Logo

It is currently 26 Jul 2017, 16:30

Post new topic Reply to topic  [ 128 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
  Mario Bava
11 Jan 2006, 22:40 

ImageMario Bava (1914 - 1980)

---------------------------------

Een topic over Mario Bava gaat er altijd wel in.

In januari brengt Green Cow een hoop Bava's op de markt :

Twitch of the Death Nerve
Baron Blood
Black Sabbath
Lisa and the Devil (House of Exorcism)
Black Sunday

Op dvdhome.nl zijn de specs voor Baron Blood bekend gemaakt; Italiaans/Engels geluidsspoor en een anamorfe transfer - zou erop kunnen wijzen dat de Raro-transfer gebruikt is, net zoals dat met de Duitse EMS-uitgave het geval was. Zie hier voor screenshots en vergelijk met de R1 van image. Releasedatum staat op 26 januari.
Afgaande op de synopsis en de cover van Lisa and the Devil gaat het jammer genoeg om de House of Exorcism-versie.

Offline Profile  

nee
15 Jan 2006, 18:56 

Mario Bava geweldig in 1 woord ik heb inmiddels 14 films van hem en er komen er nog bij.
ik heb al zijn horror films en de prachtige Hercules in the haunted world en de schitterende Blutige seide editie die al een tijd OOP is.
En wat ik zijn beste vind? ja dat is moeilijk ik vind ze allemaal wel goed en ook mooi.

Offline Profile  

15 Jan 2006, 19:01 

Heb nog lang niet alles van Bava kunnen bekijken, maar van wat ik tot hiertoe gezien heb was ik het meest onder de indruk van Black Sabbath, Blood & Black Lace en Danger: Diabolik, heel mooi. Heb er een achttal van gezien tot hiertoe.

Offline Profile  

15 Jan 2006, 19:08 

mijn favorieten tot dusver:
Danger: Diabolik
Black Sabbath
Hercules in the haunted world

Blood and Black Lace vond ik eerlijk gezegd wat tegenvallen.

Heb deze nog liggen om te kijken:
I Vampiri
The Girl Who Knew Too Much
Lisa and the Devil

Offline Profile  

15 Jan 2006, 20:40 

Danger: diabolik rules big time. De regio 1 Paramount release staat bij mijn top 10 dvds van 2005

Offline Profile  

15 Jan 2006, 21:22 

Heb een stuk of 16 titels onderhand. Girl who knew too much moet ik eigenlijk nog hebben en Wild Dogs moet ik nog steeds kijken.

Favorieten zijn:

Black Sunday
Black Sabbath
Blood and Black Lace
Kill, Baby Kill
Lisa and the Devil
Danger: Diabolik
Planet of the Vampires

Offline Profile  

15 Jan 2006, 21:42 

wilde vrijdag nog planet of the vampires bestellen maar blijkbaar is die regio 1 oop ?

Offline Profile  

15 Jan 2006, 21:45 

Ben nog niet verder gekomen dan twee Bava films, maar vond beiden erg goed: 'Black Sunday' en 'Antefatto'. Vooral die laatste vond ik ontzettend vermakelijk, vanwege de soms bijna komische moordpartijen. Prachtig gefilmd ook (die opening met dat oude mens in het huis :!: ) Natuurlijk een grote invloed op latere slasher films, voornamelijk de Friday the 13th toestanden. Danger: Diabolik staat al een poos op mijn verlanglijstje, maar ben er nog niet aan toegekomen.

Gekeken films

Offline Profile  

15 Jan 2006, 21:56 

Hier ook nog een liefhebber van Danger: Diabolik. Van Lisa and the Devil en The Whip and the Body ben ik ook erg gecharmeerd. Ik hoop dat er van Kill Baby Kill spoedig een mooie DVD wordt uitgebracht.

Offline Profile  

16 Jan 2006, 00:23 

Van Bava heb ik alleen Danger: Diabolik, Baron Blood, Hatchet For The Honeymoon, Lisa And The Devil en Bay Of Blood gezien. Danger: Diabolik vond ik geweldig, Hatchet aardig en de rest maar matig. Zijn vroegere jaren 60 werk schijnt beter te zijn dus daar zal ik me tzt eens aan wagen.

Offline Profile  

16 Jan 2006, 20:08 

matt wrote:
wilde vrijdag nog planet of the vampires bestellen maar blijkbaar is die regio 1 oop ?

Klopt!

Italiaanse versie is er ook:

Image

Offline Profile  

16 Jan 2006, 20:15 

matt wrote:

dv-depot heeft de laatste 18 ;)
http://www.dv-depot.com/xiga/show_item.php?id=24086

Offline Profile  

nee
16 Jan 2006, 20:20 

Preacher wrote:
matt wrote:

Klopt!

Italiaanse versie is er ook:

Image

En die italiaanse versie is heel mooi remastered en de orginele italiaanse versie met engelse ondertitels,echt het kopen waard.
Ik heb hem zelf ook namelijk.

Offline Profile  

16 Jan 2006, 20:27 

Staat in bestelling, wil hem ook graag in het Italiaans, net als Whip and the Body.

Offline Profile  

16 Jan 2006, 21:21 

jim2873 wrote:
matt wrote:

dv-depot heeft de laatste 18 ;)
http://www.dv-depot.com/xiga/show_item.php?id=24086

dvd-depot :ken de site niet, any good?

en waar hebben jullie de italiaanse vandaan?

Offline Profile  

17 Jan 2006, 00:23 

matt wrote:
dvd-depot :ken de site niet, any good?

geen idee, heb er ook nooit besteld.

Offline Profile  

17 Jan 2006, 20:33 

matt wrote:
en waar hebben jullie de italiaanse vandaan?

Xploited heeft hem ook http://www.xploitedcinema.com/dvds/dvds.asp?title=5918

Offline Profile  

28 Jan 2006, 12:39 

laten jullie de paradiso releases liggen omdat de orginele italiaanse track niet aanwezig is of ... ?

bay of blood, black sunday.... enkel engels :(

Offline Profile  

nee
28 Jan 2006, 15:35 

matt wrote:
laten jullie de paradiso releases liggen omdat de orginele italiaanse track niet aanwezig is of ... ?

Denk niet dat ik ze aanschaf ik heb ze allemaal al en van ieder meerdere versies.

Black sunday ( US Image,Italiaanse 2 disc )

3 faces of fear ( US Image,Duitse anolis )

Baron blood ( US Image,Italiaanse raro )

Bay of blood ( Duitse astro,Italiaanse raro )

Lisa and the devil ( US Image ) alleen de orginele versie dus de paradiso hoef ik er niet van,dat is de exorcist versie.

Offline Profile  

01 Feb 2006, 23:25 

matt wrote:

Heb zonet de Paradiso-uitgave van Bay of Blood bekeken - heel amusant. Transfer is relatief gesproken erg goed, ergens zag ik wat macroblocking en soms wat pellicule-beschadigingen, maar nooit storend. Film lijkt me ook geschoten met de Engelse dub als basis, aan de mondbewegingen te zien - dus de afwezigheid van een Italiaanse dub is geen gemis.

Van Black Sunday heb ik de R1 Image-uitgave en die heeft ook enkel de Engelse dub, ervaarde het niet als storend - daarvoor zou ik de Paradiso-uitgave niet laten liggen. Barbara Steele en John Richardson acteren ook gewoon in 't Engels.

Offline Profile  

09 Feb 2006, 23:53 

Baron Blood (1972) ***
Slappe Bava, nogal traag, saai en knullig geacteerd - viel bijna in slaap af en toe. Wel een paar goede visuele vondsten en sfeervolle lokaties. De strakke witte trui van Elke Sommer was een onbetwist hoogtepunt. Ook leuk was Bava's eigen hommage aan Black Sunday.

Offline Profile  

19 Mar 2006, 21:34 

Hoe is het geluid van de nederlandse Bay of Blood? De versie die ik heb is uitermate belabberd op dit gebied, dus ik ben nog afwachtend met de aanschaf van deze nieuwe release.

Offline Profile  

19 Mar 2006, 22:11 

schlock wrote:
Hoe is het geluid van de nederlandse Bay of Blood? De versie die ik heb is uitermate belabberd op dit gebied, dus ik ben nog afwachtend met de aanschaf van deze nieuwe release.

Ik heb de andere versies nooit gehoord, maar als ik afga op wat ik daarover las is deze toch een stuk beter. Dat er nu ondertiteling bijzit is ook wel een groot pluspunt veronderstel ik.

Offline Profile  

17 May 2006, 11:21 

I Vampiri (1956) ***1/2

Begint wat stroef en rommelig maar naarmate de film vordert wordt hij steeds beter, de laatste 20 minuten heeft Bava (of was het Riccardo Freda?) eigenlijk pas de juiste sfeer te pakken. Met name de transformatiescenes zijn prachtig en maken vandaag de dag nog steeds indruk. Er is beter te vinden in het genre maar het was destijds wel een vernieuwende Italiaanse horrorfilm en het begin van een trend dus toch wel verplicht kijkvoer voor de echte liefhebbers.

Image

Offline Profile  

03 Jun 2006, 19:27 

Hercules in the Haunted World (1962) ****
Het verhaal kon me niet echt boeien, maar de ireëele settings laten Bava toe om zich kompleet uit te leven met z'n karakteristieke gekleurde belichting - heel erg mooie film. Hercules' voortdurende gesmijt met alle zware objekten in z'n buurt, zij het rotsblokken of ossekarren was wel amusant, net als Tesseus' onophoudende versierpraatjes. Ook leuke speciale effekten.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 128 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next