan schuilen. Het boek Nightmare USA gaat diep in op de films van Frederick R. Friedel. Zo staat er een passage dat Friedel spijt heeft van een scene waarin een winkelbediende wordt vernederd door de drie misdadigers. De dame in kwestie voelde zich namelijk echt beroerd....en dat is duidelijk te zien in de film. Erg leuk om de vele achtergrondverhalen te weten. Ben je geïnteresseerd in jaren '70 exploitationhorror....dan is dit een must wat mij betreft. Erg geslaagd.

8.0

Offline Profile  

12 Oct 2010, 11:12 

In dat geval - er staan ook SWV's in het Doris Wishman-topic :
http://www.cinemavanti.nl/viewtopic.php?t=15

En een paar tussen de Mondo's :
http://www.cinemavanti.nl/viewtopic.php?t=1003

Zal ik ze naar hier copy/pasten?

Offline Profile  

12 Oct 2010, 11:45 

Wat je wil Tolpol....als ze maar niet ergens "verzuipen" in een algemeen topic.

Nog eentje van Way Out:

http://www.filmorama.nl/index.php?id=2558

Offline Profile  

12 Oct 2010, 13:21 

Eerste drie komen uit het Wishman-topic, en maken eigenlijk ietwat deel uit van een conversatie met Maikel, dus kijk waarschijnlijk toch maar beter op z'n oorspronkelijke locatie. Twee andere komen uit het Mondo-topic.

Komt-ie :

My Brother’s Wife (1966) 7/10

Had van Wishman vroeger enkel de Chesty Morgan-films gezien, die ik maar niks vond - al snel raakte ik uitgekeken op de nogal weerzinwekkende freak of nature - sorry, Chesty - en werd het maar saai. Eén van de twee keek ik na een paar minuten in fastforward, maar vraag me niet meer dewelke.

Maar soit - nu My Brother's Wife bekeken en vind Maikel's ophemeling van Wishman's talenten wel leuk om te lezen maar zit me er vooral bij in het haar te krabben. Ik bedoel - al die zogenaamd 'briljante' shots die ertussen zitten gemonteerd om het non-sync geluid te maskeren zie je in zowat alle Z-films uit de periode, net zoals je er steeds public domain jazz op de soundtracks kan horen. Die shots - Maikel ziet ze slechts als volstrekt abstract - zitten zelfs vol flauwe symboliek - een glas met graanhalmen als het over geld gaat, shots van vogels als het over een vlucht naar Mexico gaat. Ik weet niet - wel leuk, maar bon. Het plotse lesbisch onderonsje lijkt me trouwens niet willekeurig - natuurlijk is het geforceerd want gaat nu eenmaal om exploitation - maar het geeft ook aan dat de onbetrouwbare hoofdfiguur al even weinig vertrouwen kan hebben in z'n vlam en is dus wel functioneel.

Wat me vooral tegenstak is dat er haast geen naaktscenes te bespeuren vielen, en dat terwijl de actrices bovengemiddeld mooi zijn voor zo'n productie. De dialoogscene tussen de hoofdactrice en haar blijkbaar impotente echtgenoot was hilarisch - zulke momenten en de algehele onaardse sfeer door de technische beperkingen, samen met het sleazy onderwerp en de speelduur van 60 minuten maakten er een leuke zit van.

Indecent Desires (1967) 7/10

Bon - de genialiteit van Wishman ontgaat me nog steeds. Ze heeft zeker regie-talent - het is een goed gemaakte film in de Z-categorie, met ongewoon gevarieerde cameraplaatsing en een energieke montage, waar soortgelijke films doorgaans lui en snel te werk gaan. Maar toch is het nogal klassiek en rechttoe-rechtaan, vond ik - sterkte zit 'm er vooral in dat ze 't met zo'n klein budget wist te verwezelijken. Die "krankzinnige cinematografie" vond ik niet meteen terug - zag ik dan eerder in My Brother's Wife. Natuurlijk wordt er raar gemonteerd tijdens de dialoogscenes, maar zoals reeds gezegd - dat zie je in alle Z-producties die het gemis van sync-geluid trachtten te omzeilen. Wel een verdienste van Wishman is het ridicule verhaal, want volgens de credits schreef ze 't zelf. Leuke film hoor, daar niet van.

Bad Girls go to Hell (1965) 6/10

Meg ontwaakt 's morgens met haar hoofd in de oksel van haar echtgenoot. Ze heeft zin in luie ochtendseks, maar hij moet ervandoor en laat haar alleen in het appartement. Ze sloft wat rond in haar nachtjapon, en als ze de vuilniszakken naar beneden wil brengen, staat de gluiperige conciërge haar op te wachten op de gang. Hij werpt zich op haar, verkracht haar en heeft achteraf nog het lef om haar te chanteren tot meer seks. Dus maakt ze hem van kant. Daarna gaat ze op de loop, en komt in haar vlucht van de ene gluiperd bij de andere terecht.

Laat op de avond kijk ik wel graag onderuitgezakt naar dit soort Z-grade sleaze uit de sixties, maar echt bijzonder wordt het hier nooit. Trouwens geen tiet te bespeuren - in '65 hield men het nog op in lingerie geklede acrobatische toeren in de woonkamer.

Mondo Bizarro (1966) 5/10

Dubbeluitgave van Something Weird, samen met Mondo Freudo van dezelfde makers. Een Amerikaanse mondo-productie die uitpakt met sensationele beloftes maar uiteindelijk niet veel meer te bieden heeft dan verveelde vrouwen in ondergoed. Volledig 'fake' - alles is overduidelijk in scene gezet, al houdt de commentaarstem stug vol dat het om opnames met de verborgen camera gaat. 't Heeft allemaal wel z'n oubollige charme, maar toch nogal een saaie bedoening.

Laatste kwartier is vooral idioot, wanneer ze beweren de 'handel in seksslaven' gefilmd te hebben in Libanon. Eerst doen ze minutenlang uit de doeken hoe ze hun fallische telescooplenzen aan een berg opsleurden en onder camouflagenetten verborgen, maar 't is klaarduidelijk gefilmd ergens in de bergen rond Los Angeles met een paar gasten die snel een vaathanddoek op de kop gebonden hebben. Opgewonden gesticulerend staan ze rond een houten kist tot er een sunset strip-danseres onwennig uit komt gekropen op haar vrije namiddag, waarschijnlijk ietwat humeurig om de houtsplinters in haar rode billen.

Mondo Freudo (1966) 5/10

Gisterennacht opgezet met een kop vol alcohol. Daar is het wel goed voor, want tot het volgen van iets narratiefs was ik toch niet meer in staat. Weer dezelfde soort flauwe nep-mondo als Bizarro, maar ditmaal draait het vooral om tieten. Onderuitgezakt in de zetel gekeken naar de aaneenschakeling van dansende tieten, vrijende tieten en worstelende tieten tot ik erbij in slaap viel. Goed geslapen. Vooral over tieten gedroomd.

Offline Profile  

15 Oct 2010, 18:17 

Psssst - bij oldies hebben ze nog een paar dvds van Blood Freak in stock voor een redelijke prijs - mijne werd vandaag verzonden.

Offline Profile  

15 Oct 2010, 19:04 

Zijn ze eigenlijk 2e hands?

Offline Profile  

15 Oct 2010, 20:41 

Neen - geen tweedehands. Oldies duikelt wel vaker onverwachte stock op van godweetwaar.

Offline Profile  

16 Oct 2010, 18:09 

Bedankt voor de tip,net effe besteld. ;)
Ook nog maar een Ecco besteld.

Die werd vorige keer niet geleverd (ship 0),heb ze gemaild om meer info maar nog geen antwoord.
Las dat als een item onder de $10 is het dan niet in backorder komt?

Nu zou ik graag Doctor Gore en Mondo Mod nog scoren voor een zacht prijsje... :)

Offline Profile  

16 Oct 2010, 20:52 

Ik heb nog een exemplaar kunnen vinden van de Herschell Gordon Lewis-box met daarin 6 disks. Komt op zo'n 37 euro, wat ik nog redelijk vind....ben dan alleen bang dat er nog eens 18 euro bovenop komt ivm douane....en daar heb ik net geen zin in. Mmmm.....wat te doen....

Offline Profile  

16 Oct 2010, 20:58 

Apart zijn de Herschell Gordon Lewis dvds ook goedkoop te vinden via de gewoonlijke kanalen als amazon.co.uk's marketplace en playtrade - zal ongeveer evenveel kosten als die box, lijkt me - goedkoper als je de douane erbij telt.

Offline Profile  

17 Oct 2010, 11:57 

Is die oop?

Probeer anders Axelmusic eens.
€ 35,74 (free shipping bij deze) en geen douane.
Wel niet in stock.

Kan het dat ie goedkoper is als je in $ betaald?
Nee dus...51.22 USD=36.6356 EUR

Offline Profile  

17 Oct 2010, 12:44 

Thanks! Ik zag het al maar ik bestel even geen artikelen meer van Axelmusic die niet in stock zijn. De vorige keer duurde dat wel erg lang en werd het artikel als nog niet geleverd.

Offline Profile  

17 Oct 2010, 13:05 

The Child (1977)

Vreemd geval dit. Een 11-jarig meisje praat met haar vriendjes op het kerkhof. Ze kan de levende doden manipuleren....ofzoiets. Vrij tam maar tegen het einde aan wordt het een stuk leuker. De muziek is bij vlagen vrij irritant, met zn pianogetingel. Het acteerwerk is echt vreselijk houterig en gewoon erg slecht. Had meer van "the Child" verwacht maar in plaats van het meisje krijgen we voornamelijk de vrouw in beeld die op haar huis past en belaagd wordt. Bizarre film die wel meer zn best had mogen doen, bepaalde zaken wat duidelijker te presenteren. Toch geinig...zo laat op de avond want het bevat toch een aantal sfeervolle scenes.

6,5

Offline Profile  

17 Oct 2010, 14:57 

Melzz wrote:
Thanks! Ik zag het al maar ik bestel even geen artikelen meer van Axelmusic die niet in stock zijn. De vorige keer duurde dat wel erg lang en werd het artikel als nog niet geleverd.

Begrijp ik,een tijdje geleden hadden ze deze wel in stock trouwens.

Offline Profile  

20 Oct 2010, 15:13 

Goed nieuws - SWV-baas Mike Vraney was aanwezig op de premiere van de nieuwe documentaire over Herschell Gordon Lewis, en zou daar gezegd hebben dat enkele van de OOP Image-releases terug in print zouden komen nadat ze de contracten verlengden, en meer nog: er zouden Blu-Rays op til staan van enkele van H.G.Lewis z'n gore-klassiekers !

Offline Profile  

20 Oct 2010, 20:59 

Ooh! :D

Offline Profile  

27 Oct 2010, 21:17 

Ok...Ecco lijkt ook al oop...
Oldies heeft er blijkbaar weer geen opgestuurd en er staat nu "out of stock" op hun site.

Net maar eentje besteld bij SWV zelf (langs ebay).

Offline Profile  

28 Oct 2010, 09:18 

Hmm - nadat Blood Freak verzonden werd door Oldies - had er eigenlijk maar half op gehoopt dat ze 'm nog konden leveren - heb ik zelf ook nog Scream in the Streets en Violent Years/Girl Gang besteld. Zijn nog 'in stock' volgens de site, maar twee weken later nog steeds niet verzonden. Zal wel niks worden.

Offline Profile  

05 Nov 2010, 11:50 

"THESE HARRY NOVAK IMAGE ENTERTAINMENT SPECIAL EDITION DVDS
ARE SOLD OUT, OUT OF PRINT AND NO LONGER AVAILABLE!

THE AGONY OF LOVE / GIRL WITH THE HUNGRY EYES
ANGELS / GETTING INTO HEAVEN
AXE
THE BEAUTIFUL, THE BLOODY & THE BARE / BEHIND LOCKED DOORS
BOOBY TRAP / THE TAKERS
THE CHILD
KISS ME QUICK / HOUSE ON BARE MOUNTAIN
THE MAD BUTCHER
MONDO MOD / THE HIPPIE REVOLT
THE NOTORIOUS CONCUBINES
A SCREAM IN THE STREETS
SECRET SEX LIVES OF ROMEO & JULIET / THE NOTORIOUS CLEOPATRA
TARZ & JANE, CHEETA & BOY / TARZUN IN THE VALLEY OF LUST
THE TOY BOX / TOYS ARE NOT FOR CHILDREN
WHAM! BAM! THANK YOU, SPACEMAN!
WILBUR & THE BABY FACTORY / TANYA" (SWV)

Offline Profile  

05 Nov 2010, 12:25 

Alle Novak's gaan naar 't schijnt OOP ondanks de vernieuwde deal met Image - Harry Novak wil z'n catalogus elders slijten dan bij SWV. Gaat om nog meer titels dan al op bovenstaande lijstje staan.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 141 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next