Logo

It is currently 19 Oct 2017, 20:11

Post new topic Reply to topic  [ 65 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message

16 Dec 2010, 22:09 

candela wrote:
Interessante deal bij Dorado Films

Image

Hun 3 eerder verschenen dvds
Mission Bloody Mary (1965)
From the Orient with Fury (1965)
Special Mission Lady Chaplin (1967)

samen met een nieuwe
Electra One (1967)

in een goedkope box (26 euro verzending incl naar Belgie)

Ik zag vandaag pas. Lijkt me een geweldig boxje. Op de gok gekocht. Ik ben nog nieuw in het genre, ik heb alleen de double feature van DarkSky in bezit.

Offline Profile  

22 Dec 2010, 18:49 

Kiss Kiss Kill Kill: The Graphic Art and Forgotten Spy Films of Cold War Europe. Zit fantastisch spul bij, posters, reviews, prachtige site.
http://kisskisskillkillarchive.com/

Image

Offline Profile  

03 Jan 2011, 14:22 

Marc Mato, agente S. 077 a.k.a. Espionage in Tangiers (1965)

Waar Marc Mato in de titel vandaan komt is me niet geheel duidelijk want in de film heet hij gewoon Mike Murphy, een geheim agent. De beste man heeft gedurende de hele film een zelfvoldane grijns op zn porum die je er na verloop van tijd het liefst af zou rammen. Als hij iemand een mep of trap verkoopt, zijn ze bijna altijd mis...maar toch vallen de bad guys, een ongelovelijke gave.

De film bevat verder de minst overtuigende prop die ik ooit heb gezien, een met de hand beschilderd pistool waar een chip, of plaatje in kan en dan heb je een superwapen. Man man....wat is deze film vrijblijvend. Onze held loopt al grijnzend en zoenend door het beeld waardoor er van enige spanning nooit sprake is. De spion loopt met zn handen in zn zakken van scene naar scene. Qua goofyness kan het ook wel wat wilder. Het kabbelt lekker voort en het einde is een anti-climax die je zelden tegenkomt. Bizarre film. Toch enigszins vermakelijk.....gek genoeg. Geen topper, zover is duidelijk.

6.0

Offline Profile  

06 Jan 2011, 14:06 

De Babes, Bombs and Guns box is binnen. Ziet er op het eerstre gezicht wat simpel en amateuristisch uit. Het lijkt wel een bootleg. Een gewone keepcase waar 4 dvd's in zitten....amper een box te noemen. De menu's van de dvd's zijn ook erg simpel. De 4e extra film "Electra One" heeft in ieder geval al een vhs-band kwaliteit. Maar het zijn natuurlijk vrij "obscure" films. Ben er wel benieuwd naar.....maar qua verpakking ziet het er wat basic uit.

Offline Profile  

06 Jan 2011, 20:51 

Melzz wrote:
De Babes, Bombs and Guns box is binnen. Ziet er op het eerstre gezicht wat simpel en amateuristisch uit. Het lijkt wel een bootleg. Een gewone keepcase waar 4 dvd's in zitten....amper een box te noemen. De menu's van de dvd's zijn ook erg simpel. De 4e extra film "Electra One" heeft in ieder geval al een vhs-band kwaliteit. Maar het zijn natuurlijk vrij "obscure" films. Ben er wel benieuwd naar.....maar qua verpakking ziet het er wat basic uit.

Duitse bootleg verpakkingen zien er veel beter uit dan dit hoor :) Het is ook maar een goedkope verpakking van hun eerdere releases die afzonderlijk evenveel kosten als de box.

Mission Bloody mary heeft trouwens een fout aspect ratio heb ik gemerkt. Beeld is 1.78:1 maar het moet eigenlijk 2.35:1 zijn. Je moet het beeld dus "comprimeren" als je TV dat kan anders ziet het er helemaal uitgerekt uit. De andere films heb ik nog niet bekeken.

Offline Profile  

06 Jan 2011, 21:45 

Dan zag ik het dus toch goed!! Damn....nog een verkeerd aspect ratio ook. Ik begin steeds meet spijt te krijgen van deze aankoop.... Geen idee hoe ik dat goed krijg op mn tv....uitrekken lukt wel....maar "comprimeren"?

Edit: als ik de instelling van mn Blu-Ray op 4:3 zet ipv 16:9 geeft ie wel goed beeld. Bizar...maar het werkt.

Bedankt voor het wijzen hierop!

Offline Profile  

06 Jan 2011, 22:30 

Melzz wrote:
Dan zag ik het dus toch goed!! Damn....nog een verkeerd aspect ratio ook. Ik begin steeds meet spijt te krijgen van deze aankoop.... Geen idee hoe ik dat goed krijg op mn tv....uitrekken lukt wel....maar "comprimeren"?

Edit: als ik de instelling van mn Blu-Ray op 4:3 zet ipv 16:9 geeft ie wel goed beeld. Bizar...maar het werkt.

Bedankt voor het wijzen hierop!

nee is logisch, omdat de dvd anamorf is. Als je de bluray op 4:3 zet wordt het beeld omgezet van 16:9 naar 4:3 en daarna laat jij je tv het beeld (foutief) strechten naar 16:9. Hierdoor wordt 1.78:1 -> 2.35:1. Als je de bluray op 16:9 zet laat je tv gewoon het 16:9 beeld zien.

Op mijn goede ouwe 4:3 tv moet ik gewoon het knopje "beeld comprimeren" indrukken :)

Uit verveling even wat screenshots om te verduideleken :)

Anamorfe DVD
Image

DVD met speler op 16/9 setting
Image

DVD met speler op 4/3 setting
Image

DVD met speler op 4/3 setting en met TV terug resized naar 16/9
Image

Offline Profile  

07 Jan 2011, 01:16 

From The Orient with Fury en Special Mission Lady Chaplin hebben het probleem ook. Maar om de een of andere reden zien ze er bij mij ook niet zo goed uit als je zelfde trucje toepast als bij Mission Bloody Mary

Offline Profile  

07 Jan 2011, 10:42 

Mogelijk een probleem met de authoring?

Er zijn nog wel meer dvd's met hetzelfde probleem trouwens (en dan van grotere labels).

Mission Bloody Mary
"While it's generally quite sharp and colourful, the picture quality of this presentation fluctuates a little. At its best it's almost very good while at its worst it's just short of good. There are outbreaks of small scratches and flecks present here and the print used suffers from the odd very minor jump due to missing frames and the odd slightly ragged edit. But none of this poses a huge problem. The sound quality here is essentially very good too. Curiously, in order to enjoy the benefit of the anamorphic 2.35:1 picture presentation, I had to temporarily reset my DVD player's output to letterbox mode as opposed to 16:9 mode."

From the Orient with Fury
"The picture quality of this presentation is marginally better than that of Mission Bloody Mary. The quality still fluctuates a little but there are less minor scratches and flecks present here. The print used does suffer from the odd very minor jump due to missing frames but these are not problematic. The disc's sound is essentially very good. As with the Mission Bloody Mary disc, in order to enjoy the benefit of the anamorphic 2.35:1 picture presentation, I had to temporarily reset my DVD player's output to letterbox mode as opposed to 16:9 mode."

Special Mission Lady Chaplin
"The picture quality of this DVD fluctuates a little. The show's opening long shots feature masses of clear blue Spanish skies and elements of noticeable video noise are present in the upper portions of the frame (hence the fair++ element of the rating). However, this soon disappears and at its best, the picture quality of this pretty sharp and colourful presentation is just short of very good. Again, there are minor scratches and flecks present here and the print used does suffer from the odd very minor jump due to missing frames. But these issues are not particularly problematic. The disc's sound quality is very good. As with Mission Bloody Mary and From the Orient with Fury discs, in order to enjoy the benefit of the anamorphic 2.35:1 picture presentation, I had to temporarily reset my DVD player's output to letterbox mode as opposed to 16:9 mode."

(DVD Savant)

Offline Profile  

07 Jan 2011, 11:01 

Ja is gewoon een authoring fout. Komt er eigenlijk op neer dat die DVDs 4:3 moeten gesignaleerd worden ipv 16:9. Ze zijn dus niet anamorf. Maar de aspect ratios van de films lijken me ook niet precies 2.35 dus met de transfer of source scheelt ook wat.

Die DVD savant reviewer lijkt trouwens niet echt te snappen waarom hij de speler in 4:3 moet zetten of wat er dan gebeurt :)

Offline Profile  

07 Jan 2011, 12:59 

"Maar de aspect ratios van de films lijken me ook niet precies 2.35 dus met de transfer of source scheelt ook wat."
Ach,was vroeger op vhs bij deze films ook schering en inslag... ;)

Offline Profile  

02 May 2011, 22:10 

Image

Konec Agenta W4C (Václav Vorlícek - 1967), 8/10

Kostelijk vermaakt met deze spy-spoof met Cyril Juan w4C, de Tsjechische 007.

Offline Profile  

Re: Eurospy
17 Jul 2011, 12:52 

Mission Bloody Mary (1965)

De eerste film uit de Babes, Bombs and Guns heb ik dan eindelijk gezien en nu een nacht later kan ik me er eigenlijk bar weinig van herinneren. Lijkt me op routine gedraaide film zonder echt memorabele scenes. Met een zelfverzekerde held die eigenlijk nooit in gevaar komt....hij grijnst er wat bij. Nu twee Eurospyfilms gezien en allebei maken ze geen, tot weinig, indruk. Vechtpartijen waarbij iedereen elkaar misslaat....het komt allemaal wat knullig over. Miskoopje...deze box.

6,2

Offline Profile  

12 Feb 2012, 16:05 

Assassination in Rome (1965)

Het wil helaas niet vlotten tussen mij en het "Eurospy"genre. Ook deze film is vreselijk saai. Veel praten, aan tafeltjes zitten, sigaretjes roken en drankjes drinken. De film duurt 100 minuten en pas in het laatste kwarties gebeurt er iets van actie. Echt jammer want er zijn genoeg ingredienten voor een spannende film; een vermisde man, moord, inbraak, complot, drugs etc. De locaties in Rome en Venetie redden de film nog een beetje. Echt zonde van mn tijd....ik wilde hem toch uitkijken maar man....wat saai.

4,2

Offline Profile  

20 Feb 2012, 18:33 

Melzz wrote:
Assassination in Rome (1965)

Het wil helaas niet vlotten tussen mij en het "Eurospy"genre. Ook deze film is vreselijk saai. Veel praten, aan tafeltjes zitten, sigaretjes roken en drankjes drinken. De film duurt 100 minuten en pas in het laatste kwarties gebeurt er iets van actie. Echt jammer want er zijn genoeg ingredienten voor een spannende film; een vermisde man, moord, inbraak, complot, drugs etc. De locaties in Rome en Venetie redden de film nog een beetje. Echt zonde van mn tijd....ik wilde hem toch uitkijken maar man....wat saai.

4,2

Oersaai is inderdaad een gepaste beschrijving van dit genre, toch zeker de italiaanse films. Duitse, Franse, Engelse zijn iets beter over het algemeen

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 65 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3