Logo

It is currently 23 May 2017, 03:15

Post new topic Reply to topic  [ 296 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Next
Author Message

14 Nov 2009, 14:43 

tolpol wrote:
Staan die Lenzi's alledrie op één standaardschijfje of is het zo eentje met data aan beide kanten?

Alledrie op een standaard schijfje.

Offline Profile  

16 Nov 2009, 23:41 

Vast al bekend maar er is ook een Big Gun collectie met daarin:

1. Big Guns
Starring: Alain Delon, Richard Conte
In this explosive crime thriller, a Sicilian hit man (Delon) plans to retire, but a tragic attempt on his life sends him down a blood-soaked road of revenge! (Not Rated, Widescreen, Color, 1 hr 44 min)

2. Violent Professionals
Starring: Luc Merenda, Richard Conte, Silvana Tranquilli, Steffan Zaccharias
Suspended from the force for using extreme violence, a rogue cop (Merenda) infiltrates an organized crime ring to avenge the murder of his police commissioner! (Not Rated, Widescreen, Color, 1 hr 39 min)

3. The Long Arm Of The Godfather
Cast: Peter Lee Lawrence, Adolfo Celi
A "Mustache Pete" Mafia boss (Celi) seeks bloody retribution when is he double-crossed by a treacherous low-level hood (Lawrence). Watch for the sumptuous Italian bambina Erica Blanc! (Not Rated, Widescreen, Color, 1 hr 24 min)

4. Magnum Cop
Cast: Maurizio Merli, Joan Collins
The investigation of a missing girl leads a private detective (Merli) to Austria's underworld and a prostitution racket run by a sleazy femme fatale (Collins). (Not Rated, Fullscreen, Color, 1 hr 25 min)

5. Emergency Squad
Cast: Tomas Milian, Gastone Moschin
An embittered Interpol agent (Milan) with a nasty habit of delivering suspects straight to morgue relentlessly pursues a gang of thieves responsible the murder of his wife. (Not Rated, Widescreen, Color, 1 hr 30 min)

Ze zijn wel allemaal widescreen. Iemand die wat kan vertellen over de kwaliteit? Emergency Squad is OOP, voorheen uitgegeven door NoShame. Big Guns met Delon lijkt me ook wat.

Offline Profile  

16 Nov 2009, 23:56 

Big Guns (AKA Tony Arzenta) is erg goed - één van de beste films uit het genre die ik al zag - zit als 'Tony Arzenta' ook in die andere box met 10 films waar je eerder over postte. Violent Professionals en Emergency Squad vond ik matig. Er bestaan widescreen-transfers van alledrie, dus die zullen ze hier waarschijnlijk voor gepikt hebben.

Andere twee heb ik nooit gezien, maar er doen van beiden al jaren spuuglelijke VHS-rips de ronde op het Amerikaanse grey market circuit, hier zullen wel weer dezelfde rips voor gebruikt zijn - als film hebben ze trouwens niet zo'n goede reputatie.

Gaat natuurlijk om een bootleg-uitgeverij dus moeilijk te voorspellen wat je aan kwaliteit kan verwachten, maar hou je verwachtingen best laag.

Offline Profile  

17 Nov 2009, 01:24 

zal binnenkort eens checken of de kwaliteit van dat Thug City Chronicles-setje een beetje meevalt.

Offline Profile  

17 Nov 2009, 13:33 

The Cop in Blue Jeans - Bruno Corbucci - 1976

De film bekeken in een versneden pan and scan versie met veel onscherpte en belabberde kleuren. Dat doet de film en het kijkgenot helaas niet veel recht. Het geluid was echter wel prima te doen. Tomas Millian speelt een bemutste cop die met harde klappen en al motorrijdend over trappen het boevengespuis te lijf gaat. De film neemt zichzelf niet al te serieus. Leuke film met een paar scenes die er uitspringen. Het geheel blijft echter vrij oppervlakkig en luchtig waardoor het zeker geen topper in het genre is. Leuk om te kijken maar daarna was ik hem ook snel weer vergeten.

6,8

Offline Profile  

18 Nov 2009, 19:13 

Rome Armed to the Teeth - Umberto Lenzi - 1976

Prima beeldkwaliteit, helaas bevat de geluidstrack, na af en toe een drop-out, een brom die voornamelijk te horen is tijdens dialoogscenes. De hoes vermeld dat het oa gaat over een bende die vrouwen tot sexslaven maakt...nou....dat heb ik er niet uitgehaald. Het gaat voornamelijk over een cop die er de balen van heeft alles maar volgens het boekje te moeten doen. Hij trapt liever tuig in de ballen. Daar is ie goed in, dat kraken van noten. Tomas Milian heeft in deze film een bochel en speelt een crimineel. Leuke film maar een echt rode draad kon ik er niet uit opmaken. Ok....het was al laat en ik was er niet helemaal bij met het koppie. Veel tuig afranselen kwam er in voor. Leuke film in ieder geval.

7,6

Offline Profile  

18 Nov 2009, 19:29 

Melzz wrote:
Prima beeldkwaliteit, helaas bevat de geluidstrack, na af en toe een drop-out, een brom die voornamelijk te horen is tijdens dialoogscenes.

Hehe je hebt ook de Mafia Kingpin versie gekeken? Volgens mij is de audio een VHS rip (beeld gewoon DVD). Je hoort af en toe ook de audio even pauzeren, zodat ie weer synchroon loopt. Ik vind het wel wat hebben bij dit soort films, die shabby kwaliteit.

Offline Profile  

19 Nov 2009, 11:51 

Ik vind krasjes en kraakjes en vlekjes ook wel wat hebben hoor. Een luide brom op het geluidsspoor vind ik zelf wat minder. Heb je Cop in Blue Jeans al bekeken uit die box? Die is toch wel erg ondermaats. De kleuren zijn erg flets maar het ergste is nog wel de Pan en Scan naar 4:3 waardoor er aan beide kanten van het beeld in de compositie is gesneden. Dat vind ik echt storend.

Offline Profile  

19 Nov 2009, 11:54 

Vreemd - zou nochtans verwachten dat die open-matte erop zou staan.
Ik heb hier een paar screenshots staan - kan je composities eventueel 'ns vergelijken.

Offline Profile  

19 Nov 2009, 12:01 

tolpol wrote:
Vreemd - zou nochtans verwachten dat die open-matte erop zou staan.
Ik heb hier een paar screenshots staan - kan je composities eventueel 'ns vergelijken.

Pietlut als ik ben, had ik dat meteen al gedaan....zelfs tijdens het kijken! Ik had je screenshots gezien en had de film gepauzeerd op het stuk dat Milian aan de bar zit met zn wijffie. Ze staat er echt half op. Het andere mannetje aan de bar staat er ook maar net op. Op jouw screenshot is een veel bredere compositie te zien.

Offline Profile  

19 Nov 2009, 12:10 

Da's lullig - heb ook een hekel aan P&S.

Offline Profile  

19 Nov 2009, 12:24 

Melzz wrote:
Heb je Cop in Blue Jeans al bekeken uit die box?.

Tot nu toe alleen Violent Naples en Rome Armed to the Teeth gezien van die box (en zeer mee vermaakt, dus die $4 was goed besteed). Die 2 VHS rips van de eerste DVD zagen er wel erg crappy uit inderdaad. Heb ook nog een hele stapel Blaxploitation VHS rips liggen, dus binnenkort ga ik maar eens een weekendje rotzooi kijken :)

Offline Profile  

20 Nov 2009, 21:59 

Eurocrime! Interview with Director Mike Malloy
http://www.digital-retribution.com/feat ... 091119.php

Offline Profile  

30 Nov 2009, 20:54 

Tony Arzenta (1973) inmiddels bekeken en dat is toch wel één van de beste poliziotesschi die ik tot nog toe heb gezien. Alain Delon perfect in vorm, gunplay, een flinke portie bitchslapping, achtervolgingen, goede soundtrack, afwisselend locatiewerk, bekende koppen in de bijrollen, voor het vrouwelijk schoon een paar 'grote' namen. Alles wat je wilt. Als Arzenta de Raro, BU- of No Shame-behandeling had gekregen, was het vast een film die steevast zou worden genoemd als één van de beste.
9/10

Offline Profile  

12 Dec 2009, 12:05 

Violent Naples - Umberto Lenzi - 1976

Maurizio Merli mag weer tuig afranselen. Als politieagent lapt hij de regels aan zn laars en als een volleerd Charles Bronson neemt hij wraak op allerlei tuig. John Saxon heeft ook nog een rol als gluiperd. Het heeft allemaal niet veel om het lijf maar de film bevat een geweldige energie incl funky soundtrack die je van de ene naar de andere scene doet glijden. De film kent ook wat brute momenten zoals een meisje wiens hoofd uit een rijdende tram wordt gehouden terwijl er een andere tram van de andere kant aan komt rijden....kdunk, kdunk, kdunk. En uiteraard weer enkele coole achtervolgingen met motoren.

7,8

Offline Profile  

13 Jan 2010, 01:30 

Nog wat sprokkelwerk van de laatste weken, deels herkijk, halfkijk en voor het in een doos belandt.

I ragazzi del massacro / Naked Violence (Fernando Di Leo, 1969), 4/10

Een meisje wordt verkracht in Milaan, waarop er vooral veel saaie politieprocedures volgen. Geen idee wat Di Leo hier mee wil. Er gebeurt eigenlijk vrij weinig. Naakt, geweld of auto-achtervervolgingen zul je hier weinig vinden. Ontvouwt zich meer als een vrij tam psychologisch drama met veel quasi-feministisch en politiek gewauwel.

Wel een mooie uitgave van Raro. De extras zijn niet ondertiteld, maar één doc. (naar aanleiding van een retrospectief in de Cinemathèque) is in het Frans.

I familiari delle vittime non saranno avvertiti / New Mafia Boss (Alberto de Martino, 1973), 5/10

Telly Savalas is ingehuurd als opper-baddy, Antonio Sabato crosst wat rond op zijn motor-scooter en doet sneaky in Milaan, alles begeleidt door een funky score van Francesco de Masi, maar verder niet echt de moeite. Waardeloze pan&scan VHS-print waar ik ‘em op zag trouwens (zit in dat Thug Chronicles setje), maar matige film none the less..

...a tutte le auto della polizia / Calling All Policecars (Mario Caiano, 1975), 5/10

Veel overeenkomsten met Di Leo's Naked Violence en Dallamano's Solange en What Have They Done To Your Daughters? Er verdwijnt weer een meisje en wederom volgen er saaie politieprocedures, waarna er natuurlijk weer een vieze mannen-syndicaat achter blijkt te zitten dat jonge meisjes kidnapt, drogeert en misbruikt. Tja. Al vaak gedaan en beter.. Mooie plaatjes en mooie locaties; beetje Giallo, beetje poliziotesschi en een verschrikkelijke score trouwens met wat fantasieloze electronische deuntjes van Coriolano Gori, beetje niets eigenlijk. Italiaanse DVD zonder ondertitels, dus wat moeilijk te volgen, maar kon er toch geen gemiste topper in zien.

Mad Dog Murderer aka Beast with a Gun (Sergio Grieco, 1977), 7/10

“He’s Nanni Vitali and he’s a mad dog murderer!â€

Offline Profile  

28 Feb 2010, 23:23 

Image

E venne il giorno dei limoni neri / Mafia Connection (Camillo Bazzoni - 1970), 6/10

Aardig mafia-verhaaltje met Antonio Sabato die na een onterechte veroordeling tot acht jaar dwangarbeid terugkeert naar Sicilië, waar hij er achterkomt dat zijn vrouw is vermoord. Tijd voor wraak!

Geen onaardige film, maar de dvd van MYA Communications is van een slechte letterboxed VHS-kwaliteit. Voor de opening van de film hebben ze al wel de disclaimer dat de audio en videokwaliteit onder de maat is, en dat er geen betere master voor handen was. Wist al dat het niet veel soeps was, maar de completist in mij bracht me er toe deze toch aan te schaffen, maar met internet en filesharing zijn dit soort releases nogal overbodig geworden. Zou dus drie keer nadenken voordat je hier iets aan besteedt.

Offline Profile  

21 Apr 2010, 23:09 

Suspected Death of a Minor (1975) 8/10

Heb een tijdje getwijfeld in welk topic ik 'm zou plaatsen, want is een sterk gialloneske polizottesco. Eentje van Sergio Martino met een mij onbekende hoofdrolspeler, Mel Ferrer als de verplichte Amerikaanse expatriate van dienst en een uitstekende soundtrack met sterke Profondo Rosso-invloed. Niet enkel de soundtrack doet daaraan denken, ook rijdt de hoofdfiguur net als Daria Nicolodi rond in een weinig imposant karretje - ditmaal een 2pk'tje - dat elk moment uit mekaar lijkt te kunnen vallen.

Plot draait rond tienerprostitutie en hoge pieten, en af en toe begint de muziek te pompen en wordt er iemands keel overgesneden. Ook veel momenten van kolder, weeral met een gepast speelse soundtrack, en die waren best genietbaar - niet altijd een gegeven bij die Italiaanse humor die het meestal houdt op bekkentrekken en kontenknijpen. De finale bindt een noodzakelijke strik rond het verhaal, maar maakt er toch wat speciaals van door de ongewone locatie. Heb er van genoten.

Offline Profile  

22 Apr 2010, 18:44 

The Cynic, the Rat & the Fist - Umberto Lenzi - 1977

Weer een rake van Lenzi. Tof verhaal over een cop die onderduikt om vervolgens twee onderwereldfiguren (Milian en Saxon) tegen elkaar uit te spelen. Volop actie en onderhoudend als de pest. De klappen die uitgedeeld worden zijn weer heerlijk, lekker vol op de bek. Prima te bekijken ook, kwaliteit valt erg mee (komt uit de Mafia Kingpin collection). Wellicht de leukste van de drie uit de box van Lenzi.

8.0

Offline Profile  

13 May 2010, 11:25 

^
Ook gezien, goed mee vermaakt maar ik hou het bij een zeventje. Film is vooral geslaagd door de leuke cast. Maurizio Merli als supercop met Bud Spencer-achtige vechttechnieken, Tomas Milian als de chinaman, John Saxon als gangster boss en niet te vergeten Claudio Undari als Dario die trouwens wel een beetje lijkt op die andere Dario.

Offline Profile  

19 Jul 2010, 16:24 

Summertime Killer is verschenen op een flipper disc bij Wild East samen met Confessions of a Police Captain. Voor die laatste zou ik de Koch-uitgave nemen, maar gaat mij meer om Summertime Killer, waar zowel een Japanse als een Duitse dvd van zou zijn, maar kan nergens reviews vinden.

http://www.dvdtalk.com/dvdsavant/s3246lee.html

Image

Last edited by Camera Obscura on 19 Jul 2010, 17:02, edited 1 time in total.

Offline Profile  

19 Jul 2010, 16:40 

Die Koch-uitgave van Confessions - heeft die niet enkel Duitse en Italiaanse opties? Zou 'm graag willen zien - ga dan toch voor deze van Wild East, denk ik.

Offline Profile  

19 Jul 2010, 17:01 

Ja, die Koch is enkel Duits en Italiaans, toch een belangrijk detail - sorry, ontschoot me even.

Offline Profile  

19 Jul 2010, 17:11 

Mmm, zat nog even op Porel & Lovelock te spieden en mocht er al iemand zo gek zijn om de portemonnee te trekken voor de Japanse disc, die scheen maar matig te zijn.

http://www.lovelockandload.net/forum/in ... ic=1899.15

http://www.cinema-nocturna.com/summerti ... review.htm

Offline Profile  

17 Aug 2010, 11:32 

The Big Racket - Enzo G. Castellari - 1976

Jahoorrrr.....een schot in de roos. Geweldige poliziotteschi die een bekend stramien volgt. Tuig perst winkels en ondernemers af voor beschermingsgeld anders wordt hun zaak aan gort geslagen. Fabio Testi is een tough cop die wordt tegengewerkt door advocaten en superieuren. Als hij wordt ontslagen, neemt hij contact op met slachtoffers die niets liever willen dan het tuig een kopje kleiner maken. Als een soort van death squad gaan ze wraak nemen. De film zit boordevol actie en toffe jaren '70 geweld. De beste van Castellari die ik zag en een van de meest toffe poliziotteschi. Goed geacteerd ook en een dub die goed gedaan is.

8,8

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 296 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Next