Logo

It is currently 18 Oct 2017, 13:20

Post new topic Reply to topic  [ 66 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message

14 May 2011, 00:06 

Net Four of the Apocalypse gezien, vond hem niet heel speciaal. Een ding was wel speciaal aan de film; de soundtrack.... erg merkwaardige keuze.

Offline Profile  

16 Jun 2011, 15:34 

Deze week kwam de BD van City of the Living Dead bij mij binnen van Arrow. En die uitgave ziet er toch echt geweldig uit; boekje, poster, kaartjes en vele extra's. Ook de beeldkwaliteit lijkt, zo op het eerste gezicht, prima. De screencaps van deze release wijken dan ook niet veel af dan die van BU. Dit lijkt me dan hun beste release qua beeldkwaliteit.

The Beyond is verbeterd. Heeft iemand toevallig die uitgave? Ik lees er toch teveel wisselende verhalen over. Er is momenteel geen alternatieve release. Qua extra's en uitgave lijkt het me wederom een hele mooie. Maar de beeldkwaliteit is natuurlijk het belangrijkste. Kan iemand uit eigen ervaring hier wat over zeggen?

Offline Profile  

16 Jun 2011, 17:53 

Ik heb de Scandinavische dvd van Another World en die uitgave is echt uitstekend - zo goed dat ik niet veel haast heb te upgraden. In combinatie met de inderdaad wisselende verhalen en Arrow's gekloot met veel andere uitgaves, laat ik hem voorlopig maar even links liggen.

Offline Profile  

16 Jun 2011, 18:50 

Zeg....dvd is natuurlijk passe. Ik heb het over een Blu-Ray, je weet wel, van die schijfjes met betere beeldkwaliteit..... 8) Op dvd heb ik de film natuurlijk al....duh....

Offline Profile  

16 Jun 2011, 19:08 

Joh, dat begrijp ik ook wel. ;)

Maar ik heb geen sjoege om iedere dvd te upgraden, zeker als 'ie uitstekende beeldkwaliteit heeft. Centjeskwestie ook hè.

Offline Profile  

16 Jun 2011, 19:13 

Heb 'm zelf vandaag besteld. Naar 't schijnt kan je relatief makkelijk een vervangexemplaar aanvragen, want alleszins kan je enkel de eerste persing vinden in de webshops. Ook de herziene uitgave zal wel verre van perfect zijn, maar denk dat er nog lang kan gewacht worden op een andere Blu-ray elders - zeker in de US waar de rechten bij Grindhouse zitten en die zijn verre van actief als het op homevideo releases aankomt. Voor de 12 euro die hij momenteel kost wil ik me er wel aan wagen - wil 'm graag 'ns zien op blu.

Ik koop natuurlijk alles wat m'n pad kruist, dus ben niet meteen een referentie :)

Offline Profile  

18 Jun 2011, 09:31 

City of the Living Dead gezien en ik vond het toch wel geweldig hoor. Soms twijfel ik een beetje wat nu grain is en wat ruis. Vooral de mistige scenes hebben het moeilijk. Maar vaak erg scherp met prachtige volle kleuren. Het beeld is volgens mij zowieso nogal soft dus helemaal perfect zal het beeld nooit zijn. Ik zag de film echter nooit zo mooi. De geluidstrack komt ook mooi tot zijn recht. Ik lees overal dat de extra's in HD zijn maar dat is qua beeldkwaliteit een stuk minder. Vooral als ze korte clipjes laten zien van de film tussen de interviews, zie je dat het beeld hevig gecomprimeerd is. Ziet er niet uit. Maar wel een shitload aan extra's....vind ik altijd erg leuk bij (oude) cultfilms. De eerste docu (Fulci in the House) wordt ook in een verkeerd beeldformaat getoond, moet je even klooien met de instellingen.

Offline Profile  

24 Jun 2011, 21:31 

tolpol wrote:
Naar 't schijnt kan je relatief makkelijk een vervangexemplaar aanvragen, want alleszins kan je enkel de eerste persing vinden in de webshops.

Verdorie....vandaag binnen gekregen en het is inderdaad de verkeerde.... :evil: Nou, dan maar Arrow contacten voor een replacement.

Offline Profile  

Re: Lucio Fulci
06 Jul 2011, 21:47 

Yeah!!

Image

Blue Underground is proud to present ZOMBIE in a new 2K High Definition transfer from the original uncut and uncensored camera negative. Each flesh-eating frame has been lovingly restored to skull-rotting perfection under the supervision of Cinematographer Sergio Salvati (THE BEYOND). Now fully-loaded with hours of brand new Extras, this is the Ultimate Edition of ZOMBIE!

Disc 1 Extras:

• Audio Commentary with Star Ian McCulloch and Diabolik Magazine Editor Jason J. Slater
• Theatrical Trailers
• TV Spots
• Radio Spots
• Poster & Still Gallery
• Guillermo del Toro Intro

Disc 2 Extras:

• Zombie Wasteland – Interviews with Stars Ian McCulloch, Richard Johnson & Al Cliver, and Actor/Stuntman Ottaviano Dell'Acqua
• Flesh Eaters on Film – Interview with Co-Producer Fabrizio De Angelis
• Deadtime Stories – Interviews with Co-Writers Elisa Briganti and (Uncredited) Dardano Sacchetti
• World of the Dead – Interviews with Cinematographer Sergio Salvati and Production & Costume Designer Walter Patriarca
• Zombi Italiano – Interviews with Special Make-Up Effects Artists Gianetto De Rossi & Maurizio Trani and Special Effects Artist Gino De Rossi
• Notes on a Headstone – Interview with Composer Fabio Frizzi
• All in the Family – Interview with Antonella Fulci
• Zombie Lover – Award-Winning Filmmaker Guillermo del Toro talks about one of his favorite films

Sell Points:

• The worldwide splatter sensation is now available on High Definition Blu-ray Disc in an all-new 2-Disc Ultimate Edition!
• Gorgeous new 2K High Definition transfer from the original uncut and uncensored camera negative supervised by Cinematographer Sergio Salvati
• Blu-ray features Full 1080p HD Resolution and upgraded 7.1 DTS-HD audio for the ultimate home theater experience
• Loaded with hours of exclusive Extras created especially for this release, including brand-new interviews with almost every major cast and crew member

Offline Profile  

09 Aug 2011, 01:06 

Lijkt erop dat de aanstaande UK-uitgave van Don't Torture a Duckling van Shameless eveneens een Italiaanse audiotrack zal bevatten. Toch wel essentieel bij deze film. Dubbeldip hem graag, zeker gezien de doorgaans zachte prijsjes van Shameless-schijfjes.

Image

Offline Profile  

12 Jan 2012, 14:08 

Vandaag ontving ik van Arrow heel netjes de gecorrigeerde versie van The Beyond op blu-ray. Als ik iemand een plezier kan doen met de 'verkeerde' versie (openingsscène is in zwart-wit ipv in sepia), stuur me dan een berichtje en ik doe hem gratis en voor niks op de post.

EDIT: Inmiddels vergeven.

Offline Profile  

12 Jan 2012, 21:11 

Wederom een artikel, mat name over BU's Zombie, en het wel of niet toegepaste DNR etc etc:

http://www.kentaiblog.com/2011/10/i-am- ... 8f06454c64

De discussies blijven gaande over grain/DNR mbt BU releases...

Offline Profile  

04 Feb 2012, 13:09 

Heb uiteindelijk toch maar de sprong gemaakt met de Arrow The Beyond blu-ray en moet zeggen dat ik zeer positief verrast was door de kwaliteit! Was vooral dankzij dit soort reviews afgeschrikt, maar niet alleen waren die vroege pressings met de zwart-wit opening, maar het schijnt dat die figuren van Arrow ook redelijk wat screeners de deur uit hebben gedaan waarbij de film slechts een fractie van de schijfruimte in beslag nam ten opzichte van de daadwerkelijke release. Dergelijke screenshots zijn dan ook totaal niet representatief, is niet bepaald handige PR als je al zo'n twijfelachtige reputatie hebt. Als je bijvoorbeeld op de screens kijkt naar die donkere scenes in de kelder dan zijn de zwart waarden volledig uitgewassen, terwijl ik juist hele mooie diepe zwart kleuren zag en volop sfeer.

In vergelijking met de Nederlandse DVD krijgen alle scenes ineens veel meer sfeer en zijn die ziekenhuis scenes nu eindelijk ook echt stralend wit in plaats van dof grijs. Om eerlijk te zijn zou ik zo direct niet kunnen zeggen wat er echt enorm verbeterd kan worden aan een blu-ray release van deze film, het is echt een gigantische verbetering ten opzichte van de DVD. Op het geluid na dan, want de 5.1 mix klonk vreselijk kil vond ik, maar de Engelse mono was nog te doen, hoewel ook duidelijk voor verbetering vatbaar. Zowaar een Arrow release waar ze trots op kunnen zijn!

Gekeken films

Offline Profile  

06 Dec 2012, 23:22 

Heeft iemand anders de nieuwe Arrow blu-ray ook al in huis? Hij ziet er heel anders uit dan de Blue Underground-versie: in ieder geval een stuk bleker van kleur. Ik weet zelf nog niet zo goed welke van de twee ik prefereer, maar ik ben ook niet echt een deskundige op het gebied van Italiaanse horror...

Offline Profile  

07 Dec 2012, 00:27 

Vind persoonlijk de Arrow er beter uit zien. De BU ziet er in vergelijking geboost uit en de Arrow natuurlijker. De grainstructuur van de Arrow is ook vele malen beter dan de BU, die aanzienlijk gefilterd is.

Gekeken films

Offline Profile  

08 Dec 2012, 14:44 

Ik heb ze inderdaad nog eens goed één op één van dichtbij vergeleken, en dan is het zeker heel duidelijk. De Arrow kwam in eerste instantie wat flets op mij over, maar het verhoogde contrast en gebrek aan echt detaillering (en authentieke filmkorrel) valt op de BU-versie nu des te meer op.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 66 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3