Logo

It is currently 25 Sep 2017, 15:21

Post new topic Reply to topic  [ 141 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Author Message

17 Mar 2011, 16:37 

The Beautiful, The Bloody and the Bare (1964) 4/10

Zat erbij te geeuwen tot m'n oren ervan kraakten, maar als een jeugdvriend op bezoek komt bij de eigenaar van een New Yorkse modellenstudio blijkt die gek te worden als hij rode kleur ziet. Hij reisde een paar jaar door Europa, moet u weten, en daar raakte hij diep onder de indruk van een Italiaanse boeteprocessie waarbij mensen zich tot bloedens toe in de armen sneden. Een dik uur lang krijgen we naaktmodellen te zien die allerlei poses aannemen terwijl mijnheer er foto's van neemt alvorens over de rooie te gaan als ze nagellak morsen. *gaap* Excuseer. Een paar mooie dames. Veel gegeeuw.

Country Hooker (1974) 6/10

Vrij leuke exploitation-groezeligheid waarin men een stel jonge muzikanten om onbegrijpelijke reden gegijzeld houdt in een biertent nadat ze ernaartoe gelokt werden door twee gewillige liftsters. Ondertussen wordt er gekeesd, gevrouwenhandeld en gemoord tot het behang van de muren krult.

Offline Profile  

19 Mar 2011, 11:52 

Aroused (1966)

Een film van 78 minuten waar ik denk ik het dubbele over heb gedaan. Lag niet aan de film maar aan mijn dwangmatige drang de film af te kijken terwijl mn oogleden op mn knieën lagen. De film bevat een Noir-achtige sfeer, wel fijn. Dacht dat het een kleurenfilm zou zijn want ik had de uitzinnige trailer eens gezien met kleurenfilters. Er is een killer die hoeren vermoord en een agent gaat op zoek en wat hoeren willen wraak. De film in een notendop. Keek aangenaam weg, leuke grindhousefilm.

Tot mn verbazing bevat de American Grindhouse-uitgave een extra film genaamd "The Hot Blooded Woman" die als DVD-R is uitgegeven door SWV. Een leuke verrassing want op de hoes staat er niets over vermeld.

7.0

Offline Profile  

05 May 2011, 10:29 

The Gore Gore Girls - Herschell Gordon Lewis (1972)

De tong zit behoorlijk in de wang bij deze film. Vrouwen worden, letterlijk, tot moes geslagen en een gladde aal van een privédetective gaat het zaakje oplossen. Hij doet dat met een hand in de zak en een sigaar in zn bek. Meneer nonchalance wordt daarbij geholpen door een vrouwelijke reporter die snel dronken wordt. De stripclub heeft er wat mee te maken en er is een gast die zich verdacht gedraagt omdat ie de hele tijd fruit tot pulp aan het meppen is. De gore is zo overdreven dat ik af en toe in een stuip lag. Ogen worden geprakt alsof het zachtgekookte aardappeltjes zijn. Tijdens de film zapte ik soms over naar het audiocommentaar. Die Herschell heeft leuke verhalen.

6,8

Offline Profile  

29 May 2011, 12:59 

The Gruesome Twosome - Herschell Gordon Lewis - 1967

Lewis maakt het in deze film wel heel erg bont qua kneuterigheid. Dikke lagen make-up zie je tijdens gore-scenes en bij een close-up van een krantenartikel zie je duidelijk de opgeplakte tekst. Het lijkt Lewis niet te boeien en elke acteur walst door de film film met een hoge absurditeitsfactor. Genoeg plot voor 10 minuten waarbij de rest "filler" is. Het gaat over een demente zoon en zijn moeder die een pruikenwinkel runnen en echt menselijk haar nodig hebben en het daarom nodig vinden om jonge meisjes te scalperen. Leuk nachtvermaak!

7.0

Offline Profile  

02 Jun 2011, 21:30 

Het moment waar we allemaal op gewacht hebben is eindelijk daar: Something Weird Video gaat aan de blu-ray! De eerste release is het geliefde Basket Case, dus dat lijkt me een mooi begin. Hoera!

Image

Gekeken films

Offline Profile  

03 Jun 2011, 00:06 

Mooi! Dat wordt grainy stuff. Benieuwd of ze nog meer op BD gaan uitbrengen. Ik gok op Herschell Gordon Lewis.

Offline Profile  

03 Jun 2011, 10:11 

The Blood Trilogy - DTS-HD Master Audio -- Blu-ray
- Blood Feast (1963)
- Two Thousand Maniacs! (1964)
- Color Me Blood Red (1965)

Allebei 27/9 ;)

Offline Profile  

03 Jun 2011, 16:31 

bdc wrote:
The Blood Trilogy - DTS-HD Master Audio -- Blu-ray
- Blood Feast (1963)
- Two Thousand Maniacs! (1964)
- Color Me Blood Red (1965)

Allebei 27/9 ;)

Whoehoe, daar heb ik gewoon overheen gekeken! 'Blood Feast' had me ook de meest voor de hand liggende eerste blu-ray titel geleken, maar dat ze de complete trilogie gingen doen, had ik weer niet verwacht. Maar 'Blood Feast' op blu-ray, wat een mooie wereld leven we toch :D Nu nog Doris Wishman en ik ben helemaal door het dolle heen!

Gekeken films

Offline Profile  

Re:
29 Aug 2011, 23:33 

tolpol wrote:
Scum of the Earth (1963) 6/10

Ook gezien en ik geef hem ook een 6. Voor een nude roughie inderdaad weinig nude te zien. Vrij statisch gefilmd maar het geheel hield me toch aardig geboeid. Ook geinig om enkele koppen uit Blood Feast tegen te komen. De naïviteit van het wicht kent geen grenzen....ha. Erg leuke dvd trouwens, vooral die drive-in intermissions zijn erg geinig.

En eindelijk het bekende fragment die in het begin van elke SWV-titel wordt getoond, in zn context gezien:

Deep down inside you're dirty. Do you hear? Dirty!! :mrgreen:

Offline Profile  

Re: Something Weird Video
28 Sep 2011, 23:42 

Heb vandaag mijn Blood Trilogy op blu binnen gekregen, maar er lijkt iets mis met het menu: je krijgt eerst de keuze uit de drie films, maar als je dan op een van de films klikt, schiet ie automatisch weer terug naar het keuzemenu. Je moet dus heel snel twee keer achter elkaar klikken voordat hij weer terugschiet om de film zelf te kunnen starten. Voorlopig heb ik geen zin om het ding hiervoor terug te sturen, maar ben wel benieuwd of anderen hier ook last van hebben. Aan de andere kant is extra's kijken nogal onmogelijk op deze manier.

Heb nog geen tijd gehad om de films zelf te kijken, heb er een beetje doorheen gespoeld. Ziet er zo goed uit volgens mij als deze films er uit kunnen zien. In tegenstelling tot de DVD's is het beeldformaat nu het juiste 16x9 ipv 4x3 (hoewel de DVD's niet eens 1.37 waren, leek eerder op 1.20 of zo). Verder grain in overvloed uiteraard en strakke kleuren. Had niet direct het idee dat het nu veel scherper was of zo, maar het leek wel een stuk lichter te zijn, maar misschien beeldde ik me dat in. Het was al laat. Audio klonk prima.

En 'Color Me Blood Red' lijkt ineens een ander begin te hebben, maar misschien ligt het aan het schijfje, dat ie ergens halverwege begint oid. :?

Gekeken films

Offline Profile  

30 Sep 2011, 14:01 

Dat van het menu klinkt niet zo best. Toch handig om even te weten.

Offline Profile  

30 Sep 2011, 16:33 

Heb gisteren 'Blood Feast' volledig gekeken en ik kan niet direct vreselijk enthousiast zijn over de transfer. In zijn video-intro voor 'Basket Case' vraagt Henenlotter zich hardop af wat de meerwaarde van een film als 'Basket Case' in HD zou zijn, maar volgens mij is dat meer van toepassing op 'Blood Feast'. Het is niet meteen slecht en volgens mij ook niet de schuld van de tranfer, maar enkel van het bronmateriaal. Ik had gehoopt dat de pop-art kleuren in sommige scenes beter tot hun recht zouden komen, maar daar is nauwelijks sprake van. Het is als geheel vooral vaal. Geluid is ook beperkt: de cello solo bijvoorbeeld klinkt heel goed, maar dialoog is vaak zwak, vooral de -s klanken zijn kwetsbaar. Maar ook dit zal ongetwijfeld aan de bron liggen.

Het grootste verschil met de DVD is de andere kadrering, DVD 1.37 en blu-ray 1.78. Ik weet niet goed wat hier van te denken eerlijk gezegd... IMDB zegt dat het 1.85 is, maar dat is vaker onbetrouwbaar. 1.37 ziet er iets neutraler uit, terwijl de kadering in 1.78 een stuk intenser is, vaak tot het claustrofobische af. De openingstitels op de DVD staan keurig in het midden van het beeld, met redelijk wat ruimte er omheen, terwijl op de blu ze over het gehele beeld staan. Hetzelfde is dus ook met close-ups het geval: de ogen van Ramses in de eerste scene worden nog intenser op de blu omdat de close-up extremer is. Ik vind het moeilijk te zeggen wat 'correct' is - ik neig naar de 1.78 omdat het intense karakter meer bij het sensationele karakter van de film past, maar of het zo 'hoort', ik heb geen idee.

Misschien dat mijn reactie op 'Blood Feast' wat lauw is omdat ik hem gekeken heb direct na 'Basket Case', die echt een spectaculaire transfer heeft gekregen. Ik noemde eerder al de video-introductie van de regisseur die eens wat anders is dan 'hi, I'm the director of this film, we had fun making it and I hope you enjoy it', aangezien Henenlotter precies uitlegt wat ze met de transfer gedaan hebben. Het bleek namelijk dat hij de film geschoten heeft op 16 mm in 1.37, zonder dat hij er rekening mee gehouden heeft dat de film voor bioscoop release naar 35 mm en 1.85 opgeblazen zou worden. Aangezien alle home video releases deze bioscoop print hebben gebruikt was Henenlotter blijkbaar altijd zeer ontevreden over de kadrering en voor de blu-ray is ie terug gegaan naar zijn originele 16 mm 1.37 negatief en datop blu-ray gezet. De omgekeerde weg dus van 'Blood Feast' in zekere zin. Ik heb mijn DVD al verkocht, dus ik kan niet rechtstreeks vergelijken, maar de blu-ray ziet er echt heel goed uit. Ontzettend veel detail, geen digitale manipulatie, sterke kleuren - het is echt alsof je een 16 mm print zit te kijken die er dus beter uitziet dan destijds in de bioscoop het geval was. Hier is trouwens een review te vinden met foto's.

O ja, de bekende Something Weird Video trailer schittert op beide releases door afwezigheid en beiden zijn regio A gelocked

Gekeken films

Offline Profile  

30 Sep 2011, 18:11 

Basket Case lijkt me dan de eerste prioriteit. Zo te lezen precies wat ik ervan verwacht. Ik had de review al gelezen op Blu-Ray.com en het enige "nadeel" lijkt dat Bilal er nog nepper uitziet in HD.... :mrgreen:

Offline Profile  

05 Oct 2011, 18:25 

Kwam er zojuist achter dat het hele menu probleem bij de Blood trilogy een firmware issue bleek. Vals alarm dus :mrgreen:

Gekeken films

Offline Profile  

04 Feb 2012, 15:00 

Meer HG Lewis!

Image

Gekeken films

Offline Profile  

06 Apr 2012, 00:16 

Joehoe! Doris Wishman triple feature op blu!

Chesty Morgan's Bosom Buddies: DEADLY WEAPONS, DOUBLE AGENT 73 & THE IMMORAL THREE

3 juli, 17.49 dollar te pre-orderen bij Amazon.

Gekeken films

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 141 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6