Logo

It is currently 28 Jul 2017, 00:39

Post new topic Reply to topic  [ 108 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message

22 May 2007, 00:00 

tolpol wrote:
Melzz wrote:
Sex & Fury
Female Yakuza Tale: Inquisition & Torture

Alletwee erg goed - Sex & Fury heeft een fantastisch gevecht met een naakte Reiko Ike in de sneeuw, Female Yakuza Tale heeft een heerlijk sleazy verhaal en kent een uitzinnig kleurrijke finale.

De Pinky Violence-box is na twee jaar nog steeds niet uitverkocht, dus zo'n storm heeft 't nu ook weer niet gelopen. 10.000 stuks is best wel veel voor wat uiteindelijk toch een niche-product is.

Wat SEX & FURY helemaal compleet maakt, is de aanwezigheid van het Zweedse cultsterretje Christina Lindberg, ook bekend van THRILLER: A CRUEL PICTURE (1974). Ze mag uiteraard haar kleren een paar keer uittrekken en heeft zelfs een paar diepe uitspraken in het Engels, over Europees-Aziatische verhoudingen en kolonialisme of iets dergelijks. Ze spreekt met zo'n zwaar accent en kijkt er zo ongelofelijk dom bij, dat je er simpel van zou worden. Ze had geen flauw benul van wat ze zei, maar het lijkt me dat ze dan ook geen woord Engels sprak. Wat kon dat kind dom uit haar ogen kijken zeg! Niet te misssen dus, dit filmpje.

Offline Profile  

22 May 2007, 08:21 

Camera Obscura wrote:
Wat SEX & FURY helemaal compleet maakt, is de aanwezigheid van het Zweedse cultsterretje Christina Lindberg, ook bekend van THRILLER: A CRUEL PICTURE (1974). Ze mag uiteraard haar kleren een paar keer uittrekken en heeft zelfs een paar diepe uitspraken in het Engels, over Europees-Aziatische verhoudingen en kolonialisme of iets dergelijks. Ze spreekt met zo'n zwaar accent en kijkt er zo ongelofelijk dom bij, dat je er simpel van zou worden. Ze had geen flauw benul van wat ze zei, maar het lijkt me dat ze dan ook geen woord Engels sprak. Wat kon dat kind dom uit haar ogen kijken zeg! Niet te misssen dus, dit filmpje.

De scènes met Lindberg vond ik wel amusant, maar ze haalden de rest van de film jammer genoeg een beetje onderuit.

Thriller vind ik trouwens een verschrikkelijk slechte film - snap daar de reputatie helemaal niet van. Zou kunnen begrijpen dat mensen 'm prijzen als een amusant gedrocht - al vond ik weinig lol aan het saaie gebeuren - maar dat men zich in allerlei poëtische bewoordingen uitlaat over die intens lelijke en saaie slow-motion-scènes gaat m'n petje te boven.

Offline Profile  

22 May 2007, 09:20 

tolpol wrote:
Thriller vind ik trouwens een verschrikkelijk slechte film - snap daar de reputatie helemaal niet van. Zou kunnen begrijpen dat mensen 'm prijzen als een amusant gedrocht - al vond ik weinig lol aan het saaie gebeuren - maar dat men zich in allerlei poëtische bewoordingen uitlaat over die intens lelijke en saaie slow-motion-scènes gaat m'n petje te boven.

Poëtische bewoordingen zijn misschien wat te veel van het goede maar ik vond de film toch wel een zekere charme hebben. Voelde mij vooral aangetrokken door de naargeestige sfeer die er over de film hangt. Het ziet er misschien niet allemaal zo mooi uit (puur filmisch dan) maar ik heb er toch een zeker genoegen uit gehaald (al is dat misschien niet het juiste woord voor deze film). En die slow-motion-scènes...pure Peckinpah op een heel slechte dag :wink:

Offline Profile  

22 May 2007, 22:19 

tolpol wrote:
die intens lelijke en saaie slow-motion-scènes gaat m'n petje te boven.

Dat is inderdaad niet bepaald mooi, vooral knullig. Toch vond ik THRILLER wel wat hebben, maar misschien meer vanwege het sfeertje. En Chistina Lindberg in zo'n Pinky Violence film is tamelijk belachelijk, het verhoogt vooral de cultwaarde.

Offline Profile  

24 May 2007, 09:59 

Female Prisoner 701: Scorpion

Nou...de box is binnen en ik wist niet hoe snel ik dit eerste deel erin moest smijten. En wederom een topper! Dit deel speelt zich meer af in de gevangenis waar onze ijzige helding door bedrog van een manspersoon onterecht weg zit te rotten. Haar medegevangenen zijn nou ook niet bepaald katjes om zonde handschoenen aan te pakken. Maar....er zijn ook enkele dames die Scorpion af en toe te hulp schieten. Het regime in de gevangenis is uiteraard weer behoorlijk sadistisch en de beveiliging is ook niet al te best want de dames kunnen naar hartelust elkaar te lijf gaan met scharen en glasscherven. Scorpion denkt maar aan 1 ding.......wraak en dood aan alle mannen! Uitbreken dus!

Van een beetje dvd en filmliefhebber worden er een paar klassiekers in de collectie geacht, wat Hitchcock, een Kubrickje, een Kurosawa. Ik vind dat deze box of TENMINSTE 1 deel uit deze serie in ieders collectie hoort. Anders ben je gewoon minder dan de rest, dan ben je maar een slappe halfzachte sukkelaar die ergens een bel hoort maar die verdomde klepel niet kan vinden. Kopen dus die shit. "Ik vond er niet zoveel aan" is simpelweg geen optie....

Offline Profile  

24 May 2007, 15:48 

volgense cd-wow zijn er twee versie van die pinky violence box???

http://www13.cd-wow.com/searchresults_dvd.php?searchfield=pinky+violence

ik zou gaan voor de cheapo versie maar wil wel zeker de juiste

Offline Profile  

24 May 2007, 15:54 

matt wrote:

Da's vreemd, maar CD-Wow's website maakt wel 'ns vaker foutjes. Er is slechts één versie van de box gemaakt, zou dus gewoon voor de beste prijs gaan.

Offline Profile  

24 May 2007, 15:59 

tolpol wrote:
matt wrote:

Da's vreemd, maar CD-Wow's website maakt wel 'ns vaker foutjes. Er is slechts één versie van de box gemaakt, zou dus gewoon voor de beste prijs gaan.

De goedkope is van wat vroeger de "warehouse" heette. Volgens mij betekent het gewoon dat ze die niet onmiddelijke in stock hebben en het wat langer duurt voor je hem ontvangt. De meeste R1 titels zijn normaal of als "warehouse" artikel te krijgen, de prijs scheelt inderdaad het meeste bij boxsets, maar ook Criterions zijn goedkoper.

Offline Profile  

24 May 2007, 16:03 

thanks voor de snelle info heren

zal voor de goedkoopste gaan

zucht mijn visa rekening zal weer rampzalig zijn

Offline Profile  

24 May 2007, 16:19 

matt wrote:
thanks voor de snelle info heren

zal voor de goedkoopste gaan

zucht mijn visa rekening zal weer rampzalig zijn

Graag gedaan - al spijt het me van je visa-rekening :mrgreen:

Offline Profile  

30 May 2007, 22:47 

Female Prisoner 701: Scorpion

Naar aanleiding van de goede berichten van Melzz en tolpol op dvd.nl heb ik maar direct de box en deel 2 los aangeschaft. Vandaag kwam alles netjes binnen, dus gelijk maar het eerste deel in de la geschoven. En ik denk dat een bedankje op zijn plaats is richting Melzz en tolpol. Wat een film!

Van begin tot het einde is het genieten. Ik hoef hier denk ik niet meer te vertellen waar het allemaal over gaat. Een ding rest mij te zeggen: meer, ik wil meer, meer Meiko Kaji!!!

Offline Profile  

30 May 2007, 22:52 

Welkom op cinemavanti, Martin en ben meteen blij dat je 't leuk vond. Nog veel plezier met de rest van de serie !

Offline Profile  

16 Jun 2007, 13:08 

Female Prisoner - Beast Stable

Derde deel in de serie en dit deel is totaal anders dan de twee voorgangers. Dit keer is Scorpion buiten de gevangenismuren en komt ze daarbuiten allerlei gespuis tegen waar ze mee af moet rekenen. Incest, ledenmaten afhakken en andere verminkingen....het zit allemaal in dit derde deel. De fotografie is prachtig en dat is dan ook het grootste pluspunt van dit deel. Ik vond het tempo echter minder energie hebben, het viel af en toe wat stil doordat er wat saaiere passages inzitten. Beast Stable vind ik daarom tot nu toe de mindere in de serie. Deel 1 en 2 vind ik dus tot nu toe het beste. Maar zelfs een mindere Scorpion is nog te gek, zo ook dit deel.

Offline Profile  

30 Jun 2007, 17:42 

Female Prisonor # 701 Scorpion: Grudge Song

Jammer....dit was alweer het laatste deel van de serie. Ook deze kijkt weer heerlijk weg. Toch....de impact die delen 1 en 2 op me hadden wordt met deel 3 en 4 niet meer overtroffen. Die twee delen vond ik echt geweldig. Ditmaal is Scorpion buiten de gevangenisdeuren en wordt op de hielen gezeten door een cop. Ze krijgt de hulp van.....(gadverdamme)....een MAN!!! Na zoveel keren door mannen te zijn vernederd en bedrogen...kan ze het zich dit keer permiteren een man te vertrouwen?? En gelukkig....ook in dit deel zien we Meiko Kaji in die stoere zwarte jas en hoed op!! Dus....een geslaagd vierluik! Gaat zeker nog meerdere malen in mn speler.

Offline Profile  

02 Jul 2007, 16:48 

Technische evaluatie en screenshots van de uitgave van de eerste Rica-film :

http://www.tohokingdom.com/dvd/rica_mb.htm

Offline Profile  

02 Jul 2007, 16:53 

tolpol wrote:
Technische evaluatie en screenshots van de uitgave van de eerste Rica-film :

http://www.tohokingdom.com/dvd/rica_mb.htm

Haha....die hoes! En die tagline:

The shocking story of a juvinile SLUT named Rica

:D mmmmm....die film moet wel goed zijn... :wink:

Offline Profile  

19 Aug 2007, 20:32 

Drie nieuwe titels aangekondigd de Pinky Violence-serie - deze keer komen ze van Synapse, nu Panik House niet langer bestaat :

Image
Quote:
And here's some news you're reading here first: the trio of Poisonous Seductress films will be coming out on November 13th of this year. Here's a peek at the cover of the first one, Female Demon Ohyaku.
It was designed to fit in with Panik House's previous "Pinky Violence" line of DVDs, and, like Malformed Men and Snake Woman, will feature a reversible cover with the original Japanese poster on the reverse side. Extras on these three will be lighter than on the horror films, unfortunately - just trailers, commentaries on two of them from frequent Japanese film commentator Chris D., and some other minor goodies. But the movies speak for themselves - they're all really entertaining, fast-moving swordplay dramas, and the first one in particular is a real discovery.
It's the only one of the three that's black-and-white, and mercifully so, since it's filled with a jaw-dropping catalog of cruelty that shocked me when I first watched it, particularly since I expected it to be the least of the trio, coming from a director who's better-known as an assistant to Nobuo Nakagawa than a filmmaker in his own right. Wait until you see the guillotine scene - or rather, scenes!

Ook aangekondigd van Synapse - de twee eerste Toei-producties met Meiko Kaji, zijnde de twee films uit de Wandering Ginza Butterfly-serie. Moet wel nog op gewacht worden tot het voorjaar van 2008 :

Quote:
After the three Legends films, Synapse will take a break from classic Japanese cinema until next spring, when the final (so far!) Toei titles will come out, but it's a pair worth waiting for: Meiko Kaji's debut films for Toei Studios following her departure from the Stray Cat Rock series at Nikkatsu: the Wandering Ginza Butterfly films (Gincho wataridori and Gincho nagaremono). But more on those some other day...

bron: http://outcastcinema.blogspot.com/

Offline Profile  

Re: Toei's Pinky Violence
08 Sep 2007, 19:27 

hitch_fan wrote:
Uit de Stray Cat Rock serie is tot dusverre maar 1 film op DVD verschenen:
Stray Cat Rock: Sex Hunter
Image
DVD is anamorf en heeft een goede beeldkwaliteit.

Deze serie lijkt me ook echt super! Eindelijk is er een boxset met alle delen......is het aaaahhhhhhhhrrrgghhh helemaal in het Japans zonder ondertiteling...heb je er helaas nog niets aan...

Image

Hierbij een recensie van de box:

http://10kbullets.com/reviews/w/stray-cat-rock-box-set

Offline Profile  

08 Sep 2007, 20:23 

Die boxset is al een jaartje op de markt, hoor. Jammer dat ze in Japan zowat niets Engels ondertitelen - er is al flink wat seventies exploitation verschenen, maar de dvd's zijn er sowieso pokkeduur.

Offline Profile  

30 Sep 2007, 19:09 

Weet er iemand waar Sex & Fury nog te bestellen is, heb deze al een tijdje bij dvdpacific in bestelling staan maar hij blijft maar on order. Bij Amazon is hij ook niet meer te krijgen dus het lijkt me dat deze OOP is.

Offline Profile  

30 Sep 2007, 19:24 

Hij lijkt inderdaad moeilijk te vinden.

Hij is inmiddels ook uit in de UK, alleen wel wat duurder en mist het audiocommentaar.
http://www.play.com/DVD/DVD/4-/1032604/ ... oduct.html

Offline Profile  

30 Sep 2007, 19:47 

Lord Summerisle wrote:
Weet er iemand waar Sex & Fury nog te bestellen is, heb deze al een tijdje bij dvdpacific in bestelling staan maar hij blijft maar on order. Bij Amazon is hij ook niet meer te krijgen dus het lijkt me dat deze OOP is.

Das balen....staat bij mij in mn wishlist en ik was van plan hem bij mn eerstvolgende bestelling te plaatsen.... :cry: Hopelijk staat ie binnenkort weer te koop bij Pacific.

Offline Profile  

30 Sep 2007, 23:26 

Panik House is failliet - wat deze dvd jammer genoeg OOP gemaakt heeft. Zou gewoon wachten tot de Britse uitgave wat zakt in prijs. De audiocommentaar op de R1-uitgave is niet bijzonder goed - biedt niet veel meerwaarde.

Offline Profile  

02 Jan 2008, 14:41 

Nieuwe pinky stuff aangekondigd door Media Blasters :

Image

January 29, 2008:
DELINQUENT GIRL BOSS: BLOSSOMING NIGHT DREAMS (Zubeko Bancho: Yume wa Yoru Hiraku, 1970)
After a life in reform school, Rika (Reiko Oshida) tries her hand at becoming a decent, upstanding citizen. But try as she might, she just can’t get the hang of the straight life. She finds herself back in the big city where the hippie revolution has taken hold and psychedelics are the drugs of choice. Back on the streets, she meets up with her old reform schoolmates and becomes embroiled in an underworld full of gangsters and shifty kidnappers who have a taste for money and women. Now, Rika must rely on her two greatest assets — her beauty and her butt-kicking skills — to help her friends take brutal revenge!

DELINQUENT GIRL BOSS: BLOSSOMING NIGHT DREAMS was the first in the four part DELINQUENT GIRL BOSS series from Toei Co., Ltd. Kazuhiko Yamaguchi (SISTER STREET FIGHTER) makes his directorial debut. Exploitation Digital is proud to bring this influential classic to DVD for the first time anywhere, in 2.35:1 anamorphic widescreen with Japanese audio and English subtitles. Extras include a Photo Gallery. Feature running time is 87 minutes. SRP $29.95.

Image

February 19, 2008:
GIRL BOSS REVENGE (Sukeban, 1973)
A car, loaded with delinquent girls, is headed to reform school when it crashes and the girls escape to freedom. On the run from the law, girl boss Komasa and her friends seek refuge right in the middle of Osaka’s hardcore gang territory. Rival gangs battle it out for supremacy in a corrupt world of money-hungry degenerates whose only objectives are to make a quick buck and score a quick score. When Komasa and her pals get involved, it throws the whole underworld into chaos and they soon find themselves at the mercy of some sinister thugs. Abused to no end at the hands of some rough customers, the girls find themselves the currency in a brutal transaction. But girl boss Komasa won’t consider any debts paid in full until she has her revenge!

GIRL BOSS REVENGE is the fourth film in the GIRL BOSS series. Director Norifumi Suzuki (SCHOOL OF THE HOLY BEAST) guides the beautiful Miki Sugimoto through this brutal, sensational pinky violence classic. Exploitation Digital is proud to bring GIRL BOSS REVENGE to DVD for the first time, in 2.35:1 anamorphic widescreen with Japanese audio and English subtitles. Running time is 86 minutes. Extras include a Photo Gallery and an interview with director Norifumi Suzuki. SRP $29.99.

Offline Profile  

21 Mar 2008, 14:26 

Image

Een eerste review van Sasori - een co-productie uit Hong Kong/Japan en nieuwe film in het Female Prisoner Scorpion-universum vind je op Twitch.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 108 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next