Logo

It is currently 22 Nov 2017, 18:39

Post new topic Reply to topic  [ 296 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Next
Author Message

26 Sep 2009, 11:16 

Bij Wild East verschijnt binnenkort een dubbeluitgave met Confessions of a Police Captain en Summertime Killer. Kans lijkt me groot dat ze voor Confessions de Duitse transfer gaan gebruiken en voorzien van Engelse track, maar 't is afwachten.

Image

Er is momenteel een goedkope Thaise uitgave te vinden van Tony Arzenta AKA Big Guns met Engelse audiotrack - bij ethaicd kost hij je 6 euro incl. Misschien overbodig nu die Video Asia box er is, want daarin zit hij ook. Alleszins een absolute must wat mij betreft - sterke film.

Image

Offline Profile  

10 Oct 2009, 18:30 

Video Asia heeft nog een andere spotgoedkope boxset met eurocrime:

http://www.amazon.com/Mafia-Kingpin-Col ... gy_d_img_b

Quote:
1. Mister Scarface
Cast: Jack Palance, Al Cliver, Henry Baer
When a Mafia kingpin (Palance) is scammed out of a mountain of cash, he wants it back--and he doesn't care who he has to kill to get it! Directed by the undisputed Don of crime flicks, Fernando Di Leo! (Not Rated, Fullscreen, Color, 1 hr 25 min)

2. The Cop In Blue Jeans
Cast: Tomas Milian, Jack Palance
In this ultra-violent thriller, a hard-nosed undercover cop (Milian) will stop at nothing to take down the criminal empire of a cunning, ruthless mob boss (Palance). (Not Rated, Fullscreen, Color, 1 hr 31 min)

3. The Cynic, The Rat & The Fist
Cast: Maurizio Merli, Tomas Milian, John Saxon
When open warfare breaks out between a young gangster (Milan) and a sadistic crime boss (Saxton), a cunning cop (Merli) uses it as an opportunity to take the syndicate down! Regarded as one of best Italian crime thrillers of 70s. (Not Rated, Widescreen, Color, 1 hr 35 min)

4. Rome Armed To The Teeth
Cast: Maurizio Merli, Tomas Milian
A frustrated by-the-book cop (Merli) goes off the clock to hunt down a psychotic hunchback (Milian) and his gang of thugs, who are abducting young women to make them sex slaves! (Not Rated, Widescreen, Color, 1 hr 25 min)

5. Violent Naples
Cast: Maurizio Merli, John Saxon, Barry Sullivan
In this top-notch crime thriller, a hard-nosed police detective (Merli) takes on the Mafia as two syndicates wage a bloody war in Naples! (Not Rated, Widescreen, Color, 1 hr 30 min)

Eerste twee zullen quasi zeker dezelfde povere full screen VHS-transfers zijn die allang de ronde doen in het Amerikaanse public domain circuit, maar de drie laatste Lenzi/Merli-films zijn widescreen en mogelijk ports van de Luminous uitgaves. Alledrie essentiële films, trouwens.

Via die Amazonlink vind je nog een paar andere collecties terug, maar bovenstaande lijkt me de meest interessante.

Offline Profile  

10 Oct 2009, 20:06 

Leuke tip! Alleen die vhs-transfers klinkt niet zo aantrekkelijk maar wat kun je verwachten voor die prijs. Wellicht toch eens proberen want die titels wilde ik zowieso al hebben.

Offline Profile  

11 Oct 2009, 10:59 

Image

Squadra Antitruffa AKA Swindle (1977) 6,5/10

Derde film van de Nico Giraldi-cyclus, met Milian die er ditmaal bijloopt alsof er een natte poedel onder z'n pet ligt te slapen. Als lid van de anti-fraude brigade moet hij een mysterieuze verzekeringszwendel ontrafelen, en wordt daarin bijgestaan door David Hemmings die door het Britse Lloyd's naar Rome gestuurd werd als een stijve hark van een verzekeringsexpert. Hun speurwerk leidt hen zelfs tot San Francisco - tenminste; eventjes - zolang als het filmbudget het toeliet.

Slechts een paar actiescenes - de verplichte achtervolging over de daken en een tweetal carchases - maar vooral veel comedy. Aanvankelijk is die erg flauw, al raakte ik er na een tijdje toch door geamuseerd - vooral tijdens de scènes in San Francisco waar Milian en Hemmings de aandacht van de locale mafia proberen te trekken door de ene na de andere oplichterstruuk uit te halen. Bruno Corbucci maakt in SF meteen van de gelegenheid gebruik om z'n Bullitt-droom te verwezelijken, al is het resultaat slechts een klunzig afkooksel van de moeder aller carchases.

Vrij amusante film - hield ook wel van de revelatie die Milian krijgt terwijl hij onderuitgezakt in de cinema naar een spaghetti zit te kijken. De Duitse dvd ("Der Superbulle schlägt wieder zu") heeft Italiaanse, Duitse en Engelse audiosporen met optionele Duitse ondertiteling.

Offline Profile  

11 Oct 2009, 11:41 

tolpol wrote:
Eerste twee zullen quasi zeker dezelfde povere full screen VHS-transfers zijn die allang de ronde doen in het Amerikaanse public domain circuit, maar de drie laatste Lenzi/Merli-films zijn widescreen en mogelijk ports van de Luminous uitgaves. Alledrie essentiële films, trouwens.

Heb jij die full screen VHS transfers wel eens gezien, is dat een beetje om aan te zien of kan ik bv beter voor de Raro's gaan ofzo? Echt een tof boxje, ik heb nog geen enkele titel ervan.

Offline Profile  

11 Oct 2009, 11:51 

Heb screenshots gezien van ouwe Cop in Blue Jeans-rip - gewoon VHS-kwaliteit. Je moet je voor de eerste twee titels aan niks verwachten - zullen weer diezelfde rommel-transfers zijn en daarvoor kan je inderdaad beter de Raro's aanschaffen.

Maar je moet die box in huis halen voor de drie andere titels - daarvan is niks anders verkrijgbaar met Engelse opties behalve de pokkedure Duitse uitgave van Roma a Mano Armata. De Luminous uitgaves waren evenzeer dubieuze bootlegs, dus die hebben ze 99% zeker hiervoor gebruikt. Zelfs als je 'm enkel voor de drie Lenzi-films aanschaft is de box spotgoedkoop.

Offline Profile  

11 Oct 2009, 11:54 

Bedankt weer voor de info!

Offline Profile  

22 Oct 2009, 11:27 

tolpol wrote:
Bedankt voor de bloemen !

Nu ik meer van Lenzi's crimewerk gezien heb, begint me z'n absurde Nightmare City ook duidelijker te worden. Eigenlijk is dat gewoon één van z'n poliziotteschi... met zombies !

Eigenlijk is dat gewoon één van z'n poliziotteschi... met zombies !

Eigenlijk is dat gewoon één van z'n poliziotteschi... met zombies !

(sic - ahahaha en ohohoho)

Ik weet effe niet zo snel waar ik dit bericht anders kan plaatsen....dus doe ik het maar effe hier. Ik las op de Blue Undergroundsite dat Nightmare City inmiddels OOP is.

Ik zag hem nog bij verschillende webshops maar dat zal dan vast niet lang meer duren. Ik denk er zelf aan hem ook nog even aan te schaffen. Ik dacht....ik meld het effe.

Offline Profile  

22 Oct 2009, 11:35 

Lijkt me niet meteen een probleem - zijn elders nog een hoop releases van te vinden. De goedkope Britse van Anchor Bay bijvoorbeeld - gebruikt dezelfde transfer als de BU.

EDIT: Hmm - zie dat die UK-release ook al out-of-stock is op verschillende plekken. Nog leverbaar bij o.a. The Hut. Anders is er nog de goedkope Franse dvd (L'Avion de l'apocalypse) - die ziet er zelfs nog ietsjes beter uit. En er is nog de ouwe NL-uitgave, vast nog wel te vinden tweedehands, maar die ziet er slecht uit - zou 'm niet aanraden. Heeft wel leuke extra's.

Trouwens - kom ondertussen terug op m'n poliziotteschi vergelijking van Nightmare City. Heeft vaak wel eenzelfde energie, maar verder sloeg die opmerking eigenlijk helemaal nergens op.

Offline Profile  

22 Oct 2009, 16:51 

Ik zie Nightmare City zelfs nog wel op Blu-Ray verschijnen (net even in mijn glazen bol gekeken). Redelijk populair filmpje.

Offline Profile  

22 Oct 2009, 20:13 

De Franse zou oop zijn,maar Neo verkoopt er nog op ebay?
Zijn de Franse subs trouwens optioneel bij de Engelse track?

Offline Profile  

22 Oct 2009, 20:36 

Ja - je kan ze uitschakelen. Betaal er niet teveel voor - in Brussel liggen ze vaak voor een 3-tal euro in de tweedehandszaken.

Offline Profile  

22 Oct 2009, 21:07 

Bedankt voor de info! ;)

Offline Profile  

22 Oct 2009, 21:44 

Heb trouwens het gevoel dat veel van die Anchor Bay-reissues die Blue Underground sinds vorig jaar op de markt bracht binnenkort OOP gaan. Meende dat Lustig die nog vlug-vlug dumpte omdat z'n eigen rechten op die films ook hun einddatum zagen naderen.

Offline Profile  

23 Oct 2009, 11:44 

franse versie gekocht van nightmare city (+ nog 3 andere giallo's) 5,99 euro per stuk, verzending is gratis naar belgië bij neopublishing

Offline Profile  

23 Oct 2009, 13:47 

de andere die ik voor 6 euro per stuk heb gekocht, beeld schijnt steeds erg goed te zijn:

Spasmo
Rome: Armed to the Teeth
La Banda del trucido (Dirty gang)

Offline Profile  

23 Oct 2009, 13:55 

Waarschijnlijk best erbij zeggen dat die titels enkel Franse en Italiaanse opties hebben.

Offline Profile  

23 Oct 2009, 13:58 

tolpol wrote:
Waarschijnlijk best erbij zeggen dat die titels enkel Franse en Italiaanse opties hebben.

dat klopt :-)

Offline Profile  

30 Oct 2009, 15:15 

Nieuw magazine voorproefje in .pdf zip
Wel in het Frans!
http://www.cinetrange.com/publications/ ... er-special

Last edited by bdc on 03 Nov 2009, 13:00, edited 1 time in total.

Offline Profile  

03 Nov 2009, 11:02 

Killer vs Killers a.k.a. Death Commando - Fernando Di Leo - 1985

De laatste film van Fernando Di Leo wat losjes gebaseerd is op the Asphalt Jungle. Een opdrachtgever huurt een groepje professionals in om papieren te stelen van een millitaire basis. Onder het groepje bevind zich Sterling, gespeeld door Henry Silva die weer zijn badguyroutine mag opvoeren. Hij hanteert een zeer handig en geruisloos wapen....een bazooka!! Missie is geslaagd en het viertal krijgen een behoorlijke som geld.

En vanaf hier verbeet ik me over het volgende en ik kan maar geen geldige reden vinden. Het groepje wordt verraden want de opdrachtgever wil ze alsnog uit de weg ruimen om het geld zelf te houden. Ok....duidelijk. Nadat de missie was geslaagd krijgen ze netjes het geld overhandigd en mogen ze dat lekker gaan verbrassen. Ehm.....waarom het groepje niet uit de weg ruimen tijdens de overhandiging van het geld?? Ik snap het niet...aaaaaahhhh......it's driving me wild!!! Dus eerst vrij laten MET het geld om ze vervolgens op te gaan jagen om het geld weer terug te krijgen....ehhh....ehhh.....

Goed we gaan door. Het groepje vecht terug en het is duidelijk dat we in de jaren 80 zijn beland. Veel schiet en knalwerk. In dat opzicht is deze film ver verwijderd van Di Leo zn jaren 70 crimethrillers. Het geheel wordt helemaal afgemaakt door die typische jaren 80 muziek en dito kapsels. Maar ik heb me echt uitstekend vermaakt! De vaart zit erin en blijft erin. Kan niet tippen aan Milano Calibro 9 of Manhunt maar zeker zeer genietbaar. Een leuk b-kantje van de Raro-dvd met Il Boss (waar Henry Silva ook al met een bazooka mag zwaaien).

7,5

Offline Profile  

03 Nov 2009, 20:18 

Melzz wrote:
Killer vs Killers a.k.a. Death Commando - Fernando Di Leo - 1985

Een leuk b-kantje van de Raro-dvd met Il Boss (waar Henry Silva ook al met een bazooka mag zwaaien).

Joh, ik was helemaal vergeten dat er nog een film bijzat. Toch nog 's opzetten.

Offline Profile  

04 Nov 2009, 15:28 

Nog een b-kantje bekeken, die van Colt 38 Special Squad. La Bidonata aka the Rip-off is de laatste film van Luciano Ercoli die nooit ergens is vertoond. Wat een drama.... De "humor" in de film is niet te pruimen. Best laten liggen dit gedrocht. No Shame heeft de film wel weer een prima behandeling gegeven, gerestaureerd en met uitstekende subs waar ook dialecten worden weergegeven. Tevens wat extra's. Echt zonde van mn tijd geweest.

Offline Profile  

09 Nov 2009, 00:34 

Rulers of the City AKA Mr. Scarface (1976) 7,5/10

Een loopjongen voor de mafia heeft grotere ambities, maar botst zo op Jack Palance als Mr. Scarface, en die gaat daarmee niet akkoord. Zeker niet omdat het zijn geld is waarmee de kleine garnaal wil gaan lopen.

Had er niet veel van verwacht maar viel me erg goed mee - dialoogscènes vind ik vaak Di Leo's zwakste punt, en die zijn hier ten eerste al wat energieker dan gewoonlijk, maar zitten er ook nauwelijks in want de actie is haast constant, met een clichématig en niet al te intelligent script dat er evenwel de vaart goed weet in te houden.

De hoofdfiguur was me volslagen onbekend - behalve Palance duikt enkel Al Cliver nog op als bekende naam, al zit de cast verder vol de gewoonlijke karakterkoppen. Leuk filmpje.

Offline Profile  

14 Nov 2009, 14:18 

De box is binnen met de 5 films. De eerste disk is behoorlijk slecht....bijna onkijkbaar....daar staat oa Mr Scarface op. Ik had het slecht verwacht maar ik dacht even dat ik dubbel zag. Een soort van troebel beeld, alsof ik ergens in Azië zit met een belabberd minitv-tje op de hotelkamer. Ik denk wel de slechtste beeldkwaliteit op een dvd die ik ooit ben tegen gekomen. De 2e disk met de Lenzi's is al een stuk beter, laat nog veel te wensen over, maar is tenminste te bekijken.

Offline Profile  

14 Nov 2009, 14:36 

Staan die Lenzi's alledrie op één standaardschijfje of is het zo eentje met data aan beide kanten?

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 296 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Next