Logo

It is currently 19 Nov 2017, 12:16

Post new topic Reply to topic  [ 128 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message

20 Feb 2009, 11:53 

Melzz wrote:
Rabid Dogs - Mario Bava - 1974

Lijkt wel een exploitation. Zeer sterke Bava.

Laat dat lijkt maar weg. :wink: Sterke film inderdaad.

Offline Profile  

02 Mar 2009, 20:24 

Roy Colt e Winchester Jack - Mario Bava (1970)

De meest waardeloze Spaghettiwestern die ik tot op heden heb gezien. En verdomd.....hij is van de meester Bava!! Had net zo goed van een andere regisseur kunnen zijn, lijkt op niets op een Bava. Erg luchtig en de "comedy" is nog vervelender dan bij Bud Spencer en Terence Hill. Zit in de Bavabox deel 2, daar hadden ze beter een andere voor in de plaats kunnen doen. Nee.....er zit niets in deze film (zelfs geen enkele losse scene) die de moeite waard is.

4,2

Offline Profile  

05 Mar 2009, 16:07 

Een paar dagen terug gooide ik The House of Excorcism erin. En volgens de dvd-hoes is het een hercutte versie van een eerdere film van hem. Hij wou met deze versie inspelen op het succes van ‘’The Excorcist’’. Waarom in Godsnaam? Had hij geld tekort voor een nieuw project.
Volgens mij schaamde hij zich voor deze prent waarom zou Bava hem anders onder een andere naam crediteren?

Als je de film nu ziet is niet meer dan een wanproduct. Het begint nog enigszins aardig met een vrouw op zoek naar ''iets''. Wat komt de kijker nooit achter want al snel wordt er geconstateerd dat ze bezeten is van de duivel en vanuit daar krijg je natuurlijk de standaard scheldwoorden en de kotsmomenten tegen de priester.
Is er iets van deze film de moeite waard? Ja, misschien de dame die de hoofdrol vertolkt. Ze ziet er wel aardig uit en laat veelvuldig haar borsten zien. Maar om nu te spreken van een sfeervolle horror. Nee, verre van dat. Dat komt mede door de hectische montage en vrij lege en soms totaal niet te volgen verhaal. Ik heb het gevoel dat deze eerste kennismaking met Bava een nogal vreemde kennismaking is. Binnenkort maar eens aan het échte werk beginnen!

Mochten er mensen zijn die de film toch willen zien. Dan hoor ik het wel. Dan stuur ik hem wel op en ik hoef daar niet meer dan de verzendkosten voor terug….

Offline Profile  

05 Mar 2009, 16:18 

verhoeven wrote:
Hij wou met deze versie inspelen op het succes van ‘’The Excorcist’’. Waarom in Godsnaam? Had hij geld tekort voor een nieuw project.
Volgens mij schaamde hij zich voor deze prent waarom zou Bava hem anders onder een andere naam crediteren?

Bava had met die recut niets te maken - was het werk van de geldlustige producer en zit vol scènes die Bava nooit schoot. De originele film 'Lisa and the Devil' is zelfs Bava's meesterwerk, wat het bewerkte wanproduct er des te pijnlijker op maakt.

Offline Profile  

06 Mar 2009, 14:45 

Bedankt, voor de uitleg. :)

Offline Profile  

28 Mar 2009, 13:11 

Lisa and the Devil - Mario Bava - 1973

Op IMDB en dus ook op WiW kun je alleen de titel "House of Exorcism" vinden. En dat terwijl Lisa en the Devil toch echt een geheel andere ervaring is omdat "Lisa" de versie is van Bava en "Exorcism" geheel recut is door andere personen om mee te liften op het succes van The Exorcist.

Lisa and the Devil bleek voor mij toch wel een zeer aparte ervaring. De film is traag als dikke stroop en na driekwart in de film had ik nog geen idee waar het verhaal heen zou gaan. Een droomachtige toestand. De film is onmiskenbaar Bava door zn prachtige look en kleurgebruik. Een tikkeltje Suspiria-achtig.

Zal hem zeker nog eens moeten bekijken, nu ik beter weet wat ik kan verwachten. Een hele aparte film. The House of Exorcism zal ik zeker ook eens opzetten om te zien wat ze daarvan hebben gemaakt. Ben er alleen niet over uit of het einde [spoiler]in het vliegtuig[/spoiler] wel zo goed werkt voor mij. Wellicht had Bava beter kunnen stoppen met een scene vlak daarvoor.

7,6

Offline Profile  

17 May 2009, 20:27 

Baron Blood - Mario Bava - 1972

Mn laatste film van mn Bava Box deel 2 zit er helaas op. Baron Blood is een erg sfeervolle Gothichorror met kastelen, spinnenwebben, mist en een uit de dood opgestane baron die een voorliefde heeft voor martelen. Prachtige belichting weer. Prima film.

7,6

Offline Profile  

19 Jul 2009, 08:19 

Danger: Diabolik (1968) 7/10

Nou, aangemoedigd door het feit dat de film zo vaak genoemd wordt hier, en omdat hij op veel van de 60's lijstjes stond, heb ik hem ook maar eens aangeschaft.

Ik vond het best aardig, alleen de kleffe liefdesscenes hadden wel anders gemogen voor mij. Zeker in het begin van de film werd mijn tolerantiegrens danig op de proef gesteld. Maar waar ik echt niet tegen kan zijn die verplichte muziek/dansscenes uit deze jaren! Ze zitten zowat in iedere film uit dit tijdperk (tenminste in films die ook daadwerkelijk in de jaren 60 spelen)! Altijd maar die hoogst irritante muziek, dat psychedelische, en dan dat ontzettend vreemde dansen ....

De film op zich is zeer okay, bij tijden erg grappig en soms zelfs erg spannend, en daarnaast hou ik ook wel van een gemaskerde held die in een grot woont, ook al speelt het dan eens een keer niet in Gotham City.

Alhoewel John Phillip Law best veel heeft gedaan, kan ik hem mij alleen maar herinneren van Sinbad. Hij spreekt mij klaarblijkelijk niet echt aan.

Leuk om Body Movin als extra op de dvd te zetten. Ik wist niet dat die clip op deze film gebasseerd was.

Tijdens het kijken vroeg ik mij steeds af waarom er nog geen remake is van deze film. Iemand enig idee? Of het moet al zijn dat het hele idee achter Diabolik inmiddels is achterhaald.

Offline Profile  

19 Jul 2009, 22:17 

Ik denk dat de film zo geworteld is de tijdsgeest dat alleen een volgende Austin Powers film in de buurt kan komen. ;)

Offline Profile  

03 Dec 2009, 02:13 

Hoera, net The Haunted World of Mario Bava van Fab Press (hardcover) op de kop getikt voor 13,75 euro incl. verzending op 2dehands.be. Op Amazon.co.uk kost die om de een of andere reden minstens £153.59 :roll:. Zoveel geld kan je beter spenderen aan het boek van Tim Lucas, want vergeleken daarmee is dit toch maar klein bier.

Offline Profile  

03 Dec 2009, 11:43 

:shock:

Mooie prijs. Heb me vaak voor 't hoofd geslagen dat ik 'm niet aanschafte vooraleer hij OOP ging. Ooit voor een dertigtal euro gekocht via ebay, maar die is nooit toegekomen en naar m'n geld heb ik kunnen fluiten. Lucas z'n boek heb ik wel in huis - daar heb ik trouwens nog veel te weinig in gelezen omdat 't zo'n onhandelbare kolos is.

Offline Profile  

03 Dec 2009, 13:58 

tolpol wrote:

Mooie prijs. Heb me vaak voor 't hoofd geslagen dat ik 'm niet aanschafte vooraleer hij OOP ging. Ooit voor een dertigtal euro gekocht via ebay, maar die is nooit toegekomen en naar m'n geld heb ik kunnen fluiten. Lucas z'n boek heb ik wel in huis - daar heb ik trouwens nog veel te weinig in gelezen omdat 't zo'n onhandelbare kolos is.

Net hetzelfde probleem, met dat boek moet je echt op een stoel aan een tafel gaan zitten en daar heb ik totaal geen zin in. Dus dat boek ligt daar nu maar te liggen onder mijn bureau. Zou een PDF versie ofzo willen, kan je ook op werk lezen :). Als eens achter gezocht maar niemand heeft blijkbaar al zin gehad om dat boek in te scannen.

Last edited by candela on 03 Dec 2009, 19:45, edited 2 times in total.

Offline Profile  

03 Dec 2009, 14:29 

candela wrote:
tolpol wrote:

Net hetzelfde probleem, met die boek moet je echt op een stoel aan een tafel gaan zitten en daar heb ik totaal geen zin in. Dus die boek ligt daar nu maar te liggen onder mijn bureau. Zou een PDF versie ofzo willen, kan je ook op werk lezen :). Als eens achter gezocht maar niemand heeft blijkbaar al zin gehad om die boek in te scannen.

als je er toch eens zelf aan begint mag je een scan sturen naar mij ook :mrgreen:

Offline Profile  

18 Feb 2010, 10:11 

Hatchet for a the Honeymoon - Mario Bava - 1970

Bij een man zit een steekje los....en hij weet het. Hij zal en moet bruidjes met een hakbijltje neermaaien. Laat ie nou net in de trouwjurkenbranche zitten. Er is vroeger wat gebeurt en hij weet niet meer wat. Tijdens elke moord, schiet er weer een flard herinnering door hem heen. Hij zal moeten blijven moorden totdat hij tot de oplossing is gekomen. De man is rijk en slaapt in een uitzinnig bed in een uitzinnige pyama. Hij is getrouwd maar het botert niet echt tussen de twee dus moet het hakbijltje er weer aan te pas komen. Blijkt de vrouw de man vanuit de dood nog te irriteren....het zal je maar gebeuren.

Heerlijke film met geweldige decors en deed me een tikkeltje denken aan Blood and Black Lace wat zich ook in de modewereld afspeelde. Leuke cameratrucjes en die typische Bavaflair die een film als deze zo leuk maakt. Bava laat zn eigen Black Sabbath nog in de film terugkomen op de tv.......geinig. Style over substance....no problem!!

8.0

Offline Profile  

25 Apr 2010, 18:46 

Ok dit is gewoon crimineel. Een 35MM vertoning van Blood and Black Lace, misschien wel mijn favoriete Bava, in Cinema Nova te Brussel op 2 dagen waarop ik waarschijnlijk niet kan gaan dankzij mijn klote werk. Ik ga nu even in een hoekje zitten huilen... :(

Offline Profile  

12 Aug 2010, 23:36 

House of Exorcism - Bava/Leone - 1973

Ik had alleen Lisa and the Devil gezien en ik was eigenlijk wel benieuwd hoe de volledig geknipte versie incl toegevoegde scenes zou zijn. House of Excorcism is door producent Alfredo Leone bewerkt (nieuwe edit/nieuwe scenes). Tja....het lijken twee totaal verschillende films op een hoop gegooid. De exorcistscenes raken kant nog wal en zijn wel heel inspiratieloos gejat van Friedkins film. Scenes met een kotsende en vloekende Lisa. Lisa and the Devil is vele malen sterker; droomachtig met een bonk sfeer die deze versie volledig mist. Wel eens interessant om gezien te hebben.....maar geef mij maar Bava's versie.

6.0

Offline Profile  

02 Dec 2010, 18:42 

Camera Obscura wrote:
Bava's Bay of Blood komt er ook aan.

Image

Er zijn nu foto's te bezichtigen van die release. Tja, ik weet niet goed wat ik er van moet zeggen eigenlijk. Los van het feit dat ik de blu-ray er gewoon afschuwelijk lelijk vind uitzien, kan ik me ook maar moeilijk voorstellen dat een kleurgevoelig iemand als Bava de film ook daadwerkelijk zo geschoten heeft. Het argument dat de film er gritty uit hoort te zien vind ik niet echt sterk, want ook de Anchor Bay DVD ziet er al gritty uit in vergelijking met vrijwel iedere andere Bava. Iemand enig idee wat hiervan te maken?

Gekeken films

Offline Profile  

02 Dec 2010, 19:11 

De Italiaanse versie kan je al meteen afschrijven, lijkt me - ziet eruit alsof ze van een slecht bewaarde oude print komt met z'n stukgeblazen contrast en lelijke verweerde kleuren.

Bij de Engelse cuts vind ik het kleurenschema en licht van de Anchor Bay er veel beter uitzien dan de Arrow-release. Heb nog nooit wat van Bava op pellicule gezien, maar in vergelijking met de andere dvds lijken die kleuren en helderheid toch veel beter tussen Bava's andere producties te passen. Die Arrow lijkt me veel te donker en flets. Ben alleszins heel teleurgesteld.

Offline Profile  

02 Dec 2010, 19:15 

Ik had me er nog niet echt in verdiept.
Heb hem nu tweemaal op dvd, de Australische (als "Twitch of the Death Nerve") en in de Bava-Box Vol. 2 van Anchor Bay - had wel het idee dat Bay of Blood naar Bava-begrippen wat fletser was geschoten, maar ken de film ook niet van pellicule. Na een recente herkijk weet ik eigenlijk ook niet of ik de film zo nodig een update wil geven, maar ik wacht nog even wat andere reviews af en als 'ie cheap opduikt..

Offline Profile  

02 Dec 2010, 22:20 

Ik vind de Arrow er juist goed uitzien wat kleuren en helderheid betreft en de AB en Raro (die zeker) niet.
Ik ga ervoor!

Hier is de bd review
http://www.dvdbeaver.com/film2/dvdrevie ... _blood.htm

Offline Profile  

03 Dec 2010, 01:19 

Mja - had maar snel bekeken en nu ik ze beter bekijk weet ik eigenlijk niet wat denken. Schrok vooral van de tweede screenshot van de Engelse cut, en hoe die eruitziet op de Arrow. Maar de andere Blu-Ray shots van de Engelse cut zien er eigenlijk wel 'natuurlijker' uit. Geen idee hoe de film eruit ziet op print, maar na gewoon geraakt te zijn aan de felle kleuren van de vorige dvds is 't wel schrikken.

Offline Profile  

03 Dec 2010, 11:10 

Doet me veel denken aan de screencaps van Lizard in a Woman's Skin.
En dat is een mooie disc.

Offline Profile  

04 Dec 2010, 09:45 

Volgens Tim Lucas:

"I saw the film several times theatrically and it had a lush, late Technicolor look. On the basis of these grabs, the colors on the Arrow discs do appear to be too muted -- when you see the blue drained out of the sky to that degree, it's not quite accurate to nature and certainly not accurate to Bava. The Anchor Bay disc, as pictured, has the correct balance of color and darkness."

Offline Profile  

04 Dec 2010, 11:30 

Dat de AB de juiste kleuren heeft kan ik toch moeilijk geloven. ;)
Ik zal het allemaal wel bekijken als hij op het matje ligt.
Trouwens niet de eerste keer dat dvdbeaver's screencaps tamelijk kleurloos overkomen om er daarna beter uit te zien op mijn tv.
En Lucas heeft ook alleen nog maar de screencaps gezien blijkbaar.

In ieder geval,de film zag er nooit erg goed uit voorheen op dvd.

Offline Profile  

04 Dec 2010, 11:39 

bdc wrote:
In ieder geval,de film zag er nooit erg goed uit voorheen op dvd.

Nou, ik heb twee dagen geleden de Anchor Bay DVD nog eens gekeken en ik vind het een meer dan uitstekende DVD eigenlijk. Het enige probleem is dat het geluid wat uit balans is hier en daar, maar qua beeldkwaliteit was er bijzonder weinig mis mee. Dat kan ook door mijn Oppo komen, want het zal niet de eerste keer zijn dat een DVD die ik voorheen altijd maar ontzettend matig vond op de Oppo ineens er prima uitziet - de Nederlandse DVD bv. van Johnny Guitar ziet er nu ineens gewoon goed uit. Heb altijd gedacht dat dat hele 'upscaling' gedoe van een blu-ray speler een fabeltje was, maar niets blijkt minder waar.

Maar toch kan ik niet geloven dat de Oppo van die Arrow iets kan maken :(

Gekeken films

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 128 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next