Logo

It is currently 28 Apr 2017, 23:47

Post new topic Reply to topic  [ 98 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Author Message

04 Mar 2009, 12:08 

Image

Shaolin Handlock (1978)

Qua martials arts is het niet echt spectaculair en sommige scenes zijn nogal klungelig maar saai is de film zeker niet. Mooi locatiewerk in Thailand, familie intriges, speedboot achtervolgingen, motor stunts en een aardige pakhuis finale. Heb me er wel mee vermaakt.

7/10

Offline Profile  

23 Mar 2009, 00:19 

Secret of the Dirk (1970) 6/10

Booswichten zijn op zoek naar een verborgen koffer juwelen - aan onze helden (en heldinnen) om daar een stokje voor te steken. Okee filmpje, al wordt het nergens speciaal. Eindgevecht is wel sterk, maar de film heeft veel onelegant wirewerk en slordige cinematografie - een heleboel scenes zijn out-of-focus, en lijkt me niet dat het om een bewuste stylistische keuze gaat. De versie op DVD duurt slechts 78 minuten en wellicht ontbreekt er materiaal - sommige overgangen zijn nogal bruusk.

Offline Profile  

16 Apr 2009, 20:11 

Seeding of a ghost

dit was een hoop fun :-)
blote tieten, gore, nog blote tieten, cheesy 80's stuff, black magic en nog wat blote tieten

een aanrader met andere woorden :mrgreen:

Offline Profile  

23 May 2009, 01:47 

Image

Lost Souls (1980) 7/10

Opent met de beelden van lange rijen illegale Chinese migranten in Hong Kong, die in 1980 een laatste kans kregen om officiële papieren te bemachtigen. Een commentaarstem vraagt of we er al bij stilgestaan hebben hoe moeilijk de tocht van deze mensen was naar de Hong Kongse kusten.

Onder het mom van een sociaal document krijgen we dan een hoop smerige sexuele vernederingen en brutaal sadisme te zien, wanneer een groepje vluchtelingen in de handen komt van een bende meedogenloze mensensmokkelaars. Full-on exploitation van de Men Behind the Sun-regisseur T.F. Mou. Intense grimmige shit die vooral diende om te beantwoorden aan de sadistische reflex van het Hong Kongse bioscooppubliek dat die migranten liever zag gaan dan komen.

Offline Profile  

06 Jul 2009, 09:23 

Xing xing wang (1977)
De meest vermakelijke King Kong-versie die ik gezien heb. Heerlijk knullige film met een paar werkelijk kolderieke momenten. Tijdens een expeditie weet een tijger met één welgeplaatste hap een been in een bloedig stompje te veranderen. Gelukkig weten de anderen wel een manier om de ongelukkige man te redden: ,,Snel, haal de verbanddoos!"

Of het moment waarop we kennis maken met de leider van de expeditie die de bovenmaatse gorilla moet vangen. De geruchten gingen dat hij nogal van slag was sinds het uit was met zijn vriendin. En jawel: in het eerste shot hangt hij languit op de bar, brallend in een leeg glas whisky. De blonde hoofdrolspeelster mag er ook zeker zijn. Prima kijkbaar.

Offline Profile  

06 Jul 2009, 11:52 

liggen hier te wachten op een kijkbeurt:

killer snakes
devil's fetus
black magic 1 + 2

:-)

Offline Profile  

08 Oct 2009, 22:37 

Black Magic 2 (1976) 6/10

Daar gaan we - Lo Lieh heeft een legertje zombies in z'n kelder en controleert die door hen spijkers in de schedel te timmeren. Z'n zwarte magie gebruikt hij ook als een Doctor Love om mensen aan een lief te helpen. Zo komt Ti Lung's beste vriend hem vragen hoe hij Lung's vrouw in bed kan krijgen. Waarschijnlijk eerst een spijker door d'r kop rammen.

Best leuk, maar had er toch meer van verwacht - de film lijkt me z'n reputatie eigenlijk vooral te danken aan het feit dat het indertijd één van de weinige soortgelijke producties was die als Engels gedubde video internationaal verspreid werd. Want al het geblubber en getimmer ten spijt is 't nogal mak in vergelijking met de betere Shaw horrors, waarin de wormen meestal emmersvol aangedragen komen en waarbij 't visueel er ook wat wilder aan toe gaat. Trouwens - herinner me niet meer zoveel van het eerste deel, maar denk dat ik dat ook amusanter vond.

Offline Profile  

24 Oct 2009, 20:05 

Five Element Ninjas (1982) 7,5/10

Ik was er al tweemaal aan begonnen, en beide keren raakte ik niet door het eerste kwartier geworsteld - vol oninteressante vechtscenes terwijl twee kung fu clans met potsierlijke kapsels elkaar om beurt beschimpen met een welgemeende 'humpf' - doodsaai. Maar ditmaal had ik me er vastbesloten in vastgebeten, en dat loonde zeker de moeite, want na twintig minuten duiken de eerste ninja's op en kan het niet meer stuk. Ninja's - ik heb het over ninja's. Ninja's ! Rode ninja's, gouden ninja's. Ninja's in een camo-pak. Ninja's !

Offline Profile  

10 Nov 2009, 19:16 

Seeding of a Ghost (1983) 8/10

De twee Black Magics waren een teleurstelling na er jarenlang over gelezen te hebben, maar deze Shaw-horror maakte voor mij z'n reputatie helemaal waar. Weer de gewoonlijke blubberige smeerlapperij met extra actie, extra tieten en een waanzinnige finale.

De overspelige echtgenote van een taxichauffeur wordt verkracht en van een dak geworpen, en de man roept de hulp in van een zwarte magiër om de daders te straffen. En dan worden er wormen gekotst, hersenen opgelepeld, geneukt met verrotte lijken. Oh en er explodeert ook een zwangere vrouw als een rode fontein van bloed. En blubber, natuurlijk.

Van dezelfde regisseur als het ook erg leuke blubberfestijn Hell Has No Boundary.

Offline Profile  

14 Nov 2009, 20:48 

New Tales of Flying Fox (1984) 8/10

Eén van de laatste films uit de Shaw Studios, vooraleer ze zich nog haast uitsluitend met TV-producties gingen bezig houden.

Twee meesters in martial arts spreken af voor een vriendschappelijk duel, maar een vazal van de Manchu ziet zijn kans schoon om zo met beiden af te rekenen. Eén komt te overlijden, terwijl de ander belooft zijn pasgeboren zoon onder z'n hoede te nemen. Maar dan verdwijnt de baby en draaien we de klok achttien jaar door.

Het verhaaltje mag dan tjokvol clichés zitten, het heeft een relatieve complexiteit en weet daarin een mooie dramatische lijn te bewaren en me helemaal te boeien. Net zo met de vechtsscènes - die ondanks hun wilde energie perfect gechoreografeerd zijn en veel kracht winnen aan snelle en gevarieerde montage waarmee ze afsteken tegen de veeleer statische klassieke Shaw-stijl en al hinten naar de manische Tsui Hark-stijl die later het genre zou domineren.

Offline Profile  

11 Jan 2010, 00:20 

The Heroic Ones (1970) 6/10

Een krijgsheer beschouwt zijn 13 generaals als zonen, maar er heerst onenigheid in de groep - een keizerlijke afgezant weet daar handig misbruik van te maken. Aanvankelijk kon het me niet echt boeien - eerste helft bestaat vooral uit groots opgezette belegeringen en een hoop gelul - ik denk dat ik het gewoon niet echt trek als de Shaw-producties de historische epos-toer opgaan. En hoe vaak kan je geboeid kijken naar weeral dezelfde muur die bestormd wordt? De film gaat uit van driemaal. Eens de complotten in de tweede helft vaste vorm begonnen te nemen werd het heel wat beter, ook al dankzij het sterke middenstuk. Voornaamste rollen zijn voor David Chiang en Ti Lung, maar er doen nog pakweg 9998 andere mensen mee. Regie is van Chang Cheh.

Offline Profile  

12 Jan 2010, 00:07 

The Twelve Gold Medallions (1970) 6/10

Gaat over twaalf gouden medallions - of wat had u dan gedacht? Die worden door een verrader aan het hof naar het Tartaarse invasieleger gestuurd, in de hoop tot een geheim pact te komen. Een eenzame zwaardvechter probeert er een stokje voor te steken door de medaillons één voor één te bemachtigen. Geen slechte film met soms leuke actie, maar het drama dat die actiescenes aan mekaar lijmt is vrij saai, en wordt daarin zeker niet geholpen door de weinig charismatische hoofdfiguur.

Offline Profile  

18 Feb 2010, 12:47 

Temptress of a thousand faces (1968) (8,5 op 10)

mix fantomas met wat stuff als Black Tight Killers en je krijgt één van mijn favo shaw brothers films. groovy

voor liefhebbers van 60's spy camp stuff

Offline Profile  

05 Apr 2010, 10:30 

Disciples of the 36th Chamber (1985) 6/10

Derde deel in de 36th Chamber-serie, en al speelt Gordon Liu opnieuw de rol van de vechtende monnik - het verhaal draait ditmaal vooral rond de historische figuur Fong Sai Yuk. Die is student in de Shaolin tempel, maar gaat 's nachts meestal op pad om z'n vechtkunsten elders ook te tonen. Zo ook bij die dekselse Manchu, die meteen een plan bekokstoven. Net als het tweede deel zitten er een boel humoristische elementen in, maar ze zijn hier lang niet zo amusant. Verhaaltje is ook maar een oninteressant rommeltje, waardoor je enkel nog de indrukwekkende actiescenes overhoudt. Lau Kar Leung regisseert niet alleen, maar speelt ook een rolletje als één van de Manchu-leiders.

Offline Profile  

26 Jul 2010, 14:50 

Yang Chi / Virgin of the Seven Seas / The Bod Squad (1974) nieuwe dvd!

"ultra-rare Germany/Hong Kong co-production (produced by the Shaw Brothers)!
The Bod Squad (1974)

Old German trailer!
TV1.at - Karate, Küsse, blonde Katzen

The Camera Obscura dvd will be German language with English subs.
Already available for pre-order here
OMG Entertainment"

Image

Offline Profile  

04 Aug 2010, 22:54 

Invincible Shaolin (1977) 8/10

Oh! Die verdraaide Manchu! Ditmaal willen ze ruzie stoken tussen de Noordelijke en Zuidelijke Shaolin. Doen ze door er een paar te vermoorden in verdachte omstandigheden en dan toe te kijken hoe de Shaolin mekaar beschuldigen. Verdomde Manchu! Verbeten beginnen de Shaolin te trainen met houten palen, rauwe eieren en dikke elastieken - vastbesloten om mekaar een kopje kleiner te maken. Maar dan komt de aap uit de mouw, en krijgen de Manchu af te rekenen met een stel afgetrainde moordmachines. Zoiets toch. Weer een zoveelste 'everybody goes kung fu training'-film, maar toch erg van genoten. Eén van de zogenaamde Venom-films van Chang Cheh.

Offline Profile  

07 Aug 2010, 01:39 

Rebel Intruders (1980) 7/10

Ik begin de lol van die Venom-films wel in te zien. De vaste acteurs spelen eigenlijk steeds zowat dezelfde rol en pakken uit met dezelfde technieken. En ondertussen doet Chang Cheh alsof de tijd stil is blijven staan. Ditmaal zijn ze met z'n drieën. Oorlogstijd, en gevangen tussen twee partijen vluchten ze naar een vreedzaam stadje. Vreedzaam? Neen. Ook hier complotten en intriges. Tussen drie partijen. Ze gaan er niet bepaald op vooruit. In die Venomfilms lijkt pure martial arts vaak plaats te maken voor acrobatie. Ditmaal staan ze touwtje te springen in de finale. En salto's. Die komen er ook aan te pas.

Boody Parrot (1981) 6/10

Deze horror-wuxia er vlak na bekijken doet geloven dat er een ganse decennium tussenzit. Flitsende montage en mooie belichting die aan Sun Chung of Chor Yuen doet denken. En ondertussen een volslagen onbegrijpelijk verhaaltje, misschien ligt het aan mij. Wel krijgen we voor een Chinese dame ongewoon grote borsten te zien, Exorcist-achtig gegrom en spuugt men zoutzuur in mekaars gezicht, maar ik liet me niet bedotten. Is gewoon saai in z'n onbegrijpelijke drukdoenerij. Wist nooit waar het over moest gaan maar zei wel veertien keer "what the fuck" - ik heb het geteld. Want zulke momenten zitten er genoeg in - pakweg veertien - en draagt je wel tot de aftiteling.

Offline Profile  

08 Aug 2010, 22:34 

Image

Dirty Ho (1979) 8/10

Had zo wel m'n ideëen bij de titel, en omdat hij opent in een bordeel, zakte ik al wat dieper weg in de kussens, helemaal zeker van m'n zaak. Maar de titel bleek een toevallige woordspeling te zijn, met een personage dat Ho heet. Comedy-fu van Lau Kar Leung met Gordon Liu als elfde Manchu-prins die z'n op erfenis belustte broers in z'n nek krijgt. Heel leuke actie-choreografie, waarbij aan een vreemd soort koude-oorlogs-sparring wordt gedaan. Iedereen doet alsof z'n neus bloedt, terwijl ze elkaar onderhands meppen proberen te verkopen of theekopjes in mekaars gezicht te lanceren.

Offline Profile  

04 Sep 2010, 13:31 

Roving Swordsman (1983) 6/10

Voor zo'n late Chor Yuen wuxia is alles nog verrassend coherent. Al ontging me hier en daar wel wat, kan dat ook aan de drank gelegen hebben. En drank heb je er bij nodig, om zo in je zoemende roes er geen vragen bij te stellen als de ganse finale zich afspeelt in een spiegelpaleis - The Hidden Power of Disco Ball. Mooi belichte sets, een hoofdrol voor Ti Lung en complotten bij de vleet - best leuk voor een keertje, maar allemaal al eens eerder en beter gedaan door ome Yuen.

Offline Profile  

11 Sep 2010, 12:59 

Death Duel (1977) 8/10

Tegen een bloedrode zonsondergang staat een tiental krijgers een andere op te wachten. Ze zijn uitgedaagd tot een duel, maar als hun rivaal opdaagt heeft die nog geen twaalf tellen nodig om al z'n tegenstanders tegen de vlakte te maaien met z'n ongenaakbare zwaard. Dat heeft hij nog niet opgeborgen of een raadselachtige dame arriveert en zegt iets als "Mwah, ça va - vrij indrukwekkend, maar stelt allemaal niets voor in vergelijking met de derde zwaardmeester - want die maakt u af. AF, zeg ik u." Zoiets.

In z'n eer gekrenkt gaat pipo dan maar op zoek naar die derde zwaardmeester, maar als hij voet zet op diens geheimzinnige eiland, vindt hij er enkel een doodskist, want derde zwaardmeester is dood. De camera zoomt in op de kist waarna we overschakelen op het verhaal van een mysterieuze vagebond die als een soort Boomer langs de straten trekt waar hij af en toe klusjes opknapt om z'n rijst te verdienen. Zal geen verrassing zijn wie die zwerver uiteindelijk blijkt te zijn, zeker?

Weinig nadruk op actie als Chor Yuen z'n mooiste belichting weer bovenhaalt en een meeslepend verhaaltje vertelt dat de chaotische complexiteit mist van de meeste van z'n andere Gu Long-wuxia's, en daarmee enkel aan dramatische kracht wint. Derek Yee is uitstekend als de enigmatische vagebond.

Offline Profile  

12 Sep 2010, 18:59 

Angel with the Iron Fists (1967) 6/10

Lily Ho ziet er fantastisch uit wanneer ze zich met haar poppemiekessnoetje in strakke zwarte pakjes hijst als geheim agente 009. Lo Wei pakt weer uit met z'n typische ongeïnspireerde regie, maar gelukkig verrichtten ze wel goed werk met het uitzinnige setdesign en heeft het script een uiterst gezonde fixatie op spionnentechnologie - waarbij elke handtas wel een tijdbom verbergt en elke oorbel giftige pijltjes schiet.

Offline Profile  

25 Dec 2010, 01:39 

bdc wrote:
Yang Chi / Virgin of the Seven Seas / The Bod Squad (1974) nieuwe dvd!

"ultra-rare Germany/Hong Kong co-production (produced by the Shaw Brothers)!
The Bod Squad (1974)

Old German trailer!
TV1.at - Karate, Küsse, blonde Katzen

The Camera Obscura dvd will be German language with English subs.
Already available for pre-order here
OMG Entertainment"

Image

Neem zeven Duitse schonen, haal de beste pole fighters in the business en geef Ernst "Schulmädchen-Report" Hofbauer vrij baan en je hebt de meest idiote kruisbestuiving ooit. Werkelijk kapot gelachen met dit geval. Ik drink er nog één. Proost!

Offline Profile  

Re: Shaw Brothers
06 Apr 2013, 19:54 

De laatste tijd veel Shaws aan het kijken en kopen...maar natuurlijk te lang gewacht zodat vele titels oop zijn...zoeken dus...

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 98 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4