Logo

It is currently 20 Nov 2017, 11:17

Post new topic Reply to topic  [ 51 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message

30 Oct 2008, 17:44 

Ha....nu je t zegt. 35 is inderdaad nog te doen. Ben waarschijnlijk wat huiverig omdat ik aardig wat keren in Thailand ben geweest. De dvd's die ik daar heb meegenomen willen nog wel eens haperen/overslaan en dergelijke. Het gaat toch om een bootlegversie van Lone Wolf and Cup. Maar ik moet eigenlijk niet zeiken. Hij is nog te krijgen. De inlays kan ik inderdaad later in plastic hoesjes doen. Mis je veel aan de eigenlijke box?

Maar jij hebt zowel de US als de Thaise versie Tolpol? Mocht je er eens 1 weg willen doen.... :wink: :P

Offline Profile  

30 Oct 2008, 19:22 

Ben ook vaak in Thailand geweest, en als je er een bootleg koopt, dan is dat nooit onbewust.

Deze Lone Wolfs zijn uitgegeven door United Home Entertainment en voor zover ik weet is dat een legitieme publisher - heb er nog uitgaves van. De schijfjes doen niet aan als bootlegs, al kan het dat er losjes omgesprongen werd met de transferrechten. De webshops die ze verkopen (of verkochten) zijn ook geen bootlegshops, ze bieden enkel legale uitgaves aan.

Ik heb de collectie geen tweemaal, hoor. De eerste twee films had ik al lang als dure US-uitgaves en de vier laatste heb ik een paar jaar geleden gekocht toen die goedkope Thaise DVDs opdoken. Aan de kwaliteit van de transfers en ondertiteling is duidelijk te zien dat het ports zijn van de Animeigo's. Aan dat kartonnetje mis je volgens mij enkel iets moest je een rare kartonnetjesafwijking hebben :wink:

Last edited by tolpol on 02 Nov 2008, 11:13, edited 1 time in total.

Offline Profile  

31 Oct 2008, 08:26 

Misschien gaan we wat offtopic, maar vind het wel even interessant om te melden. Ik koop in China ook regelmatig DVD's voor prijzen waar je in NL net een waterijsje mee kan kopen. Tuurlijk weet ik dat dat illegale kopieën zijn, maar mocht ik diezelfde editie in NL tegenkomen, zou ik werkelijk het verschil niet kunnen zien. Kwaliteit is voor zover ik kan beoordelen identiek aan de originele uitgaven. Natuurlijk zitten er ook waardeloze dingen tussen die niet te kijken zijn, maar ik kan ze inmiddels goed filteren. Of het waar is weet ik niet, maar meerdere DVD shops hebben me verteld dat de kopieën bewust door publishers op de markt gegooid worden, zodat ze kunnen pijlen welke titels het waard zijn om in de toekomst officieel uit te brengen. Welke gedachtegang daar precies achter zit weet ik verder ook niet...

Offline Profile  

12 Nov 2008, 17:37 

Er is nog een variant op de markt:

Image

Region 1
5-Disc Boxed Set
Anamorphic Widescreen - 2.35
Audio:
Dolby Digital - Japanese, English
Subtitles - English - Optional
Additional Release Material:
Audio Commentary - Film Scholar Ric Meyers and Martial Arts Expert Steve Watson
Interview - Shogun 3-5 English Dub Director Scott Houle
Trailers
Additional Product:
Collectible - 28-page Booklet Featuring a Making-of Interview, New Essay, and Liner Notes
Text/Photo Galleries:
Image Gallery

Disc 1: SHOGUN ASSASSIN
Disc 2: SHOGUN ASSASSIN 2: LIGHTNING SWORDS OF DEATH
Disc 3: SHOGUN ASSASSIN 3: SLASHING BLADES OF CARNAGE
Disc 4: SHOGUN ASSASSIN 4: FIVE FISTFULS OF GOLD
Disc 5: SHOGUN ASSASSIN 5: COLD ROAD TO HELL

Distributor Notes: He is the most feared assassin in all of Japan, known only as the Lone Wolf. Pushing his young son along the back-roads of feudal Japan in a heavily armed baby-cart, he strikes fear into the hearts of evil-doers everywhere - as long as someone can come up with his fee. Nothing, not even the legions of a mad shogun, hordes of Yagyu ninjas, or the undead, can stop him! This collector's set contains the complete series on 5 DVDs. From the explosive first film that became a cult-classic, to the snow-capped finale, there is never a dull moment for this father and son team.

Source: Koch Entertainment Distribution

Shogun Assassin: 5 Film Collector’s Set includes all 5 “Shogun Assassinâ€

Offline Profile  

02 Mar 2009, 17:00 

Melzz wrote:
Er is nog een variant op de markt:

Image

Region 1
5-Disc Boxed Set
Anamorphic Widescreen - 2.35
Audio:
Dolby Digital - Japanese, English
Subtitles - English - Optional
Additional Release Material:
Audio Commentary - Film Scholar Ric Meyers and Martial Arts Expert Steve Watson
Interview - Shogun 3-5 English Dub Director Scott Houle
Trailers
Additional Product:
Collectible - 28-page Booklet Featuring a Making-of Interview, New Essay, and Liner Notes
Text/Photo Galleries:
Image Gallery

Disc 1: SHOGUN ASSASSIN
Disc 2: SHOGUN ASSASSIN 2: LIGHTNING SWORDS OF DEATH
Disc 3: SHOGUN ASSASSIN 3: SLASHING BLADES OF CARNAGE
Disc 4: SHOGUN ASSASSIN 4: FIVE FISTFULS OF GOLD
Disc 5: SHOGUN ASSASSIN 5: COLD ROAD TO HELL

Is het de moeite om ook deze versie van Lone Wolf aan te schaffen of is het verschil met de originele versies te gering om deze aankoop te verantwoorden? (weet wel dat de originele films hiervoor in stukken zijn gesneden, maar krijg je daardoor een andere film of niet echt?)

Offline Profile  

02 Mar 2009, 17:17 

Enkel de eerste twee films zijn herknipt tot één film als Shogun Assassin - de vier andere delen hebben simpelweg een Engelse dub gekregen en zijn volgens mij verder niet bewerkt. Het originele deel 3 is zo Shogun Assassin 2 geworden, enzovoort.

Offline Profile  

02 Mar 2009, 18:00 

Merci, moet ik eens uitkijken naar andere titels om mijn geld aan te spenderen...

Offline Profile  

17 Aug 2009, 20:52 

Eureka komt ook met een box

http://www.eurekavideo.co.uk/nick/LONE_ ... dpi_3D.jpg

Offline Profile  

17 Aug 2009, 21:10 

jim2873 wrote:

Zeeeeer goed nieuws!! Wow....die serie wil ik al zolang upgraden naar een behoorlijke kwaliteit. Erg tof.

Kan er trouwens verder geen info over vinden. Weet je ook wanneer en wat de prijs gaat worden?

Offline Profile  

17 Aug 2009, 21:58 

Nee, verder is er nog niets bekend.

Offline Profile  

27 Aug 2009, 19:02 

nu wel

http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=71391

Offline Profile  

27 Aug 2009, 19:29 

jim2873 wrote:

Erg cool, leuk dat Shogun Assassin er ook bij zit.

Offline Profile  

07 Dec 2009, 21:16 

Vergelijking tussen de ouwe en nieuwe UK-uitgaves :

http://www.dvdbeaver.com/film/DVDReviews10/lonewolf.htm

Je kan eventueel nog vergelijken met de Thaise/US uitgave hier :

http://www.cultfilmsenkutfilms.com/revi ... ycart.html

Eerste film van de nieuwe UK-uitgave heeft gigantisch opgeschroefd contrast en kleurverzadiging op die DVDBeaver screenshots - maar heb een sterk vermoeden dat er gewoon iets scheelt met de instellingen van de player bij degene die de shots maakte.

Offline Profile  

07 Dec 2009, 21:37 

In ieder geval een flinke verbetering! Je kan nu zien wat er gebeurt in de donkere scènes! Ik zag hem al zakken van 45 naar 35 pond op Amazon.co.uk. Ik wacht nog effe wat de prijs verder gaat doen maar deze gaat er, zoals ik mezelf maar blijf herhalen, zeker komen. Heb er toen ongelooflijk veel plezier aan beleefd. Dat zal alleen maar meer worden door deze vernieuwde uitgave.

Offline Profile  

11 Dec 2009, 11:50 

Melzz wrote:
In ieder geval een flinke verbetering! Je kan nu zien wat er gebeurt in de donkere scènes! Ik zag hem al zakken van 45 naar 35 pond op Amazon.co.uk. Ik wacht nog effe wat de prijs verder gaat doen maar deze gaat er, zoals ik mezelf maar blijf herhalen, zeker komen. Heb er toen ongelooflijk veel plezier aan beleefd. Dat zal alleen maar meer worden door deze vernieuwde uitgave.

Box is blijkbaar limited (hoe limited?) en nadien worden ze enkel nog apart uitgebracht, wat in totaal wel op meer zal komen dan de box veronderstel ik.

Offline Profile  

11 Dec 2009, 12:26 

kuzine wrote:
Melzz wrote:

Box is blijkbaar limited (hoe limited?) en nadien worden ze enkel nog apart uitgebracht, wat in totaal wel op meer zal komen dan de box veronderstel ik.

Oh...dat heb ik nog nergens gelezen trouwens. Wat een vreemde actie. Heb je een linkje naar dat bericht?

Offline Profile  

11 Dec 2009, 15:46 

Melzz wrote:
kuzine wrote:
Melzz wrote:

Oh...dat heb ik nog nergens gelezen trouwens. Wat een vreemde actie. Heb je een linkje naar dat bericht?

Hier een post of 8 naar beneden...

Offline Profile  

11 Dec 2009, 15:50 

Bedankt! Meteen maar even dat bericht geknipt en geplakt:

btw. THE COMPLETE LONE WOLF & CUB BOXSET is a limited edition, there is limited stock, and we won't be repressing the boxset, Eureka will be reissuing them singly in 2010. Get the boxes while you can!

Nou....goed om te weten, dat wordt dus opschieten. Hij is nu voor zo'n 40 euro te koop bij amazon. Als iemand hem goedkoper weet, hoor ik het graag. Heb inderdaad geen zin om ze straks allemaal los te moeten kopen.

Offline Profile  

13 Dec 2009, 14:30 

Wat is dit? Op dezelfde pagina zegt dezelfde gast van Eureka nu twee dagen later dit:

At the moment, we're not sure what we're going to do, but single releases of the LONE WOLF films are looking less likely now. Sorry for the confusion.

Vind het al vreemd, zo'n box lijkt me makkelijker verkoopbaar...net als die Hanzo-box. Die prijs ging trouwens snel naar beneden. Ik had die box voor 32,50 gekocht en is nu voor een tientje te koop.

Offline Profile  

06 Feb 2010, 12:55 

Lone Wold and Cub; Sword of Vengeance (1972)

Wow....wat een verschil. Eindelijk scherp, kun je zien wat er in de donkere scenes gebeurt, het correcte aspect ratio en verbeterde ondertitels. Ook de kleuren spatten van het scherm. Ik heb wel de indruk dat het contrast flink omhoog is geschroefd. Wellicht is het gewoon even wennen als je fletse kleuren bent gewend. Geen enkele review praat over verkeerd contrast dus het zal wel goed zitten. De film heb ik in ieder geval nog nooit zo mooi gezien. Vind het nog steeds te gek. Het verhaal, het karakter en de vele gebeurtenissen....topentertainment. De muziek is ook echt top. Het hele concept, een beul die is verraden en met zn kleine zoontje zichzelf verhuurd om moorden te plegen voor geld is echt geweldig. Er zit eigenlijk geen "goed" karakter in de film. De boxset bevat verder geen extra's, behalve trailers. Wel heeft elke film liner notes van Tom Mes. De films spreken voor zichzelf en deze boxset is voor mij de definitieve set voor deze films.

8,8

Offline Profile  

06 Mar 2010, 11:44 

Lone Wolf and Cub: Baby Cart at the River Styx - 1972

Deeltje 2 is mogelijk nog cooler dan deel 1. Itto Ogami moet het nu opnemen tegen de Gods of Death en een groepje vrouwelijke ninja's! Het viel me dit keer op hoeveel overeenkomsten de film heeft met spaghettiwesterns. Dit deel is qua beeldkwaliteit helemaal top! Het contrast is wat minder omhoog geschroefd dan in deel 1. Kick ass films....yeah!!

9.0

Offline Profile  

07 Mar 2010, 00:22 

They call it "Whistling of the Wintry Wind"!

Inderdaad nog leuker dan deel één.

Offline Profile  

07 Mar 2010, 12:31 

Lone Wolf and Cub: Baby Cart to Hades - 1972

In deel drie komt de nadruk wat meer op verhaal en karakterontwikkeling te liggen. Qua stijl wijkt de film ook wat af mbt de eerste twee delen. Meer gepraat maar er zijn zeer zeker nog genoeg actiescènes. Dit deel wordt wel het minste deel genoemd maar dan nog is het niveau erg hoog. Erg knap dat de serie zo sterk blijft. Deze film bevat weer prachtige breedbeeld shots en extreme close-ups zoals Leone dat zou doen.

8,5

Offline Profile  

Re: Lone Wolf and Cub
01 Mar 2012, 00:01 

Er komt wat heel erg cools aan:

Image

Damn....moet ik nu voor de derde keer een Lone Wolf box gaan kopen....

Offline Profile  

Re: Lone Wolf and Cub
01 Mar 2012, 01:01 

specs afwachten, maar enkel de US versies als je de comments op blu-ray.com mag geloven...

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 51 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next