Logo

It is currently 23 Jun 2018, 00:30

Post new topic Reply to topic  [ 253 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next
Author Message

04 Jan 2011, 16:08 

Mmmm Bird With the Crystal Plumage is dus al OOP:

http://www.blue-underground.com/product.php?product=167

Ik dacht....die pik ik ooit nog wel op maar de prijzen zijn al aardig gestegen als ik de webwinkels zo zie. Waarom is deze Blu zo kort in omloop geweest eigenlijk? Bizar.

Arrow gaat hem ook uitbrengen, hopelijk is die enigszins identiek.

Offline Profile  

04 Jan 2011, 16:37 

Een rijk man is Lustig niet, maar hij heeft de schaapjes wel aardig op het droge, denk ik. In dit interview liet hij al enigszins doorschemeren zijn dvd- en nu uitsluitend blu-ray activiteiten nog meer dan voorheen als een hobby te zien en dat hij van plan is alleen nog het neusje van de zalm ('the very best of the B-movies' noemde hij het geloof ik) op HD uit te brengen.

Neemt niet weg dat het natuurlijk jammer is. Ik heb de BD twee jaar na release overigens ook nog niet en massa's zelfverklaarde Argento-fans ook nog niet merk ik. Denk dat dat eigenlijk genoeg zegt over de uiterst matige animo voor veel films in HD. Hobby of niet voor Lustig, maar na een eerste pressing bleken de verkoopcijfers waarschijnlijk gewoon bar tegen te vallen, waarna je als bedrijf maar één conclusie kan trekken. Schluss voor deze BD.

Last edited by Camera Obscura on 04 Jan 2011, 19:32, edited 1 time in total.

Offline Profile  

04 Jan 2011, 16:55 

Ik had hem vrij voordelig gehaald. Ik meen bij Axelmusic, maar daar staat hij inderdaad niet meer. Betekent dat dat Suspiria ook snel zal verdwijnen, of wordt die door een andere distributeur uitgegeven?

Offline Profile  

04 Jan 2011, 17:24 

Camera Obscura wrote:
Neemt niet weg dat het natuurlijk jammer is. Ik heb de BD een jaar na release overigens ook nog niet en massa's zelfverklaarde Argento-fans ook nog niet merk ik. Denk dat dat eigenlijk genoeg zegt over de uiterst matige animo voor veel films in HD. Hobby of niet voor Lustig, maar na een eerste pressing bleken de verkoopcijfers waarschijnlijk gewoon bar tegen te vallen, waarna je als bedrijf maar één conclusie kan trekken. Schluss voor deze BD.

Ik heb de 2-disker al van de film van BU op dvd. Dus de noodzaak voor de BD was er niet direct....maar een jaar na release al helemaal OOP. Da's toch wel erg snel moet ik zeggen. Als dat tekenend is voor andere releases van BU, dan moeten we snel zijn.

Ik heb trouwens deze week de Blind Dead collection nog op dvd gekocht. Ik las in een persbericht uit 2005 dat deze set ook limited zou zijn. Dan is 6 jaar na dato nog rijkelijk laat en heb ik blijkbaar nog gewoon mazzel. Maar een vrij nieuwe uitgave op BD....het verbaasd me enigszins. Veel titels van BU zijn voor een kleine markt geschikt. De dvd's blijven in ieder geval wel ruim voorradig heb ik het idee.

Offline Profile  

04 Jan 2011, 17:30 

Jelger wrote:
Ik had hem vrij voordelig gehaald. Ik meen bij Axelmusic, maar daar staat hij inderdaad niet meer. Betekent dat dat Suspiria ook snel zal verdwijnen, of wordt die door een andere distributeur uitgegeven?

Lustig heeft de rechten op Suspiria niet meer. Misschien bedoel je de UK-uitgave van Nouveaux Pictures? Die blijft nog wel even verkrijgbaar, lijkt me. Wie voor de us nu de rechten heeft, weet ik niet. Zweven mogelijk nog ergens rond..

Last edited by Camera Obscura on 04 Jan 2011, 17:32, edited 1 time in total.

Offline Profile  

04 Jan 2011, 17:32 

Jelger wrote:
Betekent dat dat Suspiria ook snel zal verdwijnen, of wordt die door een andere distributeur uitgegeven?

Officieel is de Suspiria uitgave van Blue Underground OOP, want ze zijn de Amerikaanse rechten al geruime tijd kwijt. Meende dat ze daarna bij de Weinsteins terecht kwamen, maar nadat die failliet zijn gegaan geen idee waar ze naartoe zijn. Denk wel dat er een gezonde stock is van de BU-uitgave, maar als je zeker wil zijn en de dvd nog wil aanschaffen, wacht je waarschijnlijk toch best niet te lang.

EDIT: Aha - zowat dubbelgepost met Camera Obscura. Gezellig.

Offline Profile  

04 Jan 2011, 17:39 

tolpol wrote:
EDIT: Aha - zowat dubbelgepost met Camera Obscura. Gezellig.

Goed voor het berichtengemiddelde op de site. Dank aan beide heren voor de info.

Offline Profile  

04 Jan 2011, 17:52 

Zou zelf overigens gewoon een Bluray afwachten als je de film nog niet in huis hebt. Zit zeker nog wel wat aan te komen.

Offline Profile  

05 Jan 2011, 00:34 

maikel_1981 wrote:
tot de Duitse Camera Obscura, die maar geen release datum wil krijgen.

is daar intussen al meer bekend over?? of is er nog steeds geen release datum ?

Offline Profile  

05 Jan 2011, 00:41 

TheGodfather wrote:
maikel_1981 wrote:

Nee, nog altijd niet. Laatste nieuws was ergens in december dat ze de hand aan het leggen waren aan de laatste extra's en dat ze in principe aan het afronden waren. Het lijkt er op dat de Blue Underground nog eerder uitkomt.

Gekeken films

Offline Profile  

05 Jan 2011, 01:07 

maikel_1981 wrote:
TheGodfather wrote:
maikel_1981 wrote:

Nee, nog altijd niet. Laatste nieuws was ergens in december dat ze de hand aan het leggen waren aan de laatste extra's en dat ze in principe aan het afronden waren. Het lijkt er op dat de Blue Underground nog eerder uitkomt.

Ok. dan wordt `t wachten en de Blue Underground even laten liggen totdat er vergelijkingen komen.

Offline Profile  

06 Jan 2011, 11:41 

Nog eentje van Deep Red: http://www.blu-ray.com/movies/Deep-Red- ... 29/#Review

Toch weer opvallend veel compressiefoutjes in de filmkorrel op die screenshots. Ga de BU nog afwachten.

Offline Profile  

06 Jan 2011, 17:54 

tolpol wrote:
Nog eentje van Deep Red: http://www.blu-ray.com/movies/Deep-Red- ... 29/#Review

Toch weer opvallend veel compressiefoutjes in de filmkorrel op die screenshots. Ga de BU nog afwachten.

Ja, ik dacht hetzelfde, de filmkorrel ziet er constant wel heel klonterig uit. Land of Whimsy moet zijn recensie nog schrijven, maar zei dat het er iig veel beter uitzag dan 'Inferno', maar dat is niet bepaald moeilijk.

Gekeken films

Offline Profile  

07 Jan 2011, 18:50 

Land of Whimsy heeft ook een Deep Red recensie inmiddels, inclusief vergelijking tussen de Arrow blu en de Italiaanse HD DVD.

Gekeken films

Offline Profile  

15 Jan 2011, 01:15 

Deep Red Blu-ray in April

Fangoria has the scoop that Blue Underground will release Deep Red (Profondo rosso) on Blu-ray on April 26. This Dario Argento cult horror film will be presented in its uncensored English-language version, and (exclusive for the BD) an exclusive full-length Italian-language director's cut, both newly transferred in high definition from the original camera negative.

Special features include:

* Interviews with Argento, co-scripter Bernardino Zapponi and Goblin (Claudio Simonetti, Massimo Morante, Fabio Pignatelli and Agostino Marangolo)
* US trailer
* Italian trailer
* Music videos
o Goblin, "Profondo Rosso" (2010)
o Daemonia, "Profondo Rosso" (directed by Sergio Stivaletti)

Image

Offline Profile  

15 Jan 2011, 01:30 

En naar het schijnt zal de BU een gloednieuwe master zijn, in tegenstelling tot de Arrow die de HD master van vijf jaar geleden gebruikt hebben, waarvan eerder al de Italiaanse HD DVD gemaakt was.

Gekeken films

Offline Profile  

15 Jan 2011, 02:29 

Stating the obvious maar wat heeft die BU Deep Red weer een bagger cover. Echt teveel gevraagd om gewoon een poster in te scannen?

Offline Profile  

15 Jan 2011, 11:19 

candela wrote:
Stating the obvious maar wat heeft die BU Deep Red weer een bagger cover. Echt teveel gevraagd om gewoon een poster in te scannen?

Dat is inderdaad een gebied waar ze nog voor 'wat' verbetering vatbaar zijn. Dat is bij Arrow dan meestal weer beter :lol:

Gekeken films

Offline Profile  

15 Jan 2011, 12:04 

maikel_1981 wrote:
En naar het schijnt zal de BU een gloednieuwe master zijn, in tegenstelling tot de Arrow die de HD master van vijf jaar geleden gebruikt hebben, waarvan eerder al de Italiaanse HD DVD gemaakt was.

Euh,was dat niet Inferno...die nieuwe master die BU ging maken?

Offline Profile  

15 Jan 2011, 12:28 

Neen - gaat om Deep Red. Blue Underground heeft laten weten dat daarvoor een nieuwe transfer wordt gemaakt, niet gebaseerd op dezelfde bron als de Arrow - want daar lijkt gewoon de Hi-def release gebruikt te zijn die in Italië ooit op dvd verscheen in de vorm van een Windows Media-file.

Voor Inferno gaat BU dezelfde bron gebruiken als de Arrow, meende ik. Gaat daarbij enkel om een nieuwe encodering. Herinner me niet meer precies hoe dat ook alweer zat. Ga gewoon afwachten hoe die eruit zal zien.

Offline Profile  

15 Jan 2011, 19:33 

Nou ja BU heeft de middelen om hierin te investeren...kunnen daarna zeker hun master nog wel kwijt aan andere geïnteresseerden.

Vind het wel raar want Arrow en BU hebben contact met elkaar.

Offline Profile  

27 Jan 2011, 00:12 

Image

CAT O’NINE TAILS, Argento’s 1971 film starring James Franciscus and Karl Malden as a reporter and blind puzzlemaker respectively who investigate a string of vicious murders, hits Blu-ray May 31 in a new 1080p HD, 2.35:1 widescreen transfer from the original uncut camera negative, with DTS-HD 2.0, Dolby Surround 2.0 and DTS-HD mono soundtracks. The extras are:

• “Tales of the Catâ€

Gekeken films

Offline Profile  

28 Jan 2011, 21:09 

De hoes van Cat o`Nine Tails vind ik wel mooi. En gelukkig dat ze de Deep Red cover hebben aangepast.

Offline Profile  

19 Feb 2011, 00:05 

Phenomena lijkt het zoveelste DNR slachtoffer van Arrow te zijn geworden... kunnen die mensen niet beter WC's gaan schrobben als alles altijd zo schoon moet zijn? Weinig hoop voor The Beyond zo...

Gekeken films

Offline Profile  

03 Mar 2011, 15:49 

Eerste review van de Blue Underground uitgave van Inferno. Helemaal benedenaan staan vier links naar screenshots. Weet niet meteen wat ervan denken. Ben het allemaal beu, al dat HD-gezeik.

http://www.mondo-digital.com/inferno.html

Ik koop 'm gewoon :D

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 253 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next