Logo

It is currently 23 Nov 2017, 20:45

Post new topic Reply to topic  [ 296 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Next
Author Message

29 Sep 2010, 08:39 

Il grande racket (Enzo G. Castellari, 1976)
Nico Palmieri is een politie inspecteur die strijdt tegen criminelen die mensen afpersen. Palmieri wordt van de zaak gehaald, maar zet toch in zijn eentje door en recruteert slachtoffers van de bende om de strijd aan te gaan. Begin zo langzaam aan een groot fan te worden van aktiefilms uit de jaren '70, ook dit was weer een heerlijke film. Je ziet af en toe dat het budget wat beperkt was, maar dat mag de pret niet drukken. Enkele fraaie scenes en een fijne score ter ondersteuning. Wel erg jammer, de Engelse dub op de dvd... (op zich wel goed gedaan inderdaad, maar blijft irritant). 8.3

Ik ga dit topic nog maar eens even goed doornemen op zoek naar andere leuke titels.

Offline Profile  

05 Oct 2010, 13:14 

Revolver (Sergio Sollima, 1973)
Wederom een fijne Poliziotteschi. Zeer sterke rol van Oliver Reed, maar ook Fabio Testi mag er wezen. Fijne score van Morricone en een prima einde, kortom een toppertje! 8.0

Offline Profile  

10 Nov 2010, 10:38 

Cry of a Prostitute (Andrea Bianchi, 1974)

Helaas wat tegenvallende euro-crime film met de mighty Henry Silva die als hitman achter een paar maffioso aangestuurd wordt als blijkt dat zij kinderlijkjes gebruiken om heroïne in te vervoeren(!!).
Barbara Bouchet speelt de prostituee uit de titel en het geweld in de film is lomp, hard en zoals het de seventies betaamt: heerlijk politiek incorrect.
Klinkt dus prima, maar de film kon me niet echt boeien. Paar leuke setpieces, maar verder veel saaiheid.
Silva's hitman in Di Leo's Il Boss is stukken beter, al is de "Motherfucker! Clean my shoe!"-scene uit deze film er één for the ages.

6.5/10

Offline Profile  

10 Nov 2010, 18:34 

Kent iemand deze Tomas Milian films? Leuk?

Der Superbulle - Superbox
- Squadra antitruffa
- Squadra antigangsters
- Delitto a Porta Romana
- Squadra antiscippo

http://www.amazon.de/gp/product/B002LH0QNQ

Offline Profile  

10 Nov 2010, 19:58 

Squadra antitruffa (Swindle) en Squadra antiscippo (Cop In Blue Jeans) waren al besproken zie ik net. Box lijkt me de 10 euro wel waard, in ieder geval juiste beeldverhoudingen itt de antiscippo p&s versie van Video Asia.

Offline Profile  

13 Nov 2010, 11:56 

Idioot eigenlijk dat een classic als Banditi a Milano /Bandits in Milan maar geen fatsoenlijke release krijgt. Geweldig, die achtervolging.

Image

Offline Profile  

13 Nov 2010, 19:27 

jim2873 wrote:
Kent iemand deze Tomas Milian films? Leuk?

Der Superbulle - Superbox
- Squadra antitruffa
- Squadra antigangsters
- Delitto a Porta Romana
- Squadra antiscippo

http://www.amazon.de/gp/product/B002LH0QNQ

Kleine tegenvaller, website vermeldt Engelse audio maar zit er niet op. DVD zelf vermeldt Italiaanse audio maar zit er ook niet op. Allein Deutsch.

Offline Profile  

13 Nov 2010, 19:35 

ok bij deze heb ik mijn antwoord op vraag uit andere topic
jammer :(

Offline Profile  

13 Nov 2010, 19:35 

Da's jammer - heb zelf de Duitse uitgave van Squadra Antitruffa (Der Superbulle schlägt wieder zu) en die heeft de Engelse track. Niet allemaal, maar nog enkele van die Duitse Nico Giraldi-dvds hadden Engelse audio toen ze los verkocht werden. Die kwamen nochtans ook allemaal van Sunfilm, net zoals deze box. Rechtenkwestie waarschijnlijk - wel klote.

Offline Profile  

14 Nov 2010, 00:59 

klacht ingediend over verkeerde info. gelijk bericht gekregen, krijg geld terug, dvd mag ik houden. toch netjes

Offline Profile  

14 Nov 2010, 01:00 

Mooi - in dat geval bestel ik er ook eentje :mrgreen:

Offline Profile  

17 Nov 2010, 11:17 

Melzz wrote:
Rome Armed to the Teeth - Umberto Lenzi - 1976

Prima beeldkwaliteit, helaas bevat de geluidstrack, na af en toe een drop-out, een brom die voornamelijk te horen is tijdens dialoogscenes. De hoes vermeld dat het oa gaat over een bende die vrouwen tot sexslaven maakt...nou....dat heb ik er niet uitgehaald. Het gaat voornamelijk over een cop die er de balen van heeft alles maar volgens het boekje te moeten doen. Hij trapt liever tuig in de ballen. Daar is ie goed in, dat kraken van noten. Tomas Milian heeft in deze film een bochel en speelt een crimineel. Leuke film maar een echt rode draad kon ik er niet uit opmaken. Ok....het was al laat en ik was er niet helemaal bij met het koppie. Veel tuig afranselen kwam er in voor. Leuke film in ieder geval.

7,6

Ook bijzonder goed mee vermaakt. De rode draad was volgens mij "fuck it, let's kick some ass". DVD van Video Asia is redelijk maar audio kan inderdaad beter. Ben wel benieuwd hoe die Duitse release is, iemand die nog gekocht?

Image

Offline Profile  

17 Nov 2010, 19:19 

Ik heb Die Viper alleen op de versie van New Entertainment met alleen Duitse audio (vond de Special Edition wat prijzig), en die heeft iig uitstekende beeldkwaliteit. Zelfde transfer als de NE 'special edition' met Engelse opties, meen ik. Sorry, kan dus weinig zeggen over kwaliteit van de Engelse of Italiaanse dub, maar volgens Jonny Redman van Love Lock & Load zou dat dik in orde zijn:
http://www.lovelockandload.net/forum/index.php?page=41

Offline Profile  

17 Nov 2010, 20:21 

Verrek, heb die Love Lock & Load recensie gisteren nog gelezen maar heb op een of andere manier het dvd gedeelte compleet over het hoofd gezien haha. Bedankt. Eens kijken of ik hem ergens met ita audio en eng subs kan downloaden.

Offline Profile  

11 Dec 2010, 20:26 

Mister Scarface - Fernando Di Leo - 1976

Oef...dit is een flinke terugslag na de befaamde milieu-trilogy. Erg dun verhaaltje waar vrij weinig mee gedaan wordt. In de eerste scene wordt er een soort wraakplot gecreëerd maar daar wordt vervolgens bijna niets mee gedaan. Ook opvallend luchtig met pogingen tot humor dat bij mij dood sloeg. De print is heeeeel belabberd maar ik heb wel het idee dat ik daar doorheen kon kijken. Ik zag er alleen niets in. Erg zwakke film, zelfs de kop van Jack Palance kon daar niets aan veranderen.

4,5

Offline Profile  

12 Dec 2010, 11:10 

Mindere DiLeo inderdaad, al vond ik 'm nog best geinig. Die VHS rip op de Mafia Kingpin DVD is inderdaad erg slecht, maar Raro heeft 'm ook uitgebracht (als Rulers of the City) en dan wel goed.

Offline Profile  

12 Dec 2010, 11:17 

Vond die ook wel leuk - denk dat zo'n slechte rip kijken toch wel parten kan spelen in je kijkplezier, zag 'm zelf op de Raro-uitgave.

Offline Profile  

16 Dec 2010, 13:50 

jim2873 wrote:
Melzz wrote:
"the Day of the Owl". Deze film wil ik ook graag eens zien, van dezelfde regisseur en met Claudia Cardinale, Franco Nero en Lee J. Cobb. Een kijken of deze op dvd te krijg is.

Heb ik wel eens naar gezocht, volgens mij is er alleen een italiaanse dvd zonder subs.

Yesss....deze is uitgebracht door Wild East:

Image

Lijkt me een leuke double-bill.

Offline Profile  

16 Dec 2010, 14:29 

tolpol wrote:
Bij Wild East verschijnt binnenkort een dubbeluitgave met Confessions of a Police Captain en Summertime Killer. Kans lijkt me groot dat ze voor Confessions de Duitse transfer gaan gebruiken en voorzien van Engelse track, maar 't is afwachten.

Image

Deze disk likt me dus ook erg tof. Over de kwaliteit hoor ik wisselende verhalen. Het zijn van die disks met op beide kanten een film.

Ik zou beide double-features graag willen kopen maar die krengen zijn aardig aan de prijs. Bij Amazon.com ben je 38 euro kwijt voor beide schijfjes. Goekoopste shop is Dvdempire met 28,50 voor beide schijfjes maar ik heb geen ervaring met die webwinkel.

Heeft iemand zo'n disk en is er nog een tip waar je ze wat voordeliger kan halen?

Offline Profile  

16 Dec 2010, 15:30 

Staat er nu een op amazon.co.uk voor 17 pond.

Offline Profile  

16 Dec 2010, 15:41 

MvdH wrote:

Yep....beide titels staan er zelfs. Dan ben je echter 45 euro kwijt voor beide titels. Is dus nog duurder.

Offline Profile  

16 Dec 2010, 15:44 

Melzz wrote:
MvdH wrote:

Yep....beide titels staan er zelfs. Dan ben je echter 45 euro kwijt voor beide titels. Is dus nog duurder.

Howww excuus, dacht dat je enkel volume 2 bedoelde.

Offline Profile  

16 Dec 2010, 16:00 

Waarom zijn die Wild East uitgaves zo moeilijk te vinden en zo idioot duur? Zit interessant spul tussen, maar meer dan 20 euro voor een flipperdisc, weet niet hoor..

Offline Profile  

16 Dec 2010, 16:06 

Camera Obscura wrote:
Waarom zijn die Wild East uitgaves zo moeilijk te vinden en zo idioot duur? Zit interessant spul tussen, maar meer dan 20 euro voor een flipperdisc, weet niet hoor..

Exact mijn punt. Het ziet er erg budget uit, snap ook niet waarom het zo veel moet kosten.

The Day of the Owl.....damn, die titel zit al in mn kop nadat ik stukjes op m'n NoShame-disk van Most Beautifull Wife zag. Die lijkt me toch wel geweldig hoor.

En 2x Cardinale.....tja....

Offline Profile  

16 Dec 2010, 21:06 

Wild East bestel je best in Nederland bij Cine City. Wel schandalig dat jullie als Nederlanders dat niet weten eigenlijk :)

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 296 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Next