Logo

It is currently 24 Nov 2017, 01:49

Post new topic Reply to topic  [ 98 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message

29 Oct 2009, 00:17 

Met dank aan Dr. Strangelove - een goed gemaakte video-essay over all things zombie :

http://www.thehousenextdooronline.com/2 ... -most.html

Offline Profile  

08 Dec 2009, 11:00 

Dellamorte Dellamore - Michele Soavi - 1994

Het begon als een zombiefilm en veranderde langzaam in.....iets anders. Na drie kwartier had ik het gevoel er al drie uur op te zitten en dat is geen goed teken. De film ziet er erg slick uit en heeft absoluut niet dat groezelige zombiesfeertje van bv Fulci. Wat me voornamelijk tegenstond was de "humor" of in ieder geval een poging daartoe. Vooral het karakter Gnaghi vond ik hopeloos irritant. Ik houd erg van vreemde of surrealistische scenes maar bij deze film kon ik totaal geen houvast vinden. Motivaties van personen en gebeurtenissen waar ik niet veel van begreep. Op imdb komen allerlei verklaringen naar boven en die klinken plausibel maar tijdens het kijken werd dat, bij mij althans, niet goed overgebracht. Ik hoopte op een verklaring op het einde maar het bleef erg vaag. De sfeer, de manier van acteren......het pakte me niet. Grootste lichtpuntje was Anna Falchi. Mijn God....wat een babe, zowel met als zonder kleren!! Het is zeker origineel en ik kan me goed voorstellen dat anderen wel die "klik" met deze film ervaren. Mij lukte het niet....

5,8

Offline Profile  

08 Dec 2009, 11:05 

Heb 'm ooit 'ns opgezet toen ik bezoek had, met de belofte dat ik hen wat moois ging voorschotelen, maar daar werd achteraf net zo lauw op gereageerd. Vind 'm zelf helemaal te gek.

Offline Profile  

08 Dec 2009, 22:08 

vind hem ook fantastisch, ben helemaal verbaasd dat je het niks vind, Melzz.

Offline Profile  

08 Dec 2009, 22:20 

Geweldige film man!

Offline Profile  

08 Dec 2009, 23:14 

Nou...ik lijk verdorie de enige te zijn die hem niets vind. Begin bijna aan mezelf te twijfelen. Vond hem op een gegeven moment zelfs strontvervelend. Nou, dan zal ik hem toch nog eens opzetten. Vond vooral de poging tot humor totaal niet gelukt. De eerste helft had ik trouwens de Spaanse sub aan en dat klonk nergens naar. Toen overgeschakeld naar het Engels en dat leek te corresponderen met de lippen. Er staat ook nog een Italiaanse dub op, die dan eens proberen. Anyway....het hele sfeertje pakte me niet. Ik had zelf ook een andere waardering verwacht. Ik kon er ook geen touw meer aan vast knopen, ik vond het te vaag worden waardoor ik begon af te haken. En ik houd normaal wel van vaag.....tja....

Offline Profile  

09 Dec 2009, 00:35 

In het Spaans? Ik zou de film wel in het Engels kijken, heb je tenminste Rupert Everett's eigen stem.

Offline Profile  

09 Dec 2009, 00:40 

Ja - Engelse dub lijkt me aangewezen - denk dat de meeste acteurs in 't Engels hun lijntjes deden. En Spaans? Vraagteken vraagteken. Bizar. Staat die dub op de Amerikaanse uitgave of zo? Vraagteken en bizar enzovoort. Als je zit te klooien met verschillende dubs kan je een film wel verknoeien. Eentje kiezen en ervoor gaan. Maar geen Spaanse. Want die is bizar en roept enkel vraagtekens op.

Offline Profile  

09 Dec 2009, 01:46 

Was track 1 op de Medusa-dvd. Dacht dat het de juiste was. Engels klonk, zoals ik al schreef, een stuk beter. Gnaghi werd er trouwens niet minder irritant door. Rupert had wel wat weg van Ash, uit de Evil Dead reeks. Alleen dan wat minder grappig. Zal straks nog eens met mn plastic bolletje schudden zodat het sneeuw vrolijk naar beneden kan dwarrelen. En dromen over Anna Falchi.

Offline Profile  

09 Dec 2009, 09:27 

Vreemd - heb ook de Medusa en daar staat helemaal geen Spaans audiospoor op. En nog vreemder dat die bij jou dan blijkbaar als eerste optie geselecteerd wordt door je speler - is helemaal niks Spaans aan de film. Maar genoeg geleuterd. En gedronken blijkbaar, gisteren, als ik m'n bericht zo teruglees.

Offline Profile  

09 Dec 2009, 09:45 

een groot deel van de film, in elk geval de scènes met Rupert Everett (bijna alles dus) zijn geschoten in het Engels met origineel geluid, geen dub.

in het Engels kijken dus. Everett vind ik trouwens geweldig, helemaal game, die gast. Geweldig gewoon! Goed, meer koffie..

Offline Profile  

10 Dec 2009, 22:32 

Dead Snow (2009) 6/10

Nu had ik niet meteen een meesterwerk verwacht, maar was toch licht teleurgesteld. Zoals eerder in dit topic gezegd - komt echt wel traag op gang. De zombies mogen dan na een halfuurtje al opduiken, eigenlijk is zowat het ganse eerste uur verwaarloosbaar, en wordt het pas leuk tijdens het laatste halfuur. En zelfs dan - door zo vaak knipogen te brengen naar z'n voorbeelden, bekruipt je vooral het gevoel het allemaal al eens eerder gezien te hebben. Eén scene vond ik wel te gek - gefilmd in troebel POV komt één van de knock-out geslagen meisjes versuft weer bij bewustzijn en langzaamaan beseft ze dat een stel zombies op hun dooie gemak haar ingewanden al smakkend zitten op te vreten.

Offline Profile  

22 Dec 2009, 00:58 

The Return of the Living Dead (Dan O'Bannon, 1985), 8/10

Om de nagedachtenis aan de recent overleden Dan O'Bannon een beetje levend te houden nog maar 's bekeken en blijft toch één van de leukste non-Romero zombiefilms vol verwijzingen naar eerdere films met een verfrissend gevoel voor humor, een flinke dosis naakt en gore en een leuke (post-)punk '80s soundtrack. Beetje de Repo Man van de zombiefilms.. I need brains, brains!

Offline Profile  

22 Dec 2009, 15:11 

Dead Snow (2009) 7,5/10

Op dit forum lees ik van verschillende mensen dat de film maar langzaam op gang komt. Maar in mijn beleving (als niet-kenner) was het juist prima opgebouwd. Ik zat een paar keer rechtop in bed van de schrik, en ook heb ik dubbel gelegen van het lachen, daarnaast zag het er gewoon allemaal prima uit met die nazi-zombies. Dus wat wil je nog meer? Ja, ik heb er zeker van genoten!

Image

Offline Profile  

03 Jan 2010, 11:26 

Nightmare City - Umberto Lenzi - 1980

Op de een of andere manier had ik deze nog nooit gezien...ok...ik had eens een poging gedaan en toen was het nogal laat. Tja....echt goed kun je het wellicht niet noemen maar wat een vermaak! Ik vond hem geweldig. Met modder besmeurde rennende geïnfecteerde moordachtige zombies!! De hoofdrolspeler met zn baard....wat een stijve hark. Als ik hem 1x met zn ogen heb zien knipperen is het veel. Grappig dat Lenzi op het interview ook geen goed woord voor hem over heeft. Jammer dat deze jodokus in de film zit. Lenzi had liever Franco Nero gehad of Fabio Testi....en ik ook.

8.0

Offline Profile  

03 Jan 2010, 13:06 

Last of the Living (2008) 6,5/10

Vooral grappig vanwege de absurdheid, deze Nieuw Zeelandse 'comedy' die gemaakt lijkt te zijn op een megaklein budgetje waardoor de make-up van sommige zombies er heel minimaal uit ziet.
Een virus heeft de bevolking veranderd in zombies en een paar overlevende jongens leven er schijnbaar vrolijk op los alsof ze op zomerkamp zijn, nu ze het rijk (zowat) voor zich alleen hebben.

Image

Offline Profile  

05 Jan 2010, 12:27 

Zombieland (2009)

Vanaf de klanken van Metallica's For Whom the Bell Tolls tijdens de begincredits, zat ik helemaal in de film. Dit is de leukste zombiefilm/comedy die ik sinds tijden heb gezien. Ik heb vreselijk gelachen. En Bill Murray heeft een geweldige cameo! Woody Harrelson speelt een uitstekende rol, op zijn lijf geschreven. Vond het jammer dat de film afgelopen was. Scoort zeer hoog in de entertainment department.

9.0

Offline Profile  

05 Jan 2010, 15:31 

Bio Zombie (1998) 7/10

Twee jonge triads verkopen piraten-vcd's in zo'n typische claustrofobische Hong Kongse low rent shopping arcade - vol nauwe gangetjes en miniscule raamloze shops. Maar die morgen brengen ze onbewust een zombie mee naar het werk, in de koffer van de baas z'n auto. Help. Eerste nagenoeg zombieloze helft zit vol flauwekul, maar eens de klanten om rauw mensenvlees staan aan te schuiven aan de sushibar wordt 't een heel lollige splatter-comedy met een volgehouden manische energie. Hoofdrollen voor Sam Lee en braniebakkes Jordan Chan - 'Chicken' uit de Young & Dangerous serie.

Offline Profile  

08 Jan 2010, 12:33 

Zombi 2 - Lucio Fulci - 1979

Zombi kende ik alleen via mijn Nederlandse uitgave van Shockdvd. Nu heb ik voor het eerst de Blue Underground gezien en levert echt een compleet andere film op! De kleuren zijn vele malen helderder en de composities komen nu veel beter over. De schijf kent 6 audiotracks vanwaar er 3 in het Italiaans zijn. Deze tracks kun je via de remote tijdens het kijken kiezen....alleen voor de subs moet je weer terug naar het menu. Ik kom dat wel vaker tegen en vind ik erg zonde...vind het soms leuk om heen en weer te schakelen zonder eerst weer terug te moeten naar het menu. Maar verder dus een uitstekende uitgave.

Er is al genoeg gezegd over deze film maar de zombies in deze film zien er volgens mij uit hoe zombies eruit horen te zien.....langzaam, goor, verrot en gevaarlijk. Van deze film had ik ook graag een making of willen zien. Hoe hebben ze de make-up verzorgd, hoe hebben ze het gevecht met zombie en haai gefilmd? De film vermaakt nog steeds en nu voor het eerst gezien op een manier die recht doet aan de film. De dub is wel wat matig maar ach....

8.0

Offline Profile  

18 Jan 2010, 14:19 

Heeft iemand Canadese zombiefilm Pontypool gezien?
Hoor er goeie dingen over en is zelfs uit op Blu-Ray in de UK.

Offline Profile  

29 Jan 2010, 02:10 

Zombieland (2009) 8,5/10

Inderdaad een erg leuke film. Het vervolg schijnt al in poduktie te zijn: goeie zaak!

Image

Offline Profile  

31 Mar 2010, 22:58 

Ook zeer goed vermaakt met Zombieland. Vreselijk smart-ass filmpje, zo zelfbewust dat het tot op het randje ging, maar de balans tussen zombie-actie en humor was dik in orde - kon er hartelijk om lachen.
7/10

Offline Profile  

05 Apr 2010, 20:50 

Tokyo Zombie (2005) 7/10

Uiterst melige fun waarvan de eerste helft een offbeat buddy-comedy vormt met Tadanobu Asano onder een afro-pruik die letterlijk worstelt en in de knoop ligt met z'n collega. Oh - en ondertussen duiken er zombies op. Na een anime-tussenstukje wordt de tweede helft daarentegen een soort Land of the Dead à la Japonaise. Best amusant, maar niet de giller die de trailers indertijd deden vermoeden.

Offline Profile  

03 Jul 2010, 11:21 

Camera Obscura wrote:
Ook zeer goed vermaakt met Zombieland. Vreselijk smart-ass filmpje, zo zelfbewust dat het tot op het randje ging, maar de balans tussen zombie-actie en humor was dik in orde - kon er hartelijk om lachen.
7/10

Hier ook een zeventje. Had er wel wat meer van verwacht maar goed mee vermaakt. Jammer dat het op den duur wel erg voorspelbaar werd en dat geneuzel over vriendschap etc. kwam ook niet echt uit de verf.

Offline Profile  

11 Jul 2010, 01:13 

Pontypool (2008) 8/10

Blijkbaar oorspronkelijk een hoorspel voor radio, en speelt zich dan ook helemaal af binnen een radiostation, terwijl buiten de hordes zich zombiegewijs ophouden. Maar niet helemaal. Leuke variante op het genre, al ben ik er nog niet helemaal aan uit wat nu de onderliggende boodschap is. Heeft het met taal te maken, met virussen, met cultuur. Alleszins geen zoveelste leeghoofdige zombiefilm. Uitstekend geacteerd en weet prima om te springen met z'n miniscule budget. Stom wel dat ik 'm op zo'n warme zomeravond keek - z'n winters sfeertje ging daarmee verloren.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 98 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next