Logo

It is currently 23 Nov 2017, 07:33

Post new topic Reply to topic  [ 296 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Next
Author Message

20 Aug 2008, 17:05 

Martin K wrote:
Heeft iemand hier Notturno gezien met Tony Musante? Er schijnt een 8 uur durende versie te bestaan....

Had er nooit van gehoord, maar het klinkt wel geinig.

Offline Profile  

Die Viper
21 Aug 2008, 13:58 

Klopt het dat er een Duitse dvd van Rome Armed to the Teeth bestaat die Italiaanse dub en Engelse ondertiteling heft?

Offline Profile  

Re: Die Viper
21 Aug 2008, 14:14 

Martin K wrote:
Klopt het dat er een Duitse dvd van Rome Armed to the Teeth bestaat die Italiaanse dub en Engelse ondertiteling heft?

zo te zien wel:
http://shop.dtm.at/product_info.php?products_id=35029

Offline Profile  

21 Aug 2008, 14:15 

Ja - klopt - is net verschenen bij NEW onder de titel "Die Viper". Op pagina 7 in dit topic kan je er een plaatje van vinden.

Offline Profile  

12 Sep 2008, 18:13 

Kidnap (1974) ***

Henry Silva is een politie-inspecteur die een kidnap zaak moet oplossen en krijgt daarbij hulp uit onverwachte hoek. Weinig opzienbarende thriller, best te doen voor een keertje maar je mist er weinig aan.

Image

Offline Profile  

23 Oct 2008, 22:31 

Image

Tony Arzenta aka Big Guns (1973) 8/10

Alain Delon werkt al jarenlang als huurmoordenaar voor de mafia en knapt zo al hun vuile werkjes op. Ondertussen heeft hij een gezinsleventje en wil hij kappen met z'n job, maar aangezien hij veel te veel weet van potjes die de mafia liever gedekt wil houden, gaat die daar niet meteen mee akkoord...

Een meeslepend verhaal, uitstekend geregisseerd door Duccio Tessari, visueel steeds boeiend en met een paar opwindende carchases. Bijrollen voor Richard Conte, Marc Porel, Erika Blanc, Rosalba Neri en nog een hoop vertrouwde genrekoppen.

Naast de dure Japanse uitgave waar het Engelse audiospoor opstaat, is er ook een goedkope Franse uitgave te vinden, maar daar staat dan weer enkel de Franse track op.

Offline Profile  

01 Nov 2008, 21:58 

Image

Colt 38 Special Squad (1976) 7/10

Ivan Rassimov is 'Il Marseillese' - een nietsontziende gangster die opgejaagd wordt door de politie en als tegenzet de vrouw van de hoofddetective neerkogelt. Natuurlijk bijt die zich dan helemaal vast in de zaak, en hij richt een speciale politie-eenheid op - vier jonge flikken met een ongeregistreerde colt 38 op zak. Ondertussen zit Rassimov niet stil - hij heeft een grote lading dynamiet op de kop weten tikken...

Goede cameraregie van Massimo Dallamano, maar de film duurt wat te lang en mankeert een beetje aan dramatische kracht. Toch zeker een goede genrefilm, met een paar buitengewone spektakelstunts. Tijdens een nummertje in de nachtclub duikt Grace Jones op achter de microfoon, ook een klein bijrolletje voor iedereens favoriete psycho Franco Garolfalo.

Trouwens - de film speelt zich grotendeels af in Turijn, en ook hier is in een flits het Profondo Rosso-plein te zien. Klein stadje, blijkbaar - Turijn.

Offline Profile  

02 Nov 2008, 17:32 

iemand deze wel eens gezien?
komt donderdag op de duitser, ARD.

http://www.imdb.com/title/tt0063010/
http://www.pollanetsquad.it/film.asp?PollNum=242

Image

Offline Profile  

11 Nov 2008, 11:22 

tolpol wrote:

Colt 38 Special Squad (1976) 7/10

Trouwens - de film speelt zich grotendeels af in Turijn, en ook hier is in een flits het Profondo Rosso-plein te zien. Klein stadje, blijkbaar - Turijn.

Ik heb er op gelet na jouw opmerking. Ik zag het pleintje ook tijdens een achtervolging :P

Quelli della calibro 38 a.k.a. Colt 38 Special Squad - Massimo Dallamano -1976

Van Dallamano had ik alleen het uitstekende "What have they done to Solange" gezien. Colt 38 is zijn laatste film voor zn overlijden. 2008 is voor mij echt een leuk jaar qua nieuwe ontdekkingen. Maar dat is ook het leuke aan film, je ontdekt steeds weer wat nieuws. Dit jaar heb ik het poliziotteschi genre wat meer onderzocht. Toen echt bleek dat No Shame stopte met zn dvduitgaves en dat de bestaande releases langzaam OOP raken, heb ik een aantal "paniek aankopen" gedaan. Colt 38 is daar 1 van en ik heb er zeker geen spijt van.

Het is een prima film over een cop die jacht maakt op een bende. Deze bende heeft zn vrouw omgelegd en krijgt daarom een ongeregistreerde colt. Hij mag samen met een aantal andere agenten jacht maken op deze bende en staan enigszins buiten de reguliere regels. Deze criminele groep steelt wat dynamiet en blaast hier en daar wat op in de stad en schuwt daarbij onschuldige slachtoffers niet. Ze eisen diamanten.

Zeer onderhoudend maar haalt het niveau niet van een Milano Calibro 9 of een Manhunt. Maar misschien moet ik die vergelijking ook niet maken. Dit is gewoon een uitstekende film maar stijgt nu ook weer niet tot ongekende hoogtes. Van het label Shameless moet ik nu toch ook eens "What have they done to our Daughters" halen van Dallamano. Het einde van Colt vond ik wat simpel. [spoiler]Een vliegtuig eisen om te vluchten vind ik nu eenmaal niet zo'n slimme actie. Vooral in je eentje. Laat de diamanten ergens afleveren en zorg dat je geruisloos verdwijnt. Het vliegtuig was omsingeld door agenten, beetje een onbegonnen zaak....vooral als je een ontvoerd kind al buiten het vliegtuig laat gaan.[/spoiler]

Ik heb gekozen voor de Italiaanse track. Later even omgeschakeld naar de Engelse track terwijl de ondertiteling van de Italiaanse track nog in beeld was. Totaal andere zinnen werden er gezegd! Kan me voorstellen dat als ik de Engelse track nog eens beluister een iets andere film te horen/zien krijg. Tevens zitten er wat interviews op. Op disk twee staat nog een film, een verloren gewaande prent (the Rip-off, tevens zn laatste film) van Luciano Ercoli. Een leuke 2-disker, kun je je geen buil aan vallen.

Offline Profile  

26 Jan 2009, 18:50 

Il Cittadino si ribella a.k.a. Street Law - Enzo G. Castellari (1974)

De 2e film van de avond was wat ruiger van aard en qua cinematografie wat interessanter. Criminelen zijn een pain in the ass....zo ondervind ook Franco Nero als hij van zn geld wordt ontdaan door een groepje bankovervallers. Hij trekt het niet, hij pikt het niet....hij is pissed off. De politie doet ook geen reet en dus besluit hij op eigen houtje het boeventuig aan te pakken. Beetje voortbordurend op het succes van Death Wish, waar de Italianen zo goed in zijn. Leuke film die op een gegeven moment een tikkeltje inkakt. Een scene die door Martin Koolhoven als terecht werd genoemd als een fijn stukje cinema is als Franco Nero op de vlucht is voor een auto. Ook bij deze film valt het op, net als bij Inglorious Bastards, dat de acteurs veel stuntwerk voor hun eigen rekening nemen. Wederom erg leuk om dit met liefhebbers op een groot scherm te zien. De muziek is trouwens ook dik in orde, lekker funky.

7,6

Offline Profile  

26 Jan 2009, 20:55 

Melzz wrote:
Il Cittadino si ribella a.k.a. Street Law - Enzo G. Castellari (1974)

De 2e film van de avond was wat ruiger van aard en qua cinematografie wat interessanter. Criminelen zijn een pain in the ass....zo ondervind ook Franco Nero als hij van zn geld wordt ontdaan door een groepje bankovervallers. Hij trekt het niet, hij pikt het niet....hij is pissed off. De politie doet ook geen reet en dus besluit hij op eigen houtje het boeventuig aan te pakken. Beetje voortbordurend op het succes van Death Wish, waar de Italianen zo goed in zijn. Leuke film die op een gegeven moment een tikkeltje inkakt. Een scene die door Martin Koolhoven als terecht werd genoemd als een fijn stukje cinema is als Franco Nero op de vlucht is voor een auto. Ook bij deze film valt het op, net als bij Inglorious Bastards, dat de acteurs veel stuntwerk voor hun eigen rekening nemen. Wederom erg leuk om dit met liefhebbers op een groot scherm te zien. De muziek is trouwens ook dik in orde, lekker funky.

7,6

Die score van Guido en Maurizio de Angelis is wel echt een pluspunt bij Street Law. Ze hebben überhaupt een hoop leuke muziek gecomponeerd. Bij Keoma is het ook moeilijk stilzitten.

Offline Profile  

26 Jan 2009, 20:57 

Camera Obscura wrote:
Bij Keoma is het ook moeilijk stilzitten.

Bij mij vooral van de slappe lach - "Here...I stand...in front of...these men." :D

Offline Profile  

26 Jan 2009, 21:27 

tolpol wrote:
Camera Obscura wrote:
Bij Keoma is het ook moeilijk stilzitten.

Bij mij vooral van de slappe lach - "Here...I stand...in front of...these men." :D
:lol:

Offline Profile  

27 Jan 2009, 12:35 

Il Boss - Fernando di Leo (1973)

Derde deel uit de milieu-trilogy van Fernando di Leo. De film schijnt erg natuurgetrouw te zijn waarbij echte gebeurtenissen en personen in de film worden geportretteerd. Di Leo was zelfs bang voor represailles uit het "milieu" wat gelukkig nooit is voorgekomen. Dit laatste deel wijkt af van zn voorgangers in de zin dat er wat minder actie in voorkomt en wat meer wordt geouwehoerd in de film. Ik had af en toe wat moeite om alles te volgen. Soms kakte ik wat in maar dan kwam er toch weer iets interessants voorbij. Moet hem nog maar eens zien om alles beter te kunnen beoordelen. Henry Silva is in ieder geval DE bad ass bij uitstek. Voor nu:

7,6

Offline Profile  

Re: Boeken over Poliziotteschi
01 Feb 2009, 02:16 

tolpol wrote:
rusty wrote:
Ik weet dat er een duits boek bestaat over de Poliziotteschi. Het zou zeer goed zijn doch nooit vertaald.
Kent er iemand de titel en uitgever van het boek of nog beter een plaats waar men het zich kan aanschaffen.

Dat boek heet: Der Terror führt Regie - maar zou al tien jaar oud zijn waardoor het al lang out-of-print is. Heel af en toe nog te vinden via Ebay.de, waar er astronomische bedragen voor neergeteld worden.

Voor 5 euro kan je wel een pdf downloaden hier : http://www.shop.terrorverlag.de/

Boek zou ondertussen herdrukt en weer verkrijgbaar zijn.

Blijft wel een dure aankoop - te bestellen bij o.a. Amazon.de

Offline Profile  

Re: Boeken over Poliziotteschi
03 Feb 2009, 00:17 

tolpol wrote:
tolpol wrote:
rusty wrote:
Ik weet dat er een duits boek bestaat over de Poliziotteschi. Het zou zeer goed zijn doch nooit vertaald.
Kent er iemand de titel en uitgever van het boek of nog beter een plaats waar men het zich kan aanschaffen.

Dat boek heet: Der Terror führt Regie - maar zou al tien jaar oud zijn waardoor het al lang out-of-print is. Heel af en toe nog te vinden via Ebay.de, waar er astronomische bedragen voor neergeteld worden.

Voor 5 euro kan je wel een pdf downloaden hier : http://www.shop.terrorverlag.de/

Boek zou ondertussen herdrukt en weer verkrijgbaar zijn.

Blijft wel een dure aankoop - te bestellen bij o.a. Amazon.de

Ik denk dat ik hem tzt toch wel wil hebben, maar ik denk dat de prijs nog wel iets zakt, dus ik wacht nog even.

Offline Profile  

15 Feb 2009, 02:40 

Camera Obscura wrote:
Colpo in canna (Loaded Gun) (Fernando Di Leo - 1975), 7/10

Parodia del genere. Fernando Di Leo wilde blijkbaar een komedie maken en het resultaat voelt meer aan een Italiaanse sexploitation-variant op The Sting, maar dan in de jaren '70 in Napels. Veel slapstick en Ursula Andress die veelvuldig uit de kleren gaat. Beetje onbeleefd van de betrokkenen om in de begeleidende documentaire te roepen dat ze een ramp was om te fotograferen. Ze was weliswaar al 39 en geen jonge blom meer, maar ik dacht dat Italianen mooie vrouwen altijd ontzagen als het om dit soort kritiek ging. Ik ben het niet met ze eens. Niemand schijnt de film leuk te vinden, maar Ursula Andress heeft echt charisma en komisch talent. Naar het einde wordt het wel steeds flauwer, maar ik heb me er eigenlijk best mee vermaakt.

Hmm - echte wegwerpcinema, heb me er bij aanvang wel enigszins mee geamuseerd, maar uiteindelijk toch met lange tanden uitgekeken. Een vrijgevig vijfje dankzij Ursula's plotse karate-move in de finale.

M'n zwak voor Andress stamt trouwens uit Dr. No - ik zie haar nog steeds als dé ultieme Bond-girl, daar was ze echt om op te eten. Haar achteraf zien loopt steeds op een teleurstelling uit, al heeft ze zeker presence.

5/10

Offline Profile  

15 May 2009, 10:57 

jim2873 wrote:
The Most Beautiful Wife (1970) ****1/2
(La Moglie più bella)

Is een Poliziotteschi zonder overdreven geweld en talloze auto-achtervolgingen nog wel een Poliziotteschi? Misschien niet maar er zijn toch nog genoeg overeenkomsten en liefhebbers van dit genre moeten deze film gewoon zien. Wat we namelijk wel te zien krijgen: Ornella Muti die hier als 14-jarige haar debuut maakt en minstens zoveel indruk maakt als Claudia Cardinale in haar jonge jaren. De charismatische Alessio Orano als mafia connectie en nog meer markante koppen. Een erg effectieve score van Ennio Morricone, eentje die je in je stoel nagelt. Strakke regie van Damiano Damiani (van o.a. How To Kill A Judge, A Bullet for The General). En natuurlijk dat typische Jaren 70 sfeertje wat moeilijk in woorden uit te drukken is. Het is eigenlijk een vrij realistisch relatiedrama maar wel eentje met een berg suspens en op een of andere manier toch ook een beetje een Poliziotteschi. Hoe dan ook een memorabele film.

Helemaal eens met Riny! Je hoort veel te weinig over deze film. Echt een vergeten film die zeker gezien mag worden!

La moglie più bella a.k.a. The Most Beautifull Wife - Damiano Damiani (1970)

Wow....wat een ijzersterke film! Een maffioso in Sicilië heeft zn zinnen gezet op een beeldschoon arm meisje. Ze voelt zich eerst gevleid maar al snel blijkt dat deze rat haar puur als bezit ziet en haar slecht behandeld. Het meisje heeft echter een sterke wil en weigert met hem te trouwen. De maffioso laat het er niet bij zitten, ontvoert en verkracht haar en wil alsnog met haar trouwen. Het weigeren van het meisje ziet hij als gezichtsverlies. Door de bruiloft kunnen haar ouders ook een beter leven krijgen. Het dorp staat grotendeels achter de maffia. Als snel keert iedereen tegen haar, zelfs haar ouders.

Sterke film dus over rechtvaardigheid en opkomen voor jezelf, ook al heb je iedereen tegen je. Er wordt zeer sterk geacteerd. Vooral de 14 jarige Francesca Romana Riville (later omgedoopt tot Ornella Muti) maakt zeer veel indruk. En wat een schoonheid..... Ze acteert en oogt zo volwassen dat je bijna vergeet dat ze 14 jaar is.

Sicilië wordt authentiek weergegeven, je waant je echt in dat gedeelte van Italië. Ik ben blij dat ik op de valreep deze NoShame release nog heb gekocht. Het is een vrij onbekende film met bv maar 102 votes op imdb. De muziek is uitmuntend en komt, hoe kan het ook anders, van maestro Ennio Morricone. Het hoofdthema had ik al op cd en vond het altijd al geweldig. Ik vroeg me af bij welke film die muziek hoorde, bij deze dus. De dvd kent weer een aantal aardige extra's zoals een bulk aan interviews. Er wordt oa ingegaan op het filmen in Sicilië. Zo werd de crew eens bedreigt door de locale maffia tijdens het draaien van een andere film, "the Day of the Owl". Deze film wil ik ook graag eens zien, van dezelfde regisseur en met Claudia Cardinale, Franco Nero en Lee J. Cobb. Een kijken of deze op dvd te krijg is. Leuke anekdotes dus tijdens de interviews. De dvd is OOP, kun je hem nog ergens kopen....zeker doen!

8,8

Offline Profile  

15 May 2009, 11:17 

Melzz wrote:
"the Day of the Owl". Deze film wil ik ook graag eens zien, van dezelfde regisseur en met Claudia Cardinale, Franco Nero en Lee J. Cobb. Een kijken of deze op dvd te krijg is.

Heb ik wel eens naar gezocht, volgens mij is er alleen een italiaanse dvd zonder subs.

Offline Profile  

23 May 2009, 18:06 

jim2873 wrote:
Melzz wrote:
"the Day of the Owl". Deze film wil ik ook graag eens zien, van dezelfde regisseur en met Claudia Cardinale, Franco Nero en Lee J. Cobb. Een kijken of deze op dvd te krijg is.

Heb ik wel eens naar gezocht, volgens mij is er alleen een italiaanse dvd zonder subs.

Er is ook een Duitse dvd, gedubd, OAR maar de kwaliteit is ondermaats. Misschien dat ik toch nog maar voor de Italiaanse dvd ga, want de film vond ik wel de moeite waard.

Offline Profile  

01 Sep 2009, 22:54 

Leuk nieuws! Eind dit jaar komt er een feature-length documentary over de Italiaanse politiefilm van Mike Malloy.

Op Twitch lees je er meer over en vergeet niet hun trailer in Italo-crime style te bekijken, zie http://twitchfilm.net/site/view/new-doc ... ime-films/

Offline Profile  

19 Sep 2009, 15:27 

Ik kwam vandaag deze set tegen, is toch echt wel een koopje. Ik heb echter Manhunt, The Boss and Milano Calibre 9 al van Raro. Die uitgaves lijken op elk front beter, zie de review van Milano Calibro 9:

http://10kbullets.com/reviews/m/milan-c ... hronicles/

Image

Tony Arzeta
Bandidos
Blind Rage
Godfather's Daughter
The Italian Mob Trilogy : Manhunt, The Boss and Milan Calibre 9
City Rats
Redneck
New Mafia Boss

Zo'n 18 dollar op Amazon...wel een aantrekkelijk prijs maar er zijn dus betere versie van deze films.

Offline Profile  

19 Sep 2009, 16:42 

Goeie tip, want toch een interessante box met een paar moeilijk verkrijgbare films. De beeldkwaliteit van de andere films zou ook nog te doen zijn, volgens gebruikerscommentaar op Amazon. Video Asia is wel een bootleg label.

Quote:
The films in the set are different than a previous reviewer listed (He had more Asian films). The films are:

Tony Arzeta-A film about a hitman getting revenger for the death of his family.
Bandidos- a western about the hunt for a killer and his band who never leave anyone alive
Blind Rage-about a bunch of blind men robbing a bank
Godfather's Daughter... -a film concerning some people fighting the triads
The Italian Mob Trilogy-Manhunt, The Boss and Milan Calibre 9
City Rats about kids in Mexico
Redneck- with Telly Savalas and Franco Nero as Jewel robbers who have a heist go wrong
New Mafia Boss- which is about guy from the country rising up through the Mafia ranks in Italy.

The reason I'm writing the review is to say that the picture and sound of the film is much better than the usual material that Videoasia puts out. Normally the prints they use come from well worn pan and scan video copies with lots of break ups. One need only look at there set of military movies called Merc to see what I mean (several of the movies have several minutes of picture break ups from their source tape). Here the prints seem to be from excellent or very good video sources, with most of the films presented in widescreen. I'm guessing they are sourced from DVDs since in the case of at least one of the Italian Mob Trilogy one can see some frames of a DVD menu before the film starts. Homestly with two exceptions this is the best looking collection they've turned out.

The two exceptions are New Mafia Boss which seems sourced from a complete pan and scan videotape copy. I mention this since I had just watched the film a couple of nights before I looked at this copy DVD in worn letterboxed copy titled Crime Boss in a set called Men of Action that was put out from BCI and which was missing about a minute at the start and end of the movie. Given my choice I'd take that copy over the one in this set since the letterboxed image is better composed (though to be perfectly honest this is a watchable copy its just not as good as the other 8 films in the set). The other film which has BIG problems is City Rats which comes from a very poor video master with a poor picture and garbled sound. I would say that there is something wrong with the disc except that I know Videoasia's product and this is probably the copy they used. This is possibly the worst print I've ever seen from the company and I find it odd that its mixed in with the best editions they've turned out.

I've seen most of the films in the set and for the most part they are all good, though I do have to say Blind Rage is good in a bad film sort of way and The Godfather's Daughter has good action but a lousy plot (They are the two weakest of the ten films). The best of the bunch is probably Bandidos which is a mean and nasty western. I won't go into how the films are individually beyond that since you can probably find more detail on the films elsewhere (Say Internet Movie Database). I will say that the collection is one of the better sets put out from Videoasia with more hits than misses, particularly for the price. Granted There are a few I won't watch again, but at the same time there are a few I will happily watch again.

Over all this is a recommended set especially if you like Euro-crime dramas

Offline Profile  

20 Sep 2009, 14:08 

Goeie tip inderdaad. Op de marketplace van Amazon.co.uk is ie nieuw voor 11,50 incl. te koop. Jammer dat alleen de Engelse dubs er opstaan, maar voor iets meer dan 1 euro per film kan ik het niet laten liggen.

Offline Profile  

20 Sep 2009, 19:04 

de box is al tijdje onderweg, besteld bij dvdpacific (voor nog minder dan bij amazon) alsook een sartana box van hetzelfde label

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 296 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Next