Logo

It is currently 24 Oct 2017, 11:27

Post new topic Reply to topic  [ 66 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message

07 Jul 2007, 10:06 

Tussen die laatste Fulci's zit veel crap. Wat ik ervan zag vond ik ofwel erg slecht, ofwel viel ik erbij in slaap. Waarschijnlijk is dat te wijten aan z'n ziekte - al zullen de miniscule budgetten waarmee hij het moest doen er ook wel mee te maken hebben. Voor mij was Fulci's laatste goeie film - met wat goede wil - Murderrock uit 1984, New York Ripper sluit wel duidelijker z'n beste periode af.

Offline Profile  

07 Jul 2007, 23:58 

tolpol wrote:
Tussen die laatste Fulci's zit veel crap. Wat ik ervan zag vond ik ofwel erg slecht, ofwel viel ik erbij in slaap. Waarschijnlijk is dat te wijten aan z'n ziekte - al zullen de miniscule budgetten waarmee hij het moest doen er ook wel mee te maken hebben. Voor mij was Fulci's laatste goeie film - met wat goede wil - Murderrock uit 1984, New York Ripper sluit wel duidelijker z'n beste periode af.

Ja, hiervan ben ik inmiddels ook overtuigd... verder dan New York Ripper (of Murderrock) zal ik voortaan niet meer gaan :wink:

Gekeken films

Offline Profile  

08 Aug 2007, 14:45 

Eindelijk ! Er was al een Franse uitgave - met enkel de Italiaanse track - en er was een bootleg van Luminous, maar Fulci's Seven Notes in Black (aka The Psychic) krijgt dit najaar een officiële release van Severin.

http://www.severin-films.com/news.html

Offline Profile  

08 Aug 2007, 17:10 

Ok....nice! Best een label om in de gaten te houden dat Severin...

Offline Profile  

08 Aug 2007, 17:21 

De baas van Severin is David Gregory die indertijd samen met Lustig Blue Underground oprichtte.

Offline Profile  

09 Aug 2007, 14:21 

Zombi 3 (1988 Fulci/Mattei)

Ik verwachtte het ergste.....ik lees namelijk overwegend slechte reviews. Nu weet ik nog dat ik voor de eerste keer Zombi 2 van Fulci keek...wat een draak vond ik dat. Slecht acteerwerk, flets beeld....erg onbenullig allemaal. Maar je moet eigenlijk gewoon wat "wennen" aan het hele cult-B-filmgebeuren....de 2e keer vond ik hem wel erg leuk. Zombi 3 is een apart verhaal...Fulci hield zich totaal niet aan het script en had maar 70 minuten film geschoten waarvan er 50 minuten bruikbaar waren. Daarna werd Fulci ziek en dus werd Bruno Mattei aangerukt om het overige beeldmateriaal te schieten. Wie wat nu precies heeft gefilmd is niet altijd even duidelijk. Wel zien we duidelijk twee verschillende "verhaallijnen" door elkaar lopen.

Ik vond het dus eigenlijk een zeer leuke zombiefilm! En niets nieuws onder de zon....het acteerwerk is niet al te best, onlogische keuzes mbt script en een cheesy jaren 80 muziekscore. Maar ik vind dat ook bv van de klassieker Zombi 2. Een meevaller dus! De zombies zijn een stuk agressiever en soms ook sneller (soms rennen ze en soms gaan ze weer voetje voor voetje....de reden is uiteraard onduidelijk). Er zitten zelfs mooie scenes tussen die overduidelijk van Fulci zijn; zombies op een brug in tegenlicht en veel rook, zombies in het water, de kale zombie die als een idioot met een kapmes loopt te hakken en aan te vallen. De vaart zit er goed in, veel zombies, wat gore etc. Dus ik heb niets te klagen.....een erg vermakelijke film en nee.....ook dit is geen Oscarmateriaal maar dat is gewoon inharent aan het genre. Het eindnummer tijdens de aftiteling moet trouwens wel het meest slechte nummer zijn wat ik ooit heb gehoord....vreselijk gewoon...je weet niet hoe snel je op de stopknop moet drukken.

De extra's zijn ook leuk, Bruno Mattei doet zn inbreng en samenwerking met fulci uit de doeken. En zo zijn er nog meer leuke anecdotes. Zo is er iemand die een andere naam gebruikte dan zn echte voor deze film. Eigenlijk lijkt niemand echt trots te zijn op deze splatterfest. Dus ik vond de film zeker niet zo slecht als dat de reviews doen vermoeden.

Offline Profile  

06 Sep 2007, 10:33 

Klinkt goed. Iemand deze wel eens gezien?

Beatrice Cenci
http://www.dvdtalk.com/reviews/read.php?ID=30271

De limited edition heeft dus alleen een andere verpakking?

Image

Offline Profile  

06 Sep 2007, 13:28 

Heb er de eerste drie kwartier of zo 'ns van gezien, waarbij ik alsmaar meer in slaap sukkelde. Wel mooi gefilmd, maar kon me weinig boeien. Wil 'm wel nog 'ns proberen.

Offline Profile  

22 Sep 2007, 16:59 

Naast The Psychic die voor 30 oktober a.s gepland staat brengt Severin
tevens de billenknijper van Fulci uit! Iemand die toevallig eens gezien?

Image

Image

Offline Profile  

23 Oct 2007, 11:44 

Perversion Story a.k.a. One on Top of the Other - 1969 - Lucio Fulci

Een soort van giallo, de film werd in ieder geval eerder uitgebracht dan The Bird With the Crystal Plumage die het genre pas een echte boost gaf. De film heeft heel veel weg van Hitchcock's Vertigo. Een doctor verliest zn vrouw maar ziet vervolgens haar dubbelganger en gaat dan op onderzoek uit. De film zit er zeer stijlvol uit met geweldige muziek van Riz Ortolani. Deze soundtrack is er als extra disk bijgevoegd, een zeer leuke extra van Severin. Dit is een Fulci zonder bloed en gore en moet het puur hebben van intrige en suspense. Er zijn meerdere versies van in omloop. In deze versie is 10 minuten gesneden maar er zitten ook weer 5 minuten in die in geen enkele andere versie zit. Wil je de verschillen zien in versies, kijk dan even op www.dvdtimes.com. Een leuke, geslaagde thriller zonder de kenmerken waar de regisseur groot mee is geworden; blood and gore.

Offline Profile  

30 Jan 2008, 21:59 

Ik zou mij graag nog wat Fulci-titels aanschaffen en eentje die mij wel tof lijkt is Conquest alleen zijn er blijkbaar twee versies van in omloop (maar alletwee uitgegeven door Blue Underground).

De eerste link geeft aan dat de dvd een R1 is en de tweede geeft aan dat het om een regiovrije dvd gaat (maar dan in combinatie met Contraband). Iemand enig idee hoe het nu juist zit?

http://www.amazon.co.uk/Conquest-REGION ... 0002C9DJU/

http://www.amazon.co.uk/Fulci-Lives-Con ... 0009NSE2Y/

Ik heb nog altijd geen regiovrije dvd-speler (ja ik weet het...) maar Contraband heb ik al in mijn collectie. Is een goede film maar ik ben content met mijn shock-uitgave en heb niet de behoefte om hem dubbel te kopen...

Offline Profile  

30 Jan 2008, 22:02 

Gaat tweemaal om dezelfde versie - achteraf hebben ze die gewoon opnieuw uitgebracht als voordeelpak samen met Contraband, waarschijnlijk zaten ze met overstock.

Heb even gekeken, en het gaat wel degelijk om een regio 0-uitgave - Amazon is niet altijd betrouwbaar als het op correcte info aankomt. Kan je met een gerust hart bestellen.

Offline Profile  

30 Jan 2008, 22:06 

waaw...da's een rap antwoord...bedankt...en oja...whoehoe eindelijk wat meer Fulci's in mijn collectie...

Offline Profile  

08 Mar 2008, 17:35 

Don't Torture a Duckling

Ook tijdens een tweede kijkbeurt erg genoten van deze giallo van Lucio Fulci. In een klein Italiaans dorpje worden kleine kinderen vermoord. Verschillende types staan ter verdenking.....mmmm....who da hell did it??? Erg sfeervolle film, vooral het typische Italiaanse dorpje draagt daar toe bij. Qua gore valt het mee....maar 1 scene springt er duidelijk uit. Een nasty kettingscene die later nog eens dunnetjes wordt over gedaan in The Beyond. Zeer sterke film!!

Offline Profile  

26 Sep 2008, 23:38 

Conquest (1983) 5/10

Was er nog niet doorheen geraakt zonder bij in slaap te vallen, en vastbesloten dat het me ditmaal wel zou lukken, heb ik om tien uur 's avonds nog veel te sterke koffie staan maken. De film is traag, het verhaaltje flinterdun, de dialoogmix zorgt ervoor dat je nauwelijks wat verstaat en de flarden die je dan wel oppikt zijn tenenkrommend slecht.

Speelt zich af in een fantasywereld die voortdurend in de schemering gehuld gaat, ik had weer meermaals het gevoel dat het bedtijd was. Alsof die aanhoudende duisternis nog niet genoeg is, laat Fulci de rookmachine ook nog op volle toeren draaien.

Toch hou ik wel van de dikgelaagde sfeer, de hallucinante beelden, al is de film verre van geslaagd te noemen. Flarden van La Guerre du Feu en Fulci doet aan fanservice door er wat bloed en gore in te steken.

Offline Profile  

15 Nov 2009, 13:55 

House of Clocks (1989) 7/10

Ik zou hem enkel aanraden aan mensen waarbij een T-Shirt van Zombie in de kast ligt en een poster van The Beyond in de woonkamer hangt, want als je niet vertrouwd bent met Fulci zal deze film je zeker niet doen omslaan. Maar viel me echt heel goed mee, vooral als je kijkt naar het productiejaar.

Aanvankelijk lijkt het alsof we op bezoek zijn bij een charmerend stel oudjes, maar als opa voor het geopende raam geniet van de ochtendlucht en het gezang van een vogel op de vensterbank, slaat hij het beestje plots verrot en blijkt dat we in het verkeerde huis zitten. Net zoals het stelletje jonge punks dat 's avonds aanbelt.

Bovennatuurlijke horror in een spotgoedkope TV-productie, maar het mooie gezichtje van Karina Huff is onbetaalbaar. De weinige productiemiddelen worden evenwel goed aangewend, en ziet er nog heel behoorlijk uit. De Engelse dubbing daarentegen - misschien wel goed bedoeld, kan hij niet anders dan als abominabel omschreven worden.

Offline Profile  

17 Nov 2009, 00:47 

Lo squartatore di New York (a.k.a. The New York Ripper)
Een gestoorde moordenaar maakt New York onveilig door beeldschone dames op brute wijze om te leggen. Lucio Fulci profileert zich wederom als geen ander: blote dames, extreem geweld en dat typische sleazy sfeertje. Ik kon deze giallo wel waarderen, maar echt hoogstaand vond ik hem niet. Enkele martelscènes zijn naar om te zien, maar het Donald Duck-stemmetje van de moordenaar is dan weer te hilarisch voor woorden. Aardig om eens gezien te hebben; voor Fulci-fans een must.

6,5/10

Image

Offline Profile  

18 Mar 2010, 01:57 

City of the Living Dead krijgt een make-over op dvd en Blu-Ray van Arrow, te verschijnen 24 mei 2010:

From the Press Release:
“One of the most revered zombie films of all time amongst horror fans, Lucio Fulci’s classic City of the Living Dead gets the full Arrow Video treatment on DVD and Blu-ray in May 2010, presenting the film fully restored and uncut and complete with a host of unique and exclusive extras and featurettes specially commissioned for this must-have release.

Among the many extras are a newly recorded audio commentary with actor Giovanni Lombardo Radice, an introduction to the film by star Carlo De Mejo, ‘Carlo of the Living Dead’, a 17-minute featurette in which De Mejo reflects upon his time working with the Italian master of splatter, Lucio Fulci, plus ‘Penning Some Paura’ in which the film’s screenwriter Dardano Sacchetti shares his recollections of writing an Italian horror classic.

Image

Offline Profile  

18 Mar 2010, 07:49 

En deze komt een dagje later:

Image

Extra's:
# The Making of CITY OF THE LIVING DEAD - Interviews with Star Catriona MacColl, Co-Star Michele Soavi, Production Designer Massimo Antonello Geleng, Assistant Makeup Effects Artist Rosario Prestopino, Special Effects Artist Gino De Rossi, Cinematographer Sergio Salvati, and Camera Operator Roberto Forges Davanzati
# Acting Among the Living Dead - Interview with Star Catriona MacColl
# Entering the Gates of Hell - Interview with Star Giovanni Lombardo Radice
# Memories of the Maestro - The cast and crew reminisce about working with Lucio Fulci
# Marketing of the Living Dead - Poster & Still Gallery
# English Trailer
# Italian Trailer
# Radio Spots/Still Gallery

Specs:

# Color
# 7.1 DTS-HD; 5.1 Dolby Digital Surround EX; Original Mono
# English
# Optional Subtitles: English SDH, French, Spanish
# 1.85:1
# 1980
# 93 Mins
# Not Rated

Offline Profile  

21 Mar 2010, 20:37 

Manhattan Baby - Lucio Fulci - 1982

Tja....wat hier nu van te maken? Beetje een mengelmoes aan ideeën. Gek genoeg vond ik hem toch wel vermakelijk maar mist wat memorabele scenes. Wat opgezette vogels die weer tot leven komen en aanvallen is wel geinig, incl touwtjes die je nog ziet zitten, is me het meeste bijgebleven. Zeker niet Fulci's beste, zover is zeker.

6,5

Offline Profile  

06 Jun 2010, 11:50 

The Smuggler a.k.a. Contraband - Lucio Fulci - 1980

Eurocrime met Fabio Testi die zijn smokkelhandeltje in het geding ziet komen door moorddadige concurrentie. Veel dialogen en weinig actiescenes. De actiescenes komen meer in de vorm van ultrageweld, zoals het branden van een gezicht met een gasbrander of het kapot schieten van iemands maaginhoud, dan in de vorm van achtervolgingen. Qua kleur een erg fletse film. Geen topper maar toch zeker wel de moeite waard. Fulci doet er namelijk steeds een schepje bovenop als het om geweld gaat....het blijft toch een film van Fulci.

7,3

Offline Profile  

20 Feb 2011, 12:14 

Eerste foto's van The Beyond. Ik heb eigenlijk geen idee wat ik er van moet vinden, behalve dat het nou niet bepaald een indruk achterlaat. Nu is 'The Beyond' volgens mij een vrij lastige film om in Hi-def te presenteren vanwege de vele sfumato effecten, maar als je tegen mij had gezegd dat die foto's van een DVD afkomstig waren, had ik je ook geloofd. Het laat me nu niet direct met een overweldigende indruk achter zoals de 'Daughters of Darkness' screens. Maar die zien er dan ook wel extreem mooi uit.

Gekeken films

Offline Profile  

20 Feb 2011, 12:52 

Ha, maar wacht even, heb zojuist deze foto's nog gevonden en die laten ineens een heel ander beeld zien. Dat ziet er namelijk wel goed uit en ik denk dat het in beweging er gewoon uitziet als een prima blu-ray. Zou het mogelijk zijn? Blijft het alleen vreemd dat de opening ineens zwart-wit is ipv sepia, maar daar kan ik nog wel mee leven.

Gekeken films

Offline Profile  

26 Feb 2011, 13:32 

Screenshots van de Arrow dvd - gebruikt dezelfde bron als de Blu-Ray. Hmm - er is die z/w intro, maar heb ook moeilijk met de gewijzigde kleuren van de rest.

http://www.dvdbeaver.com/film3/dvd_revi ... beyond.htm

Jammer dat er zoveel genre-Blu's verschijnen waarbij er teveel aanmerkingen zijn om ze 'definitief' te kunnen noemen. Misschien komt het binnen een jaar of tien nog goed met toekomstige HHHD-transfers.

Offline Profile  

15 Mar 2011, 21:08 

Naar 't schijnt zijn de screeners die Arrow verzond voor de reviews zwaar gecompresseerde schijfjes met de transfer onder de 8 Gb of zo. De uiteindelijke release zoals ze in de shops ligt zou er beter uitzien en de ganse 25 Gb van een single layer Blu gebruiken.

Komt nog bovenop dat je een bewijs van aankoop naar Arrow kan sturen, en dan zenden ze je een gecorrigeerde versie op - ditmaal met sepia intro en bovendien opgewaardeerd naar een 50 Gb Blu-ray. Een heel gedoe, en veel geknoei van Arrow, maar lijkt dus wel goed te komen.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 66 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next