Logo

It is currently 24 Apr 2017, 23:01

Post new topic Reply to topic  [ 108 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
  Toei's Pinky Violence
14 Jan 2006, 00:42 

Eind jaren 60, begin jaren 70 maakten diverse grote Japanse filmstudio's een groot aantal films vol sex (soft of course) en geweld. De films uit de Toei studio staan bekend als Pinky Violence films en vormden ongetwijfeld een grote inspiratie voor Tarantino's Kill Bill.
Toei creëerde een aantal series waarvan de Female Scorpion, Stray Cat Rock, Terrifying Girl's High School en Sukeban series de bekendste zijn. Een ding hebben de films allemaal gemeen: mooie vrouwen spelen de hoofdrol; namen als Meiko Kaji, Reiko Ike en Miki Sugimoto doen het hart van deze liefhebber in ieder geval sneller kloppen.

Op DVD zijn inmiddels verschillende Pinky Violence films verkrijgbaar. Absolute top DVD's zijn de releases van Panik House Entertainment:
Pinky Violence Collection
Image
Voor mij de release van 2005. Prachtige boxset met 4 films: Criminal Woman: Killing Melody; Delinquent Girl Boss: Worthless to Confess; Girl Boss Guerilla; Terrifying Girls' High School: Lynch Law Classroom
Eveneens van Panik House:
Sex & Fury
Image
en Female Yakuza Tale
Image
Alle DVD's van Panik House hebben een prachtige beeldkwaliteit en zijn grote aanraders. Gaat dat zien! Voor trailers van de films zie: http://www.panikhouse.com/catalog.html
Er wordt gefluisterd dat Panik House in 2006 de hele Sukeban serie gaat uitbrengen :D.

Van de Female Scorpion serie zijn al langere tijd 2 films verkrijgbaar op DVD:
Female Prisoner Scorpion: Jailhouse 41
Image
en Female Prisoner #701 - Scorpion
Image
Beide DVD's zijn anamorf en hebben een redelijke beeldkwaliteit. Binnenkort verschijnen op DVD: Female Prisoner Scorpion: Beast Stable op 28 Maart en Female Prisoner Scorpion: #701's Grudge Song op 25 April.

Uit de Stray Cat Rock serie is tot dusverre maar 1 film op DVD verschenen:
Stray Cat Rock: Sex Hunter
Image
DVD is anamorf en heeft een goede beeldkwaliteit.

Hoewel wel ooit als serie bedoeld is er slechts 1 Zero Woman film gemaakt (de serie werd vervolgd in de 90er jaren maar die tel ik niet mee): Zero Woman: Red Handcuffs welke vorig jaar door Discotek op R1 DVD is uitgebracht.
Image
De Discotek DVD is anamorf en heeft een vele malen betere beeldkwaliteit dan de oudere release van Japan Shock.

Mocht ik iets gemist hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Offline Profile  

14 Jan 2006, 01:00 

Zeeeer geinteresseerd in de Pinky box :wink: Is er al een mooie prijs voor te vinden?

Offline Profile  

14 Jan 2006, 10:46 

Female Yakuza Tale and Sex&Fury verwacht ik ieder moment binnen.

De Pinky Violence Collection lijkt me ook erg mooi maar heb hier en daar gelezen dat de films een graadje minder zijn dan bovenstaande titels. Ik twijfel dus nog een beetje. Goedkoopste prijs die ik heb kunnen vinden is bij dvdpacific (uiteraard). Als ik me niet vergis is hij limited tot 10.000 pcs.

Offline Profile  

14 Jan 2006, 10:56 

Sex & Fury en Female Prisoner #701 - Scorpion zijn absolute aanraders, Zero Woman: Red Handcuffs vond ik wat minder. Twijfel ook om de Pinky-box aan te schaffen wegens de hoge prijs. Naar verluid zou hij al bijna uitverkocht zijn - grootste stuk van de oplage was als pre-order besteld. Panik House beweert ook dat ze de films hierna nooit meer op de markt gaan brengen - voor januari is m'n budget echter al besteed.

Offline Profile  

15 Jan 2006, 17:40 

jim2873 wrote:
maar heb hier en daar gelezen dat de films een graadje minder zijn dan bovenstaande titels

Alleen Delinquent Girl Boss: Worthless to Confess vond ik iets minder. De andere 3 films vond ik beter dan Sex & Fury (waar ik niet zo van onder de indruk was) en minimaal zo goed als Female Yakuza Tale (die ik wel geweldig vond).

Offline Profile  

15 Jan 2006, 20:29 

heb ook aantal van deze films

van panik house heb ik female yakuza tale en sex & fury liggen.

verder ook stray cat rock: sex hunter
en twee franse releases :

femmes fatales : sexe et cruauté au Japon met zero woman en la femme sorpion (Female Prisoner 701: Scorpion)

elle s'appelait scorpion (Female Convict Scorpion: Jailhouse 41)

Offline Profile  

19 Jan 2006, 10:51 

Tokyo Shock brengt deel drie en vier in de Female Prisoner Scorpion-serie uit :

Female Prisoner Scorpion: Beast Stable (28/3/2006)

Following her successful prison break at the end of Joshu Sasori Dai 41 Zakkyobou, Scorpion (Meiko Kaji) begins this third episode in the series hiding in a brothel. Her prostitute friend tries to keep her identity secret, but the brothel's madam discovers that Scorpion is the ex-girlfriend of the vice officer who killed her lover. Torture follows, as the madam's lover was a member of the Yakuza, and his thuggish cohorts frame Scorpion and get her re-arrested. This was the final film in the series for director Shunya Ito, but Kaji returned one more time in Joshu Sasori 701-go Urami Bushi (1973).

Female Prisoner Scorpion: Grudge Song (25/4/2006)

This fourth film in the series which began with Joshu 701-go Sasori (1972) almost didn't get made because star Meiko Kaji was tired of her role. Toei Studios coaxed her back by replacing Toshiya Ito -- who made the first three films -- with Yasuharu Hasebe, who had directed Kaji in Naraneko Rokku: Onna Bancho (1970) and two of its sequels. Scorpion (Kaji) escapes from jail and finds a haven with an ex-college classmate, who now works backstage at a stripclub. Scorpion tells him about her unfortunate adventures, later conspiring with him to finally expose her ex-boyfriend, the crooked vice cop whose attempted murder had resulted in her initial arrest. This was the end of the series for all practical purposes, although Yutaka Kohira directed a pair of sequels starting with Shin Joshu Sasori: 701-go (1976), each starring different actresses in the lead.

Offline Profile  

16 Aug 2006, 15:45 

Female Prisoner Scorpion: Beast Stable zonet bekeken. Wow - waarschijnlijk de beste Japanse seventies exploitation die ik al heb mogen zien. Was ook al erg onder de indruk van het eerste deel uit de serie, maar Beast Stable is gewoon vijf-sterren-materiaal. Boeiende film met interessante lokaties en prachtig verzorgde beeldcomposties - sleazy verhaal vol prostitutie, incest, verkrachting en louche abortusdokers.

Heb spijt dat ik het tweede deel steeds aan me heb laten voorbij gaan want dat is ondertussen oop. Op naar deel vier dan maar !

Offline Profile  

17 Aug 2006, 18:34 

de franse edities zijn volgens mij nog te krijgen hoor wim

Offline Profile  

29 Aug 2006, 13:15 

Eerste review van de Sister Streetfighter Boxset - niet echt sleazy films, maar alleszins vol vrouwelijk schoon.

Boxset met de vier films voor 20 euro excl. bij dvdpacific.

Offline Profile  

29 Aug 2006, 18:07 

Zijn de Female Prisoner Scorpion films goed losstaand te bekijken of zit er een doorlopende verhaallijn in?

Offline Profile  

29 Aug 2006, 18:26 

jim2873 wrote:
Zijn de Female Prisoner Scorpion films goed losstaand te bekijken of zit er een doorlopende verhaallijn in?

Ik zag tot hiertoe enkel deel één en drie - en deel drie is alleszins apart ook volledig te smaken. Meiko Kaji is voortvluchtig na ontsnapt te zijn uit de gevangenis in het eerste deel - en daarmee heb je genoeg achtergrond gehad, lijkt me.

Offline Profile  

29 Aug 2006, 18:34 

tolpol wrote:
jim2873 wrote:

Ik zag tot hiertoe enkel deel één en drie - en deel drie is alleszins apart ook volledig te smaken. Meiko Kaji is voortvluchtig na ontsnapt te zijn uit de gevangenis in het eerste deel - en daarmee heb je genoeg achtergrond gehad, lijkt me.

OK. thnx.

Kreeg vandaag van pacific deel 4 binnen terwijl ik deel 3 had besteld :?
Twijfel nu of ik deze hou of niet, hij schijnt toch een stuk minder te zijn dan de rest.

Offline Profile  

29 Aug 2006, 18:42 

Zou 'm toch maar even laten liggen - 'minder dan de rest' kan heel relatief zijn want 't zijn steengoede films. Kijk eerst één van de voorgaande delen - waarschijnlijk ben je dan wel helemaal verkocht.

Offline Profile  

08 Oct 2006, 00:30 

De films van de Pinky Violence box worden nu ook apart verkocht. Twee zijn alleszins al te pre-orderen bij pacific :

Terrifying Girls' High School: Lynch Law Classroom
Girl Boss Guerilla

Prijs is 9 euro/stuk en releasedatum is 31/10/06.

Offline Profile  

08 Oct 2006, 01:11 

Volgens de Panik site zijn dat de enige twee. Toch goed nieuws.

Offline Profile  

23 Oct 2006, 15:42 

Female Prisoner #701: Scorpion (1972) ****

Eerste deel van de Female Prisoner serie is me uitstekend bevallen. Hier en daar zijn er wel wat knullige scenes, zoals wanneer er wel overduidelijk een meter naast gemept wordt maar het mag de pret niet drukken. Met name de psychedelisch aandoende scenes lustte ik wel pap van.
Op naar de volgende delen!

Image

meer screenshots:
http://tarstarkas.net/index.php?option= ... 3&Itemid=1

Offline Profile  

31 Oct 2006, 17:05 

Female Prisoner Scorpion: Beast Stable (1973) ****1/2

Derde deel uit de serie maar kan op zich makkelijk de eerste volgen. Vanaf de eerste seconden zat ik al op het puntje van mijn stoel en na 3 minuten was ik eigenlijk al verkocht, wat een openingsscene. Een van de hoogtepunten vond ik de laatste verschijning van de abortusdokter, echt briljant in beeld gebracht. Deze komt met stip binnen in mijn niet bestaande Exploitatie Top Tien.

Image

Offline Profile  

11 Nov 2006, 21:23 

Female Prisoner Scorpion: Grudge Song (1973) ***1/2

Kan zeker niet tippen aan zijn voorgangers maar er is toch nog genoeg exploitatie waanzin aanwezig, vervelen hoef je je in ieder geval niet. Het beste hebben ze voor het laatst bewaard waardoor je uiteindelijk toch weer mee zit te zingen tijdens de aftiteling. 'Baka-na, Baka-nahahaaaa...'

Offline Profile  

20 Nov 2006, 11:37 

Girl Boss Guerilla (1972) ***1/2
Terrifying Girls' High School: Lynch Law Classroom (1973) ****

Leuke double-bill. Girl Boss Guerilla vond ik wel iets minder. Zeker niet slecht maar moet het toch vooral hebben van de getatoueerde tieten die iedere 5 minuten in beeld komen en mist wat variatie in de vele catfights. Qua stijl, humor en inventieve, sadistische martelmethoden is Terrifying Girls' High School duidelijk de betere. Beide films staan in ieder geval garant voor een zeer fijne dosis groovy exploitatie.

Offline Profile  

21 Jan 2007, 14:37 

Female Convict Scorpion: Jailhouse 41 komt 19-02 in de UK uit

http://www.play.com/DVD/DVD/RCS/3-/3296 ... oduct.html

Offline Profile  

20 Feb 2007, 16:16 

DVDTimes heeft een review van de Britse Jailhouse 41-uitgave.

Povere beeldkwaliteit - nog slechter dan de ouwe Image, want hij gebruikt dezelfde bron en maakt daar dan nog een NTSC-PAL port van. Jammer, maar ben allang blij dat ik 'm eindelijk ga kunnen zien.

Offline Profile  

25 Feb 2007, 23:18 

Zonet eindelijk Female Prisoner Scorpion: Jailhouse 41 gezien. Weer ontzettend knappe exploitation, zowat elk moment kan je de film stop zetten en een screenshot maken om die ingekaderd boven je bed te hangen. Overvloed aan stijl zonder overdaad te worden, het blijft allemaal boeien en verwonderen. Toch vind ik de derde film uit de serie nog steeds nét wat beter, maar dat kan ook aan de belabberde beeldkwaliteit liggen van de dvd-uitgave.

Zou de vier als volgt quoteren:

Female Prisoner 701: Scorpion ****1/2
Female Prisoner Scorpion: Jailhouse 41 ****1/2
Female Prisoner Scorpion: Beast Stable *****
Female Prisoner Scorpion: Grudge Song ***

Offline Profile  

26 Feb 2007, 13:25 

zoals eerder gezegd: de franse releases van de twee eerste films zijn op het beeldvlak zeker aan te raden, van de twee laatste heb ik de regio 1 release, die ook goed zijn

Offline Profile  

10 May 2007, 11:30 

Image

Mediablasters heeft een paar Pinky films van Toho op het programma staan, en brengt ze uit op hun Exploitation Digital-sublabel. Eerste drie releases zullen de drie Rica-films zijn, eerste deel verschijnt op 14 augustus.

Quote:
Half-breed Rica was born under a very bad sign. Her mother was raped by American GIs and Rica was the result. Rica herself was raped by Hirose, one of her mother’s johns, at an early age. Scarred for life from Day One, Rica was practically raised with a knife in her hand and hate in her heart for all men!

Soon Rica is mixed up in a world of trouble, running with gangs, scrapping with hoodlums and excelling in the ways of the underworld. But no matter how many times she ends up in jail or gets manhandled by thugs, nothing can stand in the way of her ultimate goal: Revenge!

Media Blasters has acquired rights to Toho’s RICA series, and will be bringing all three films to DVD. The first movie, RICA (Konketsuji Rika, aka RIKA THE MIXED-BLOOD GIRL, 1972), will go on sale August 14, with street dates for RICA: LONELY WANDERER (Konketsuji* Rika: Hitoriyuku Sasuraitabi, 1973) and RICA: JUVENILE’S LULLABY (Konketsuji Rika: Hamagure Komoriuta, 1973) to be announced.

Meer info hier

Last edited by tolpol on 14 Aug 2009, 23:24, edited 1 time in total.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 108 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next