Logo

It is currently 24 Apr 2017, 01:34

Post new topic Reply to topic  [ 147 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message

18 Apr 2007, 17:58 

Ik heb ook eindelijk drie films van Franco op DVD:

- Female Vampire
- Virgin Among The Living Dead
- Succubus

Ik ben benieuwd. :)

Offline Profile  

18 Apr 2007, 19:46 

En wij naar jouw reactie :mrgreen:

Offline Profile  

03 Jun 2007, 18:22 

Is er al wat bekend over de kwaliteit van die Franco collection vol 2 van Anchor Bay? Als het om goede transfers gaat ben ik wel bijzonder geinteresseerd in deze set.

Gekeken films

Offline Profile  

03 Jun 2007, 18:31 

Naar 't schijnt zijn de vier titels die Severin eerder al uitbracht identiek en hebben dus dezelfde uitstekende beeldkwaliteit. Bij Mansion of the Living Dead en Macumba Sexual staan de extra's er wel niet op, enkel bij Inconfessable Orgies of Emmanuelle en Sexual Story of O. Downtown heeft een zwakke VHS-transfer, gecropt naar full frame. Downtown Heat daarentegen zou er vrij behoorlijk uitzien. Al bij al een prima deal, want de box kost niet zoveel.

Offline Profile  

23 Jul 2007, 15:48 

Macumba Sexual (1983) ***1/2

Er is natuurlijk totaal niets nieuws onder de zon in deze film, je hebt constant het gevoel alles al een keer eerder gezien te hebben, maar toch heb ik me uitstekend vermaakt met deze film. Het verhaaltje is zo mogelijk nog platter dan in de gemiddelde Franco film, maar die seks hè, die doet het hem. Helemaal in combinatie met de settings en de muziek, waardoor Franco me 77 minuten lang aan de buis gekluisterd wist te houden. Tis erg, ik weet het…

Gekeken films

Offline Profile  

23 Jul 2007, 15:55 

maikel_1981 wrote:

Er is natuurlijk totaal niets nieuws onder de zon in deze film, je hebt constant het gevoel alles al een keer eerder gezien te hebben, maar toch heb ik me uitstekend vermaakt met deze film. Het verhaaltje is zo mogelijk nog platter dan in de gemiddelde Franco film, maar die seks hè, die doet het hem. Helemaal in combinatie met de settings en de muziek, waardoor Franco me 77 minuten lang aan de buis gekluisterd wist te houden. Tis erg, ik weet het…

Ik vond het ook een goeie Franco, maar de muzikale begeleiding vond ik maar slappe kost. Misschien omdat hij zo sterk aan Vampyros Lesbos doet denken en ik steeds maar zat te wachten op Hubler & Schwab.

Hier staat m'n review, trouwens :
http://www.cultfilmsenkutfilms.com/revi ... exual.html

Offline Profile  

24 Jul 2007, 01:00 

tolpol wrote:
maikel_1981 wrote:

Ik vond het ook een goeie Franco, maar de muzikale begeleiding vond ik maar slappe kost. Misschien omdat hij zo sterk aan Vampyros Lesbos doet denken en ik steeds maar zat te wachten op Hubler & Schwab.

Dat laatste vind ik best wel verrassend eigenlijk, vooral omdat Vampyos Lesbos veruit mijn favoriete Franco is tot op heden, ook al heb ik die in tijden niet gezien en ik me de muziek ook totaal niet meer voor de geest kan halen. Maar ook al lijkt het veel op die muziek, alles in Franco's oeuvre lijkt toch op elkaar dus is dat echt een argument?

Verder viel me tijdens het kijken van Macumba Sexual nog iets op en dat is Franco's overeenkomst met de avant-garde film, vooral in temporele zin. Het zal ook niet de eerste keer zijn dat zijn films als avant-garde bestempeld worden, maar weet iemand hoe Franco er zelf precies tegenover stond? Ik weet dat het een erudiet man was, maar heeft hij in interviews of zo ooit iets over experimentele/avant-garde film gezegd?

Gekeken films

Offline Profile  

24 Jul 2007, 07:52 

maikel_1981 wrote:
tolpol wrote:

Dat laatste vind ik best wel verrassend eigenlijk, vooral omdat Vampyos Lesbos veruit mijn favoriete Franco is tot op heden, ook al heb ik die in tijden niet gezien en ik me de muziek ook totaal niet meer voor de geest kan halen. Maar ook al lijkt het veel op die muziek, alles in Franco's oeuvre lijkt toch op elkaar dus is dat echt een argument?

Neen - de muziek van Macumba lijkt in de verste verte niet op die van Vampyros - ik bedoel net dat dit waarschijnlijk m'n probleem was. Met "hij" doelde ik op de film, niet de muziek - vandaar m'n wachten op Hubler en Schwab. De muziek van Vampyros verleent extra kracht aan de beelden, terwijl die van Macumba door z'n richtingloosheid alles net ijler maakt.

Offline Profile  

16 Aug 2007, 14:20 

La Mansión de los muertos vivientes (1985) *1/2

Je sleept je zo eens van de ene Franco film naar de andere, beseffende dat het merendeel volslagen ruk is, maar omdat die paar krenten zo verdomde lekker zijn, ben je bereid om de rest van de smakeloze pap er ook maar bij te nemen. Deze stompzinnige ‘ode’ aan die ‘Blind Dead’ films van Amando de Ossorio presteert het om nog een tikkeltje minder te zijn dan die Dead films – toch ook al niet bepaald het toonbeeld van kwaliteit. Dit was hoofdzakelijk veel lesbische seks, tenenkrommend acteerwerk en suffe dialogen, zonder feitelijk ook maar een enkele redeeming value. Het was bij vlagen zo slecht dat ik wilde huilen, maar als masochistische cinefiel moet je niet al te zeer klagen en je er gewoon doorheen slaan – echt verveeld heb ik me nu ook weer niet…

Gekeken films

Offline Profile  

24 Dec 2007, 17:49 

Gelukkig blijkt Blue Undergrounds komende release van Eugenie de Sade dan toch het Franse audiospoor te bevatten.

http://videowatchdog.blogspot.com/2007/ ... iewed.html

Offline Profile  

29 Dec 2007, 02:09 

The Bloody Judge (1970) 6/10

Ondanks het feit dat hij hoog aangeschreven staat, en Franco zelf het een van z'n favorieten vindt, ben ik maar matig enthousiast. Productiewaardes liggen relatief hoog - er zit zelfs een veldslagscene in verwerkt - technisch is alles okee en de acteerprestaties en Engelse dub zijn prima, maar het verhaal kon me weinig boeien.

In de Blue Underground-uitgave zitten een paar Duits gedubde scenes verwerkt, en dat zijn steeds bloterige intermezzi - ééntje is uiterst bizar waarin een topless Maria Rohm het bloed van een blote medegevange likt.

Howard Vernon is fantastisch in z'n krappe beulenpakje, Christopher Lee doet zijn Christopher Lee-ding, de bevallige Margaret Lee krijgt helaas te weinig schermtijd toebedeeld en Leo Genn lijkt tijdens de dubopname met een paar flessen wijn in de geluidsstudio voor het mooie weer gezorgd te hebben.

Offline Profile  

17 Feb 2008, 20:23 

Oasis of the Zombies (1981) 2/10

Ik ga niet lopen beweren dat hij onterecht bij Franco's slechtste films wordt gerekend - want slecht is hij - maar dankzij een zware alcoholkater heb ik me toch nog kunnen amuseren door als een zombie te liggen gapen naar andere zombies op het scherm - niet dat we ze vaak te zien krijgen.

Het tempo ligt ontzettend laag, en ondanks de korte speelduur van 80 minuten is hij erg slap gemonteerd, vol onnodige en lang uitgesponnen nonsense die enkel lijkt te dienen om tot aanvaardbare lengte voor een speelfilm te komen. Budget is heel klein, sommige scènes zijn er onhandig tussen geplakt en komen uit wat een verweerde B-roll van een oude oorlogsfilm lijkt te zijn, en de Canarische eilanden moeten instaan voor Noord-Afrika en de Sahara, wat soms pijnlijk duidelijk is. Actie krijgen we amper te zien - de zombies uit de titel liggen liever te soezen onder het warme zand - en tieten beperken zich tot een flits.

Maar dankzij dus die zware alcoholkater, de hypnotisch eentonige soundtrack en het volkomen non-event dat de film bleek te zijn, me dan toch nog geamuseerd, vreemd genoeg. En nu ga ik een aspirientje pakken.

Offline Profile  

19 Feb 2008, 19:47 

Had Oasis of the Zombies nog onbekeken in de kast staan en viel me nogal mee. Op technisch vlak is het weer de gebruikelijke knulligheid en de film heeft een tergend traag tempo, maar wel een dusdanig creepy en dromerig sfeertje dat het bij mij net voldeed om als een zombie op de bank tot me te nemen. In het begin kijken de twee bimbos trouwens op een landkaart van Extremadura om uit te vinden in welke hoek van de Sahara ze moeten zijn! Locaties lijken inderdaad de Canarische Eilanden.

Offline Profile  

19 Feb 2008, 19:58 

Camera Obscura wrote:
In het begin kijken de twee bimbos trouwens op een landkaart van Extremadura om uit te vinden in welke hoek van de Sahara ze moeten zijn! Locaties lijken inderdaad de Canarische Eilanden.

Vond ook grappig hoe ze op de Spaanse nummerplaten van de jeeps met een dikke zwarte stift wat krulletjes aan de letters hadden gezet om het op Arabisch te doen lijken.

Om over de in een laken gestoken locals nog maar te zwijgen :mrgreen:

De zandduinen uit de film gebruikte hij ook als locatie in Macumba Sexual.

Offline Profile  

05 Mar 2008, 23:39 

Eugénie de Sade (1970) 7,5/10

Incestueuze relaties, seksuele machtsspelletjes, mooie Soledad en de behaarde bochel van Paul Muller. Sfeervolle Franco met een hypnotiserend tempo, een prachtige soundtrack van Bruno Nicolai en een paar krachtige beelden waarin vooral de opgetrokken blote benen van Soledad figureren.

Had 'm al een tijd ongezien liggen op de Britse uitgave, maar heb die ingeruild voor de nieuwe Blue Underground - ziet er fantastisch uit. Jammer is wel dat ze zich voor de Engelse ondertiteling op de Engelse dub hebben gebaseerd, wijkt soms af van het Franse geluidsspoor. Verder een uitstekende uitgave.

Offline Profile  

01 May 2008, 08:53 

The Diabolical Dr. Z / Miss Muerte (1966), 8/10

Kijk aan! Met deze film moest het toch wel gebeuren. Een Franco die zowaar goed is te noemen. Sfeervolle zwart-wit fotografie en een prettig gestoord script van de hand van Franco zelf en Jean-Claude Carrière, vooral bekend van de films van Buñuel en een aantal films van Louis Malle.

en nu ik de credits van Jean-Claude Carrière weer eens doorneem (ik zie het nu pas), begrijp ik ineens een stuk beter waarom ik de erotische film Les exploits d'un jeune Don Juan (1987) zo goed vond.

Offline Profile  

08 Jun 2008, 21:28 

Image

Downtown (1975) 6/10

Weer een Franco die perfect te smaken viel op een katerdag - Franco speelt zelf de hoofdrol als een privé detective die door Lina Romay gevraagd wordt compromitterende foto's te maken van haar overspelige echtgenoot. Allesbehalve grootse cinema, maar een sympathiek en pretentieloos filmpje waar met veel lol aan lijkt gewerkt. In de Duitse versie een off screen Zunge in Backe-verteller en veel dialoogscènes tonen enkel Romay's flamoes in close-up. Tegenspeelster van Lina Romay is de mooie Martine Stedil en ook Eric Falk duikt even op.

Offline Profile  

09 Jun 2008, 22:08 

Image
Dracula Prisoner of Frankenstein (1972) 2/10

Lijkt een soort ode te zijn aan de Universal-monsters en diezelfde oude stille horror-serials waar Jean Rollin zo door gefascineerd is, nagenoeg zonder dialoog met een sterk aanwezige Nicolai-soundtrack.

Hyper-zoom momenten in de eerste paar minuten lijken bedoeld om de kijker bloednerveus te maken, en ik moet zeggen dat het werkte. Fladderende vleermuizen, hinnikende paarden, een uithangbord, een hond, een kat, een raam - niets is veilig voor de zoom.

Daarna een trage en onbegrijpelijke film over Dracula die op één of andere manier in Frankenstein's kelder terecht komt, terwijl die iedereen uit de buurt tot monsters wil transformeren. Of zo. Vond het eerst best sfeervol en liet me al starend meeslepen, maar die staar werd al snel stug en ik moest moeite doen om er bij wakker te blijven.

Crappy Franco, en door het off-screen gezwam op de koop toe nog behoorlijk pretentieus ook.

Offline Profile  

18 Jun 2008, 19:48 

Houd je van Franco en ben je de komende tijd toevallig in de buurt van Parijs, de Cinémathèque Française pakt van 18 juni tot 31 juli uit met vertoningen van - even proberen te tellen - zo'n 76 (!) titels uit zijn oeuvre. Vanavond 20:00 de aftrap met Necronomicon.

Zie http://www.cinematheque.fr/fr/nosactivi ... franco.htm

Een ronde tafel gesprek met Franco is er as zaterdag 21 juni om 14:30.

Offline Profile  

27 Sep 2009, 21:48 

Love Camp (1977) 4/10

Slappe bandwerk-WIP die nog enigszins weet te boeien door het letterlijk constànte naakt - zo heeft bijvoorbeeld één van de actrices bijzonder fascinerende tepels. Pulpy onzin die eindigt met een lach en een traan.

Offline Profile  

21 Nov 2009, 16:13 

wat vinden jullie van the girl from rio?

Offline Profile  

21 Nov 2009, 17:41 

Heb 'm wel liggen en ooit een stukje van bekeken, maar nooit helemaal opgezet. Deed me superluchtig aan, zo'n speels niemendalletje als die twee Red Lips-films.

Offline Profile  

21 Nov 2009, 23:49 

Girl from Rio pas nog voor de zoveelste keer op het laatste moment uit een bestelling gegooid. Sneuvelt iedere keer weer. Lees eigenlijk alleen maar lauwe besprekingen over de film, maar met Blue Underground (en de prachtige cover!) en het zachte prijsje kan je ook niet echt misgrijpen.

Offline Profile  

22 Nov 2009, 02:28 

Right - heb 'm er vanavond dan maar 'ns ingegooid.

The Girl from Rio (1968) 6/10

Ik kon er door het erbij gezopen bier niet meer echt aan uit, maar leek me te gaan over een soort detective die met een bom geld rondloopt in Rio om zo de aandacht te trekken van Sunanda, de mannenhaatster die regeert over haar eigen vrouwenstad, zogezegd ergens diep in Brazilië, al is de rots van Rio steeds zichtbaar op de achtergrond. Maar met al dat geld loopt hij voor meer mensen in de kijker. Zo is er ook George Sanders, die opkijkt vanachter z'n martini en de blote vrouwenrug op z'n schoot. Sunanda wordt trouwens gespeeld door Shirley Eaton, de actrice die in Goldfinger werd beschilderd met goudverf - in sommige camerahoeken lijkt ze een beetje op Marisa Mell. Vond ik.

Ik ben niet vertrouwd met de Euro-spy films, maar we zitten hier wel duidelijk in het Franco-universum met desoriënterende zooms en cameraposities, een spel met de focus en een fascinatie voor spiegels en vrouwentepels. Openen doen we al meteen met zo'n Franco-scene die aandoet als een stage-act met dominante vrouwen die hun laarzen planten op een blote mannenbast.

Franco had blijkbaar een groter budget ter beschikking dan gewoonlijk. Al is het duidelijk heel budget-bewust geschoten - er kan al eens uitgepakt worden met poppy kostuums, afgehuurde grootse modernistische locaties en een penthouse suite met zicht op de Copacabana. En met een stel helicopters. Pakweg drie. Best veel. Neen - het had wel iets, met zo'n typisch sfeertje waarbij alles op losse schroeven staat en een mooie dromerige soundtrack die dat gemis aan concreetheid nog eens onderstreept. Luchtig en speels - verwacht geen actievolle spy-film.

Offline Profile  

22 Nov 2009, 02:42 

Ja, luchtige spionnenfluff Franco-style. Je beschrijving is wel een beetje wat ik verwachtte. Is toch een luchtig stukje spionnen/'secret agent' filmpje, beetje geïnspireerd door het succes van Danger: Diabolik/ Barbarella fumetti-achtig spul. Franco heeft nog best veel in het spionnen/secret agent gedoe rondgedoold. Lucky el intrepido wil ik nog steeds zien - schijnt leuk te zijn.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 147 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next