Logo

It is currently 22 Nov 2017, 18:40

Post new topic Reply to topic  [ 253 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next
Author Message

12 May 2011, 18:35 

Jezus Christusss..... Hier een vergelijking tussen de BU van Arrow en BU van Bird With the Crystal Plumage:

http://www.dvdbeaver.com/film2/DVDRevie ... lu-ray.htm

Arrow heeft de boel nu echt verziekt: gecropped en fletse kleuren. Ik had nog een klein beetje hoop, nu de BU oop is, dat die van Arrow wellicht de moeite waard zou zijn. Een dikke vette nee dus. Wat een drama. Die screencaps van Arrow zien er echt niet uit!

Offline Profile  

16 May 2011, 18:55 

Melvin, je kunt de Blue Underground Blu Ray van Bird with the Crystal Plumage nog krijgen bij DiabolikDVD.com voor 20 USD. Ze hebben er nog een hoop, maar ik zou maar snel bestellen.

http://www.diabolikdvd.com/category/Horror-%5Bsl%5D-Thriller/Bird-with-the-Crystal-Plumage--%28Argento%29-%28Blu~Ray-Region-Free%29.html

Offline Profile  

16 May 2011, 22:56 

Bedankt! Meteen maar gedaan voordat ik straks spijt krijg als hij echt niet meer te koop is.

Offline Profile  

18 May 2011, 17:49 

Een drietal reviews van Cat O' Nine Tails van Blue Underground:

http://www.mondo-digital.com/cato.html

http://10kbullets.com/reviews/c/cat-o-n ... nd-bluray/

http://www.rockshockpop.com/forums/cont ... Nine-Tails

Gekeken films

Offline Profile  

12 Jun 2011, 20:24 

Bizar. Ik had Deep Red al twee keer eerder gezien en het was in mijn hoofd een meesterwerk(je). Nu dan de Blu-Ray gezien en hij was zeker goed maar ook wat langdradig op momenten. Ik vond het nu gewoon goed....maar niet (meer) de topper die in mijn herinnering zat. Wat wel voor kippenvel zorgde....de geweldige muziek van Goblin die keihard en loepzuiver door mn speakers komt knallen tijdens de moordscenes.

Offline Profile  

12 Jun 2011, 23:02 

Vind de internationale cut beter dan de Italiaanse - loopt een stuk strakker. En ja - die soundtrack van Goblin - kan weinig tegenop.

Offline Profile  

13 Jun 2011, 12:08 

Ik heb eigenlijk alleen nog maar de Italiaanse cut gezien. Zal zeker de Engelse eens zien dan. Vooral scenes gesneden toch of zijn er nog scenes bijgekomen?

Offline Profile  

13 Jun 2011, 12:21 

Ik had met Deep Red min of meer hetzelfde: de eerste keer vond ik hem waanzinnig, de tweede keer een stuk minder, maar de derde keer weer waanzinnig. Zit overigens nog steeds te wachten op mijn blu-ray dankzij die klote post hier... als ik iets bij Amazon bestel is het ofwel binnen een week binnen of het duurt letterlijk een maand... Cat O'Nine Tails is twee weken later verzonden dan Deep Red en die heb ik afgelopen vrijdag al gezien, terwijl van Deep Red nog altijd geen spoor is. Hetzelfde met Lickerish Quartet, waarschijnlijk kan ik 'The Image' eerder zien, terwijl die veel later verzonden is. Ach ja...

Gekeken films

Offline Profile  

13 Jun 2011, 14:55 

Melzz wrote:
Ik heb eigenlijk alleen nog maar de Italiaanse cut gezien. Zal zeker de Engelse eens zien dan. Vooral scenes gesneden toch of zijn er nog scenes bijgekomen?

Hij is korter - er zijn een paar scenes uitgehaald o.a. de beginscene waarin Hemmings staat te repeteren met z'n band, de ondergelopen kamer die hij ontdekt in het leegstaande huis, een paar dialoogscenes met Nicolodi, enzovoort.

Offline Profile  

23 Jun 2011, 13:03 

Een vergelijking van de nieuwe Arrow-release van Tenebrae met de eerdere Blu van Wild Side, toont aan dat er echt wel wat misloopt met het merendeel van de eurocult-transfers die bij de Italiaanse rechtenhouders gehaald worden door Arrow en Blue Underground :

http://kentaifilms.blogspot.com/2011/06 ... ebrae.html

Offline Profile  

23 Jun 2011, 16:15 

tolpol wrote:
Een vergelijking van de nieuwe Arrow-release van Tenebrae met de eerdere Blu van Wild Side, toont aan dat er echt wel wat misloopt met het merendeel van de eurocult-transfers die bij de Italiaanse rechtenhouders gehaald worden door Arrow en Blue Underground :

Mwah, 'toont aan' vind ik wel erg definitief gesteld - er wordt vooral veel gespeculeerd. Ik vind het hele 'fake harsh grain' argument niet bepaald overtuigend eerlijk gezegd. Ja, op screenshots kan het er vaak vreemd uitzien, maar in beweging is daar niets van te merken. Met 'Cat O'Nine Tails' zou exact hetzelfde mis zijn, maar dat vond ik vooral een waanzinnige en bovendien natuurlijke transfer. Het scheelt hierbij ook enorm wat voor blu-ray speler je hebt. Zo zag ik het veel gewraakte 'Stendhal Syndrome' eerst op mijn oude Momitsu speler en toen zag ik exact hetzelfde beeld als je op alle screenshots ziet en dat ziet er inderdaad wat vreemd uit. Maar toen ik hem op mijn Oppo keek, zag ik enkel een compleet natuurlijk beeld, zonder die overdadige grain. Punt is dat de Oppo heel goed in staat is om de grain ook daadwerkelijk in het beeld te verwerken, zodat je alle voordelen hebt van grain, zonder dat je het overdadig 'ziet' (zoals op screenshots). Hetzelfde gebeurt met alle films die zogenaamd 'fake grain' hebben: ik zie helemaal niets digitaals, maar enkel een organisch beeld. En het lijkt me dat als ze eerst alle echte grain er uit halen en een laag digitale grain er op plakken, dat ik dan enkel een beeld met digitale korreltjes er op moet zien in plaats van het organische beeld wat ik iedere keer zie. Dus ik snap niet goed waar alle ophef om draait.

Gekeken films

Offline Profile  

23 Jun 2011, 18:30 

Een screenshot zou uiteindelijk een frame van een film moeten voorstellen, dus vind zelf dat je er wel wat van kan afleiden, en die rare korrel van veel eurocult-releases heb ik nog nooit gezien op foto of frame. De screenshots van de Franse Tenebrae vind ik er daarentegen wel uitzien als een natuurlijke 35mm foto. Ik bedoel - wat vind jij er als een natuurlijk gefotografeerd plaatje uitzien - dit of dit ?

Of het er goed uitziet wil ik daar laten, want ben eigenlijk vrij tevreden over de meeste blu's die er 'last' van hebben, maar of het de natuurlijke look van de film benadert lijkt me bijzonder twijfelachtig. Heb alleszins nog nooit een projectie gezien van 35mm elementen die er zo uitzagen - de korrel is gewoon te 'scherp' vind ik. Omdat de korrelbeweging er wel natuurlijk uitziet, lijkt die hypothese dat er wat fout loopt met het focus bij de scanning van de filmelementen voor mij de meest plausibele.

Je kan tevreden zijn over je Oppo - dat die er wel een goed plaatje van zou maken en andere spelers niet, zo hoort het toch niet.

Offline Profile  

23 Jun 2011, 20:54 

maikel_1981 wrote:
tolpol wrote:

Mwah, 'toont aan' vind ik wel erg definitief gesteld - er wordt vooral veel gespeculeerd. Ik vind het hele 'fake harsh grain' argument niet bepaald overtuigend eerlijk gezegd. Ja, op screenshots kan het er vaak vreemd uitzien, maar in beweging is daar niets van te merken. Met 'Cat O'Nine Tails' zou exact hetzelfde mis zijn, maar dat vond ik vooral een waanzinnige en bovendien natuurlijke transfer. Het scheelt hierbij ook enorm wat voor blu-ray speler je hebt. Zo zag ik het veel gewraakte 'Stendhal Syndrome' eerst op mijn oude Momitsu speler en toen zag ik exact hetzelfde beeld als je op alle screenshots ziet en dat ziet er inderdaad wat vreemd uit. Maar toen ik hem op mijn Oppo keek, zag ik enkel een compleet natuurlijk beeld, zonder die overdadige grain. Punt is dat de Oppo heel goed in staat is om de grain ook daadwerkelijk in het beeld te verwerken, zodat je alle voordelen hebt van grain, zonder dat je het overdadig 'ziet' (zoals op screenshots). Hetzelfde gebeurt met alle films die zogenaamd 'fake grain' hebben: ik zie helemaal niets digitaals, maar enkel een organisch beeld. En het lijkt me dat als ze eerst alle echte grain er uit halen en een laag digitale grain er op plakken, dat ik dan enkel een beeld met digitale korreltjes er op moet zien in plaats van het organische beeld wat ik iedere keer zie. Dus ik snap niet goed waar alle ophef om draait.

Speculaties of niet, maar het is een discussie die al een tijd speelt en - net als in Kentai's blogpost - worden er toch vrij overtuigende argumenten aangevoerd.

Ik wil niet toornen aan jouw kijkervaring. Als je er geen last van hebt of helemaal niets ziet, dan houdt het op. Alleen begrijp ik niet hoe bijvoorbeeld de Oppo dingen kan verwerken (of wegwerken) die er niet zijn. Het lijkt me juist dat een goede speler als de Oppo het euvel - indien aanwezig - juist beter zichtbaar zou moet maken. Digital grain is digital grain en dat zou ook in beweging toch duidelijk te zien moeten zijn.

Ik zat laatst de Django blu-ray nog 's te bekijken op een groot projectiescherm en daar viel het me ineens wel op. De grainstructuur oogde in mijn ogen juist zeer onnatuurlijk en een zekere mate van 'digital smear' was toch echt wel zichtbaar. Laat ik er bij gebrek aan betere verklaringen gemakshalve even vanuit gaan dat DVNR het euvel is. In elk geval 'klopt' er iets niet.

Maar vreselijk storend kan ik het niet noemen en hoe benaderbaar in betrekking tot het hele 35mm-verhaal vind ik - ook voor mensen die betreffende film niet op 35mm hebben gezien - helemaal niet zo'n academische discussie. Het is best mogelijk om daar zinnige 'speculaties' op los te laten, of in elk geval je vraagtekens bij te hebben.

En de twee Tenebrae screenshots die tolpol in de laatste post aanhaalt, spreken toch boekdelen? Zichtbaar verschil.

Offline Profile  

23 Jun 2011, 23:02 

Camera Obscura wrote:
Digital grain is digital grain en dat zou ook in beweging toch duidelijk te zien moeten zijn.

Maar het is juist niet zichtbaar, vandaar dat ik het hele begrip 'digital grain' ter sprake stel. In beweging ziet het er net zo natuurlijk uit als een Criterion blu-ray.

Die Gary Tooze van DVDBeaver is sinds een paar maanden overgestapt naar een andere manier om zijn screenshots te maken. Ik vind het nogal vervelend, omdat het de grain min of meer in het beeld verwerkt wordt, zodat je aan de hand van zijn foto's nog maar moeilijk kan zien of de grainstructuur echt bewaard gebleven is of niet. Maar de foto's komen uiteindelijk wel behoorlijk overeen met het beeld wat ik zie op mijn Oppo. Dus vergelijk de volgende foto's van de Blue Underground 'Deep Red', de bovenste is van blu-ray.com en de onderste van Beaver:

Image

Image

Op de bovenste zie je duidelijk die scherpe korrel waar iedereen zo over valt, terwijl daar op de onderste nauwelijks sprake van is. De bovenste geeft zeg maar de rauwe data zoals die op de schijf staat en de onderste zoals dat op een hoogwaardige blu-ray speler wordt weergegeven. En dat laatste lijkt me toch waar het uiteindelijk om draait. En als het echt een laag nepgrain is wat over het beeld heen gelegd is, dan kan dat toch nooit zo netjes in het beeld opgenomen worden? Dan moet dat toch altijd zichtbaar blijven als een laag digitale korreltjes? Zoals je op die Beaver shots kunt zien is dat simpelweg niet het geval, iets wat me meer boekdelen lijkt te spreken dan dat Tenebre shot.

En misschien is Oppo nu een van de weinige spelers die in staat zijn om zoiets te doen, maar de ontwikkeling van blu-ray spelers staat natuurlijk nog in de kinderschoenen en het lijkt me enigszins te verwachten dat over een paar jaar de norm van andere spelers een heel eind richting de huidige Oppo norm gekropen is.

Quote:
En de twee Tenebrae screenshots die tolpol in de laatste post aanhaalt, spreken toch boekdelen? Zichtbaar verschil.

Er is een zichtbaar verschil, maar de vraag is enkel wat dat verschil zegt, in ieder geval duidelijk geen boekdelen. Op de Franse Tenebre is namelijk duidelijk DNR toegepast in behoorlijke mate, getuige een shot als dit:

Image

Handen verdwijnen niet zomaar lijkt me. Nu is dit nog aan de acceptabele kant van DNR (het is in beweging nauwelijks zichtbaar en volgens mij een redelijk geïsoleerd incident), maar het blijft DNR en verklaart direct het verschil wat jij om een of andere reden boekdelen vindt spreken. Want dat Franse Tenebre shot wat je aanhaalt kent gewoon erg weinig grain en dat komt echt niet alleen door de felle verlichting hoor.

Vooralsnog heb ik heel weinig echte argumenten gezien van die hele Whimsy/Kentai kliek. En er komt een punt waarop gepassioneerd strijden overloopt in hysterisch schreeuwen. "And that lightbulb... for the love of God, just look at the lightbulb!"

Gekeken films

Offline Profile  

24 Jun 2011, 10:21 

Vind het maar een rare logica, dat je die transfers wel goed vind omdat één type Blu-ray speler in staat is ze zo te filteren dat ze er beter uitzien op het scherm.

Offline Profile  

24 Jun 2011, 16:15 

tolpol wrote:
Vind het maar een rare logica, dat je die transfers wel goed vind omdat één type Blu-ray speler in staat is ze zo te filteren dat ze er beter uitzien op het scherm.

Volgens mij verdraai je de zaken nu vrolijk, want ik heb nooit gezegd dat alleen de Oppo daar toe in staat is, enkel dat deze dat in ieder geval doet. Ik heb City of the Living Dead ook op mijn Momitsu gezien en dat zag er toen ook prima uit: heel erg grainy, misschien iets te veel grain zelfs, maar absoluut niet digitaal. Dus daar gaat je logica.

Maar die logica werd ook al teniet gedaan door de shots van DVDBeaver, tenzij je vindt dat die ook een te scherpe, digitale korrel hebben. Als dat niet het geval is, lijkt me de hele discussie verder overbodig.

Gekeken films

Offline Profile  

24 Jun 2011, 20:09 

Mij lijkt de hele discussie verder ook overbodig.

Offline Profile  

Re: Dario Argento
06 Jul 2011, 21:49 

Shameless doet naast Kock ook een duit in het Blu-Ray zakje...

Four Flies on Grey Velvet will be released on Blu-ray and DVD by Shameless Screen Entertainment on 5 December 2011.

Offline Profile  

30 Jul 2011, 09:07 

Op de frontpage van de Dracula3D site is nu een filmpje te zien van een tiental minuten vol on-set beelden. Interessant, en zoals het er nu uitziet - wie weet. Alleszins krijgen we de belofte van een 3D naakte Asia in bad.

http://dracula3d.it/

Offline Profile  

22 Aug 2011, 23:17 

Gisteren en vandaag beide cuts van Deep Red gezien (Arrow) en de beeldkwaliteit was vaak inderdaad bijna om van te huilen. Het ontnam mij in ieder geval een groot deel van het kijk plezier. De geluidskwaliteit was ook al niet om over naar huis te schrijven.

Is er trouwens al meer nieuws over die Camera Obscura versie van Inferno?

Offline Profile  

23 Aug 2011, 01:19 

Heb het idee dat Inferno toch een visje te groot voor ze bleek (of de haaien in het Italiaans rechthebbenden en distributiecircuitje waren te sluw of te hebberig). Hij komt er wel, claimen ze, maar nu in samenwerking met Koch Media:

Op lovelockandload was dit hun reactie:

Quote:
Unfortunately, a rather surprising situation came up which we've been chewing on for some time now, and that is no fun at all after having worked on INFERNO for one and a half years now. It finally caps off the incredible streak of bad luck we had with this project: We have to tell you that due to a bad licensing issue we cannot release this title under our own flag. BUT IT WILL BE RELEASED NEVERTHELESS. In the end, it only means that the discs will have to be released by Koch Media... The content of the discs, however, will be 100% identical to what we would have put out. Our entire work, except for the artwork, will be ported over. It just won't be an official Camera Obscura release anymore. Since it was a colaboration with Koch Media from the beginning, nothing really changes for you, except that the discs will be distributed by Koch Media -- and they do the job at least as good as we do. And since Koch is planning on releasing FOUR FLIES ON GREY VELVET as well in the near future, these two titles will match up neatly on your shelf... But that also means this: the decisions on how or when INFERNO will be released, are completely in the hands of Koch Media. So please understand that we cannot answer your questions about INFERNO anymore, and Koch could absolutely deviate from our original plans.

We are very sad and disappointed that we have to tell you this, but there is nothing we or you can do. We hope you understand, and we know that we've strained your patience quite a lot over the last few months. Please believe us when we say that this "never-ending story" gave and gives us more headaches than anybody else.

So this is the run-down:

INFERNO will definitely be released (so this should put an end to all speculations), the work is going on, and new information about the product and its release date will be made available to you as soon as everything is finished -- by Koch Media.

And we will now tend to all the other Italian films in our queue...

Offline Profile  

23 Aug 2011, 23:28 

Da`s geen goed nieuws.Ben benieuwd wanneer ie dan gaat uitkomen, of dat van uitstel slechts afstel komt...

Offline Profile  

26 Aug 2011, 13:54 

TheGodfather wrote:
Gisteren en vandaag beide cuts van Deep Red gezien (Arrow) en de beeldkwaliteit was vaak inderdaad bijna om van te huilen. Het ontnam mij in ieder geval een groot deel van het kijk plezier. De geluidskwaliteit was ook al niet om over naar huis te schrijven.

Is er trouwens al meer nieuws over die Camera Obscura versie van Inferno?

Waarom koop je dan niet gewoon de Blue Undergrounds van Deep Red en Inferno? Het is nu toch wel algemeen bekend dat die beter zijn dan die van Arrow.

Offline Profile  

28 Aug 2011, 00:25 

Giallo (2009), 7/10

Turijn wordt geterroriseerd door een sadistische seriemoordenaar die 'vermomd' als taxichauffeur het ene na het andere slachtoffer maakt (blij dat Argento de beeldvorming van taxichauffeurs als psychopatische contactgestoorde sadisten hoog houdt). Als Emmanuelle Seigner vermoedt dat haar zus ten prooi is gevallen aan roept ze de hulp van de cynische rechercheur Adrien Brody in.

Mysterie of ingewikkelde vergezochte plotwendingen hoef je hier niet te zoeken. Verhaaltechnisch is het allemaal vrij conventioneel en straight forward voor Argento-begrippen. Maar door de barokke locaties en het dik aangezette set design van David Bassan heeft Giallo een look gekregen die het toch de moeite waard maakt (en het gebek daaraan het vergelijkbare The Card Player zo waardeloos maakte). Weet er even niet veel zinnigs over te zeggen. Vond hem soort van geslaagd, al waren mijn verwachtingen echt nul. Valt zeker nog genoeg te gniffelen overigens. Adrien Brody als de half verminkte psycho is bij vlagen lachwekkend en cultiveert hier echt absurd brommende gebrabbel (lijkt bijna alsof Argento Fulci's New York Ripper van de troon wil stoten in het departement absurde stemmetje), maar de dingen die hij uithaalt met zijn slachtoffers zijn dat gelukkig een stuk minder.

Offline Profile  

19 Feb 2012, 13:52 

Ik zag gisteren de Blue Underground BD van Cat 'o Nine Tails en dat is toch wel de mooiste print die ik zag van BU op HD-gebied. Echt prachtige kwaliteit, de film werd er echt een stuk beter door. De film is wat tam maar ik vind het nog steeds een leuke giallo. Maar met name de beeldkwaliteit vond ik zeer indrukwekkend.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 253 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next