Logo

It is currently 29 Jun 2017, 07:38

Post new topic Reply to topic  [ 60 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message

18 Dec 2009, 19:20 

matt wrote:
vandaag princess op de kop getikt (nieuw !!!) voor 2 euro. wow

Nice!
Die is ondertussen al lang oop.

Offline Profile  

19 Dec 2009, 16:16 

gisteren gezien en leuke film !

Offline Profile  

20 Jan 2010, 00:39 

Image

Offline Profile  

20 Jan 2010, 10:56 

zie deze release serieus zitten. mooie artwork ook door Gilles

Offline Profile  

30 Jan 2010, 02:38 

rusty wrote:
The afterman is weldegelijk één van de Belgische cult-klassiekers en een pak beter dan Belgian blue.
In deze post-apocaliptische film wordt er niet gesproken om een internationaler imago te geven aan de productie. Een betere keuze dan de cast gebroken engels te laten praten zoals in Belgian Blue trouwens. In The Afterman komt het hoofdpersonage uit een Ardense grot gekropen en trekt de postapocaliptische wereld in. In zijn zwerftochten observeert hij enkele sexscènes en komt hij eveneens enkele vreemde monnikken tegen. Ik krijg plots zin om de film nog eens te zien want het is ondertussen al ettelijke jaren geleden.
Zelf heb ik de film op ex-rental tape en ik denk niet dat ik ga upgraden naar dvd tenzij hij ergens in een koopjesbak terecht komt. Niet dat ik 29 euro te duur vind maar de andere twee films interesseren me niet echt en ik denk niet dat er ooit een collectors box van de film zal uitgegeven worden. Moest dit laatste toch gebeuren dan sta ik op de eerste rij om men geld te geven.
En je niet te snel negatief uitlaten over de film. Eerst obejectief kijken en dan een mening vormen. Geef mij maar The Afterman ipv Teamspirit of De Zaak Alzheimer.

Volgens een mail van de heer Van Eyck gaat een wordwilde dvd release van The Afterman in "afzienbare tijd" verschijnen. Limited edition met metalen box maar over de inhoud van de dvd weet ik niks. Maar hij had over "videotheken" dus misschien met een korreltje zout nemen. Op zijn site hebben al wel meer dingen gestaan waar nooit iets van in huis gekomen is. :)

Offline Profile  

01 May 2010, 19:13 

De dvd van The Afterman zou volgens Rob Van Eyk vanaf 10 mei in de FRS te koop liggen - hij werd al verkocht op vertoningen van Afterman 3.

Offline Profile  

12 May 2010, 09:26 

tolpol wrote:
De dvd van The Afterman zou volgens Rob Van Eyk vanaf 10 mei in de FRS te koop liggen - hij werd al verkocht op vertoningen van Afterman 3.

De dvd ligt inderdaad in de FRS...hier in Genk is dat voor 14 EURO, toch wat veel om zomaar mee te nemen.

Offline Profile  

04 Aug 2010, 21:41 

Crap dvd van the afterman

Offline Profile  

26 Aug 2010, 17:21 

Image

Vase de noces (Thierry Zéno - 1974)

Ook wel bekend als Wedding Through of de toepasselijke titel The Pig Fucking Movie. Het is meer arthouse cult zonder dialogen, in zwartwit geschoten over een idiote boer (Dominique Garny, die er op geen enkele manier uitziet als een boer) die stront eet, stront kookt, varkentjes ophangt en varkentjes neukt. Deed qua sfeer en korrelige fotografie wel wat denken aan Lynch's Eraserhead, verder echo's van Pasolini's Salo, Jodorowsky, of zoek het meer in de hoek van Borowczyk, Singapore Sling, of om het wat moderner te houden, een vleugje Fabrice du Welz (die Vase de Noces vast ook gezien heeft). Bestialiteiten, shock value, dat soort..

Was toch vooral nieuwsgierigheid wat me naar de film dreef, maar kan niet zeggen dat het erg onderhoudend was. Er zitten een aantal buitengewoon smerige scènes in met als hoogte-/dieptepunt een vrij overtuigende stront-eet-scène. Als ik de 70 minuten durende documentaire met de makers mag geloven, is in elk geval over alle details nagedacht en zit achter ieder gebaar een bepaalde symboliek en filosofie. Vond de pretenties nogal misplaatst en oppervlakkig eigenlijk, maar misschien is de diepere betekenis achter dit alles me gewoon ontgaan. Gecombineerd met een entertainmentwaarde van nagenoeg nul, wordt het dan ondanks de korte speelduur van 78 min. toch een vrij lange zit.

Offline Profile  

27 Aug 2010, 14:20 

Aaahhhhhhh.....stront eten, varkens neuken....ik ben VERKOCHT! What more do you want in a movie? :mrgreen:

Offline Profile  

11 Dec 2010, 15:55 

http://www.belfilm.be/index.php?page=shop

http://www.cinematek.be/?node=30&category=&lng=en

Offline Profile  

12 Dec 2010, 22:11 

bdc wrote:

Is er een link tussen de boer en zijn varkentjes in Vace de noces en Cinematek's dvd's over Agriculturen en Zoologie? ;)

Offline Profile  

12 Dec 2010, 22:36 

Je zal ze eens moeten bekijken... ;)

Offline Profile  

12 Dec 2010, 22:56 

Nee joh, ik heb Lucker nog niet eens gezien. Die Belgische agriculturen komen nog wel 's.

Offline Profile  

28 Jan 2011, 11:04 

Tony Queeckers - prachtig :

Offline Profile  

28 Jan 2011, 18:12 

Ongelooflijk dat Tony zo onbekend is!
Ziet er geweldig uit,waar zouden die films te vinden zijn?

Offline Profile  

28 Jan 2011, 19:16 

Misschien heeft Yvonne nog een paar vhs-banden liggen bovenop een kleerkast.

Offline Profile  

28 Jan 2011, 21:33 

Erg leuk zeg.

Offline Profile  

28 Jan 2011, 21:54 

Een videoclip die gebruik maakt van fragmenten uit z'n films :

Offline Profile  

29 Jan 2011, 20:07 

cool :-)

had niet gezien in de jaren stillekes :-)

Offline Profile  

Re: Belgische cult
07 Jul 2011, 22:39 

Ja, de absolute bodem van de cinema heb ik gevonden: Lucker the Necrophagus. Godsamme wat een afgrijselijke troep, echt niets is goed aan de film. Slechtste film die ik ooit heb gezien...ik wordt er een beetje depressief van. Om je kapot voor te schamen.

Offline Profile  

01 Aug 2011, 22:29 

Heb eindelijk ook Lucker gezien, en ja! Het is een slechte film. Maar ja! Ik was er desondanks door gefascineerd. Door de zieke smeerlapperij en groezeligheid. Door de manier waarop de hoofdfiguur de psycho neerzet - met een soort intense vanzelfsprekendheid. Door de krakkemikkige montage die ongewild een vreemd ritme creëert, vol haperende herhaling en een soundtrack die soms in loops staat te gillen en kreunen. Door de korte scenes van de Director's Cut die pas veel later werden geschoten en er met goedbedoelde ambachtelijkheid werden tussengeplakt omdat Vandewoestijne nog wat wilde knutselen aan z'n film. Door de kromme en daardoor surreële dialogen en het weirde Engels. Door de laatste zin - hilarisch. Door de beruchte scène. Maar ook door het België van midden jaren tachtig, de sponsorende Kortrijkse middenstand, de opgescharrelde acteurs. Vond het echt wel fascinerend om te zien. Blijft natuurlijk wel een slechte film, begrijp me niet verkeerd, maar was erdoor geboeid. 6/10

Offline Profile  

02 Aug 2011, 17:54 

Mmmmkay.... Je zag er duidelijk meer in dan ik. Nee, bij mij sloeg de treurnis in als een bom en bleek ik na afloop gereduceerd tot een pulp van afgestompte hersendeeltjes.

Offline Profile  

02 Aug 2011, 18:24 

Begrijp heel goed dat je 'm verschrikkelijk vindt, hoor - want dat is hij. Zou hem niemand durven aanraden. Maar viel wel een beetje voor z'n krukkige waanzin.

Offline Profile  

03 Aug 2011, 18:17 

Ook ik heb Lucker eindelijk eens bekeken (althans, een maandje terug of wat) en vond het best zijn charme hebben. Absurd amateuristisch knip- en knutselwerkje natuurlijk, maar kon er soms smakelijk om lachen.

tolpol wrote:
Door de kromme en daardoor surreële dialogen en het weirde Engels. Door de laatste zin - hilarisch. Door de beruchte scène. Maar ook door het België van midden jaren tachtig, de sponsorende Kortrijkse middenstand, de opgescharrelde acteurs. 6/10

Hierdoor vooral. Het West-Vlaamse nachtleven uit de jaren '80 was gewoon whisky-drinkend-groen-paars-neon-sleazy cool. ;)

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 60 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next