Logo

It is currently 22 Nov 2017, 18:37

Post new topic Reply to topic  [ 296 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Next
Author Message
  Poliziotteschi - de Italiaanse politiefilm
15 Jan 2006, 18:09 

Naast spaghetti westerns en de giallo hebben de Italianen in de jaren 70 nog een derde genre geproduceerd wat ik echt geweldig vind: de politiefilm. Het zijn films ala French Connection en Dirty Harry maar dan met een spaghetti sausje. Dat betekent veel overdreven geweld, talloze autoachtervolgingen, slechte schurken, heldhaftige no-nonsense rechercheurs, mooie dames en geweldige soundtracks (oa van Morricone). Toptitels zijn oa: Almost Human, Violent Naples, Rome Armed To The Teeth, The Cynic, The Rat & The Fist (allen van Umberto Lenzi), Milano Calibro 9, La Mala Ordina (beide van Fernando di Leo), Violent Professionals (Sergio Martino).
Zijn er nog meer liefhebbers hier?

Offline Profile  

15 Jan 2006, 18:21 

Almost Human is fantastisch. Vanaf de eerste minuut volop genieten, bij de auto-achtervolging knalt de energie van het scherm met het erg dramatische deuntje van Morricone. Tomas Millian is ook memorabel als gemeen psychopaatje.

Heb wel nog niet zoveel gezien in het genre. Sollima's Revolver vond ik ook erg goed met een sterke Oliver Reed. Syndicate Sadists van Lenzi deed me niet zoveel, zat tegen 't einde aan vaak op de klok te kijken. Ook Contraband van Fulci vond ik niet zo geweldig, moet ik wel 'ns opnieuw bekijken want is al een hele poos geleden. Emergency Squad heb ik hier ook nog liggen maar vooralsnog onbekeken.

Naar Violent Naples en Milano Calibro 9 ben ik erg benieuwd, heb ik al veel goeds over gehoord. Zijn alleen uit op dure Italiaanse dvds, dus ik wacht nog even tot ik ze ergens in promo zie of tot ze in regio 1 verschijnen. Blue Underground brengt binnenkort The Big Racket uit, zou ook goed zijn naar 't schijnt.

Offline Profile  

15 Jan 2006, 18:46 

tolpol wrote:
Heb wel nog niet zoveel gezien in het genre. Sollima's Revolver vond ik ook erg goed met een sterke Oliver Reed.

Heb er ook nog niet zoveel gezien maar Revolver beviel me ook erg goed met inderdaad een prachtige rol van Oliver Reed.

Quote:
Ook Contraband van Fulci vond ik niet zo geweldig, moet ik wel 'ns opnieuw bekijken want is al een hele poos geleden.

Die vond ik ook niet echt bijzonder. Aardig voor een keertje.

Almost Human moet ik binnenkort maar eens bestellen.

Offline Profile  

nee
15 Jan 2006, 18:49 

Milano calibro 9 en Napoli violenta ( Violent Naples ) zijn meteen de beste uit het genre volop genieten zeker Milano calibro vanaf de credits word je meegezogen met die zeer donkere soundtrack een topper die zijn weerga niet kent zeg ik zo.
Almost human is inderdaad ook erg goed met een schiterende sountrack van Morricone,ik heb hem op de double disc van Alan young samen met Sergio Martino,s Milano trema ( Violent proffesionals ) ook erg goed.
Verder is Fernando di Leo,s La mala ordina ( Manhunt ) een echte aanrader met enige humor er in,verder gebruikt di Leo deels de cast van Milano calibro 9 voor deze film.
Umberto Lenzi is ook goed met The cynic the rat and the fist,La Banda del gobbo en Rome a mano armata deze heb ik uit Italie op DVD maar geen van de 3 hebben engels geluid of ondertitels maar zijn wel erg vermakelijk.

Offline Profile  

15 Jan 2006, 22:49 

Almost Human en Revolver zijn onderweg maar nog niets gezien. Bedankt voor de vele tips!

Offline Profile  

Re: nee
16 Jan 2006, 00:32 

euro cult fan wrote:
Umberto Lenzi is ook goed met The cynic the rat and the fist,La Banda del gobbo en Rome a mano armata deze heb ik uit Italie op DVD maar geen van de 3 hebben engels geluid of ondertitels maar zijn wel erg vermakelijk.

Van The Cynic, The Rat & The Fist en Rome Armed To The Teeth zijn ook DVD's met Engelse dubs verkrijgbaar oa bij http://www.xploitedcinema.com/

Offline Profile  

16 Jan 2006, 11:46 

tolpol wrote:
Naar Violent Naples en Milano Calibro 9 ben ik erg benieuwd, heb ik al veel goeds over gehoord. Zijn alleen uit op dure Italiaanse dvds, dus ik wacht nog even tot ik ze ergens in promo zie of tot ze in regio 1 verschijnen. Blue Underground brengt binnenkort The Big Racket uit, zou ook goed zijn naar 't schijnt.

Violent Naples is toch uit regio 1?

Ik heb net Almost Human besteld bij dvdpacific, ben best wel nieuwsgierig naar

Offline Profile  

16 Jan 2006, 12:37 

matt wrote:

Ja - je hebt gelijk. Die Alpha Digitals vind ik wel te duur voor wat eigenlijk illegale versies zijn. Wacht nog wel even tot iemand anders er mee uitpakt - meestal is de kwaliteit dan ook weer beter.

Offline Profile  

16 Jan 2006, 12:53 

tolpol wrote:
matt wrote:

Ja - je hebt gelijk. Die Alpha Digitals vind ik wel te duur voor wat eigenlijk illegale versies zijn. Wacht nog wel even tot iemand anders er mee uitpakt - meestal is de kwaliteit dan ook weer beter.

illegale versie? ben je daar zeker van

hmmm toch maar niet bestellen dan

Offline Profile  

16 Jan 2006, 13:16 

matt wrote:
illegale versie? ben je daar zeker van

hmmm toch maar niet bestellen dan

Alfa Digital brengt altijd spullen op de markt waar ze eigenlijk de rechten niet voor in bezit hebben. Gebruiken bijv. de Italiaanse transfer en zetten er de Engelse audio van de VHS op, zulke dingen. Sublabel van Luminous. Zo kan je wel aan films geraken die anders misschien nooit verschijnen omdat de rechten ergens in de koelkast liggen, maar 't zijn natuurlijk geen legale uitgaves. Vind dan 20 dollar toch veel geld.

Offline Profile  

20 Jan 2006, 09:31 

Blue Underground heeft er ook een paar in de planning:

Enzo G. Castellari Collection:
- THE BIG RACKET (1976)
Stars: Fabio Testi & Vincent Gardenia
- THE HEROIN BUSTERS (1977)
Stars: Fabio Testi & David Hemmings
- STREET LAW (1974)
Stars: Franco Nero & Giancarlo Prete

HOW TO KILL A JUDGE (1974)
Director: Damiano Damiani
Stars: Franco Nero

Offline Profile  

20 Jan 2006, 20:35 

Van NoShame komt:

Double Game (1976) op 28 Maart.

Datum nog onbekend:

Convoy Busters (1978)
Colt 38 Special Squad (1976)

Offline Profile  

20 Jan 2006, 21:19 

jim2873 wrote:
Blue Underground heeft er ook een paar in de planning:

Ik lees net op het forum van DVDManiacs dat de Castellari titels op 25 April zullen verschijnen :D.

Offline Profile  

22 Jan 2006, 01:28 

Almost Human en Revolver gezien en ze zijn me heel goed bevallen.

Offline Profile  

22 Jan 2006, 13:54 

iemand al besteld bij raro video zelf?

voor 2 films kom ik op ongeveer 32 euro, verzending inbegrepen. valt al bij al mee

zou la mala ordina en milano calibro 9 bestellen

Offline Profile  

09 Feb 2006, 13:08 

gisteren Almost Human gezien. leuke film op een aardige dvd, wel jammer van de subs die half uit beeld staan

Offline Profile  

09 Feb 2006, 16:11 

matt wrote:
gisteren Almost Human gezien. leuke film op een aardige dvd, wel jammer van de subs die half uit beeld staan

Vreemd - op de noshame R1-uitgave ? Bij mij geen enkel probleem, wat bedoel je er eigenlijk mee ?

Offline Profile  

09 Feb 2006, 17:51 

yep no shame

bedoel dat de onderkant van de subs te laag komt zodat je maar halve letters ziet. (te laag in beeld geplaatst)

zal toch deze avond eens checken of er niet iets scheelt aan mijn tv / dvd speler lol
had dit namelijk gisteren ook voor het eerst met een andere dvd namelijk gangster No 1 (is wellicht erg groot toeval)

denk dat het wel degelijk aan het schijfje ligt, wanneer ik naar 4:3 ging, of zoomde bleef het probleem zich voordoen

Offline Profile  

14 Feb 2006, 15:21 

iemand idee of er een release van Revolver op komst is met Italiaanse track?

trekt die blue underground versie anders op iets? nog niet gekocht door die engelse dub

Offline Profile  

14 Feb 2006, 15:43 

Revolver doet het prima met de Engelse dub, stoorde me nooit. Zowiezo hebben die Europese co-produkties vaak geen "originele" dub. De Italiaanse track van Revolver zal evenzeer een dub zijn - Oliver Reed stond niet in 't Italiaans te akteren, hè.

Offline Profile  

14 Feb 2006, 16:38 

tolpol wrote:
Revolver doet het prima met de Engelse dub, stoorde me nooit. Zowiezo hebben die Europese co-produkties vaak geen "originele" dub. De Italiaanse track van Revolver zal evenzeer een dub zijn - Oliver Reed stond niet in 't Italiaans te akteren, hè.

i know maar toch, heb graag de keuze lol

ben er vb ook nog steeds niet uit of ik vb for a fisfull of dollars (a-film release) interessanter vind in engels of italiaans

Offline Profile  

18 Feb 2006, 21:19 

Zonet Emergency Squad gezien - was wel vermakelijk, maar geen echte hoogvlieger. Italië ligt er weer mooi bij, de auto's zijn prachtig olijfgroen en Tomas Milian loopt zelfbewust op een sigaar te kauwen maar de camera staat soms nogal onhandig geplaatst en echt boeiend werd 't nooit.

Offline Profile  

11 Mar 2006, 03:32 

Almost Human ****

Naar aanleiding van dit topic besteld en net gekeken. Geslaagde kennismaking met dit voor mij onbekende genre. Bevat nogal wat gedenkwaardige scenes.

Offline Profile  

11 Mar 2006, 03:46 

lodi wrote:
Almost Human ****

Naar aanleiding van dit topic besteld en net gekeken. Geslaagde kennismaking met dit voor mij onbekende genre. Bevat nogal wat gedenkwaardige scenes.

nu weet ik waar ik hem van ken, the manchurian candidate....

henry silva:

Image

Offline Profile  

12 Mar 2006, 18:42 

Image

Niet uit de Jaren 70 maar een iets recentere Italiaanse politiefilm van Michele Soavi.

28 maart een 2-disc van No Shame:
http://www.noshamefilms.com/catalogue/d ... sp?pdno=35

Though mostly shot in broad daylight and clearly constrained by a TV budget, Uno Bianca impressively overcomes its limitations thanks to an intense, committed performance by Rossi Stuart (one of Europe's finest younger actors and son of Giacomo Rossi Stuart, star of Kill, Baby, Kill!) and Soavi's astonishing visual panache. The opening ten minutes alone is a marvel of visual storytelling, constrasting the glaring white of the sun overhead seen through Velrio's upheld thumb with the bleached-out color schemes of the simultaneous robbery. Soavi keeps the camera fluid throughout most of the film (an impressive feat for a three-hours-plus miniseries!) while keeping a tight control on the narrative, which wasn't always his strongest suit in the past. He also closes the second half with a wry little camera shot that should provoke a smile from Dellamorte Dellamore fans.

Volledige Review:
http://www.mondo-digital.com/bianca.html

Lijkt me wel wat...

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 296 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Next