Logo

It is currently 24 Oct 2017, 11:25

Post new topic Reply to topic  [ 88 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Author Message

26 Apr 2011, 14:32 

Fantastische film inderdaad. Enige minpunt voor mij was dat ik de film te lang vond duren waardoor een aantal gewelddadige scenes wat minder impact op me hadden (voelde als herhalingen van eerdere scenes). Ben wel benieuwd naar de BD in ieder geval.

Offline Profile  

18 May 2011, 21:34 

I Saw the Devil (2010), 8/10

Nasty. Had liever iets meer diepgang en achtergrond voor die elite special forces gast gezien, zeker met een lengte van 142 min, maar oké... En hoeveel wraak kan een mens nemen? Komt geen eind aan. Het is dat het zo pakkend gedaan is dat die Koreanen zelfs met ordinaire wraakfilms overal mee wegkomen. ;)

Offline Profile  

24 Jun 2011, 11:02 

Camera Obscura wrote:
Bedevilled (Kim Bok-nam 2010), 8/10
Prima debuut van deze Kim Bok-nam. Iemand om in de gaten te houden

Gisteren nog 'ns opnieuw gezien en kwam nu op je berichtje terecht, maar die Kim Bok-nam hou je best niet in de gaten - gaat om de naam van het hoofdpersonage :)
Regisseur heet Jang Chul-soo. Ik ken hem verder ook niet persoonlijk, hoor :wink:

Offline Profile  

24 Jun 2011, 11:21 

Verrek, inderdaad. Het bleef al zo verdacht stil rond Kim Bok-nam.

Offline Profile  

30 Jun 2011, 11:30 

Camera Obscura wrote:
I Saw the Devil (2010), 8/10

Nasty. Had liever iets meer diepgang en achtergrond voor die elite special forces gast gezien, zeker met een lengte van 142 min, maar oké... En hoeveel wraak kan een mens nemen? Komt geen eind aan. Het is dat het zo pakkend gedaan is dat die Koreanen zelfs met ordinaire wraakfilms overal mee wegkomen. ;)

Helemaal mee eens. Beetje meer diepgang en een betere slotscene (zag dat al van mijlenver aankomen en bovendien had het wat beter uitgewerkt kunnen worden) en het zou een absolute topper zijn geweest.

7,5/10

Offline Profile  

Re: Koreaans genoedel
27 Aug 2011, 11:02 

The Chaser (2008)

Koreaanse film waarbij een pooier een hoertje in de handen van een seriemoordenaar stuurt. Hij gaat eigenhandig op zoek naar de moordenaar maar stuit vervolgens op veel bureaucratisch gedoe van de politie. Erg spannend begin en ook het laatste stuk is een nagelbijter. Helaas vond ik het middenstuk bij vlagen wat traag. Er had wel wat in gesneden mogen worden. Brute film die bij mij oprecht een naargeestig gevoel wist aan te wakkeren.

7,7

Offline Profile  

10 Oct 2011, 11:23 

Image

The Yellow Sea (2010)

De tweede film van Hong-Jin Na (The Chaser). Een taxichauffeur uit Yanji City (een bijzondere regio tussen Noord-Korea, China en Rusland waar veel Koreanen wonen) krijgt een voorstel om iemand te vermoorden in Zuid-Korea om zo zijn schulden weg te werken. Begint sterk maar raakt halverwege wel een beetje zijn focus kwijt met een aantal over the top achtervolgingen waarbij de hoofdrolspeler bijna een soort superman wordt en met iets teveel gemak weet te ontsnappen aan een heel politiekorps. Het past niet echt bij het sobere, realistische begin van de film maar het zijn wel spectaculaire scenes, dat dan weer wel. De vechtscenes met vooral messen en bijlen hakken er ook wel lekker in.

7,5/10

Offline Profile  

12 Oct 2011, 15:34 

De eerste 45 minuten beginnen inderdaad nog vrij rustig met de nodige expositie, maar als de actie eenmaal begint, heb je echt geen tijd meer om op adem te komen. Echt maat houden lukt Hong-jin Na niet zo en je moet wel over een stapel ongeloofwaardigheden heenstappen, maar dat is een beetje zijn stijl. Spectaculaire actiecinema met een soort discontinue editing waarbij de actie er in razende vaart erdoor heen wordt gejaagd.
Sinds Heat denk ik ook geen film meer gezien waarin zoveel auto's aan barrels werden gereden.. of mensen overreden werden, doodgeslagen werden met hondenknotsen of in reepjes werden gehakt.

Offline Profile  

18 Oct 2011, 10:17 

YELLOW SEA, THE (Korea, Na Hong-jin, 2010) 8/10

Trekt zich op gang als een dieseltje, maar blijkt dan bovenop een heuveltop getuft, want nadien is het steil bergaf tot de aftiteling. In het wetteloze grensgebied in het noordoosten van China, probeert een Koreaanse immigrant de touwtjes aan mekaar te knopen als taxichauffeur. Door een gokprobleem werkt hij zich echter zozeer in de schulden dat hem slechts één uitweg rest. Als huurmoordenaar wordt hij naar Seoul gestuurd en onze arme taxichauffeur ontpopt zich tot een ware actieheld als hij zich rechthoudt bij spectaculair en bikkelhard geweld. Opvallend: net als in z'n debuut The Chaser zet regisseur Na Hong-jin de Koreaanse politie uitgebreid te kakken als een stel incompetente clowns.

Offline Profile  

18 Oct 2011, 15:10 

INVASION OF ALIEN BIKINI (Korea, Oh Young-doo, 2011) 7/10

Een buitenaardse dame (in een bikini) met een bijzonder korte vruchtbaarheidscyclus kan enkel vanavond zwanger worden, waarbij het voortbestaan van haar ras op het spel staat. Probleem is dat haar uitverkoren menselijke partner een kuisheidsbelofte heeft afgelegd. Sympathieke kleine productie - speelt zich zowat volledig af in één kamer - die gedragen wordt door het leuk neergezette hoofdpersonage als hij zwoegend en zwetend z'n ondergoed tracht aan te houden.

Offline Profile  

21 Oct 2011, 15:57 

Melzz wrote:
The Chaser (2008)

Koreaanse film waarbij een pooier een hoertje in de handen van een seriemoordenaar stuurt. Hij gaat eigenhandig op zoek naar de moordenaar maar stuit vervolgens op veel bureaucratisch gedoe van de politie. Erg spannend begin en ook het laatste stuk is een nagelbijter. Helaas vond ik het middenstuk bij vlagen wat traag. Er had wel wat in gesneden mogen worden. Brute film die bij mij oprecht een naargeestig gevoel wist aan te wakkeren.

7,7

Gister gezien en geheel mee eens, begin en eind zijn erg sterk, middenstuk is wat minder interessant. 7.3

Offline Profile  

03 Nov 2011, 11:32 

Image

Peppermint Candy (Chang-dong Lee - 1999), 9/10

Tamelijk episch verhaal waarin een man omgekeerd chronologisch wordt gevolgd in de afgelopen 20 jaar van zijn leven. Prachtige film, grote gebaren, maar nergens misplaatst of doorslaand naar overdreven drama, terwijl Chang-dong Lee in een brede historische zwaai ook rake klappen uitdeelt naar Korea's moeizame weg naar democratie en zijn worsteling met het militaire regime en de stakingen van de jaren '80.

Offline Profile  

Re:
11 Apr 2012, 22:59 

tolpol wrote:
The Guard Post (2008) 6/10

Net gezien en ik vond het een drama om uit te zitten. Wat een lange, verwarrende film. Dit waren twee erg lange uren. Ik kon er echt geen touw meer aan vast knopen. Waarom werd deze film zo onnodig verwarrend gemaakt met flashbacks, heden, scenes die twee keer voorbij kwamen....pffff. Het greep me ook geen moment. Behoorlijke tegenvaller.

3.0

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 88 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4