Logo

It is currently 25 Apr 2017, 04:49

Post new topic Reply to topic  [ 147 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Author Message

16 Mar 2010, 10:07 

Melzz wrote:
tolpol wrote:
Eugénie de Sade (1970) 7,5/10

Had 'm al een tijd ongezien liggen op de Britse uitgave, maar heb die ingeruild voor de nieuwe Blue Underground - ziet er fantastisch uit.

Ik lees overal dat de anchor Bay (UK) bijna identiek is aan de Blue Underground. De BU heeft alleen als extra een Franse geluidstrack. Heb je hem daarvoor ingeruild?

Misschien vergis je je van film - Eugénie de Sade was niet uitgegeven door Anchor Bay in de UK maar door één of andere kleine publisher. Transfer van de Blue Underground is veel beter - de Britse was 4:3 en beetje groezelig terwijl de BU 1.66:1 anamorf is en geremastered van de negatieven. Beiden hebben de Engelse en Franse tracks als opties.

Wellicht heb jij het over Eugénie: the Story of Her Journey Into Perversion? Daarvan zijn de US en UK-edities inderdaad identiek, op het geluidsspoor na. Film is wel prima in 't Engels - de Franse track is daar geen gemis vind ik. Denk niet dat iemand van de cast Frans sprak op de set, trouwens.

Offline Profile  

16 Mar 2010, 10:10 

Tjonge, je hebt gelijk....ik bedoel inderdaad Eugenie: the Story of Her Journey Into Perversion. Ik heb nog niets van Franco, deze is nu voordelig bij amazon.co.uk. Die Red Lips double bill van BU lijkt me ook wel wat. Misschien eens met deze twee titels beginnen.

Offline Profile  

16 Mar 2010, 10:17 

Goeie films om Franco te ontdekken, lijken me :

- Vampyros Lesbos
- Succubus
- Venus in Furs
- Eugenie: The Story of her Descent into Perversion
- The Awful Dr. Orloff
- The Diabolical Dr. Z

Die Red Lips-double bill lijkt me eerder iets voor later, als je de smaak te pakken hebt.

Offline Profile  

16 Mar 2010, 10:19 

Ja, ik wijfel nog een beetje over die Red Lips maar die uitgave van BU ziet er weer zo verzorgd uit....ben daar een beetje een sucker voor...

Offline Profile  

16 Mar 2010, 10:46 

De BU-dvds van Franco zijn allemaal voortreffelijk - zou dan toch veel eerder voor hun uitgaves van Succubus en Venus in Furs gaan, hoor. De Red Lips-films zijn luchtige nonsensicale spielerij, maar denk dat je daar veel meer aan hebt als je eerst al een paar van Franco's andere films zag. Zou ze echt niet aanraden om mee te 'starten'.

Voor Vampyros Lesbos is de Britse uitgave je beste optie - is al een hele tijd op de markt en zou niet meer te lang uitstellen om 'm in huis te halen, want blijkbaar kunnen sommige shops 'm al niet meer leveren - kost niet zoveel :
http://www.play.com/DVD/DVD/4-/80871/-/Product.html

Offline Profile  

17 Mar 2010, 09:48 

Ik had de kans om Venus in Furs in de bios te zien....echt een leuke ervaring. Kreeg echt dat grindhousegevoel. Ik ga nu zeker meer van de man bekijken.

Venus in Furs - Jess Franco - 1969

Heerlijke film. In de Melkwegcinema werd er geen dvd afgespeeld maar een originele print. Tenminste aan de vele krasjes, vlekjes en dergelijke te zien. De trailer van de BU-dvd ziet er stukken strakker en helderder uit. Maar dat mocht de pret niet drukken....vond dat afgeleefde juist wat toevoegen. Hallucinerende film met dromerige beelden. De film is erg traag maar toch is het af en toe even opletten van waar ben ik nu in het verhaal. De jazzy muziek past geweldig bij de film, snel de soundtrack eens opzoeken. Kinski heeft op zich een erg kleine rol maar die man is echt aanwezig in elke scene dat ie voorbij komt. De voice-over geeft het geheel een beetje een Noir-gevoel. Een trippy psychedelic 60's Noir....ofzoiets. De slow-motionbeelden, de extreme close-ups, het inzoomen, gekke kleurenfilters.....het geeft de film een unieke sfeer. Ik kende de film nog niet en eigenlijk was ik ook nog niet bekend met Jess Franco. Ik had het wat amateuristischer en sleezier verwacht. Deed me bij vlagen denken aan Jean Rollin. Mooie bioservaring.

8,5

Offline Profile  

18 Mar 2010, 13:20 

Hier nog een foto van Jess Franco in Brussel:
http://www.flickr.com/photos/monsieurar ... 442302115/

Offline Profile  

09 May 2010, 23:47 

Frauen ohne Unschuld AKA Wicked Women (1977) 5/10

Als ze het koppel waarbij ze logeert vermoord aantreft in de woonkamer, flipt Lina Romay helemaal en wordt ze opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis. Daar lijkt de directie meer te weten over de dubbele moord...

Mocht allemaal wat speelser, want is nu vooral een saai mysterie doorspekt met seksscenes. Lina Romay bevindt zich aan de goeie kant van mollig en de DP van Franco's Dietrich-periode weet de plaatjes mooi te belichten.

Offline Profile  

14 May 2010, 08:28 

Jess Franco is zopas tachtig geworden, en voor de gelegenheid pakt Severin uit met een stukje interview waarin hij onthult dat hij eigenlijk...Yoda is.

:)

http://www.severin-films.com/2010/05/12 ... e-is-yoda/

Offline Profile  

07 Aug 2010, 11:56 

Bloody Moon - Jess Franco - 1981

Ha....een slasher van Franco. Bijzonder knullig en het heeft wel wat weg van een giallo, ook al is het makkelijk raden naar de identiteit van de killer. De dialogen zijn werkelijk tenenkrommend. Het dodental stapelt zich echter flink op, zeker tegen het einde. Op de Nederlandse hoes prijkt een dame wiens hoofd een kopje kleiner wordt gemaakt door een gigantische heggenschaar. Helaas zit die scene niet in de film, in plaats van een vrouwennek moet een slangenkop het ontgelden. De Nederlandse uitgave heeft nog een kleine bug....het geluid loopt de eerste 5 minuten voor op het beeld. Is eigenlijk niet zo heel storend, het is niet dat we hier te maken hebben met een meesterwerk. Best leuke film.

6,5

Offline Profile  

04 Nov 2010, 10:44 

Mondo Macabro komt 22 november met Sinner: Diary of a Nymphomaniac / Le journal intime d'une nymphomane (1973).

Image

Offline Profile  

14 Dec 2010, 00:39 

Klein interviewtje met Pete Tombs en Andy Starke van Mondo Macabro over Franco, altijd leuk om te lezen. Blijkbaar gaan ze komend jaar ook Strip-Tease met Nico (van Velvet Underground) uitbrengen.

http://bruceholecheck.blogspot.com/2010 ... abros.html

Offline Profile  

02 Jan 2011, 01:39 

Rond de feestdagen nog 's wat Erwin C. Dietrich-producties van Franco verorberd en dat beviel me prima (ondanks de wisselende kwaliteit van de films).

Love Letters of a Portuguese Nun (1977) vond ik een meesterwerkje. Werkelijk wonderschoon geschoten. Denk serieus niet dat ik een mooier geschoten exploitatiefilm ken en iedereen die nog sceptisch is over Franco's kwaliteiten als filmmaker zou deze zeker eens moeten zien. Het is al vaker gemeld hier, maar ik zeg het voor de zekerheid nog even. Mijd de Britse uitgave waar flink in is geknipt. De Zwitserse VIP/Ascot Elite dvd is uncut en de beeldkwaliteit is uitmuntend.
9/10

Ilsa, the Wicked Warden aka Greta - Haus ohne Männer (1977), 7/10
Wicked.

Barbed Wire Dolls aka Frauengefängnis (1975), 7/10
Totally wicked.

Voodoo Passion aka Der Ruf der blonden Göttin (1977), 7/10
Zeker geen goede film, maar erg sfeervol, en ik heb een zwak voor Karine Gambier's volupteuze verschijning. Verder ongewone locaties op Haïti (of Puerto Rico, zelfs in de film gebruiken ze het door elkaar, maar gezien de voodoo-praktijken denk ik dat ze Haíti bedoelen) en veel bizarre sessies van bezeten gedans. De schuddende borsten duizelen nog voor mijn ogen.

Jack the Ripper (1976), 6/10
Ook weer een hele 'beheerste' Franco met een handvol droomachtige montages, maar verder bijzonder fraai geschoten zonder zijn trademark zooms of eindeloze out-of-focus close-ups (die ook een zekere kwaliteit kunnen hebben, maar niet altijd..). Mooie ingetogen rol van Kinski en Lina Romay mag als frivool nachtclubdanseresje af en toe haar rokken omhoog doen. Het rustige tempo en de droomachtige sfeer vind ik heerlijk om af en toe bij weg te zakken, maar als geheel iets te tam naar mijn smaak.

Blue Rita aka Das Frauenhaus (1977), 6/10
Denk dat we deze wel kunnen scharen onder Franco's 'nachtclubfilms' waar hij weer helemaal losgaat met de zooms en zijn ditzy lounge- en nachtclub-obsessies nogal ongecontroleerd de vrije loop laat. Ik moet zeggen, de laarsjes, kostuums, ja, zelfs de martelmethoden van Blauwe Rita en haar sadistische kompanen in haar Parijse appartement zijn pure popart, maar over het algemeen een vrij lachwekkende en saaie bedoening.

Wicked Women aka Frauen ohne Unschuld (1977), 5/10
Lina Romay zit met strak geschoren koppie in een vrouwengesticht en draait langzaam door. Kon er werkelijk geen touw aan vast knopen, maar er zijn mooie locaties, veel sex, gezucht, spiegels, gemartel en er loopt een man met cape en een groot mes in rond, waardoor het soms meer wegheeft van Di Leo's Slaughter Hotel.

Women in Cellblock 9 aka Frauen für Zellenblock 9 (1977), 5/10
Karine Gambier in haar volle glorie, maar verder een vrij doorsnee en flets geschoten WIP-flick.

Offline Profile  

02 Jan 2011, 19:59 

Camera Obscura wrote:
Rond de feestdagen nog 's wat Erwin C. Dietrich-producties van Franco verorberd en dat beviel me prima (ondanks de wisselende kwaliteit van de films).

Blue Rita en Ilsa zou ik van score wisselen maar voor de rest komt uw beoordeling overeen met de mijne.

Offline Profile  

Re: Jess Franco
10 Feb 2012, 17:57 

Het is een jaar lang stil geweest in dit topic blijkbaar, maar daar zullen we eens verandering in brengen.... mijn vriend had in een opwelling aan die figuren van Redemption op Facebook gevraagd of er wellicht een mogelijkheid is tot een Jess Franco release en dit was het verbijsterende antwoord:

Quote:
We're actually finalizing two packages of Franco material at the moment totalling some 20 or so key Franco titles all of which will be released on Blu-ray. Details in about 1 to 2 months.

:shock: :shock: 20 (!) Franco blu-rays en als de Rollin releases een leidraad zijn (wat me logisch lijkt), dan zal Redemption een indrukwekkende aanvulling op Blue Underground gaan worden!

Gekeken films

Offline Profile  

10 Feb 2012, 19:43 

Ik val van m'n stoel.

Benieuwd om welke titels het gaat. Denk niet dat ze al ooit wat van Franco hebben uitgegeven.

Offline Profile  

10 Feb 2012, 19:51 

tolpol wrote:
Ik val van m'n stoel.

Benieuwd om welke titels het gaat. Denk niet dat ze al ooit wat van Franco hebben uitgegeven.

Volgens mij ook niet nee, dus het kan alle kanten op. Hij noemde het wel 'key Franco', dus het lijkt me dat er flink wat van de toppers bij zullen zitten. Of dat hoop je althans :D

Gekeken films

Offline Profile  

12 Feb 2012, 16:15 

Ik heb nog niet al te lang geleden de knoop doorgehakt en Venus in Furs op dvd aangeschaft. Voor een dvd was ie best prijzig, zal je net zien dat deze in HD uitkomt.... :mrgreen: Dat lijkt me wel een aardige kandidaat en zeker een "key Franco".

Mijn ervaring is echt zeer wisselend want man....wat heeft Franco ook bagger gemaakt. Ik zag laatst Demoniac en dat was echt gênant zo slecht.

Offline Profile  

12 Feb 2012, 17:07 

Persoonlijk zit ik het meest uit te kijken naar 'Venus in Furs' en 'Succubus', dus ik hoop zeer dat die er bij zitten. Heb 'Venus in Furs' trouwens een paar jaar geleden in een hele mooi print gezien in de Cinematheque Francaise, is nog steeds een van mijn meest bijzondere ervaringen om zo'n film te zien in hét filmbolwerk van Frankrijk - even leek het een perfect leven, zonder grenzen. 8)

Gekeken films

Offline Profile  

12 Feb 2012, 18:15 

Ik heb Venus in Furs ook in de bios gezien, in een zaaltje van de Melkweg. Ik vond het ook een bijzondere ervaring.

Offline Profile  

14 May 2012, 20:01 

Nightmares Come at Night - Jesus Franco - 1970

Speelduur: 83 minuten
Gevoelsspeelduur: Lord of the Rings Trilogy....extended version

Goed...nu weet ik het zeker, ik zal geen Jesus Franco liefhebber worden. Venus in Furs vind ik nog steeds te gek maar de rest wat ik heb gezien is meestal tergend saai....of heel slecht....of een combinatie van beiden. Deze film bestaat uit losse soft focus geschoten beelden van naakte vrouwen. Er wordt eindeloos ingezoomd op borsten en billen. Daar omheen zit een simpel verhaaltje verweven dat ondanks zijn simplisme totaal geen logica bevat. Da's allemaal niet erg, who needs logica....maar fuck....wat was dit tergend langzaam.

Ik ben er eigenlijk nooit voor in de stemming. Ik bleef maar naar de tijd staren. Het is een film typisch voor die tijd en dat dromerige sfeertje heeft best wel wat maar 83 minuten bleek gewoon te lang. Bruno Nicolai verzorgd bij vlagen een aardige score. Dit was mijn laatste Franco die ik probeer. Geef mij Jean Rollin maar.

4.0

Offline Profile  

02 Apr 2013, 13:32 

dat was het dan

Al Pereira vs. the Alligator Ladies is zijn allerlaatste film geworden

http://www.elmundo.es/elmundo/2013/04/0 ... 97840.html

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 147 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6