Logo

It is currently 18 Oct 2017, 00:19

Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
  Re: Mondo Macabro in Indonesië
03 Sep 2011, 13:57 

Virgins from Hell (1987)

Waanzinnige Indonesische exploitationfilm die volledig de tekst op de hoes waarmaakt namelijk non stop action and violence. Te idioot voor woorden, chicks in kekke pakjes zitten in een bikergang en willen wraak nemen op een drugslord die in een soort van burcht woont omgeven door grotten en uitkijktorens. Hij fabriceert een drugs die vrouwen tot geile stoeipoezen transformeert en mijmert dat elke man ter wereld deze drugs graag in huis wil hebben. Hij draagt graag kleding dat doet lijken op een Spaanse Matador...

Veel schietwerk met machinegeweren waarbij twee partijen slechts een paar meter van elkaar afstaan. Dit is puur tekenfilmwerk maar dan in real time. Er komen ook een paar martelingen voorbij zoals het levend roosteren van een chick op een spit. Bloot blijft beperkt tot een stuk dijbeen. Je kan wel beschrijven wat er zoal gebeurt maar je moet het gewoon gaan zien. Topdvd van Mondo Macabro!!

8,2

Offline Profile  

26 Jun 2013, 15:54 

Mystics in Bali (1981)

Deze film wordt wel "the holy grail of Asian cult cinema" genoemd. Ik heb vele reviews gelezen en de meeste zijn behoorlijk positief. Maar je komt ook erg negatieve reacties tegen. Ik hang er een beetje tussenin met mn beleving.

De film is erg traag en bij vlagen zelfs saai....ik viel tegen het einde zelfs in slaap. Het acteerwerk bijna niet aanwezig en de heks uit de film verziet de geluidsband van een hysterisch gelach waar je horendol van wordt. Maar daar tegenover staan toch zeker enkele uitzinnige scenes waarbij het vliegende hoofd het meest bekende voorbeeld is. De special effects zijn van een zeer knullig niveau....maar juist daarom eigenlijk wel weer leuk.

Toch heb ik gefascineerd zitten kijken en vond ik het geheel de moeite waard. Erg onevenwichtig en ik had, gezien de reputatie van de film, meer uitzinnigheid verwacht. De beelden van Bali vond ik echter weer een pluspunt. Prijkt niet boven aan mn lijst van favoriete Mondo Macabro's maar hij misstaat zeker niet tussen de rest van mn collectie.

6,5

Offline Profile  

26 Jun 2013, 15:55 

Lady Terminator - H. Tjut Djalil. – 1988

Ik ben rijkelijk laat met deze “ontdekking” van Mondo Macabro aangezien de dvd al in 2004 is uitgebracht. Maar wat een feest, deze film! Deze in Indonesië geproduceerde film wil duidelijk aanhaken op de toentertijd populaire Terminator. Echter komt er in de film geen cyborg voor maar een soort gereïncarneerde heks…of zoiets. Toch beweegt deze op wraak beluste bodysnatchin’ heks als een soort robot met droogkomisch effect.

Wat houd ik toch van dit soort films. Alles wordt uit de kast getrokken om de kijker actie, seks en spektakel te geven. De dialogen zijn zo houterig waarbij elke poging tot een grap, keihard doodslaat….wat ik dan weer grappig vindt. De acteurs lijken zo van straat te zijn geplukt, dat kan niet anders. Er komen figuren in voor, zoals een karakter “Snake” genaamd, die er zo bizar (of ronduit lelijk) uitziet waarvan je je afvraagt of de casting director niet stomdronken was bij het uitzoeken van dit soort figuren. En juist dit soort karakters zijn erg welkom in een film als deze. Die gast Snake zag er al hopeloos gedateerd uit toen deze film werd gemaakt (dat kapsel!!).

Ik kijk echt liever dit dan de originele Terminator. Ook deze film kent behoorlijk wat geweld incl bizarre lasereffecten. Tja, eigenlijk moet je niet lullen over dit soort films maar gewoon kijken.

8,5

Image
Snake!!

Image
En nog een keer Snake (voor wie hem niet herkent, tis de middelste dude)

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page Previous  1, 2