Logo

It is currently 26 Apr 2017, 15:58

Post new topic Reply to topic  [ 332 posts ]  Go to page Previous  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Next
Author Message

23 Apr 2011, 19:39 

Quote:
Ok ok....ik geef het toe, ik was wat negatief. Maar het lijkt wel alsof het met de jaren selchter is geworden. Maar Hooper is natuurlijk niet de enige, kijk maar naar Argento of Carpenter.

Inderdaad, veel van die ouwe rotten blijken het niet meer in zich te hebben. Romero niet te vergeten. Het is echt de tjjd voor een nieuwe stroming standvastige horrormeesters. Mijn favorieten op het moment even snel: James Wan, Lucky McKee, Christopher Smith en ik hoop dat Ti west en Adam Green de goede weg op gaan. En ik zou Brad Anderson graag weer een horror zien maken; fucking taltented guy.

Offline Profile  

28 Apr 2011, 20:28 

tolpol wrote:
Splice (2009) 7/10

Bio-knutselaars Adrien Brody en Sarah Polly clonen een dochtertje in mekaar met allerlei rare DNA-shit en zo, vraag me niet naar de details, maar leek wel alsof ze wisten wat ze deden. Mooie meid. Praten kan het ding niet, als ze daar onvast op d'r kippepoten wiebelt, met ogen die zo wijd uit mekaar staan dat je er met alle gemak een keukenrekje tussen kan hangen. Aanvankelijk vond ik het echt wel leuk en met z'n interessante morele thema zelfs meer dan dat. Ongeloofwaardigheden bezemde ik dan ook met alle gemak onder het tapijt, vooral benieuwd waar de tocht ons zou brengen. Maar na verloop waren die bijeengebezemde stukken aangegroeid tot een reusachtige bult onder de mat waar je nog moeilijk omheen kon. Een absolute giller van een idiote scene trok het tapijt dan in één ruk ervanaf, waarna je bovenop die berg dwaasheid enkel kon zitten wachten tot het onzinnige lawaai uitstierf. Tot de finale er een potje van maakt, toch zeker de moeite waard.

Mijn biomedische kennis is niet zo groot, maar hier maken ze het wel heel bont. Maar als je geloofwaardigheid even terzijde schuift, vond ik het toch een boeiende film met sterke rollen van Sarah Polley en Adrien Brody. Tot op ongeveer 2/3 van de film. Toen werd het echt te zot en stapelden de absurde plotwendingen zich zo snel op dat ik een beetje afhaakte. Toch kijk ik liever dit dan - uhm - geen idee. In elk geval frisser en verrassender om naar te kijken dan de meeste recente meuk.

Offline Profile  

12 May 2011, 22:56 

Lemora: A Child's Tale of the Supernatural (1973)

Bijzonder fraai geschoten film, zeker voor zo'n lowbudgetproductie. De film zou volgens sommige reviews lijken op "Let's Scare Jessica to Death" wat me deed besluiten de film aan te schaffen. De vergelijking gaat niet echt op maar Lemora heeft zo zn eigen kwaliteiten. Het verhaal staat eigenlijk symbool voor de reis van het 13 jarige meisje Lila van kuis Godsdienstig meisje naar een volwassen wat vrijgevochtener leven.

De film is traag en soms een tikkeltje saai. Moet het vooral van sfeer hebben en daarmee zit het wel goed. Sommige gedrochten uit de film, zoals de zombie-achtige figuren overtuigen niet echt en lijken zo van een Halloweenfeestje afkomstig. Maar het valt dus niet letterlijk te nemen, die figuren staat symbool voor de beestachtige oerdriften (van seksuele aard) in de man. Voelt met zn 84 minuten eigenlijk langer doordat er verdomd weinig gebeurt. Kan me voorstellen dat mensen door de sfeer gepakt worden en hem behoorlijk creepy vinden. Ik genoot voornamelijk van de prachtige print en de mooie beelden. De film heeft wel wat en is een aardige curiositeit. Heeft dezelfde thematiek als "Valerie and her Week of Wonders".

7,2

Offline Profile  

15 May 2011, 12:41 

Tower of Evil (1972)

Bijzonder leuke Engelse film dat een soort kruising is tussen een slasher en een gothic a la Mario Bava. De film kan wellicht het best vergeleken worden met Bay of Blood. Maar de film staat gewoon op zichzelf. De setting is erg tof, een verlaten eiland waar een vuurtoren gehuld in mist op staat. Durf te wedden dat een shot uit de film is overgenomen voor het logo/intro van Anchor Bay. De moeite waarde deze film doorspekt van sfeer. En het bevat nog de nodige gore.

7,6

Offline Profile  

20 May 2011, 17:29 

I Spit On Your Grave (2010)

Nahh, nee niet echt.
Ook niet zo'n fan van het origineel trouwens.

5/10

Offline Profile  

20 May 2011, 18:11 

Session 9 (Brad Anderson - 2001), 8/10

Lijkt als een doorsnee spookfilm te beginnen, maar draait bovenal om de oplopende spanningen tussen de vier hoofdpersonen, waarbij de film heel knap speelt met de kijker's verwachtingen. Uitstekende psychologische horror enigszins te vergelijken met The Shining die het vooral moet hebben van suspense en suggestie en uitstekend gebruik maakt van de buitengewoon naargeestige locaties in een verlaten 19e-eeuwse psychiatrische instelling.

Offline Profile  

05 Jun 2011, 11:54 

Superstition (1982)

Ideale film als je terug wilt gaan naar de jaren '80. Bij een meer worden er mensen vermoord. Er schijnt een vloek te heersen en een heks wil wraak.....op iedereen. Een gezin betrekt een woning bij het meer en zelfs als er mensen met cirkelzagen worden bewerkt, blijft het gezin alsof er niets aan de hand is. Dan vraag je om gezeik. Echt een geweldige film. Mix tussen een slasher en een haunted house verhaal.

8,2

Offline Profile  

08 Jun 2011, 12:14 

Night of the Creeps (1986)

Voor het eerst gezien en beviel me uitstekend! Fantastische mix van horror en komedie, altijd met een heerlijke knipoog. Snap eigenlijk niet waarom ik hem destijds nooit op vhs heb gekeken. 25 jaar later is het gelukkig toch nog goedgekomen.

8,5/10

Offline Profile  

12 Jun 2011, 23:05 

Melzz wrote:
Superstition (1982) 8,2

Toen ik 'm zag, vond 'm toch teleurstellend na al dat geroep over miskende klassieker enzovoort. Eerste kwartier of zo dacht ik dat de reputatie terecht was, met vooral die what-the-fuck cirkelzaagmoord, maar daarna zat ik me vaak te vervelen.
jim2873 wrote:
Night of the Creeps (1986) 8,5

Ja! Vond ik ook te gek. Had m'n reserves omdat ik 'm niet kende als VHS-klassieker en nostalgie vaak zo'n beslissende factor blijkt, maar echt goed me geamuseerd.

Offline Profile  

14 Jun 2011, 11:59 

Mountaintop Motel Massacre (1986, Jim McCullough Sr) 3/10
Gekke oma brengt de klanten om in haar motelletje. Klinkt goed voor een avond onderuitzakken met lui genrewerk, maar bleek een slecht-geschreven non-event waarbij ik zat uit te kijken naar de aftiteling. Tieten hadden de film kunnen redden maar zelfs dat wordt ons niet gegund, al is er gelegenheid genoeg om ze bloot te stellen aan het kunstlicht.

Gymkata (1985, Robert Clouse) 8/10
Met 'beste film allertijden' zat Jim er nog niet zover naast. Heb me echt rot geamuseerd met deze debiliteit waarin Joegoslavië in de Hindu Kush ligt en onze held middels gymnastiek zich een weg naar de prinses knokt. Volslagen waanzin met het ene uitproestmoment na het andere.

Hider in the House (1989, Matthew Patrick) 6/10
Moeilijk serieus te nemen psychologische thriller, al lijkt hij zich daar zelf niet van bewust. Gary Busey richt een kamertje in achter een valse wand op de zolder van een leegstaande woning, en als de nieuwe bewoners intrekken krijgen die de inwonende psycho er gratis bij. Geen goeie film, maar Busey blijft fascinerend en suspense is er vooral door Mimi Rogers en de mogelijkheid van een topless scene.

Last edited by tolpol on 14 Jun 2011, 13:19, edited 2 times in total.

Offline Profile  

14 Jun 2011, 12:03 

tolpol wrote:
Gymkata (1985, Robert Clouse) 8/10
Met 'beste film allertijden' zat Jim er nog niet zover naast. Heb me echt rot geamuseerd met deze debiliteit waarin Joegoslavië in de Hindu Kush ligt en onze held middels gymnastiek zich een weg naar de prinses knokt. Volslagen waanzin met het ene uitproestmoment na het andere.

Was wel 12 he toen ik dat vond,
maar leuk dat je er van genoten hebt :)

Offline Profile  

14 Jun 2011, 13:57 

tolpol wrote:
jim2873 wrote:
Night of the Creeps (1986) 8,5

Ja! Vond ik ook te gek. Had m'n reserves omdat ik 'm niet kende als VHS-klassieker en nostalgie vaak zo'n beslissende factor blijkt, maar echt goed me geamuseerd.

Wat grappig: ik had er heel goede herinneringen aan, omdat ik hem ooit nog heb grijsgedraaid op Betamax (!!). Maar nu ik hem dan na zoveel jaren eindelijk weer eens zag, vond ik er bar weinig aan. Blijkbaar werkt nostalgie in dit geval eerder in het nadeel!

Offline Profile  

Re: Cult en Horror 10 second reviews
06 Jul 2011, 10:37 

Image

Rare Exports (Jalmari Helander, 2010)

In Lapland wordt er een berg ontdekt waar de enige echte kerstman ligt begraven in ijs. Als hij ontdooit blijkt hij echter niet zo vriendelijk. Film ziet er goed uit, de spanning wordt goed opgebouwd en er is ook nog een heel aardige twist maar uiteindelijk is de hele ontknoping toch een beetje een anti-climax. Hangt ergens tussen een avonturenfilm voor tieners en een horror voor volwassenen. Had toch wel meer in gezeten.

6,5/10

Offline Profile  

07 Jul 2011, 23:16 

Zibahkhana a.k.a. Hell's Ground (2007)
"Pakistan's First Gore Film" leuk voor een keer, maar kan er toch echt geen voldoende aan geven. Een paar mooie, fel gekleurde shots en een een killer in moslimgewaad maar that's all , zwak geacteerd, slechte kills, flauwe TCM rip-off. 4.5/10

Offline Profile  

07 Jul 2011, 23:26 

Heb je 't nu over dingen die je las over deze film of over de reviews die hierboven staan, eigenlijk?

EDIT: Hey ! Je hebt je bericht aangepast :)

Offline Profile  

07 Jul 2011, 23:32 

Ja, het is zo vaak, dat ik hier een stukje plaats, maar het even later weer verwijder, want ik vind het slecht geschreven of ik weet niet hoe ik iets duidelijk moet maken. Ik kan me maar niet volkomen op m'n gemak voelen op dit forum.

Offline Profile  

07 Jul 2011, 23:43 

Drink iets van me :wink:

Kan me dat voorstellen op fora waar gediscussieerd wordt over elkaars mening tot de gensters ervanaf spatten, maar hier wordt iedereen z'n opinie toch wel gegund, lijkt me. Moet je al schrijven:

The Big Lebowski (1997) 0/10
Absolute rukfilm.

Vooraleer er iemand reageert. :mrgreen:

Offline Profile  

03 Aug 2011, 17:09 

The Sore Losers (1997) 5/10

Z-grade productie met Jack Oblivian als een alien die op aarde landt met als opdracht: twaalf hippies van kant maken. Hij krijgt gezelschap van een vulgaire Tura Satana-lookalike, af en toe duiken de drie van Guitar Wolf op en schieten dodelijke rode laserstralen uit hun ogen en - uhm - ja. Supercool filmpje met zo'n cast - de stripscenes, David Friedman-cameo en trashy rammelmuziek maken het af. Al z'n slordigheden zijn makkelijk te vergeven door het ultrakleine budget, maar jammer genoeg kreeg de film een verschrikkelijke geluidstechnieker - of zelfs geen, want het lijkt alsof alle dialogen werden opgenomen met het microfoontje van een huis-tuin-en-keuken camera. Dof gemurmel met hier en daar een verstaanbaar woordje, spijtig want helpt het sowieso onsamenhangend filmpje helemaal om zeep.

Offline Profile  

03 Aug 2011, 23:13 

Vanavond 2 psychologische horrors gekeken: Session 9, beviel me nu iets minder dan voorheen. Nooit fan geweest van de digitale look, maar ook het verhaal vond ik nu niet plausibel meer. Een team van maar 5 mannen moeten in dat enorme pand even het asbest verwijderen? maar nog steeds ok 7/10
Het Noorse Naboer vond ik best een verrassing. Een man heeft moeite met het loslaten van z'n ex vriendin en fantaseert er op los, om de brute realiteit maar niet onder ogen te komen. Een verontrustende film wel, met wat heftige emoties en geweldsuitbartsingen. 7.5/10

Offline Profile  

04 Aug 2011, 09:05 

Naboer kende ik nog niet. Bedankt voor de tip.

Offline Profile  

04 Aug 2011, 15:17 

is hier al een paar keer besproken hoor. Vond hem een beetje overroepen..

Offline Profile  

04 Aug 2011, 16:18 

Ben niet altijd even actief hier dan ik zou willen. Derhalve heb ik er vast overheen gekeken ofzo. Voordeel is dat ik vrij blanco de film in zal gaan.

Offline Profile  

04 Aug 2011, 17:49 

Camera Obscura wrote:
is hier al een paar keer besproken hoor.

Dus?? Als iemand hem nog niet kent, dan kent iemand hem nog niet....toch?

Offline Profile  

04 Aug 2011, 17:58 

Het was louter behulpzaam bedoeld. Dacht dat Cobra het misschien op prijs zou stellen een paar meningen over de film te lezen. Just pointing it out...

Offline Profile  

04 Aug 2011, 18:03 

Aha....ik las het als "die titel is al een paar keer voorbij gekomen, hoe is het dan mogelijk dat je die film nog niet kent, ken je het forum dan niet van achter naar voren?".... :mrgreen:

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 332 posts ]  Go to page Previous  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Next