Logo

It is currently 21 Oct 2017, 23:20

Post new topic Reply to topic  [ 253 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next
Author Message

03 Mar 2011, 18:11 

Eindelijk, een Inferno blu-ray met grain! Ik begon al bijna aan mezelf te twijfelen omdat zo ongeveer de wereld die Arrow de hemel in prijst, maar de BU laat dan eindelijk een Inferno zien waar ik al maanden op zit te hopen. Blijft natuurlijk het eeuwige gemekker over het 'correcte' kleurenschema, maar ik zie liever een film-achtige transfer met iets afwijkende kleuren dan dat ik me nog een keer door die Arrow drek moet worstelen. Vermoedelijk zal de Camera Obscura editie het 'definitieve' kleurenpalet hebben, aangezien Albani daar zo nauw bij betrokken geweest is, maar die willen maar niet met een datum komen. Had volledig toevallig de BU gisteren gepre-ordered, dus laat maar komen zou ik zeggen!

Gekeken films

Offline Profile  

03 Mar 2011, 23:04 

maikel_1981 wrote:
Had volledig toevallig de BU gisteren gepre-ordered, dus laat maar komen zou ik zeggen!

En dan double dip je als de Camera Obscura versie uitkomt?

Offline Profile  

03 Mar 2011, 23:18 

Wellicht, ligt er aan hoe groot de verschillen zijn. En het is wel pimpy om drie verschillende versies van Inferno in de kast te hebben staan. Of zoiets.

Gekeken films

Offline Profile  

05 Mar 2011, 12:07 

Om de Inferno releases tot op heden even samen te vatten - de eerste is van de Arrow, 2e is de Franse Wild Side en de 3e is Blue Underground:

Image
Image
Image

Het is duidelijk dat BU hun oude DVD hebben gerecycled voor de BD release, aangezien dat ook weer dat diep paars heeft in plaats van het zacht roze, wat beide Europese releases hebben. Camera Obscura heeft laten weten dat hun release qua kleurpatroon veel dichter bij de Arrow ligt en aangezien zij samen met de DoP rechtstreeks van de originele camera negatieven gewerkt hebben, kunnen we ervan uitgaan dat het zacht roze het 'correcte' kleurenschema is - dat komt ook overeen met de omschrijvingen van de nieuwe 'rose filters' die Argento destijds voor de film gebruikt schijnt te hebben. De Arrow is de enige zonder grain. Nu nog een datum voor de Camera Obscura :roll:

Gekeken films

Offline Profile  

12 Mar 2011, 00:46 

"Diabolik has BU's BIRD WITH THE CRYSTAL PLUMAGE blu-rays back in stock at 18.99 a pop, for anyone who might want to get it for a fair price before it's gone, gone, gone!"

http://www.diabolikdvd.com

Erg verleidelijk....alhoewel ik de 2-disker die ik heb eigenlijk ook prima vindt. Maarja....op = op....

Offline Profile  

12 Mar 2011, 01:37 

Een paar maanden terug stond ie bij Axelmusic nog voor 9 euro. Maar het is volgens mij niet iets waar je over moet twijfelen, het is een van de mooiste transfers die ik ken. Je zult er geen spijt van hebben vermoed ik :wink:

Gekeken films

Offline Profile  

12 Mar 2011, 08:26 

maikel_1981 wrote:
Een paar maanden terug stond ie bij Axelmusic nog voor 9 euro.

Klopt! :D

De DVD heb ik nooit gezien, maar de Blu-Ray vond ik er ook erg mooi uitzien. Maar vermoedelijk heb je al die aanbevelingen niet eens nodig, toch? Je hebt vast voor jezelf allang besloten dat je hem wilt hebben...

Offline Profile  

12 Mar 2011, 10:37 

Arrow komt ook met een BD in mei. De extra's op de BU zijn in SD en die heb ik al. Als de print nu hetzelfde is van Arrow met nieuwe extra's, is dat wellicht interessanter.

Offline Profile  

12 Mar 2011, 11:08 

Melzz wrote:
Als de print nu hetzelfde is van Arrow met nieuwe extra's, is dat wellicht interessanter.

Ha, die kans acht ik klein :lol:

De BU zit stampensvol met grain, iets wat Arrow vermoedelijk niet zal hebben... maar wie weet - de wonderen zijn de wereld nog niet uit :mrgreen:

Gekeken films

Offline Profile  

29 Mar 2011, 16:16 

Heb gisteren dan eindelijk de Blue Underground BD van 'Inferno' gezien en het verschil met de Arrow is als dag en nacht (letterlijk bijna). Zoals te verwachten heeft de BU dankzij de duidelijk aanwezige filmkorrel een prachtige diepte gekregen en hebben gezichten ook daadwerkelijk textuur in plaats van dat ze constant een soort uitgeveegde vlek zijn. Er was bij de Arrow altijd iets wat me ontzettend tegen stond, maar waar ik nooit mijn vinger op kon leggen en nu in vergelijking blijkt dat de Arrow vreselijk overbelicht is, wat eigenlijk misschien nog wel fnuikender is dan het gebrek aan grain: op de BU is ieder shot een triomf van sfeer dankzij de extreem zorgvuldige belichting, maar dat effect verdwijnt zo goed als volledig op de Arrow omdat alles veel te licht is. Als je een huis gezellig verlicht met sfeerverlichting, gaat die verlichte gezelligheid compleet verloren als je er vervolgens een TL balk bij aan zet en dat is precies het effect van de Arrow. De vorige keer zat ik gewoon met tegenzin de film te kijken, maar nu was 'Inferno' mooier dan ooit tevoren en had ik constant het gevoel dat ik de film voor het eerst beleefde - maar om eerlijk te zijn heb ik dat gevoel bij deze (praktisch avant-garde) film iedere keer :lol:

Ik ben benieuwd wat Camera Obscura er mogelijk nog van gaat maken, maar ik ben compleet verliefd op deze BU uitgave in ieder geval!

Gekeken films

Offline Profile  

29 Mar 2011, 16:37 

Tja...die Arrow-releases hebben op mij ook geen aantrekkingskracht. De meeste titels zijn allang al uitgebracht....en beter. Voor de Blu-Rays hoef je het blijkbaar ook niet te doen. Bird is, zoals te verwachten, volledig uitverkocht bij Diabolikdvd. Laten we dus hopen dat Arrow die release wel een beetje netjes verzorgd. Het blijft spijtig dat BU Suspiria niet meer onder handen kan nemen vanwege de rechten.

Offline Profile  

29 Mar 2011, 16:56 

Melzz wrote:
Tja...die Arrow-releases hebben op mij ook geen aantrekkingskracht. De meeste titels zijn allang al uitgebracht....en beter. Voor de Blu-Rays hoef je het blijkbaar ook niet te doen. Bird is, zoals te verwachten, volledig uitverkocht bij Diabolikdvd. Laten we dus hopen dat Arrow die release wel een beetje netjes verzorgd. Het blijft spijtig dat BU Suspiria niet meer onder handen kan nemen vanwege de rechten.

Het vreemde is dat Vamp er dan weer waanzinnig uitziet, dus ze kunnen het wel. Alleen jammer dat ze dat dan doen met een film die ik afschuwelijk vind...

Gekeken films

Offline Profile  

07 Apr 2011, 14:02 

Melzz wrote:
Bird is, zoals te verwachten, volledig uitverkocht bij Diabolikdvd. Laten we dus hopen dat Arrow die release wel een beetje netjes verzorgd.

De reeks aan fuck-ups bij Arrow blijft enkel groeien, want blijkbaar gaan ze van Bird with the Crystal Plumage een versie uitbrengen die gereframed is naar 2.00:1... Arrow's Blu van Phenomena zou er trouwens ook maar belabberd uitzien. Krijgt overal slechte kritieken. Zucht.

Offline Profile  

07 Apr 2011, 15:21 

iemand geen zin om zoals bij de dvds van argento een overzicht te geven van de beste blu-ray versies per film? ik zie even door het bos de bomen niet meer :-)

ik heb de indruk dat ik voor bepaalde films eigenlijk al te laat ben (voorbeeld bird with a crystal plumage die quasi oop is)

Offline Profile  

07 Apr 2011, 15:25 

Zoveel zijn er nu ook weer niet, he matt. Alleszins laat je de Arrow-releases gewoon voor wat ze zijn, behalve voor die titels waarvoor ze de enige optie zijn. Al zal dat zeker nog veranderen.

Offline Profile  

18 Apr 2011, 22:08 

Bird BD staat weer bij Amazon voor $17.99 wel met een levertijd van 1 tot 2 maanden.

http://www.amazon.com/Bird-Crystal-Plum ... pd_sim_d_8

Offline Profile  

19 Apr 2011, 00:35 

Zo'n levertijd wil bij Amazon meestal zeggen dat hij niet meer te leveren is, vrees ik. Je kan natuurlijk altijd proberen, maar zou er niet teveel op hopen.

Offline Profile  

22 Apr 2011, 23:55 

Inferno blu-ray @ dvdbeaver - Arrow vs. BU versie

Al die Arrow releases krijgen slechte kritieken, daardoor ben ik eigenlijk toch wel benieuwd geworden naar hun Deep Red release die al een tijdje in m`n kast staat. Misschien morgen eens kijken...

Offline Profile  

23 Apr 2011, 12:41 

Dat zou ik maar snel eens gaan doen...misschien is het wel een absoluut meesterwerk....

Offline Profile  

23 Apr 2011, 12:55 

Wow, je bent toch best grappig....

Offline Profile  

26 Apr 2011, 22:34 

Nog wat vergelijkingsmateriaal op Mondo Digital voor resp. de Arrow en de Blue Underground-uitgaves van Deep Red:

Offline Profile  

02 May 2011, 18:10 

Eerste reviews duiken op van de Deep Red BD van BU. Hij schijnt weer beter te zijn dan de Arrow-release. Wel is de BU erg schaars met extra's, ruim 10 minuten aan interviews en dat is het dan. Erg jammer, een audiocommentaar en nog wat andere leuke extra's had wel op zijn plaats geweest.

http://10kbullets.com/reviews/d/deep-re ... nd-bluray/

http://mondo-digital.com/deepred.html

Offline Profile  

02 May 2011, 21:57 

Ja hallo, die link naar Mondo Digital plaats ik één post boven je!

Offline Profile  

03 May 2011, 17:40 

Camera Obscura wrote:
Ja hallo, die link naar Mondo Digital plaats ik één post boven je!

Ik zie het nu pas ja, dacht dat het nog over Inferno ging. Nog een lovende review....over Deep Red welteverstaan:

http://www.blu-ray.com/movies/Deep-Red- ... 91/#Review

Offline Profile  

07 May 2011, 20:20 

Nog even en Dario's complete oeuvre is op blu-ray, want ook Four Flies on Grey Velvet gaat binnenkort verschijnen, in Duitsland bij Koch. Vond het een afschuwelijke film toen ik hem zag, maar het blijft toch een Argento film, dus we zullen hem nog maar een kans geven in hi-def, zeker als de audio gefixed is - ik geloof direct dat het een verschil maakt.

Gekeken films

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 253 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next