Logo

It is currently 24 Jul 2017, 18:45

Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message

11 Aug 2009, 10:22 

Als je persé voor zo'n boxset wil gaan lijkt de 'Graveyard Of Honour' 'Cops vs Thugs' en 'Japan Organised Crime Boss'-box me de beste keuze van de twee - Cops vs Thugs is één van de minder goede US-uitgaves, en van Japan Organised Crime Boss is deze Britse uitgave de enige optie. Graveyard of Honor heeft een goeie US-uitgave, maar ja - die is wel aan de prijs.

Die andere Britse box zou ik laten liggen - de films daarin hebben alledrie uitgaves die er stukken beter uitzien.

Maar de Fukasaku-films 'leven' pas als de transfer het rauwe en gritty gevoel van de filmstock benadert - is met de Britse uitgaves absoluut niet het geval. Toch jammer als je zo wil kennis maken met de films.

Offline Profile  

11 Aug 2009, 11:38 

Als je wat geduld hebt, biij secondspin kom je die r1 uitgaves soms wel voordelig tegen (zeker als er weer een actie is). Heb bv overtijd die Yakuza Papers box voor 38$ op de kop getikt.

Offline Profile  

11 Aug 2009, 12:02 

kuzine wrote:
Als je wat geduld hebt, biij secondspin kom je die r1 uitgaves soms wel voordelig tegen (zeker als er weer een actie is). Heb bv overtijd die Yakuza Papers box voor 38$ op de kop getikt.

Die box staat er nu niet bij, enkele wat losse deeltjes. Die box is nieuw te koop voor 49 dollar bij deepdiscount, even in de gaten houden.....komt vast wel weer een kortingsactie.

Offline Profile  

08 Sep 2009, 18:00 

Iemand de hele reeks van de Yakuza Papers al gezien? Ben wel benieuwd naar de reacties. In dit topic kom ik niet verder dan deel 2. Ga er binnenkort ook mn tanden op stuk bijten...

Offline Profile  

09 Sep 2009, 12:07 

Battles without Honor & Humanity - The Yakuza papers part 1 - Kinji Fukasaku - 1973

Jaren geleden al eens gezien en toen vond ik er niet veel aan, ongelofelijk want dit keer heb ik genoten van begin tot eind. In het eerste kwartier zien we een poging tot verkrachting, twee armen die worden afgehakt, harakiri, een aanslag en een pink die zelfstandig wordt verwijderd. Zijn we een kwartier verder. Fukasaku hanteert een zeer dynamische stijl met handheld camera's en diagonale camerastandpunten.

De film gaat over verschillende Yakuza eind jaren 40. De verschillende personages die worden geïntroduceerd kunnen lastig zijn om te volgen. Het is namelijk vrij complex maar dat weerhield me er niet van om volop van de film te kunnen genieten. De soundtrack is trouwens ook erg sterk.

Het beeld is echt prachtig, de film heeft een bepaalde look die me er bevalt. Ben erg blij dat ik niet voor de brakke UK uitgave ben gegaan maar de veel betere regio 1 heb aangeschaft. De film houd het tempo er lekker in en bevat naast de actiescenes genoeg gekonkel tussen de verschillende Yakuza-leden. Ben erg benieuwd hoe de serie zich verder gaat ontwikkelen. Als de serie de kwaliteit van deel 1 weet vast te houden, heb ik nog zeer veel moois tegoed.

8,5

Offline Profile  

10 Sep 2009, 09:28 

Melzz wrote:
Iemand de hele reeks van de Yakuza Papers al gezien? Ben wel benieuwd naar de reacties. In dit topic kom ik niet verder dan deel 2. Ga er binnenkort ook mn tanden op stuk bijten...

Ik heb ze allemaal gezien maar dat is al weer jaren geleden toen die mooie boxset uitkwam. Ik vond de hele reeks erg goed. Ze lijken wel allemaal op elkaar dus om iets zinnigs over de verschillende delen te zeggen zou ik ze eigenlijk moeten herzien. De andere Yakuza films van Fukasaku die ik heb gezien (Blackmail Is My Life, Cops vs Thugs, Graveyard Of Honor, Street Mobster, Sympathy For The Underdog en Yakuza Graveyard) kan ik je ook allemaal aanraden.

Offline Profile  

12 Sep 2009, 11:24 

The Yakuza Papers, Vol. 2: Deadly Fight in Hiroshima - Kinji Fukasaku - 1973

Deel 2 raast gewoon door in dezelfde stijl als deel 1. We volgen een Yakuza genaamd Yamanaka die oa een verhouding begint met het karakter van Meiko "Lady Snowblood" Kaji. Erg leuk trouwens om haar eens in een ander soort rol te zien. De vechtscenes zijn weer chaotisch en absoluut niet zo gefilmd als bv in de films van John Woo. De gevechten zijn ruw, chaotisch en gewelddadig. Sonny Shiba heeft ook nog een leuke rol als geflipte Yakuza. Deel 2 vond ik wel een tikkeltje minder dan deel 1 maar dat is ook erg moeilijk met zo'n sterk eerste deel. Maar nog steeds van grote klasse.

8.0

Offline Profile  

30 Oct 2009, 22:13 

Proxy Wars gezien en die bestaat voornamelijk uit gekonkel aan tafeltjes in kamertjes. Wat meer variatie had geen kwaad gekund. Kreeg een beetje het gevoel naar wat herhaling van zetten te kijken. Hopelijk bevat het volgende deel wat meer variatie en wat meer actie. Nog steeds een prima film maar weinig gedenkwaardig.

7,2

Offline Profile  

19 Apr 2010, 13:18 

The Yakuza Papers, Vol. 4: Police Tactics - Kinji Fukasaku - 1974

Er zat een tijdje tussen het vorige deel wat ik zag dus het was een tikkeltje verwarrend om alle personages en intriges van elkaar te onderscheiden. Nu is dat sowieso best lastig van de serie. Het zit zo complex in elkaar met zoveel gekonkel dat het volgens mij onmogelijk is alles in 1x te doorgronden.

Dit deel is een behoorlijk gewelddadig en bevat meer actie dan in Proxy Wars. Heb me er weer uitstekend mee vermaakt. Prachtige stijl waarin acties uiterst chaotisch verlopen en elke personage op elk moment het loodje kan leggen. Het publieke leven raakt hevig van slaag door het toenemende Yakuza geweld waardoor de politie genoodzaakt is veel frequenter en harder op te treden. Geweldige serie.

7,8

Offline Profile  

Re: Kinji Fukasaku
26 Aug 2011, 13:58 

Last Chapter inmiddels ook gezien en na 5 delen is het inderdaad wel mooi geweest. Het laatste deel is meer van hetzelfde maar omdat er een tijd tussen deel 4 zat, toch weer erg mee vermaakt. De filmstijl blijft consistent. De box bevat ook zeer leuke extra's. Erg goede filmserie, ook al lijken de films erg op elkaar en is het erg lastig alle personages en hun intriges te volgen. Maar wellicht is dat juist de bedoeling, de Yakuza blijkt een wespennest te zijn vol met verraad.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2