Logo

It is currently 19 Nov 2017, 16:17

Post new topic Reply to topic  [ 88 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message

11 Mar 2009, 18:38 

Bedankt voor de tip, Melvin. Deze ga ik binnenkort aanschaffen... :D

Offline Profile  

31 Mar 2009, 17:41 

The Good, the Bad, the Weird****

Heb er niet veel meer over te melden behalve dat dit weer eens een lekker ouderwets aandoende avonturenfilm is, vol vaart en aktie. Qua stijl meer Indy dan Leone, waar het slechts zijn plot van pikt. Misschien een tikkeltje aan de lange kant en als ie voorbij is blijft er weinig meer hangen, maar ik heb me niet verveelt bij de film en dat kan ik maar bij weinig recente Koreaanse films zeggen.

Offline Profile  

27 Apr 2009, 18:30 

The Good, the Bad and the Weird

Zeer vermakelijke film die valt samen te vatten als; zoeken naar schatkaart en iedereen wil hem hebben. Het verhaal is dus zo dun als het aantal positieve recensies gebundeld van Uwe Boll. Veel rennen, schieten en slaan. De film ziet er prachtig uit en vooral de decors en kostuums blinken uit. Het had allemaal wel wat korter mogen duren.... Een zeer leuke film om in de bios te kijken met een stel vrienden. Ik ben alleen bang dat er weinig sprake is van herkijkwaarde. Daarvoor is het verhaal te mager. Maar leuke eye candy en bezorgt zeker een avondje pretentieloos vermaak.

7,5

Offline Profile  

14 May 2009, 19:05 

The Red Shoes (2005)

Het begon vrij veelbelovend maar vervolgens verviel deze Koreaanse horror behoorlijk in de cliche's. Lang zwart haar, geesten in liften, de hoofdpersoon die wel of niet of wel gek is, het kleine meisje, vervloekte voorwerpen....geen videoband of mobieltje dit keer maar rode....of liever gezegd.....roze pumps. Wie deze schoenen aantrekt is de lul, zover is zeker. De film ziet er zeer gelikt uit, prachtig geschoten met creatieve scherptediepte. Maar het pakte me niet helemaal en echt eng werd het nergens. Tegen het einde aan werd alles weer eens vreselijk onduidelijk en werd er veel in het midden gelaten zodat je weer met een groot vraagteken naar bed kon gaan. Niet helemaal geslaagd en niet helemaal mislukt.

6,5

Offline Profile  

22 May 2009, 20:42 

Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring (2003)
Een droomachtig film waarbij je lekker achterover kan zitten, prachtig gefilmd en een mooi verhaal. Tóch mist er iets.
Het verhaal is te kant en klaar, ik had liever gehad dat ik meer geprikkeld was om over de film na te denken. Het voelt allemaal te 'film' aan, te perfect, te...

Alsnog het kijken waard, maar verwacht niet een al te diepgaande film ondanks alle verwachtingen en mogelijkheden daartoe.

Offline Profile  

12 Jun 2009, 16:19 

My Sassy Girl (2001)

Volgens het boekje ''Defining Moments in Movies'' is dit de film geweest waardoor Zuid-Korea in de ''spotlight'' kwam. De remake is overigens vorig jaar alweer op dvd verschenen. Niet zo'n beste prent.

Vind het origineel ook niet zo best. Flauw, simpel, melig, voorspelbaar en clichérijk. Je moet er van houden om daar bijna 2,5 uur naar te kijken. Gelukkig neemt de film zichzelf nooit echt serieus. Dat is dan wel weer een pluspunt op een verder niet al te bijzondere film...

Offline Profile  

11 Jul 2009, 11:14 

Had gisteravond/nacht de smaak te pakken en besloot mijn filmmarathon voort te zetten met Sword in the Moon. Kan aan mij liggen....maar ik snapte er geen zak van. Veel poppetjes vechten maar ik raakte de draad kwijt wie nou tegen wie aan het vechten was. Zag er verder wel aardig uit, wel veel slo-mo beelden die op den duur wat begonnen te vervelen. Had iets met twee vrienden te maken die tegenover elkaar stonden....enzo.... Soms kun je maar beter besluiten filmpje drie te skippen en gewoon naar bed te gaan maarja.....ik wilde door....door.....door....

Offline Profile  

21 Jul 2009, 18:35 

The Good, the Bad, the Weird (2008) 7/10

Waarschijnlijk lagen m'n verwachtingen veel te hoog, want hij viel me wat tegen. Weliswaar een ode aan de Leone-films, met mooie desolate locaties in China waarbij je je zo aan de Mexicaanse grens waant. Maar op wat knipogen na is de stijl absoluut eigentijds, met veel nerveus camerawerk en montage, waardoor de actiescenes lang niet allemaal even effectief verlopen en soms in opzichtigheid stranden. De lange actiescene die naar de finale leidt vond ik dan weer geweldig. Personages bleven ook maar vlak, en het verhaal stelt weinig voor. Toch een vermakelijk filmpje.

Offline Profile  

13 Aug 2009, 22:18 

Trailer van Chan-wook Park's Thirst met Engelse ondertiteling:

Vorige week trouwens nog de kans gehad om The Chaser te zien in de cinema - was me goed bevallen: 8/10

Offline Profile  

26 Sep 2009, 11:58 

A Dirty Carnaval (2006)

Gangsterfilm met alle bekende Koreaanse ingrediënten, onderonsjes tijdens noodle diners, gezellige feestjes in karaoketenten, honkbalknuppels, vooral heel veel honkbalknuppels. Origineel is het allemaal niet maar het zit wel goed in elkaar en heb me 2 uur en een kwartier lang geen seconde verveeld. Best leuk dus.

7/10

Image

Offline Profile  

07 Jan 2010, 23:20 

Sympathy for Mr. Vengeance

Tijd geleden voor het eerst gezien en toen vond ik hem niet zo heel denderend. Vond hem nu echt steengoed! Beter dan Lady Vengeance in ieder geval. Ik vond hem ook vrij hard, was me de vorige keer minder opgevallen. En behoorlijk triest ook. Apart soms, wat een herkijk kan doen. Ik heb blijkbaar een eerste persing van A-film want het beeld is windowboxed non-anamorphic. Best jammer.

8.0

Offline Profile  

08 Feb 2010, 23:14 

The Good The Bad The Weird (Ji-woon Kim, 2008)
Aardige film met mooi geschoten shoot-outs, maar helaas ook met een vrij simpel en langdradig plot. Met name het eerste deel van de film had een stuk korter kunnen zijn. Acteurs weten overigens wel te overtuigen, met name "The Weird". Leuk genoeg om een keertje te zien, maar zal hem denk ik ook redelijk snel weer vergeten. 7.0

Offline Profile  

10 Apr 2010, 11:59 

Bool-sin-ji-ok a.k.a. Possessed - 2009

Koreaanse horrorfilm die straks ook vertoond wordt tijdens het Imagine-festival. Deze kan iedereen alvast links laten liggen. Het vermaakt op zich wel maar het brengt niet echt wat nieuws onder de zon. Verwacht suggestief camerawerk, een plot met de nodige twists en iets met geesten...of niet. Blijft in ieder geval niet veel van hangen en eng is ie al helemaal niet.

6.0

Offline Profile  

23 May 2010, 23:34 

Bystanders AKA Diary of June (2005) 3/10

Een reeks pubers wordt vermoord, en het zijn klasgenootjes. In de maag van de slachtoffers worden capsules aangetroffen, waarin flarden van een dagboek zitten die de volgende moorden voorspellen.

Zo - dat was oninteressante flauwekul. Toch één keer kunnen lachen als één van de detectives met een versgestreken hemd dat naar gedroogde inktvis ruikt op het werk verschijnt. Dat dit voor mij het hoogtepunt van de film vormde zegt waarschijnlijk genoeg. Af en toe een goeie scene maar vooral voorspelbaarheid ahoi, een bot script dat zich subtiel lijkt te wanen en éé©n van de meest onhandig gemonteerde carchases die ik al ooit mocht zien. Sowieso tijdverlies, maar op de koop toe moet je tien minuten wachten op de aftiteling door een zwakke en overbodige coda die me danig op de zenuwen werkte.

Offline Profile  

20 Sep 2010, 10:29 

Thirst (2009) 8/10

Weer een originele draai aan het vampierengenre wanneer een priester na een bloedtransfusie in zo'n bloedzuiger verandert. Als hij beseft wat van 'm geworden is, doet hij z'n uiterste best om geen slachtoffers te maken en gaat z'n bloed zoeken in transfusiecentra en dergelijke. Tot hij zich het hoofd op hol laat brengen door een wilde jongedame, die net met volle teugen van haar vampirische übermenselijkheid geniet.

Offline Profile  

26 Jan 2011, 13:04 

Image

I Saw The Devil (2010)

Nieuwste film van Kim Ji-Woon (A Tale of Two Sisters, A Bittersweet Life, The Good, The Bad & The Weird). Deze keer een revenge film met Choi Min-sik als brute seriemoordenaar die op een gegeven moment de verkeerde vermoordt en vervolgens een erg vastberaden detective op zijn hals krijgt. Uitstekende film die bijna twee en half uur duurt maar toch voorbijvliegt doordat de vaart er continu in blijft en met Choi Min-sik een geweldige bad guy heeft. De Logica wordt af en toe wel op de 2e plaats gezet maar ach, niet in die mate dat het de film echt naar beneden haalt. Niet missen deze film.

8,5/10

Offline Profile  

26 Jan 2011, 13:26 

Die klinkt erg goed! Check, staat op de lijst (welke lijst weet ik niet maar hij staat er op).

Offline Profile  

10 Feb 2011, 13:13 

Oasis (Chang-dong Lee - 2002), 7/10

Soort tragikomische 'roadmovie' over een zwakbegaafde jongeman die een relatie aanknoopt met een vrouw met hersenverlamming (cerebral palsy). Chang-Dong's punten over de minder-fortuinlijken in de Koreaanse samenleving vond ik soms wat voor de hand liggend en - het is misschien een wat foute opmerking - meer dan twee uur lang een film boeiend houden met mensen die in essentie niets 'zinnigs' kunnen zeggen viel me soms wat zwaar. Leunde soms wel erg op Tati-achtige slapstick-momenten die niet altijd even goed uitpakten en bood wat te weinig verrassingen naar mijn smaak. Evengoed een mooie film waarbij de traan en de lach dicht bij elkaar liggen.

Offline Profile  

26 Feb 2011, 15:32 

tolpol wrote:
Thirst (2009) 8/10

Weer een originele draai aan het vampierengenre wanneer een priester na een bloedtransfusie in zo'n bloedzuiger verandert. Als hij beseft wat van 'm geworden is, doet hij z'n uiterste best om geen slachtoffers te maken en gaat z'n bloed zoeken in transfusiecentra en dergelijke. Tot hij zich het hoofd op hol laat brengen door een wilde jongedame, die net met volle teugen van haar vampirische übermenselijkheid geniet.

Op zich wel een aparte draai een het genre, maar na de lange opzet bleef het na een 45 minuten voor mij een beetje steken in een aantal spectaculair gefilmde (en soms heel geestige) set pieces - liet me toch een tikkeltje onvervuld achter, maar met Park Chan-wook zijn mijn verwachtingen misschien wat hoog. En die wilde jongedame, Ok-bin Kim geloof ik. Wow, wat een rol!

Offline Profile  

21 Mar 2011, 23:17 

Acacia (2003) 4/10

Die hele Oost-Aziatische horror hausse na het internationale succes van Ringu ben ik eigenlijk allang zo moe als koude rijstpap, dus het mag een raadsel zijn waarom ik deze Koreaanse horrorfilm er uiteindelijk toch nog ingooide nadat ik jarenlang erin slaagde hem te negeren. Maar soit. Kinderloos echtpaar adopteert een weeskindje en kiest tussen alle vrolijke fransen natuurlijk voor dat ene stille kind in de hoek dat met vetkrijt akelige tekeningetjes zit te krassen. Dit loopt verkeerd af. Strak geschoten met weldoordachte composities, blijft het echter bij kille esthetiek - zielloos, seksloos met een finale die ondanks donder, bliksem en gietende regen me slechts deed schouderophalen terwijl de aanzwellende muziek vooral deed verlangen naar de verlossende aftiteling.

Offline Profile  

03 Apr 2011, 22:41 

Image

Bedevilled (Jang Chul-soo 2010), 8/10

Wraakfilm die het misschien niet van originaliteit of subtiliteit moet hebben, maar het toch net even wat anders doet. Film neemt een lange aanloop en ruim de tijd voor de opbouw naar de onvermijdelijke pay-off, maar consequent boeiend met meer dan uitstekende hoofdrollen. Wonderschoon gefilmd op een prachtige zomerse locatie (op een eiland voor de kust van Zuid-Korea).
Prima debuut van deze Jang Chul-soo. Iemand om in de gaten te houden.

Ook te zien op Imagine 2011. Aaanrraaier.

Last edited by Camera Obscura on 24 Jun 2011, 11:23, edited 1 time in total.

Offline Profile  

06 Apr 2011, 23:53 

Secret Sunshine (Chang-dong Lee 2007)

Een weduwe met jong zoontje verhuist van Seoul naar het geboortestadje van haar man om haar leven een nieuwe wending te geven. Ze opent een pianoschool en lijkt zich te kunnen integreren in haar nieuwe omgeving, wanneer haar zoontje ontvoerd wordt. Zonder al te veel te spoilen, maar de rest van de film is psychologisch behoorlijk intens met een grote rol voor het new-born christendom en een fenomenale vertolking van de hoofdrolspeelster die hiervoor in Cannes 2 jaar terug bekroond werd. Zeker een aanrader.

Offline Profile  

18 Apr 2011, 11:56 

The Man From Nowhere (2010)

Prima gangster thriller met Bin Won als mysterieuze badass die zijn ontvoerde buurmeisje gaat redden. Weinig nieuws maar goed uitgevoerd en de finale is lekker over the top.

7,5/10

http://www.imdb.com/title/tt1527788/

Offline Profile  

25 Apr 2011, 18:06 

I Saw the Devil (2010)

Immens genoten van deze ijzersterke Koreaanse wraakfilm. De film pakte me vanaf het begin en liet me pas 142 minuten later weer los. De Blu-Ray is fenomenaal....een van de strakste schijfjes die ik bezit qua beeldkwaliteit. Geweldig acteerwerk, prachtige regie, goede muziek en een mooi einde. Ik vind hem zelfs nog beter dan Old Boy.

10

Offline Profile  

26 Apr 2011, 14:07 

Melzz wrote:
I Saw the Devil (2010)

Immens genoten van deze ijzersterke Koreaanse wraakfilm. De film pakte me vanaf het begin en liet me pas 142 minuten later weer los. De Blu-Ray is fenomenaal....een van de strakste schijfjes die ik bezit qua beeldkwaliteit. Geweldig acteerwerk, prachtige regie, goede muziek en een mooi einde. Ik vind hem zelfs nog beter dan Old Boy.

10

ik veronderstel dat je het over de nederlandse release hebt?

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 88 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next