Logo

It is currently 21 Oct 2017, 01:13

Post new topic Reply to topic  [ 332 posts ]  Go to page Previous  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Next
Author Message
  Re: Cult en Horror 10 second reviews
04 Aug 2011, 18:48 

Voelde me geen moment aangevallen, so no harm done!

Offline Profile  

05 Aug 2011, 20:32 

I Drink Your Blood (1970)

Deze lowbudget exploitation stond al lang op mn lijstje en nu dan eindelijk gezien en het lost elke verwachting in. Allereerst de dvd...die is uitmuntend. Prachtige beeldkwaliteit, erg leuk geanimeerd menu en vol met extra's. De film zelf dendert in sneltreinvaart door en bevat geen saai moment. Met het lage budget is creatief omgesprongen, wat blijkt uit het ultieme wapen tegen de met hondsdolheid geïnfecteerde bevolking....water. Leuke acteurs ook, geweldig hoe ze schuimbekkend langs de camera razen. En het feit dat een klein jochie een massamoord op zn geweten heeft....bizar. Echt topvermaak; gore, humor, actie....this sucker got it all!!

9.0

Snowbeast (1977)

Tv-film uit 1977, zonder bloed of spanning. Wel veel geski...door sneeuwlandschappen. Een yeti maakt een toeristenplaats onveilig (waar zijn al die toeristen eigenlijk?). Bo Svensen gaat samen met een andere knakker het beest opsporen en afmaken....kan het hotel weer winst gaan maken. Alles gebeurt off-screen. Dus ze schieten op.....iets buiten beeld. Je ziet alleen iemand schieten...maar niet waarop. Af en toe zwaait iemand met een fluffy arm gedurende een nanoseconde door het beeld en hoor je wrooooaaarghhhh. Een yeti dus... Het jaren '70 sfeertje maakte veel goed, beetje het loveboat-idee qua oninteressante subplotjes.

4,5

Offline Profile  

07 Aug 2011, 11:39 

The Tunnel (2011)

Australische variant op films als REC, Blair Witch, The Descent. Team van journalisten onderzoekt een tunnel netwerk onder een treinstation, op zoek naar daklozen die daar leven maar stuit op een andere, niet zo vriendelijke bewoner. Heeft een handvol goede, sceepy scenes maar weet als geheel niet echt te overtuigen. De ondergrondse scenes worden steeds hinderlijk onderbroken door interviews met de overlevenden. Onnodig en haalt je steeds uit de film.

5/10

Offline Profile  

09 Aug 2011, 23:11 

Evil Ed (Anders Jacobsson - 1995)

Een film editor, die wat horrorfilms moet knippen slaat helemaal door. Verhaaltje blijft niet al te interessant, maar het is een erg stijlvol gemaakte horror/splatter komedie, made in Sweden (denk: Evil Dead, Braindead, House)

Offline Profile  

25 Aug 2011, 00:18 

Intruder (1989), 3/10

Doodsaaie slasher van het Scott Spiegel-team (met een cameo van Sam Raimi) die een eeuwigheid neemt om op gang te komen. Vrijwel geheel opgenomen in een wazig gefilmde supermarkt met werkelijk de meest oninteressante en stupide personages die je je kan voorstellen. Heb me doodverveeld.

The Crazies (2010), 8/10

Veel beter dan het tamme origineel. Voelt heel fris. De confrontaties met sommige 'crazies' zijn echt met enorm veel energie en inventiviteit gefilmd en ge-ensceneerd. De scène in het huis met het mes door zijn hand. Wow. Fraai staaltje filmmaken.

End of the Line (Maurice Devereaux - 2007), 8/10

Was hier al 's bejubeld en ik sluit me daar bij aan. Sterke onafhankelijke Canadese horror over een bonte groep die in een verlaten metrostelsel door bezeten satanisten achterna worden gezeten die de wereld proberen over te nemen. Buiten een paar schoonheidsfoutjes en het niet altijd even briljante acteerwerk weet Devereaux met de beperkte middelen die hij tot zijn beschikking heeft echt iets genuinely creepy neer te zetten. De interactie en voortdurende 'onthullingen' over de relaties tussen de verschillende personages maakt dat de film tussen de scares en wtf-momenten ook continu boeiend blijft. Wel een blijvertje, had hem veel eerder moeten kijken.

Image

Offline Profile  

27 Aug 2011, 10:53 

Image

Suck (2009)

Rock-n-roll-vampieren-komedie met erg flauwe grappen die 9 van de 10 keer ter plekke doodvallen. Ook nog eens heel erg lelijk gefilmd, op digitale video waarschijnlijk. De cast is wel opmerkelijk, wat nobodies in de hoofdrollen en dan ineens bijrollen voor o.a. Alice Cooper, Moby, Henry Rollins, Iggy Pop en Malcolm McDowell. Het maakt de film er niet beter op maar het zorgt af en toe voor een beetje entertainment. Dave Foley komt ook nog langs, had hem sinds Kids In The Hall niet meer gezien volgens mij, oef, die is er ook niet knapper op geworden.

4/10

Offline Profile  

27 Aug 2011, 11:20 

Sasquatch, the Legend of Bigfoot (1977)

Quasi-docu over een expeditie naar Sasquatch, oftewel Bigfoot. Het is vooral een film met veel natuurbeelden en van mensen die op een paard rijden en dat hun kamp opzetten. Nergens creepy of spannend. Leek meer op een kinderfilm voor op de zondagmiddag. Vooral het frivole muziekje als er weer eens wat wasbeertjes voorbij kwamen, ergerde me op den duur. Wordt echter hoog gewaardeerd onder de "Bigfoot"fans want het behandeld verhalen die als "echt" worden beschouwd. Vrij slaapverwekkend.

4,8

Offline Profile  

28 Aug 2011, 12:53 

Bonnie's Kids (1973)

Twee zusjes worden door elke man begeerd, inclusief hun stiefvader, en dat weten ze. Als ze de stiefvader overhoop knallen met een shotgun, vluchten ze en vinden ze onderdak bij een oom. Een van de zusjes moet een pakketje ophalen en komt in contact met de bezorger. Samen gaan ze ervandoor met de inhoud van het pakje en krijgen ze twee moordenaars op hun dak, die inderdaad (want de hoes geeft het aan) veel weghebben van Travolta en Jackson uit Pulp Fiction. Een van die twee gasten heet zelfs Mr Brown... De twee dames zijn heerlijk op dreef als twee femme fatales die hun charmes in de strijd gooien om te krijgen wat ze willen en daarbij niet blikken of blozen als ze een ander de vernieling in helpen.

Wow....de dvd is werkelijk uitmuntend!! Zeer scherp beeld en zonder overdrijven, het leek af en toe wel een Blu-Ray. Kleuren spatten van het scherm, echt te gek. Minder gewelddadig dan ik had verwacht maar toch een zeer geslaagde exploitation. Mooie uitgave van DarkSky en de hoes is te gek!!

Image

7,5

C.H.U.D. (1984)

Homer Simpson heeft het in de aflevering "The City of New York vs. Homer Simpson" over C.H.U.D.s tegen Marge en die schijnt meteen te begrijpen waar Homer het over heeft. Een grappig moment omdat veel kijkers volgens mij geen idee hebben dat er wordt gerefereerd aan deze film. De afkorting staat voor Cannabalistic Humanoid Underground Dwellers. Wezens die in de riolen van New York leven en voorbijgangers door putdeksels naar beneden trekken.

Deze film weet alle juiste snaren te raken. Vooral het acteerwerk is fantastisch; Daniel Stern en John Heard weten hun karakter humor en diepgang te geven. Ook John Goodman komt voorbij in een piepklein rolletje. De wezens zien er amateuristisch uit met hun opgloeiende ogen maar dat maakt niet uit. De gehele film lijkt zichzelf niet al te serieus te nemen. Topvermaak!!

8.0

Offline Profile  

29 Aug 2011, 13:42 

TROLL HUNTER (2010) vond ik de moeite, al had ik er meer van verwacht. Na een tijdje raakte ik er wat op uitgekeken, alle prottende trollen ten spijt. 7/10

THE WARD (2010) is als comebackfilm van Carpenter uitgedraaid op niets meer dan een dertien-in-een-dozijn genrewerkje, waarin de flauwe twist aan het eind ondanks m'n geeuwreactie toch erin slaagde de nog grotere flauwekul die eraan voorafging enigszins goed te maken. Niks speciaals, maar okee om 'ns bij weg te zakken. 6/10

Offline Profile  

10 Sep 2011, 12:47 

Feast (2005)

Film die heel krampachtig grappig probeert te zijn en daar grotendeels in faalt. Af en toe komt er een verdwaalde grap aan maar dan moet je je wel eerst door een stortvloed aan mislukte aanzetjes waden. En wat doet Henry Rollins in deze film???? In een roze broek nog wel. Puberale film met neukende monsters...haha. Ook die verstilde beelden om de karakters te introduceren kwam op mij over als geforceerd hipdoenerij.

4,8

Offline Profile  

Re:
11 Sep 2011, 17:53 

jim2873 wrote:
Image

Otis (2008)

Geinige, offbeat horrorkomedie. Wordt hier en daar de horror-versie van Juno genoemd maar dat vind ik wat vergezocht. Je kan er het best niet al te veel over lezen, gewoon kijken deze film want is echt de moeite waard. Leuke soundtrack ook met o.a. Shocking Blue, Talking Heads, Blue Oyster Cult en Devo.

8/10

Prettig gestoord filmpje ja, al vond ik het naar het einde soms wel héél flauw worden. Punky New Wave soundtrack kon me ook wel bekoren. Leuk.

Ook nog gezien:

Dard Divorce (2008), 7/10

Onzinplotje en madame Ittenbach kan nog steeds niet acteren, maar stijlvol geschoten en je kijkt het voor de gore natuurlijk en daar is Ittenbach toch wel redelijk koning in. Je moet ervan houden, denk ik. Best aardig.

Nikos the Impaler (Andreas Schnaas - 2003), 5/10

Meer Teutoonse gore (maar dan echt cheapo) over Nikos die dood en verderf zaait in New York. Stijlloze prut met zulke hilarische dialogen en amateuristisch acteerwerk dat het weer een heel eigen dimensie krijgt. Op zijn Schnaas..

Return of the Living Dead III (Brian Yuzna - 1993), 6/10

Beter dan de kinderfilm deel II met een wat kinkier inslag die soms meer op Hellraiser geïnspireerd lijkt dan de eerdere delen met de nadruk op zelfverminking. Maar dat is maar relatief. Verder maar een lomp filmpje met zo'n vlakke jaren '90 look, een lompe score en een tamelijk waardeloze cast. Het duurt ook veel te lang voor we bij de good stuff komen, maar heeft zijn momenten.

Offline Profile  

20 Sep 2011, 17:46 

Zoetrope (Charlie Deaux, 1999)

Korte film van 18 minuten, gebaseerd op Franz Kafka's "In the Penal Colony". Wordt wel eens omschreven als een mix tussen Lynch en Tsukamoto, moest zelf soms ook denken aan Electric Dragon 80.000V. Het is in ieder geval een fantastische trip waarbij de duistere soundtrack van dark ambient pionier Lustmord net zo belangrijk is als het visuele geweld van Charlie Deaux. Zag afgelopen zondag een zeldzaam live optreden van Lustmord op Incubate wat ook erg memorabel was. Als je ooit de kans krijgt om hem live aan het werk te zien moet je echt geen seconde twijfelen.

Trailer

9/10

Offline Profile  

21 Sep 2011, 11:30 

The Creation of the Humanoids (1963)

Deze film bevat zeer interessante vraagstukken over robots vs mensheid. Qua uitgangspunt vrijwel identiek als de film I Robot. Maar dan de uitwerking....zoiets heb ik werkelijk nog niet eerder gezien. De film bevat denk ik zo'n 4 a 5 scenes waarin wordt gepraat. Veel gepraat. Alleen maar gepraat eigenlijk. Een actieloze film. De camera staat veelal statisch opgesteld waarin twee acteurs zonder te bewegen tegen elkaar praten. Vaak in medium close-up. Het is echt vechten tegen de slaap. Heel bizar. Ik ken geen enkele andere film waarin zo weinig gebeurt....behalve praten. Het verhaal is best interessant maar het is eigenlijk een verfilmd hoorspel. Film-onwaardig. Heel bizar.

3,5

Offline Profile  

25 Sep 2011, 13:19 

Cyclone - René Cardona Jr. - 1978

Mexicaanse exploitation van René Cardona Jr., de zoon van René Cardona Senior, die oa verantwoordelijk is voor Night of the Bloody Apes (1969). Je hoes van de dvd laat het beeld zien van een haai die een drenkeling verorbert. Nu komen er wel haaien in de film voor maar behoorlijk spaarzaam.

Door een cyclone is er een vliegtuig neergestort en dobberen er wat toeristen en vissers op het water. Dit groepje komt bijeen en krijgen al snel te maken met dorst en honger. Het ergste komt dan in de mens naar boven. Kannibalisme bijvoorbeeld.

De film duurt met zijn 118 minuten eigenlijk te lang, met 20 minuten korter had je een compactere film. Toch vond ik de film de moeite waard.

7.0

Offline Profile  

28 Sep 2011, 16:22 

Grave Encounters (2011)

Reality TV show team brengt een nacht door in een oud gesticht, op zoek naar geesten. Begint een beetje als Blair Witch, we krijgen zelfs iemand die achterstevoren in een hoek staat, maar uiteindelijk gaat alle realisme overboord en krijgen we ineens surrealistische horror scenes die doen denken aan bv. In The Mouth of Madness. Heel af en toe is er een geslaagd moment maar het is toch vooral ongeïnspireerd jatwerk met ook nog eens matig acteerwerk.

4/10

Offline Profile  

09 Oct 2011, 10:54 

El rey de la montaña aka King of the Hill (2007)

Spaanse film waarin een man een vrouw ontmoet bij een benzinestation en die zijn geld steelt. Als hij de achtervolging inzet wordt, verdwaalt hij en wordt beschoten vanuit de bergen. Als hij de vrouw later vindt, blijven ze beschoten worden en moeten ze rennen voor hun leven. Zeer aardige film maar die helaas nergens echt tergend spannend wordt. Ook het einde is wat onbevredigend. Toch een zeer aardige film. Ik heb een zwak voor achtervolgings/survival films.

7,2

Offline Profile  

22 Oct 2011, 11:55 

Children of the Corn (1984)

Ik dacht dat ik deze film al eens had gezien en dat het ging over kinderen die in een sekte leven en volwassenen vermoorden. Een soort slasher dus. Helaas was dat het niet. Vooral het laatste gedeelte van de film vond ik zware bagger. Met name het acteerwerk vond ik ronduit bedroevend, met als hoogte of dieptepunt die lange slungel met rood haar, Malachai genaamd....ugh. De film raakte me volledig kwijt tijdens het slot. Erg jammer. Mijn variant, creepy kids die volwassenen achterna rennen met sikkels door maisvelden, lijkt me enger.... De Blu-Ray van Anchor Bay is wel echt heel goed.

4,5

Offline Profile  

23 Oct 2011, 17:18 

The Human Factor - Edward Dmytryk - 1975

George Kennedy speelt een goedzak (Jack Kinsdale) die als een computerexpert voor de NATO werkt en tijdelijk met zijn gezin in Napels is gestationeerd. Zijn gezin wordt bruut vermoord en zijn gezin blijkt niet de enige te zijn. Een terroristische groepering pikt willekeurig gezinnen uit om zo de autoriteiten te dwingen aan hun eisen te voldoen. Jack gebruikt zijn computerkennis, in de film hopeloos gedateerd, om de terroristen op te sporen. Hij zint op wraak en de lobbes gaat daarbij tot het uiterste.

Leuke verrassing. Goede score ook van Morricone. Napels vormt een mooi achtergronddecor voor deze wraakfilm met een ongebruikelijke leading man. Erg mee vermaakt.

7,6

Offline Profile  

25 Oct 2011, 23:27 

Tucker and Dale vs Evil (Eli Craig - 2010), 9/10

Hilarische parodie op hilbilly horrorconventies. Met dank ook aan Tyler Labine en Alan Tudyk. Fenomenaal duo.

Offline Profile  

04 Nov 2011, 11:09 

The Collector (2009)

Inbreker stuit op andere inbreker die een psycho killer blijkt te zijn met een voorliefde voor martelingen en boobytraps. Creepy sfeertje en best wel spannend maar je krijgt ook wel een boel vrij idiote, ongeloofwaardige situaties voor je kiezen. Als je dat even voor lief neemt is het best een aardige film.

7/10

Offline Profile  

13 Nov 2011, 23:45 

Cabin Fever 2: Spring Fever - Ti West - 2009

Deze film wordt over het algemeen wat neergesabeld maar ik vindt hem zelfs een 2e keer nog steeds erg vermakelijk. Ik beoordeel de film nu wel wat lager want de vrijblijvendheid viel me dit maal iets meer op. Hij had wel iets spannender gemogen. Toch vindt ik deze nog steeds leuker dan het eerste deel. Ik vindt de aanpak van Ti West leuker en origineler dan blaaskaak Eli Roth. De Blu-Ray is niet echt scherp, wellicht hoort dat zo want de look benaderd bij vlagen Ti West zn volgende film House of the Devil.

7,5

Offline Profile  

21 Nov 2011, 00:03 

Wild Riders (1971)

Sleazy exploitation over twee bikers die, nadat ze een chick hebben verkracht en vermoord, zich verschansen in een villa. Dat er toevallig twee meiden zijn, maakt ze geen sodeflikker uit. Het bezoek begint nog onschuldig maar het loopt al snel uit de hand als de twee David Hessje beginnen te spelen. Het duurt allemaal wat te lang en het weet net niet die naargeestige toon te behalen waardoor het niveau blijft steken in irritant getreiter. Een product van zn tijd zullen we maar zeggen.

5.0

Image

Offline Profile  

05 Dec 2011, 11:14 

Fright Night (2011)

Nogal zouteloze remake met Colin Farrell als vampier. Het is allemaal nog wel kijkbaar maar een willekeurige aflevering van True Blood is leuker. Mis je weinig aan.

5/10

Offline Profile  

28 Dec 2011, 11:53 

Image

Kill List (UK - Ben Wheatley, 2011)

Crime thriller over 2 huurmoordenaars die een lijstje af moeten werken. Dat loopt uiteindelijk niet helemaal zoals verwacht. Eerste helft is realistisch, rauw en broeierig maar aan het eind lijken we ineens in een heel andere film beland. Bizarre taferelen in het bos en zo. Weet nog niet zo goed wat ik er van moet denken, het is in ieder geval wel een film die je bij blijft. Voor nu een 7, de volgende keer wordt het waarschijnlijk of een 5 of een 9. Mmmm.

7/10

Offline Profile  

30 Dec 2011, 12:12 

The Changeling (1980)

Ik zag deze film al eens eerder en toen vond ik er geen klap aan. Deze titel kom ik echter veelvuldig tegen en wordt door velen beschouwd als een zeer enge en geslaagde geestenfilm. Nu in de herkansing....en ik vindt het nog steeds een belabberde film. Weinig opbouw tot echt enge situaties. Er komt een balletje van de trap afgerold....maar vervolgens wordt er niets mee gedaan. Van subtiliteit is ook weinig sprake als tegen het einde aan een rolstoel spontaan begint aan te vallen. Het vermaakt maar ik kan werkelijk geen enkele creepy scene opnoemen.

6.0

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 332 posts ]  Go to page Previous  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Next