Logo

It is currently 24 Nov 2017, 07:48

Post new topic Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message

19 Oct 2008, 15:22 

Melzz wrote:
Golgo 13: Kûron no kubi (1977)

Mn tweede film uit de Sonny Shiba-box na Sister Streetfighter. Tja....het kon me wederom niet zo heel erg bekoren. Het zijn van die 20 in een dozijn films.

Zonet ook gezien - inderdaad maar slappe hap. Net als in de Yakuza Deka-films wordt te weinig gebruik gemaakt van Chiba's fysieke talenten, maar waar die films nog enkele leuke visuele fantasietjes hebben, is 't hier puur bandwerk. Enige reden om 'm te kijken is het locatiewerk in het Hong Kong van de jaren zeventig.

5/10

Offline Profile  

08 Mar 2009, 19:43 

Karate Inferno - the Executioner 2 (1974) 4/10

De eerste Executioner vind ik ongetwijfeld Chiba's leukste film, maar deze is echt belabberd. Opeens haalde Teruo Ishii het in z'n hoofd het roer om te slaan en er een dwaze komedie van te maken. Begint goed met een opwindende openingsmontage - vol stukken van het eerste deel - maar wordt dan al snel ontzettend flauw met nauwelijks actie, vooral onderbroekenlol. De finale is geweldig - met Chiba en Sister Streetfighter Etsuko Shihomi die een stel gangsters in mekaar timmeren tussen brandende autowrakken, maar het is dan al veel te laat om de film nog te redden - en dan mag Chiba nog iemand de lillende lever uit het lijf scheuren.

Offline Profile  

28 Aug 2009, 09:42 

The Bodyguard a.k.a. Karate Kiba (1976)

Sonny Shiba speelt.......Sonny Shiba!! Het verhaal slaat werkelijk nergens op. Ik dacht wat te missen maar achteraf bleek dat ik het goed had gezien. Sonny is tegen drugs en wil zich een weg naar de drugsbazen knokken om daar een halt toe te roepen. Hij besluit een bodyguard te worden. Een vrouw dient zich aan en wil een drugsdeal sluiten. Ehhh.....ok....waarom deze chick dan niet een paar meppen verkopen?

Anyway.....via haar ontmoet Sonny wel wat boevengespuis aan wie hij wat rake trappen kan uitdelen, een ledenmaat sneuvelt daarbij zo nu en dan. De vrouw blijkt tevens een dubbele agenda te hebben. Ha....dit was niet best.....maar.....toch wel zeer vermakelijk. Er zitten best leuke camerastandpunten in met wat hysterische composities. De vechtscenes zijn vrij zwak en het verhaal is zo gammel als mijn huidige fiets.

Bleek de leukste uit mijn Sonny Shibabox tot nu toe. De film heeft een lekkere "leukfoute" sfeer. De film begint met de beruchte quote uit de bijbel die ook in Pulp Fiction zit. Wellicht zag Tarantino hier ook de humor van in.

7.0

Offline Profile  

19 Sep 2009, 21:19 

Shogun's Ninja (1980) 7/10

Chiba heeft hierin maar een kleine rol, al is hij wel de main bad guy wanneer hij zowat een ganse clan uitmoordt, op zoek naar hun verborgen goudmijn om de dure oorlogscampagnes van z'n krijgsheer mee te financieren. Hij vangt echter bot, maar als jaren later de verdwenen zoon van de clan weer opduikt, ruikt hij opnieuw goud, en volgen we de escapades van de verloren zoon.

Veel ninja's (ninja's !) maar ook een wat te ambitieuze speelduur van twee uur - zou beter gewerkt hebben als hij zich aan de gewoonlijke 90 minuten van soortgelijk genrewerk had gehouden, want in het middenstuk wordt het nogal repetitief en nodeloos uitgesponnen. Gelukkig is het laatste halfuur dan weer heel amusant met veel leuke actie. Dat die begeleiding krijgt van funky jazz grooves is wel een bizarre keuze, maar hey - 1980. Zeker bizar is diezelfde funk als achtergrond bij een crematiescene, wanneer de hoofdfiguur plots aan improvisatie jazzballet begint te doen.

Naast Chiba ook kleine rollen voor Tetsuro Tanba en Etsuko Shihomi.

Offline Profile  

17 Nov 2009, 16:57 

dit moet ik echt zien !!!!!!! groovy stuff

Offline Profile  

17 Nov 2009, 17:06 

Japan's first superhero? Wicked!

Offline Profile  

17 Nov 2009, 18:25 

inmiddels een versie gevonden hiervan woot woot lol

Offline Profile  

17 Nov 2009, 19:15 

Heb er een rip van liggen, maar de ondertiteling nooit aan de praat gekregen. Dus uhm, ja - daar schiet je natuurlijk ook niks mee op.

Offline Profile  

17 Nov 2009, 20:52 

maybe i can do some magic :-)

welk programma gebruik je om af te spelen? of is het via stand alone speler?

Offline Profile  

17 Nov 2009, 21:04 

De ondertiteling zit erbij als .sub - kijk rips in de woonkamer op m'n tv met een Samsung dvdspeler die divx aankan, maar enkel .srt als ondertiteling. Weet wel dat ik ze kan converteren, maar moet er 'ns een keer zin in hebben. Film zei me eigenlijk niet zo heel veel toen ik er indertijd wat door bladerde op PC, en ben 'm een beetje vergeten. Weet te zeggen wat je ervan vond.

Offline Profile  

17 Nov 2009, 21:39 

zal wel binnenkort eens bekijken, heb blijkbaar toch subs woot woot

Offline Profile  

21 Jan 2010, 19:27 

Karate Warriors (1976)

Sonny Shiba knokt zich een weg door een Yojimbo-achtig plot. Twee groepen strijden tegen elkaar en Sonny dwarrelt daar tussen door. Niets bijzonders, gewoon een aardige knokfilm. Er zit nog wat sentiment in als Sonny een vriendschap ziet opbloeien met een klein jochie. Dit soort films boeien me toch wat minder. Steeds dezelfde vechtpartijen met een uitgekauwd plot en Sonny loopt de sunset tegemoet als gevierde held..... Leuk voor een keertje en wellicht moet je dit ook gewoon 's nachts kijken na een versnapering van het een of ander.

6,5

Offline Profile  

12 Apr 2010, 13:14 

Melzz wrote:
The Bodyguard a.k.a. Karate Kiba (1976)

Sonny Shiba speelt.......Sonny Shiba!! Het verhaal slaat werkelijk nergens op. Ik dacht wat te missen maar achteraf bleek dat ik het goed had gezien. Sonny is tegen drugs en wil zich een weg naar de drugsbazen knokken om daar een halt toe te roepen. Hij besluit een bodyguard te worden. Een vrouw dient zich aan en wil een drugsdeal sluiten. Ehhh.....ok....waarom deze chick dan niet een paar meppen verkopen?

Anyway.....via haar ontmoet Sonny wel wat boevengespuis aan wie hij wat rake trappen kan uitdelen, een ledenmaat sneuvelt daarbij zo nu en dan. De vrouw blijkt tevens een dubbele agenda te hebben. Ha....dit was niet best.....maar.....toch wel zeer vermakelijk. Er zitten best leuke camerastandpunten in met wat hysterische composities. De vechtscenes zijn vrij zwak en het verhaal is zo gammel als mijn huidige fiets.

Bleek de leukste uit mijn Sonny Shibabox tot nu toe. De film heeft een lekkere "leukfoute" sfeer. De film begint met de beruchte quote uit de bijbel die ook in Pulp Fiction zit. Wellicht zag Tarantino hier ook de humor van in.

7.0

Gisteravond gekeken en vond 'm ook amusant. Als je de plot zo gammel noemt als je fiets, zou ik daar niet op durven rijden, want veel logica is er inderdaad niet in te vinden. Maar wel volop brutale actie waarin Chiba de arm van een yakuza losjes ervanaf rukt en meer van dat fraais. Ninja's verscholen in een onverdachte sofa. Gekruisigde naakte deernes. Het betere werk. Coole settings ook, in grungy hoerenkoten vol opgewonden GI's en sinistere industriële achterbuurten.

7/10

Offline Profile  

04 May 2010, 09:42 

tolpol wrote:
The Executioner (1974) ****
Ongetwijfeld de leukste Sonny Chiba-film die ik al zag. Een ex-politiecommisaris wil de drugsbende die zijn ontslag veroorzaakte oprollen en zoekt daarvoor de hulp van drie zware jongens. Chiba is daar één van - hij speelt een laatste nazaat van een ninja-clan. Aktie is haast non-stop met krachtige vechtscenes afgewisseld met amusante bekvechterij tussen de drie die elkaar voor geen haar vertrouwen. Film biedt ook veel naakt en bloed - zoals dat hoort - en in de drugsbende lopen een paar fantastische karakterkoppen rond. Lekkere seventies-muziekjes, ook.

Ben aan dat Lethal Chiba boxje begonnen en dat bevalt me bijzonder goed. Killing Machine was leuk, maar The Executioner is echt geweldig. Man man, heb me hier echt vreselijk goed mee vermaakt. Topcast, fraai geschoten en echt wall to wall actie en gore, zit genoeg in voor 10 films! Moest ook oprecht lachen om de grappen. Niet onbedoeld, zitten echt hilarische stukken in. Snel maar deeltje 2, Karate Inferno kijken.

9/10

Killer Machine/The Executioner/The Executioner II
Image

Offline Profile  

04 May 2010, 10:12 

Executor 2: Karate Inferno vond ik een fikse tegenvaller na het te gekke eerste deel. Ishii had naar 't schijnt helemaal geen zin in z'n opdracht om een vervolgfilm te draaien en probeerde de productie te saboteren door er een full-out comedy van te maken. Mislukte in dat opzet, want in Japan sloeg de humor sterk aan en het werd een heel populaire film. Vond 'm zelf ont-zet-tend flauw.

Offline Profile  

04 May 2010, 10:19 

Ah, dat klinkt inderdaad alsof de balans dan helemaal zoek is - zal mijn verwachtingen maar even bijstellen dan. Verder een goed boxje. Twee van de drie zijn in elk geval al goede films en de beeldkwaliteit is uitstekend.

Offline Profile  

Re: Sonny Chiba
22 Jul 2011, 18:20 

Dragon Princess (1976)

Komt uit mn Sonny Chiba-box en Sonny speelt alleen mee gedurende de eerste 20 minuten ofzo. Bleek een erg leuke film te zijn met mooie locaties (vervallen huis, graanvelden, sneeuw). Een klein meisje ziet hoe haar vader (Chiba) wordt afgetuigd. Ze traint haar verdere leven om wraak te nemen en dat gebeurt dan ook. Flinterdun verhaal maar volop actie en mooi geschoten incl extreme zooms. Leuk vertier...jihaaaaa!!

7,2

Offline Profile  

Re:
24 Feb 2012, 15:18 

tolpol wrote:
The Executioner (1974) ****
Ongetwijfeld de leukste Sonny Chiba-film die ik al zag.

Dan ook eindelijk gezien en ja, hij is inderdaad erg leuk. Fijne niets-aan-de-hand sfeer met veel knokwerk, idiote poses en funky tunes.

7,5

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page Previous  1, 2