Logo

It is currently 16 Oct 2017, 23:54

Post new topic Reply to topic  [ 332 posts ]  Go to page Previous  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Author Message
  Re: Cult en Horror 10 second reviews
09 Jan 2012, 14:49 

Hierbij wil ik even two tumbs up geven voor Island of lost Souls (1932). Het is geen demomateriaal maar ik vond het een prima Blu-Ray. Geweldige film met, zeker voor die tijd, baanbrekende grime. Het is meteen mn favoriete classic horrorfilm. De moeite waard dus.

Offline Profile  

04 Mar 2012, 20:02 

De remake / prequel van The Thing valt aardig tegen. Het is dan ook verdomd lastig om tegen de versie van Carpenter op te boxen. De acteurs doen hun best maar het blijven helaas slechts pionnen. Het ding zelf ziet er goed uit, met een combinatie van handwerk en cgi. Afknapper vond ik het gedeelte in het ruimteschip, dat had echt weggelaten gemoeten. Echt een blamage is het niet maar hier hadden ze toch wat meer uit kunnen halen. Het levert een aardige film op die helaas al snel weer is vergeten. Met name door weinig gedenkwaardige personages waarvan het weinig boeit of ze het loodje leggen. Met name hoofdrolspeelster Mary Elizabeth Winstead heeft het charisma van een zak aardappels. Deze versie lijkt meer te gaan voor een Aliens-achtige actiefilm dan om sterke karakters en paranoia. Er zat ook weinig spanning in, wel een aantal welgemikte schrikmomenten. En het einde is bekend en doofde dan ook uit als een nachtkaars.

7.0

Offline Profile  

13 May 2012, 15:23 

The Strangers (2008)

Ik zag de film voor de 2e keer en zoals te verwachten was de beleving een stuk intenser op Blu-Ray. De beeldkwaliteit is uitstekend maar bij deze film is vooral de geluidstrack die enorm uitblinkt. Elk geluid knalt werkelijk je speakers uit wat de hele rit bijna ondragelijk spannend maakt. Erg intense film die dankzij de goede geluidstrack erg aan punten wint. Ook al had ik de film al eerder gezien, ik zat weer met zwetende handjes alsof ik alles voor het eerst beleefde. Vanaf de eerste scene is de sfeer dreigend en die sfeer blijft de gehele speelduur hangen. De 80 minuten is dan ook een prima speelduur. Erg sterke film.

9.0

Offline Profile  

13 May 2012, 22:09 

Tourist Trap (1979)

Groepje tieners krijgt autopech en....ach...vul de rest zelf maar in.

Deze film doet een aantal dingen goed zoals een killer met creepy maskers dat doet denken aan leatherface. Ook de locaties zijn sterk; boslandschap, wassenbeeldenmuseum, oud huis. Helaas was de killer TE over-the-top. Vooral als de beste man ging ouwehoeren, was het vaak tenenkrommend. Met name door de slechte dialogen en zijn dik aangezette stem. Dat is jammer want verder heeft het alle elementen voor een geslaagde horror. Ook kakt de film op een gegeven moment wat in en lijkt de koek echt op. De psychopaat heeft verder telekinetische krachten....en da's eigenlijk ook wat overdreven.

Zeker een leuke film maar enigszins teleurstellend omdat het in mijn ogen veel beter en enger kon. En Tanya Roberts is in deze film een behoorlijk pluspunt.

7,2

Offline Profile  

16 May 2012, 19:01 

Rituals (1977)

Ik ben gek op het rural/backwoods/survival-genre. Rituals is een titel die ik al heel lang wilde zien en hij stelt zeker niet teleur. Je ontkomt niet aan de vergelijking met Deliverance maar deze film heeft toch een eigen karakter. Wat beide films gemeen hebben is het sterke acteerwerk. Het betreft oudere mannen die op survival gaan en dat heeft een andere dynamiek dan dronken tieners.

Echt heel erg spannend of schokkend wordt het niet maar dat wordt gecompenseerd door het sterke acteerwerk en mooie locaties. De climax is zelfs enigszins tam. De dvd van Code Red is prima. De print bevat weliswaar vele krasjes en vlekjes en wordt op het einde ronduit vaal, maar dat draagt alleen maar bij aan de Grindhouse-feel. Ik heb me er geen moment aan gestoord. Erg goede film. Zal zeker vaker mn speler in belanden. Ik krijg helemaal zin om meer van dit soort films op te gaan zetten.

7,8

Offline Profile  

18 May 2013, 20:13 

The Glove (1979)

Hier had ik geen hoge verwachtingen van maar het bleek zeer positief uit te pakken....altijd leuk. De film staat op een drive-in double feature van Dark-Sky, waarvan ik er al een aantal heb gezien en die eigenlijk allemaal tegenvielen wat mn lage verwachting verklaart.

De film opent met een vent in een soort harnas en een stalen handschoen. Hij heeft het voorzien op een man die loopt te vozen met een griet in een auto. Met zn stalen handschoen sloopt ie de wagen, eerst de ramen, dan de portier en vervolgens stukken bumper etc. Een te gekke opening die direct een glimlach op mn gezicht toverde. Zien is geloven. Vervolgens maken we kennis met acteur John Saxon die een bountyhunter speelt met gokschulden. Voor 20.000 dollar gaat ie de man met zn handschoen inrekenen.

We horen een voice-over (John Saxon) waardoor het een soort variant wordt op een Film Noir. Er komt zelfs een femme fatale in voor. De film wordt nooit echt grof maar vermaakt de volledige speelduur. Er zitten wenkbrauwfronsende scenes is...zoals de bad guy die gitaar speelt met een jongetje op zn schoot....zag er verdacht uit.

Erg leuke film. En die poster is geweldig....

8.0

Image

Offline Profile  

26 Jun 2013, 15:57 

Black Magic Rites (1973)

Het komt niet vaak voor, maar deze film weet het te presteren om mij na afloop in opperste verbazing achter te laten. Ik heb werkelijk geen flauw benul waar naar ik heb zitten kijken. Maar het was een fascinerende rit. De film is een aaneenschakeling van martelingen, vrouwelijk bloot, ernstig kijkende koppen en een Donald Pleasence look-a-like. Het kleurenpalet (Rood! Groen! Geel! Blauw!) is geweldig in deze film en dat kan ook alleen maar uit Italie afkomstig zijn. Of de regisseur dit zo bedoeld heeft is maar de vraag want het resultaat is behoorlijk abstract. In HD is dit toch wel een beleving.

De enige conclusie die ik kan bedenken is: what the fuck??

7,5

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 332 posts ]  Go to page Previous  1 ... 10, 11, 12, 13, 14