Logo

It is currently 20 Nov 2017, 11:33

Post new topic Reply to topic  [ 201 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Next
Author Message
  De ene Giallo bovenop de andere
19 Jan 2006, 23:48 

Image

De onbekende moordenaar met de zwarte lederen handschoenen. Officieel is 't Mario Bava die met 'The Girl Who knew too Much' en 'Blood & Black Lace' de eerste films maakte in wat achteraf een erg populair genre werd, maar pas na het sukses in de VS van Argento's 'Bird with the Crystal Plumage' stond er geen rem meer op in het Italië van de vroege jaren zeventig.

Persoonlijke favorieten zijn Deep Red, Bird with the Crystal Plumage, Tenebrae, Opera, What have you done to Solange, Who saw her die, Don't torture a Duckling, New York Ripper... Maar er zijn er een hele hoop en haast allemaal zijn ze leuk om te zien. Vaak heel mooi gebruik van breedbeeld, goede soundtracks, mooie internationale lokaties, blote madammen, kinky seks, waanzinnige vroege jaren-zeventig interieurs en fashion, dikwijls politiek kompleet incorrecte Freud-light psychologie en plots die hardnekkig blijven twisten tot de eindtitels verschijnen.

Wat zijn jouw favorieten ? Interessante nieuwtjes ?

Aankomende releases :

Blue Underground :
The Black Belly of the Tarantula (28/03/06)
The Fifth Cord (28/03/06)
Forbidden Photos of a Lady Above Suspicion (28/03/06)
The Pyjama Girl Case (28/03/06)

NoShame US:
Death walks on High Heels/Death walks at Midnight boxset (28/02/06)

Offline Profile  

nee
20 Jan 2006, 08:22 

Ik heb inmiddels 47 giallo,s,Mijn favorieten:

Blood and black lace
Bird with the crystal plumage
The strange vice of mrs Wardh
Deep red
Solange
Lizard in a womens skin
7 bloodstained orchids
Who saw her die

Offline Profile  

20 Jan 2006, 09:20 

Mijn favorieten zijn toch wel de Argento's:
Deep Red
Bird with the Crystal Plumage
Tenebrae
Opera

What Have You Done to Solange heb ik in een ver verleden een keer gezien maar kan me er weinig van herinneren. Die zal ik op zijn tijd weer eens een kans geven. Heb gisteren de Anchor Bay Giallo Box binnen gekregen dus de komende tijd zit ik goed.

Die aankomende Blue Underground releases lijken me erg leuk.
Wat een heerlijk label is dat toch.

Offline Profile  

20 Jan 2006, 10:00 

Deep red - 4,5/5
Tenebre - 4/5
The bird with the crystral plumage 3,5/5
New York Ripper 3,5/5

maar ik ga me die Bava Giallos eens bestellen.

Offline Profile  

24 Jan 2006, 20:56 

Eerste reviews van de Death walks on High Heels/Death walks at Midnight boxset op 10k Bullets en Mondo Digital ! Ben blij dat ik die Mondo Macabro UK-uitgave van Death Walks at Midnight steeds aan me heb laten voorbijgaan.

Offline Profile  

24 Jan 2006, 21:12 

tolpol wrote:
Eerste reviews van de Death walks on High Heels/Death walks at Midnight boxset op 10k Bullets en Mondo Digital !

oeh, wow. dat ziet er sexy uit.
$20.20 bij pacific is ook heel redelijk.

Offline Profile  

24 Jan 2006, 22:58 

Super uitgave!

Offline Profile  

nee
24 Jan 2006, 23:29 

Bij mij komt die box er ook ziet er erg mooi uit.

Offline Profile  

28 Jan 2006, 13:15 

Koch brengt binnenkort in Duitsland de volgende titels op de markt:

Op 3 Februari:
Killer Von Wien (The Strange Vice Of Mrs Wardh) met de volgende extra's:
4-seitiges Booklet;
Original-Kinotrailer;
Interview mit Cast & Crew;
Bildergalerie mit seltenem Werbematerial
DVD heeft een Duitse en Italiaanse soundtrack.

Op het eerste gezicht dus gelijkwaardig aan de R1 van NoShame

Een verbetering tov de R1 van Anchor Bay lijkt de SE van Malastrana (Short Night Of The Glass Dolls) te worden die op 21 April verschijnt. Extra's bestaan uit:
Featurette mit M. Adorf,
Audiokommentar von J. Drews,
Original-Kinotrailer,
8-seitiges Booklet von Ch. Kessler,
Bildergalerie
DVD heeft een Duitse en een Engelse soundtrack

Offline Profile  

09 Feb 2006, 17:33 

Iemand bekend met deze Giallo's van ene Emilio Miraglia?

THE NIGHT EVELYN CAME OUT OF THE GRAVE (1971)
THE RED QUEEN KILLS SEVEN TIMES (1972)

Komt 25 april een box van uit, met action figure nog wel:

Emilio Miraglia Killer Queen Box set - Limited Edition
Only 7000 available, all individually numbered
Including the Red Queen action figure

Image

http://www.noshamefilms.com/catalogue/d ... sp?pdno=45

Offline Profile  

nee
11 Feb 2006, 21:07 

jim2873 wrote:
Iemand bekend met deze Giallo's van ene Emilio Miraglia?

THE NIGHT EVELYN CAME OUT OF THE GRAVE (1971)
THE RED QUEEN KILLS SEVEN TIMES (1972)

Beide films zijn goede giallo,s en vooral red queen die ik beter vind dan evelyn comes out of the grave,red queen heeft fraaie cinematografie en een schitterende score van Bruno Nicolai.

Offline Profile  

12 Feb 2006, 01:46 

Who Saw Her Die? (1972) ****

Stijlvolle giallo van Aldo Lado in een erg sfeervolle Venetiaanse setting. In de hoofdrol niemand minder dan Lazenby... George Lazenby. Ennio Morricone is verantwoordelijk voor de heerlijke 'lalala' soundtrack.

Image

Offline Profile  

16 Feb 2006, 12:25 

Short Night of Glass Dolls (1971) ****

Uitstekende debuutfilm van Aldo Lado. De film is redelijk ongebruikelijk in het Giallo genre en lijkt soms meer op een hitchcockiaanse thriller. Het begint vrij traag met weinig tot geen echte Giallo momenten maar Aldo weet de spanning er goed in te houden tot aan de bizarre, memorabele finale. Klasse film.

Image
Image

Offline Profile  

04 Mar 2006, 22:06 

Death walks on High Heels (1971) ***1/2
Veel sleaze met mooie scenes in Parijse nachtclubs en een actice die veelal naakt of amper gekleed in mannenarmen ligt. Plot is een beetje stuurloos en boordevol keerpunten en onwaarschijnlijkheden. Goed mee geamuseerd, lekkere soundtrack ook, maar zeker geen hoogvlieger.

Offline Profile  

06 Mar 2006, 16:22 

Ik wil met klem House with laughing windows aanraden. Giallo liefhebbers zullen niet teleurgesteld worden. Een film met een vreselijk onheilspellende sfeer. Alsof er elk moment iets vreselijks kan gaan gebeuren. Het gaat over een man die in een klein Italiaans dorpje in een kerk een oude schildering restaureerd. Deze schildering ziet er behoorlijk luguber uit en niet iedereen is blij met de komst van deze restaurateur.

Uiteraard kun je niet om Argento heen. The Bird with the Crystal plumage en Deep Red blijven goed. Veel mensen zijn erg te spreken over de muziek van Goblin maar zoals Ennio Morricone de muziek gebruikt in deze film vind ik echt geweldig.

Don' torture a Duckling en A woman in a Lizard's skin zoek ik al een hele tijd. Helaas vind ik ze alleen voor ongveer 29,99 per stuk. Cdwow verkoopt ze niet.

Offline Profile  

06 Mar 2006, 16:33 

Vond House with laughing windows ook een mooie film met inderdaad een lekker luguber sfeertje. Vooral de openingsscene is heerlijk.

De titels die je zoekt zijn verkrijgbaar bij www.dvdpacific.com

Lizard in a Woman's Skin ( ;) ) wil ik ook al een tijdje zien maar de huidige dvd is jammer genoeg niet echt optimaal.
http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=57075

Offline Profile  

06 Mar 2006, 16:36 

Melzz wrote:
Don' torture a Duckling en A woman in a Lizard's skin zoek ik al een hele tijd. Helaas vind ik ze alleen voor ongveer 29,99 per stuk. Cdwow verkoopt ze niet.

Don't torture a Duckling voor US$19 of in een duopack met Fulci's City of the Living Dead voor US$25. Lizard in a Woman's Skin voor US$ 19

House with the Laughing Windows had ik veel mensen horen aanprijzen, maar uiteindelijk viel hij me toch tegen. Misschien was ik niet in de stemming maar ik vond 'm vooral traag en nogal saai, eerlijkgezegd. Heb wel vaker gemerkt dat hij love/hate reacties oproept.

Offline Profile  

06 Mar 2006, 16:44 

tolpol wrote:
Misschien was ik niet in de stemming maar ik vond 'm vooral traag en nogal saai, eerlijkgezegd. Heb wel vaker gemerkt dat hij love/hate reacties oproept.

Bedankt voor de tips qua prijzen!

De film is inderdaad erg traag. Er gebeurt wellicht niet al teveel maar de film roept bij mij een bepaalde ongemakkelijke sfeer op. Ik vind het ook best lastig om dat "gevoel" onder woorden te brengen. Hij zat bij mij in ieder geval wel onder de huid.

Offline Profile  

06 Mar 2006, 16:48 

jim2873 wrote:
Vond House with laughing windows ook een mooie film met inderdaad een lekker luguber sfeertje. Vooral de openingsscene is heerlijk.

De titels die je zoekt zijn verkrijgbaar bij www.dvdpacific.com

Lizard in a Woman's Skin ( ;) ) wil ik ook al een tijdje zien maar de huidige dvd is jammer genoeg niet echt optimaal.
http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=57075

Haha...inderdaad, het moet zijn Lizard in a Woman's Skin.....

Ik heb laatst voor t eerst drie titels bij dvdpacific gekocht. Ik was daar toch vrij veel geld kwijt omdat er nog wat extra verzendkosten bij kwam. Cdwow heeft dat niet, dus ik hoopte dat zij deze titels ooit gingen verkopen. Anders wacht ik nog even en dan bestel ik weer een aantal titels bij pacific want lang niet alles hebben ze bij cdwow.

Offline Profile  

07 Mar 2006, 18:09 

Ik heb van een collega hier op 't werk een paar jaargangen "Film en Televisie" gekregen - indertijd een toonaangevend Belgisch maandblad. Meer bepaald de jaargangen 1972 tot 1978. Leuk leesvoer, ondertussen erkende klassiekers worden afgebrand, de geest van de Belgische censuur waart rond, men lamenteert over de teloorgang van Hollywood en weet niet wat maken van de vele 'seksfilmen' die met soms aarzelend respekt besproken worden (ronkende titels als 'Mijn vrouw bevalt U, ik bemin de uwe, wat wilt u meer?' en 'Onder het rokje stormt het bokje').

Genrefilms werden allesbehalve gesmaakt ten tijde van hun oorspronkelijke release - Spaghetti-westerns doen ogen rollen "weeral een vulgair wanprodukt uit Italië", af en toe komt Franco voorbij met een 'geval', de opkomst van Kung-Fu films in de Belgische zalen leidt tot de term 'sojabrij' en giallo's waren ze ook niet bepaals enthousiast over.

Steeds tal van korte besprekingen op de laatste pagina's gewurmd, waaronder deze van Death walks on High Heels :

LA MORTE CAMMINA CON I TACCHI ALTI (De dood sluipt op hoge hakken) Thriller uit het reservelaatje, waarin het bloed naar de vier windstreken spat en de cameraman verwoede pogingen onderneemt om de vrouwelijke protagonisten als het ware het vel af te rukken, kwestie van het summum van bloot te bereiken. Het thrillerelement beperkt zich tot het inlassen van flashbacks vanuit twee verschillende standpunten, de onhandigheid van kineast Luciano Ercoli gaat uiteraard zover dat geen zinnig mens er nog raad mee weet. Zelfs op een zaterdagavond én 't mag rot weer zijn, valt dit niet te pruimen. Je kan beter door de regen hollen en bijv. zingen. Spanje-Italië / 1971 / 97' / EXCELSIOR. Voor volwassenen.

What have they done to Solange waren ze ook niet tuk op :mrgreen:

DAS GEHEIMNIS DER GRÜNEN STECKNADEL (Was het verkrachting ?) Heel matige thriller naar een Edgar Wallace-verhaal. Regisseur Massimo Dallamano filmt op een klassiek ongeïnspireerde manier het onderzoek, regelmatig onderbroken door enkele nieuwe moorden, tot de dader uiteindelijk gevonden wordt. Konsumptieseks steekt er natuurlijk ook bij vlagen in. Zoals de vertolking (Fabio Testi, Karin Baal, Joachim Fuchsberger e.a.) is de hele film koud en gelaatloos. Zelfs Morricone was niet in zijn doen. Duitsland-Italië / 1972 / 92' / EXCELSIOR. Voor volwassenen.

The Red Queen kills Seven Times :

LA DAMA ROSSA UCCIDE SETTE VOLTE (De dood slaat zeven maal toe) Italiaanse konsumptiethriller van Emilio P. Miraglia met Barbara Bouchet, Ugo Pagliai, Marina Malfatti e.a. Te verwaarlozen: analfabetische regie, houterige vertolking, fletse kleuren voor een story met weinig spanning, veel geweld en een paar bloterige intermezzi. Italië / 1973 / 98' / BELGA. Voor volwassenen.

Cat o'nine Tails :

LE CHAT A NEUF QUEUES (De kat met negen staarten) Deze Italiaanse detectivefilm wekt in de eerste plaats verwondering, omdat de Zuiderlingen het er niet zo slecht hebben vanaf gebracht. Je verwacht je aan een afschuwelijk misbaksel, omdat, wanneer de Italianen geen komedies of probleemfilms maken, zij uitermate vervelend worden. Zelfs een wat noordelijke regisseur had het er met deze negendrakerige film waarschijnlijk niet zonder kleerscheuren van afgebracht. Een vondst is wel dat de blinde man (Karl Malden) gans het mysterie oplost door het feit dat hij bijna enkel op de geluiden kan voortgaan en ze dan ook stuk voor stuk in zijn geheugen grift. Gans de wetenschappelijke draai die aan de motivaties van de dader wordt gegeven, is natuurlijk larie. De scenarioschrijvers hadden waarschijnlijk iets gehoord over Klinefelters teorie betreffende het xyy-chromosoom bij zijn onderzoek naar het misdadigerstype en hebben dan verder fantazerend een wetenschappelijk team in het leven geroepen dat zich toelegt op een metode om één van de twee y's te verwijderen zodat bij wijze van spreken iedere misdadigheid in de kiem zou gesmoord worden. De pointe is natuurlijk dat een van de vorsers zelf zo'n misdadige chromosoomstruktuur bezit. Ik vind het altijd spijtig dat een plot met vele " zou's " en " indien's " aan mekaar moet gekleefd worden, maar door de handigheid van de regisseur en vooral door enkele prestigescènes vormt deze film een niet onaardige kijkontspanning. Italiaanse titel : Il gatto a nove code. Regie: Dario Argento. Italië-Duitsland-Frankrijk / 1971 / 112' / WARNER-COLOMBIA

Heel plezant seventies-leesvoer - zit soms hardop te lachen als ik ze doorblader op de trein.

Offline Profile  

07 Mar 2006, 18:45 

grappig, heb je er nog meer? :mrgreen:

Offline Profile  

07 Mar 2006, 20:28 

jim2873 wrote:
grappig, heb je er nog meer? :mrgreen:

Jawel - goesting om ze uit te typen daarentegen niet meer
misschien morgen, tijdens de werkuren :mrgreen:

Offline Profile  

11 Mar 2006, 19:19 

Emilio Miraglia Killer Queen Box set eindelijk als pre-order bij Pacific.

Offline Profile  

12 Mar 2006, 18:18 

reviews van nieuwe blue underground giallo's (28/03/06)

The Black Belly of the Tarantula (1971)
http://www.10kbullets.com/reviews/black ... ulabu.html
http://www.dvddrive-in.com/reviews/a-d/ ... nt7172.htm

Forbidden Photos of a Lady Above Suspicion (1970)
http://www.10kbullets.com/reviews/forbiddenphotos.html
http://www.dvddrive-in.com/reviews/e-h/ ... hots70.htm

The Fifth Cord (1971)
http://www.dvddrive-in.com/reviews/e-h/fifthcrd71.htm

The Pyjama Girl Case (1977)
http://www.dvddrive-in.com/reviews/n-s/pyjamagirl77.htm

Offline Profile  

14 Mar 2006, 10:47 

tolpol wrote:
Death walks on High Heels (1971) ***1/2
Veel sleaze met mooie scenes in Parijse nachtclubs en een actice die veelal naakt of amper gekleed in mannenarmen ligt. Plot is een beetje stuurloos en boordevol keerpunten en onwaarschijnlijkheden. Goed mee geamuseerd, lekkere soundtrack ook, maar zeker geen hoogvlieger.

Hehe... ondanks - of dankzij - de ridicule plottwists ook best mee vermaakt gisteravond. Heb nu de bijgeleverde Stelvio Cipriani cd opstaan, klinkt lekker !

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 201 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Next