Logo

It is currently 23 Apr 2017, 19:48

Post new topic Reply to topic  [ 98 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message

13 Apr 2009, 10:36 

Dance of the dead:

redelijk leuke zombie film met een aantal goeie effects. film begint onmiddellijk goed met het nummer somebody's gonna get their head kicked in tonight van Rezillos. zal op tijd en stond wel eens in mijn dvd collectie terecht komen.

Dead Snow:

na een iets te rustig eerste half uur komt de film goed op de dreef. de meningen zijn verdeeld (vrienden zijn minder enthousiast) maar ik vond dit toch wel leuk. gore, goeie acteerprestaties, strakke regie en een paar leuke verwijzingen naar de klassiekers uit het genre. toch wel een aanrader voor de zombie liefhebbers

Offline Profile  

13 Apr 2009, 12:13 

Diary Of The Dead (2007)

Kon er maar bar weinig mee. Spanning, afwezig. Redelijk acteerwerk, afwezig. Mooie special effects, afwezig. Humor, afwezig. Begrijp best wat Romero met de film probeert te zeggen maar het kwam bij mij gewoon niet aan. De muziek tijdens de credits was wel mooi. Toch nog wat.

3/10

Offline Profile  

13 Apr 2009, 13:28 

jim2873 wrote:
Diary Of The Dead (2007)

Kon er maar bar weinig mee. Spanning, afwezig. Redelijk acteerwerk, afwezig. Mooie special effects, afwezig. Humor, afwezig. Begrijp best wat Romero met de film probeert te zeggen maar het kwam bij mij gewoon niet aan. De muziek tijdens de credits was wel mooi. Toch nog wat.

3/10

de meesten vinden die niet zo goed

na alle negatieve kritiek vond ik diary echt wel meevallen. ok, tis heel wat anders dan vb dawn of zelfs land maar toch, zeker te pruimen

Offline Profile  

13 Apr 2009, 21:25 

Ik vond Diary best goed. Een 8 was wellicht wat overdreven, maar toch wel mee vermaakt.

Offline Profile  

15 Apr 2009, 21:36 

matt wrote:
Dance of the dead:

redelijk leuke zombie film met een aantal goeie effects. film begint onmiddellijk goed met het nummer somebody's gonna get their head kicked in tonight van Rezillos. zal op tijd en stond wel eens in mijn dvd collectie terecht komen.

Dead Snow:

na een iets te rustig eerste half uur komt de film goed op de dreef. de meningen zijn verdeeld (vrienden zijn minder enthousiast) maar ik vond dit toch wel leuk. gore, goeie acteerprestaties, strakke regie en een paar leuke verwijzingen naar de klassiekers uit het genre. toch wel een aanrader voor de zombie liefhebbers

Mocht je in de buurt komen:
In de nacht van Zaterdag 9 mei zijn deze te zien in het Trianon-theater aan de Breestraat in Leiden, samen met Lesbian Vampire Killers. Een ouderwetse Midnight Movie Marathon. In de magnifieke zaal van Trianon 1 wel te verstaan (samen met Tuschinsky, één van de twee nog min of meer intacte vooroorlogse bioscopen in Nederland. )

Tot zover de VVV Leiden.

Offline Profile  

16 Apr 2009, 13:22 

Død snø (a.k.a. Dead Snow)
Een groep jongvolwassenen brengen de tijd door in de besneeuwde bergen tot ze worden geconfronteerd met naziezombies.
Deze Noorweegse horrorkomedie neemt zichzelf geen moment serieus en dat is maar goed ook. Genreclichés en filmklassiekers worden op grappige wijze op de hak genomen. Het bloed vloeit rijkelijk en zeker tegen het einde worden er flink wat ledematen afgezaagd en hoofden ingeslagen. Minpuntje is het op gang komen van de prent, dit duurt iets te lang, waardoor je het gevoel hebt naar een dertien-in-een-dozijnfilm te kijken. Daar komt na verloop van tijd verandering in en daarmee is Død snø een genietbare horrorkomedie geworden.

7/10

Image Image

Offline Profile  

16 Apr 2009, 15:28 

Stefan wrote:
DAIRY OF THE DEAD was een erg toffe film. REC idem.

Klinkt erg cool: een zuivelfabriek die wordt gerund door zombies?!... ;)

Offline Profile  

21 Apr 2009, 20:27 

Camera Obscura wrote:
matt wrote:
Dance of the dead:

Dead Snow:

Mocht je in de buurt komen:
In de nacht van Zaterdag 9 mei zijn deze te zien in het Trianon-theater aan de Breestraat in Leiden, samen met Lesbian Vampire Killers. Een ouderwetse Midnight Movie Marathon. In de magnifieke zaal van Trianon 1 wel te verstaan (samen met Tuschinsky, één van de twee nog min of meer intacte vooroorlogse bioscopen in Nederland. )

Tot zover de VVV Leiden.

Gaat niet door, mogelijk in september met waarschijnlijk andere films.

Offline Profile  

27 Apr 2009, 15:46 

Shock Waves
Een groep gestrande eilandgasten wordt geconfronteerd met herrijzende nazi's. Dit is een no-brainer die erg vermakelijk had kunnen zijn. De film valt een beetje tegen. Het idee van naziezombies is natuurlijk te gek voor woorden en dat maakt het erg leuk. Jammer genoeg komt de film erg langzaam op gang en zijn de confrontaties tussen de mensen en de zombies slapjes uitgewerkt. Dat maakt Shock Waves tot een wat saaie kijkerervaring. Hoewel sommige stukken enigszins eng en spannend zijn, had meer en hardere actie de film geen kwaad gedaan.

6/10

Image Image

Offline Profile  

29 Apr 2009, 09:21 

Outpost

Een film die prima wegkijkt maar eigenlijk ook totaal niets bijzonders heeft te bieden. Nazizombies zijn natuurlijk aantrekkelijk voor de horrorfan maar doe er dan wat bijzonders mee. Een groepje huurlingen stuit op een bunker met Nazizombies. Ik vond er echter weinig dreiging van uit gaan. Als er een kill plaats vind, zien we eigenlijk niets. Qua gore is het dan ook ronduit een teleurstelling. Als we de zombies in de schaduw met tegenlicht zien, is dat ook meteen het leukste shot van de film. Qua spanning was het ook niet veel soeps helaas. Dus weinig spanning en gore. Dan houd je een film over die je snel weer bent vergeten. Doe mij Shock Waves maar.......die bulkt tenminste van de sfeer. En dit is wederom een film waar alle kleur uit is gefiltert wat een nogal fletse look bewerkstelligt.

6,6

Offline Profile  

26 Jun 2009, 15:40 

Dawn of the Dead (remake)
Over de remake van mijn favoriete film aller tijden ben ik extra kritisch. Dat blijkt wel, want rennende zombies zijn natuurlijk uit den boze. Jammer genoeg heeft de film op de aanwezigheid zombies en het winkelcentrum na weinig van doen met het origineel. Daar slaagde de remake van Night of the Living Dead uit 1990 toch een stuk beter in. Wel zijn de enkele hommages naar Romero's film uit 1978 in vorm van enkele cameo's erg leuk. Qua actie en spanning zit het goed. De film komt snel op gang en houdt het tempo goed vast. Ook de gore hounds komen aan hun trekken. Een geslaagde film als je hem los bekijkt. Toch valt na meerdere kijkbeurten het sensationele karakter te bekritiseren. Ik ergerde me mateloos aan de geforceerde coole one-liners en de navenante actiescènes. Regisseur Snyder heeft het allemaal zo stoer willen maken. Daarmee sloeg hij af en toe te plank mis.

7/10

Image

Offline Profile  

27 Jun 2009, 11:50 

Fido
In een alternatieve wereld uit de jaren 50 heeft een zombie-epidemie tot andere gevolgen geleid dan je zou denken. De ondoden zijn gedomesticeerd om allerhande klusjes voor de consument op te knappen. Hun ware aard - hoewel onderdrukt - blijft altijd aanwezig...
Hoewel het verhaal niet bijster interessant is en zich meer leent voor een kinderfilm – vader/zoonrelaties, zoon/huisdiervriendschap - blijft Fido constant boeien vanwege zijn bizarre setting. Het idee dat zombies deel uit maken van de maatschappij blijft continu geweldig om naar te kijken. In iedere scène komt wel een detail van dat idee naar voren en dat maakt het zo leuk. Geen gore, maar eerder een familiefilm. Over zombies. Kan dat? Ja, dat kan!

7/10

Image Image

Offline Profile  

28 Jun 2009, 19:46 

Zombie Lake (a.k.a. Le lac des morts vivants)
Een Frans dorpje wordt aangevallen door naziezombies uit het nabijgelegen meer.
Zombie Lake is misschien wel een van de goedkoopste Europese zombiefilms aller tijden. Vrouwen gaan massaal uit de kleren om te skinny dippen om daarna aangevallen te worden door groen geschminkte mannen die al ademend uit de water rijzen. Het acteren is belabberd, met name de zombies overtuigen nergens. Ook de dorpelingen leken een stel bij elkaar geraapte lokale boeren die op hun vrije zondagmiddag niks beters te doen hadden. De dubbing is afgrijselijk. En dan de effecten: overduidelijk spugen de zombies tijdens het bijten van hun slachtoffers bloed uit hun eigen mond om de beetwonden te simuleren. Het lijkt nergens op. Dit alles is weliswaar een groot genot om naar te kijken. Zombie Lake is zo’n film die zichzelf zo serieus neemt, dat het regelmatig op de lachspieren werkt. Echt saai wordt het dus nergens, omdat er altijd wel weer een geestige flaw is te ontdekken.
Al met al een vermakelijke C-film voor de doorgewinterde pulpveteraan.

6/10

Image

Zombie 3
Een virus houdt huis op een tropisch eiland en een groep mensen probeert te ontsnappen aan de vleeseters en de opruimingstroepen.
Lucio Fulci maakte deze film samen met Bruno Mattei. Fulci verliet vroegtijdig de opnames en Mattei kon het afmaken. Nergens wordt het niveau van het sfeervolle Zombie 2 bereikt, maar amusant is deze film wel. De zombies, of wat het ook mogen zijn, komen van alle kanten en dat maakt de film bij vlagen spannend. De make-up effecten zijn niet hoogstaand, maar zeker niet zo cheap als in Zombie Lake. Het verhaal is ontzettend rommelig, maar door de vele actie die de film bevat, is het een amusant stukje pulp geworden.

6/10

Image

Offline Profile  

14 Jul 2009, 17:24 

Night of the Living Dead (1968)
Had eigenlijk nog nooit een Romero film gezien, bedacht ik me...
Had mij aan een redelijk gedateerde film verwacht, maar dat viel gigantisch goed mee. Zeer goeie zwart-wit fotografie en strak gemonteerd. In het midden verslapte de aandacht een beetje, maar voor de rest weinig op aan te merken.

Offline Profile  

18 Aug 2009, 00:52 

Day of the Dead (Steve Miner - 2008), 7/10

viel me 100 % mee, zeker na alle vernietigende kritieken die een beetje lijken te blijven steken in de "niet zo goed als Romero" retoriek of de onbevredigende verklaring voor de verspreiding van het virus.

Big deal. Bijna alle zombiefilms zijn 'dom', en deze is misschien een tikkie dommer en Mena Suvari als de minst overtuigende soldaat uit de recente filmgeschiedenis werkt eerder op de lachspieren, maar na tien minuten introductie is het nonstop zombie-actie, niets meer, niets minder, dus het maakte me weinig uit allemaal - heb me er geen moment mee verveeld. De zombies rennen en springen trouwens alle kanten op, dus als je je zombies traag wilt, best mijden.

Offline Profile  

17 Sep 2009, 22:09 

Day of the Dead (2008) 6/10

Zonet me ook aan Day of the Dead gewaagd en viel me ook wel mee, want ondanks alle debiliteit en ontzettend rommelige adhd-regie weet hij best te vermaken met z'n niet-aflatende tempo en zombiegeweld - voor alle zekerheid had ik me weliswaar op het ergste voorbereid, en dat kan helpen.

De Romero-connectie werkt in z'n nadeel en als een rooie lap op een stier bij zombiefans. Uiteindelijk heeft hij echter nauwelijks nog wat met het origineel te maken en da's waarschijnlijk maar best. Moest eerder aan Nightmare City denken, wat met al die acrobatische 'geïnfecteerden'. Even waande de film zich zelfs The Thing. Wel zit er een Bub in, en oei - die bewerking is wel érg idioot. Waarom ze die erin bewaarden - geen idee - want onderliggende thema's mankeert de film volkomen. 't Is gewoon domme popcorn splatter met flink wat CGI.

Vergis je niet - 't is absoluut een crappy film. Maar vermakelijk. Vond ik.

Offline Profile  

17 Sep 2009, 23:05 

Nightmare City is een meesterwerk vergeleken met deze uitgekotste haarbal. De remake van DAY (afgezien dat het niet echt een remake te noemen is) is een van de slechtste films die ik ooit heb gezien. Wat Ving Rhames hier in doet, is mij een raadsel. Vegetarische zombies... juist ja. Slechte CGI en make-up. Rampzalig. Heb me zelden zo geërgerd aan een film.

Offline Profile  

19 Sep 2009, 12:06 

Iemand al iets van Dead Set gezien? De Big Brother set up lijkt me nou niet echt geweldig maar hij krijgt toch wel goede recensies.

http://www.imdb.com/title/tt1285482/
http://www.fearnet.com/news/reviews/b13 ... eview.html
http://midnightshowing.com/2008/11/dead ... ni-series/
http://www.digital-retribution.com/reviews/dvd1/007.php
http://www.dreadcentral.com/reviews/dead-set-2008

Offline Profile  

30 Sep 2009, 18:24 

Dead Set (2008)

Gooi Dawn Of The Dead + 28 Days Later + Big Brother in een mixer en je hebt Dead Set. Origineel is het zeker niet maar toch heb ik me er wel mee vermaakt. Er wordt prima geacteerd, er is volop gore aanwezig en ook aardig wat cynische humor. Britten schijnen het nog extra leuk te vinden omdat echte Big Brother deelnemers en presentators meedoen in de film maar dat ging aan mij dus voorbij. Desondanks vond ik het heel aardig zombie entertainment.

7/10

Offline Profile  

01 Oct 2009, 10:13 

heb dit ergens liggen, is toch meer een mini serie dan een film right?

links gezien, serie dus :-)

schijnt inderdaad erg leuk te zijn

Offline Profile  

01 Oct 2009, 10:31 

Ze noemen het miniserie maar ze hadden het ook een film van 2.5 uur kunnen noemen.

Offline Profile  

05 Oct 2009, 15:42 

net voor 2,5 euro day of the dead (2008) gekocht. hopelijk zal hij dit waard zijn haha. na de vernietigende reviews toch hier een aantal posts met hoopgevende woorden ;-)

Offline Profile  

05 Oct 2009, 22:26 

day of the dead (2008) gezien en me kwaad zitten maken. welke achterlijke reviewers lopen er allemaal rond man man man. de film werd voor mij een stukje verpest doordat ik de hele tijd zat te denken van nu zal het slecht worden, het kan niet blijven duren. wel, ik vond de film zeker niet slecht. ok, het is lullig om dit day of the dead te noemen maar anders wist ik dit zeker te smaken, kan me vinden in de opmerkingen van de vorige posters.

7 op 10. eat you heart out losers die de film 0 op 10 gaven

Offline Profile  

11 Oct 2009, 10:46 

Doghouse:

Britse zombie comedy. doet uiteraard denken aan shaun of the dead en lesbian vampire killers (maar dan met vampiers of course) Lesbian vampire killers is een redelijke sof maar deze is, ondanks de vaak slechte kritieken, heel wat meer de moeite. genoeg gore en grappen om de film de hele tijd boeiend te houden. krijgt van mij een 7,5

Offline Profile  

22 Oct 2009, 09:11 

Zombie Strippers
Dit behoeft geen uitleg. Een no-brainer die helaas lijdt onder barslechte CGI-effecten, maar verder wel goed te verteren is. Robert Englund speelt ook weer lekker over de top.

6,5/10

Image Image

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 98 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next