Logo

It is currently 22 Nov 2017, 05:41

Post new topic Reply to topic  [ 147 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
  Jess Franco
23 Jan 2006, 14:06 

ImageJess Franco (1930 - ....)

-------------------------------

Dit gedeelte van het forum zou niet compleet zijn zonder de enige echte sleazemaster Jess Franco. Geboren in 1930 als Jesús Franco Manera en heeft inmiddels bijna 200 films op zijn naam staan en misschien wel net zoveel aliases. Een groot deel van zijn films is eigenlijk het daglicht niet waard maar toch is er nog genoeg leuks te beleven.

Films als Virgin Among The Living Dead, Female Vampire, Voodoo Passion, Sexy Sisters etc. zijn op een of andere manier erg vermakelijk als je niet al te nuchter bent maar goed zal ik ze nooit noemen.

Heel af en toe heeft hij echter een film gemaakt die ik als 'goed' durf te bestempelen. Met name de periode 1969-1971 was een tijd waarin Franco de juiste sfeer te pakken had. Meestal hebben die films een geniale soundtrack, interessant camerawerk, te grote zonnebrillen en ene Soledad Miranda. Onderstaande films zijn wat mij betreft Franco's 'meesterwerkjes':

- Venus in Furs (1969)
- Eugénie de Sade (1970)
- Eugenie... the Story of Her Journey Into Perversion (1970)
- Vampyros lesbos (1971)
- She Killed in Ecstasy (1971)

Graag hoor ik jullie meningen want er zijn nog genoeg Franco's die ik niet gezien heb en misschien zit daar nog meer bijzonders tussen.

Image

Last edited by jim2873 on 07 Mar 2006, 13:51, edited 1 time in total.

Offline Profile  

23 Jan 2006, 14:56 

Mijn 2 centen over Franco:

Jess Franco (geboren Jesus Franco) is een van de meest beruchte, innovatieve en productieve exploitation filmmakers aller tijden. Als kind uit een zeer intellectueel en artistiek gezin zou Jesus altijd een buitenbeentje blijven; hij verkoos er namelijk voor om in het ‘minderwaardige’ exploitation genre te gaan werken, terwijl hij talloze andere mogelijkheden had. Franco was een bijzonder erudiet man en een culturele veelvraat. Onderscheid maken tussen zogenaamde hogere en lagere kunsten deed hij nooit. Hij was een uiterst productief filmmaker en was in staat om binnen enkele dagen en zonder noemenswaardig budget films af te leveren. Hierbij scheelde het nogal dat hij zes talen vloeiend sprak en dus in vrijwel ieder Europees land zijn films kon maken en dat dan ook deed. Improviseren was daarbij van levensbelang en improviseren kon Franco als geen ander, iets dat hij voornamelijk te danken had aan zijn voorliefde voor jazz. Hij had namelijk een encyclopedische kennis van jazzmuziek, een liefde die hij sinds zijn jeugd gekoesterd heeft.
Zijn liefde voor jazz manifesteerde zich ook in veel van zijn films. Niet alleen bestond zijn filmmuziek doorgaans uit gestoorde ‘late night’ jazz, ook zijn films volgen het zogenaamde jazz stramien. Ze zijn doorgaans gestructureerd volgens een vreemd muzikaal ritme dat alleen Franco zelf lijkt te bevatten. Net als in de jazz keerde Franco keer op keer weer terug bij zijn favoriete thema’s die hij steeds weer in een ander jasje stopte. Dit kon (net zoals in jazz) soms uiterst oninteressante resultaten opleveren, maar als het werkte, dan werkte het ook goed en kwam Franco op de proppen met de meest verbazingwekkende scènes. Dit contrast tussen uiterst sublieme momenten en slaapverwekkende sequenties is typerend voor Franco’s totale oeuvre. Hij had namelijk een voorliefde voor zo’n beetje alles, maar had ook enorme moeite om zijn aandacht lang bij iets te houden. Als hij geïnteresseerd was, stond Franco op gelijke hoogte met iedere grootheid uit de filmgeschiedenis. Als hij zijn interesse verloren had, nam hij genoegen met beholpen scènes en amateurisme. Dit amateurisme werd ook vaak in de hand geholpen door het gebrek aan budget, want een noemenswaardig budget had Franco zelden tot nooit. Dit was overigens een bewuste keuze, want Franco heeft meermalen in zijn carrière de mogelijkheid gehad om hogerop te komen (hij heeft ooit zelfs een aanbieding uit Hollywood gehad), iets wat hij nooit heeft gewild. Dit had voornamelijk te maken met zijn anarchistische aard: hij kon het simpelweg niet opbrengen om in een bepaald stramien zijn films te maken en zijn volledige creatieve vrijheid op te offeren. Het was voor hem veel interessanter om de problemen van lowbudget film maken op te zoeken en samen te werken met evenzo avontuurlijke figuren.
Net als zijn landgenoten Luis Buñuel en Pedro Almodóvar had ook Jess Franco een oneindige fascinatie met seks en erotiek. Het zijn twee elementen die in werkelijk alle films van Franco terug keren. Het is juist deze persistentie bij seks die de bedenkelijke reputatie van Franco bij mainstream critici en publiek zou vormen. Iemand die zich fulltime met seks bezig houdt, wordt doorgaans door de meeste mensen niet voor vol aangezien. Zo ook Franco niet, een filmmaker voor wie de meeste mensen hun neus ophalen. Dat dit volledig onterecht is, zal eenieder die de moeite neemt om enkele van zijn (betere) films te aanschouwen, zelf ontdekken. Met een oeuvre van meer dan 150 films kan het niet anders of er zitten minder geslaagde producties bij, iets wat bij de films van Jess Franco zeker het geval is. Daartegenover staan gelukkig ook talloze uiterst interessante films, want Franco op zijn best behoort tot de absolute top van de exploitation cinema. Want zelfs zijn meest oninteressante films bevatten steevast enkele scènes die de avontuurlijke kijker steil achterover doen slaan met hun eigenzinnige inventiviteit en originaliteit.
De naam Orson Welles is niet direct de eerste persoon die je met Jess Franco in verband zou brengen, maar toch is er een duidelijke connectie tussen Welles en Franco: beiden hebben een onvoorwaardelijke liefde voor cinema en een voorliefde voor een Bourgondische levensstijl. Beiden hebben ook altijd hun eigen weg gevolgd, ondanks dat andere paden makkelijker geweest zouden zijn. Beiden hadden ook flarden van genialiteit en konden ook op hun eigen manier even kinderlijk zijn. Beiden hadden evenveel talent als gebreken. Welles heeft nooit de films kunnen maken die hij in zich had, doordat zijn eigen moeilijke karakter en zijn zelf gecreëerde geniemythe hem in de weg zaten. Hetzelfde geldt in talloze opzichten voor Franco. Franco heeft zelfs als technicus aan Welles’s ‘Chimes at Midnight’ (1963) gewerkt, naar verluid omdat Welles zwaar onder de indruk was van Franco’s ‘La Muerta Silba un Blues’ (1962). Wegens juridische problemen is de naam van Franco uiteindelijk nooit op de credits van ‘Chimes at Midnight’ belandt, maar Welles had een onuitwisbare indruk achtergelaten bij Franco.
Franco beleefde zijn doorbraak met de gotische horrorfilm ‘The Awful Dr. Orlof’ (1962), een film die direct de wereld versteld deed staan dankzij zijn technische volwassenheid. Dit leek eerder een film van een doorgewinterde regisseur dan van een net begonnen filmmaker. Het was vooral de nog niet eerder vertoonde, innovatieve combinatie van horror en seks (wat een trademark van Franco zou worden) die vaak als grootste vernieuwing gezien wordt. Vanaf dit moment zou er in ieder geval een ware explosie plaatsvinden van Europese films die horror en seks combineerden. Een van Franco’s meest bekende films is zonder twijfel ‘Necronomicon’ (AKA Succubus, 1967), een film die met zijn kinky, dromerige S/M scènes, lesbische seks, vreemde woordspelletjes en vreemde hedonistische feestjes vooral in de Verenigde Staten een enorme impact had. Alles wat Europees was, werd in de V.S. destijds gezien als interessant decadent en men was net de klap van decadente Italiaanse films als ‘La Dolce Vita’ (Fellini, 1960) en ‘Boccaccio ’70’ (Fellini, De Sica & Visconti, 1962) te boven gekomen toen ‘Necronomicon’ op de markt verscheen. Ondanks zijn relatief kleine budget zag de film er glossy en stijlvol uit met talloze intrigerende kleurfilters, wat de uiterst merkwaardige en erotische gebeurtenissen op het scherm dat kleine beetje extra gaven. Fritz Lang prees de film openlijk als de mooiste erotische film die hij ooit gezien had en de film werd vrijwel overal positief ontvangen. Het is dan ook nog steeds een intrigerende oefening in abstracte droomlogica waar seks en de dood een vreemde maar belangrijke rol spelen. De vreemde woordspelletjes die in de film prominent figureren zijn typerend voor Franco als filmmaker. Het zijn een soort van vrij associatie spelletjes waarin bekende figuren uit de kunst en filosofie worden genoemd, zoals Hegel, Goethe, Stockhausen, Mingus etc., waarna een andere persoon reageert op die namen. Niemand weet precies waarom deze spelletjes in de film zitten, maar het geeft de film juist zijn kenmerkende abstracte kwaliteit. Daarnaast komt het niet vaak voor dat dergelijke beoefenaars van de ‘hogere kunsten’ in een exploitationfilm figureren, iets wat enkel in de anarchistische wereld van Franco lijkt te kunnen.
Veel mensen hebben beweerd dat de films die Franco na ‘Necronomicon’ maakte allemaal oninteressante, met seks gevulde exploitationfilms zijn zonder enigerlei waarde. Zoals altijd met generalisaties is dat een veel te simplistische voorstelling van zaken. ‘Eugenie: the Story of Her Journey into Perversion’ (1970) is een van Franco’s meest geïnspireerde films. Het verhaal is een bewerking van een van de geschriften van de Marquis De Sade (een inspiratiebron waarnaar Franco nog regelmatig zou terugkeren) en is het verhaal van een onschuldig jong grietje dat naar een eiland wordt gelokt, alwaar ze onderworpen wordt aan allerlei sekspraktijken. Wat begint met ‘standaard’ Sapfische liefde, ontaardt als snel in verkrachting, sadomasochisme en uiteindelijk moord. De film bevat indrukwekkende cinematografie, exotische locaties, een briljante soundtrack van Bruno Nicolai en een heerlijke cameo van horroricoon Christopher Lee (die overigens nog steeds claimt dat alle seksscènes na zijn vertrek gefilmd zijn en dat hij niet op de hoogte was in wat voor film hij beland was). Feitelijk is de film gewoon een artfilm vermomd als exploitationfilm, met hier en daar zelfs echo’s van ‘Le Mépris’ (Godard, 1963). Een fascinerende scène waarin luxaflex een prominente rol innemen lijkt zelfs een directe voorloper van de hilarische zoektocht naar ’s werelds eerste stille gordijnrails in Lynch’ ‘Twin Peaks’ (1990).

'Venus in Furs' is mijn absolute favoriete Franco, op de voet gevolgd door 'Eugenie: the Story of Her Journey into Perversion' en 'Necronomicon'. 'Gritos en la Noche' (AKA The Awful Dr. Orlof) is ook zeer de moeite waard. 'Ilsa, the Wicked Warden' vond ik vermakelijk, met een bijzondere climax :D

Verder moet ik me ook nog eens wat meer verdiepen in de wondere wereld van Jesus.

ps. is Eugénie de Sade (1970) en Eugenie... the Story of Her Journey Into Perversion (1970) niet gewoon een en dezelfde film?

Gekeken films

Offline Profile  

23 Jan 2006, 15:01 

Overigens een zeer interessant boek is het volgende:

Image
Immoral Tales: European Sex and Horror Movies 1956-1984

Het bevat hoofdstukken over enkele van de belangrijkste Europese exploitation filmmakers, dus ook over Franco, waarin zijn oeuvre zeer kritisch maar zeer fair onder de loep genomen wordt. Het bevat ook hoofdstukken over bv. Jean Rollin en Walerian Borowczyk. Ik heb er in ieder geval veel van opgestoken.

Gekeken films

Offline Profile  

23 Jan 2006, 15:16 

maikel_1981 wrote:

Indrukwekkend, maar je haalt dit toch allemaal gewoon uit een boekje ? Beknopt samengevat, weliswaar.

maikel_1981 wrote:
ps. is Eugénie de Sade (1970) en Eugenie... the Story of Her Journey Into Perversion (1970) niet gewoon een en dezelfde film?

Neen, Eugénie de Sade heeft Soledad Miranda in de hoofdrol, plot is ook helemaal verschillend.

Offline Profile  

23 Jan 2006, 15:24 

maikel_1981 wrote:

het is verwarrend maar dat zijn echt 2 verschillende.

Eugénie met Soledad Miranda
http://imdb.com/title/tt0218181/

Eugenie met Marie Liljedahl
http://imdb.com/title/tt0064494/

Offline Profile  

23 Jan 2006, 15:35 

Succubus ben ik trouwens wel benieuwd naar maar de huidige dvd releases schijnen erg belabberd te zijn. Iemand die de r2nl heeft?

Ik verwacht binnenkort nog de dvd van 'The Devil Came from Akasava' met Soledad Miranda.

Offline Profile  

23 Jan 2006, 16:01 

jim2873 wrote:
Succubus ben ik trouwens wel benieuwd naar maar de huidige dvd releases schijnen erg belabberd te zijn. Iemand die de r2nl heeft?

Transfer is naar verluid identiek aan de ABUK met dezelfde verkeerde beelduitsnede.

Offline Profile  

23 Jan 2006, 16:36 

tolpol wrote:
Transfer is naar verluid identiek aan de ABUK met dezelfde verkeerde beelduitsnede.

lees net dit, nog slechter dus...

'Anchor Bay UK's latest release of the film is a re-pressing of the old, now discontinued, US Anchor Bay disc of several years ago. Blue Underground are rumoured to be working on a new widescreen transfer of the movie at the moment, so this re-release of AB's full-screen and rather washed-out-looking US print is a bit of a disappointment -- although, at least it is better than last years' German release of the film from Dutch Filmwurks which turned out to be a fake widescreen transfer, created by taking the old Anchor Bay full-screen release and matting it to a 1:66.1 aspect ratio! It must also be pointed out that this, and all previous versions, are of the American cut of the film -- which is ten minutes shorter than the little-seen European version!'
http://www.horrorview.com/Succubus%20AB.htm

hopen op een blue underground release dan maar.

Offline Profile  

23 Jan 2006, 17:04 

tolpol wrote:
maikel_1981 wrote:

Indrukwekkend, maar je haalt dit toch allemaal gewoon uit een boekje ? Beknopt samengevat, weliswaar.

Nou, het is deels uit boeken, deels van websites, deels mijn eigen ervaring met de films. Een beetje van Maggi en een beetje van mezelf dus.

Gekeken films

Offline Profile  

23 Jan 2006, 17:05 

Persoonlijk ben ik er nog niet helemaal aan uit wat ik nu precies met die Franco moet. Heb wel enorm veel respekt voor z'n veelfilmerij.

De muziek in Vampyros Lesbos is fantastisch, maar de film zelf vind ik maar zo-zo, is wel uniek en daarom interessant - Soledad heeft ook wel iets, maar ik zie m'n handen toch graag meer gevuld. Vond 'm eigenlijk vooral saai - bizar want op papier klinkt het als de beste film ooit. Zogeheten speciale cameratechnieken lijken me vooral te bestaan uit zoomen en vanachter kantwerk filmen ?

She killed in Ecstacy kon me al meer boeien, misschien snak ik gewoon te zeer naar iets wat op een plot lijkt. Muziek is hier ook weer lekker.

Venus in Furs vind ik tot hiertoe de leukste Franco die ik zag, hou wel van de eigenaardige jazzy sfeer die hij uitademt - al ging het ook hier weer net wat te traag naar m'n zin. Ziet er ook vaak mooi uit.

Ilsa - The Wicked Warden vond ik erg leuk, heb me er geen moment bij verveeld - in niet geringe mate te danken aan het vele mooi gefotografeerde bloot, neem ik aan.

Heb Eugenie...the Story tralala en Dr.Orloff hier ook nog liggen, maar nog niet gezien. Diabolical Dr.Z (nu erg goedkoop uitgegeven als twinpack met Mill of Stone Women) staat on order bij Pacific, en ik ga me die DFW-Francobox waarschijnlijk ook nog aanschaffen.

Denk eigenlijk dat ik vooral geboeid ben door de cultus die rond z'n persoon bestaat en hard aan 't zoeken ben naar het waarom. Denk dat de grootste charme in z'n enorme produktiviteit te vinden is en het feit dat hij z'n persoonlijke obsessies zo duidelijk in z'n films verwerkt.

Offline Profile  

23 Jan 2006, 20:31 

jim2873 wrote:
Ik verwacht binnenkort nog de dvd van 'The Devil Came from Akasava' met Soledad Miranda.

Ah, een Edgar Wallace film :) . Jess Franco draaide begin jaren 70 met Duits geld van producer Arthur Brauner een paar films die bijzonder leuk zijn en dan vooral door de soundtracks en de dames die er in rondhuppelen. Ik vraag me af of Brauner wist wat hij zou krijgen want Franco's produkties waren toch even iets anders dan de films die normaal uit Brauner's CCC studio's rolden. Ze zullen hun geld wel opgebracht hebben want Brauner produceerde maar liefst zes Franco films.

Voor de fans: http://www.soledadmiranda.com/

Offline Profile  

23 Jan 2006, 20:48 

jim2873 wrote:

Heb dat kreng hier liggen, kon er nooit doorheen komen zonder te fastforwarden. Kan het nog eens met een bak bier proberen maar vrees het ergste.

Offline Profile  

27 Jan 2006, 17:00 

Franco is niets anders dan slecht geacteerde pulp is met verschrikkelijke muziek! Het overtuigende bewijs hier.

Offline Profile  

27 Jan 2006, 23:32 

candela wrote:
Franco is niets anders dan slecht geacteerde pulp is met verschrikkelijke muziek! Het overtuigende bewijs hier.

Haha, die recensies van dvd.nl zijn altijd te debiel voor woorden. Marcel den Haan was in staat om Russ Meyer's briljante 'Beyond the Valley of the Dolls' uit te roepen tot slechtste film allertijden! Dan zijn deze recensies nog aardig...

Gekeken films

Offline Profile  

28 Jan 2006, 12:57 

maikel_1981 wrote:
Haha, die recensies van dvd.nl zijn altijd te debiel voor woorden.

Ik denk dat ze heel goed weten voor welk publiek ze schrijven.

Offline Profile  

28 Jan 2006, 13:41 

hitch_fan wrote:
maikel_1981 wrote:

Ik denk dat ze zelf onderdeel zijn van "dat publiek".

Offline Profile  

28 Jan 2006, 13:42 

hitch_fan wrote:
maikel_1981 wrote:

Lijkt me inderdaad dat daar wel rekening mee wordt gehouden, maar dat zal toch hopelijk de waardering van een film niet beïnvloeden?

Offline Profile  

28 Jan 2006, 14:50 

denk dat wat aandacht voor genre cinema betreft dvdinfo duidelijk breder gaat dan dvd.nl, dvd-home en dvdspecials. gezien ik niet over extreem veel tijd beschik maak ik de laatste maanden vooral reviews van viewings en minder stuff uit mijn eigen colletie maar zal zeker in de toekomst terug proberen om meer "onbekende" stuff te bespreken.

Offline Profile  

30 Jan 2006, 20:14 

lodi wrote:
maar dat zal toch hopelijk de waardering van een film niet beïnvloeden?

Een puntenwaardering is maar een persoonlijke momentopname die mij eigenlijk weinig zegt. In den beginne waardeerden ze trouwens de film zelf niet totdat de lezers erom begonnen te vragen. Ik bedoelde met mijn opmerking eigenlijk dat het op een site als dvd.nl weinig zin heeft diepgravende filmanalyses te schrijven omdat hun lezerspubliek daar voor het grootste deel toch niet in geinteresseerd zal zijn. Bovendien moeten ze dat ook helemaal niet doen (en willen ze dat waarschijnlijk ook niet) want ze zijn op de 1e plaats een DVD site en geen film site.

Offline Profile  

31 Jan 2006, 02:13 

hitch_fan wrote:
lodi wrote:
maar dat zal toch hopelijk de waardering van een film niet beïnvloeden?

Een puntenwaardering is maar een persoonlijke momentopname die mij eigenlijk weinig zegt. In den beginne waardeerden ze trouwens de film zelf niet totdat de lezers erom begonnen te vragen. Ik bedoelde met mijn opmerking eigenlijk dat het op een site als dvd.nl weinig zin heeft diepgravende filmanalyses te schrijven omdat hun lezerspubliek daar voor het grootste deel toch niet in geinteresseerd zal zijn. Bovendien moeten ze dat ook helemaal niet doen (en willen ze dat waarschijnlijk ook niet) want ze zijn op de 1e plaats een DVD site en geen film site.

Hier heb je volledig gelijk in. Aan de andere kant moeten ze zich ook gewoon niet wagen aan Franco films (en dergelijke genrefilms in het algemeen) als ze er totaal geen kaas van gegeten hebben. Het publiek zit er volgens mij ook niet op te wachten.

Gekeken films

Offline Profile  

05 Feb 2006, 17:17 

Weh heh, Franco...

Ik denk dat ik ongeveer zo'n 70/80 van z'n filmpjes heb gezien en de een is nog wonderbaarlijker dan de ander

Mijn favoriet: SADOMANIA

:D

Interesse in HORROR, sf en cultfilms? Kom ff kijken...

Offline Profile  

12 Feb 2006, 17:17 

Ik moet bekennen dat ik niet erg bekend ben met het fenomeen Franco. Van zijn indrukwekkende oeuvre zag ik tot voor kort alleen Vampyros Lesbos, die me zeker kon bekoren, maar daar bleef het bij. Na hier en elders op het net wat meer over de persoon Franco gelezen te hebben was mijn nieuwsgierigheid gewekt. Altijd interessant dit soort veelzijdige en bij vlagen geniale individuen, die weigeren zich aan de heersende opvattingen te conformeren en daarmee voortdurend voor controverses zorgen. Daarom heb ik me gisteren maar eens aan Venus in Furs gewaagd, dat door velen als Franco’s meesterwerk wordt beschouwd. Dat bleek een prima keuze. Behalve dat hij erg vermakelijk is, zit het filmtechnisch ook allemaal heel behoorlijk in elkaar. Beter dan je misschien zou verwachten van een ‘master of sleaze’. Het camerawerk is stijlvol en Franco maakt uitbundig gebruik van kleur, wat de dromerige sfeer van de film mooi ondersteunt. De jazzy soundtrack mag er ook zijn, maar is niet zo cool als die van Vampyros Lesbos. Het plot vond ik juist weer wat sterker dan in Vampyros Lesbos, waar het verhaal ongeveer even weinig om het lijf heeft als Soledad Miranda. Niet dat dat laatste een bezwaar is overigens.
Gevoelsmatig heb ik toch een lichte voorkeur voor Vampyros Lesbos. Vanwege de sfeer, de muziek en vooral natuurlijk de bijzonder sensuele Soledad Miranda. Haar oogverblindende schoonheid en mysterieuze uitstraling doen me de zwakke punten van de film op slag vergeten. En aangezien de combinatie Franco/Miranda me goed bevalt, denk ik dat Eugénie de Sade en She Killed in Ecstasy veilige keuzes zijn om mijn ontdekking van deze markante regisseur mee te vervolgen.

Offline Profile  

13 Feb 2006, 23:09 

Bizar. Heb zonet Vampyros Lesbos nog 'ns een tweede kans gegeven, en opeens vind ik 'm betoverend mooi, terwijl hij me een paar jaar geleden niet echt kon bekoren. Opeens besef ik ook dat ik de Franco's die ik tot hiertoe zag film op film steeds leuker begon te vinden, waarschijnlijk omdat ik eerst echt niet wist waar het heen moest. Kende Vampyros vroeger enkel van naam en reputatie en kon me bij de eerste kijkbeurt moeilijk bij de stijl neerleggen - had toen eerder een soort Hammer-film verwacht en had problemen met de komplete afwezigheid van enige spanning, dwaas - ik weet het. Heerlijke film.

Offline Profile  

18 Feb 2006, 23:04 

Eugenie...the story of her Journey into Perversion uit de kast getrokken. Lijkt alsof Franco met een redelijk budget tewerk kon gaan, de belichting is soms ook opvallend mooi en het zoomen wordt voor een keer tot het minimum beperkt. Ook vaak fraaie composities, al ben ik er niet helemaal aan uit waarom hij zo graag vanachter objecten schiet - soms lijken ze gevangenschap te symboleren, andere momenten misschien om het voyeuristische element te verhogen. Als voyeurist kom je alleszins aan je trekken door de stevige borstjes van Marie Liljedahl. Bizar verhaal over een onschuldig meisje dat op een eiland terecht komt bij aanhangers van Marquis de Sade, ze is er nog maar twee minuten en de gastvrouw dringt al aan dat ze samen in bad gaan. 's Avonds worden de Turkse sigaretten bovengehaald en al gauw wordt het een verhaal vol incest, karwatsen en kachelpoken met lieflijke sitarmuziek op de achtergrond.

Offline Profile  

18 Mar 2006, 11:31 

Paar Franco's aangekondigd door Blue Underground :

SUCCUBUS
Year: 1968
Director: Jess Franco
Stars: Janine Reynaud & Jack Taylor

RED LIPS DOUBLE FEATURE:
TWO UNDERCOVER ANGELS & KISS ME, MONSTER
Year: 1969
Director: Jess Franco
Stars: Janine Reynaud & Rosanna Yanni